Advertentie | |
|
![]() |
|
Ben het niet echt met het bovenstaande eens.
Ik vind het mooie woordgebruik niet gedwongen overkomen. Wel komt het soms enigszins wat "abstract" op mij over. Het is niet heel erg beeldend, dat maakt het wat lastig, denk ik, om het gevoel goed over te laten komen.(maar dat hoeft ook niet altijd). Wat wou je over laten komen inhoudelijk/gevoel? "geweest, gewist, gewis. Vurend rood bloed" Mooi die klanken en alliteraties, spelingen!. van onverstoorbaar in- en uitademen. Warm wordt koud Kleur verandert niet meer Deze vind ik pakken, heeft wel iets gevoeligs Slotzin vind ik mooi gevonden.(diep trieste glans)
|
![]() |
Ik wilde 'gemis' en 'verdriet' beschrijven. Ik ben pas iemand verloren, en ik vind het erg moeilijk om erover te schrijven. Ik kan de juiste woorden er totaal niet voor vinden, misschien dat het daardoor zo abstract overkomt.
1e twee strofen beschrijf ik als het ware hoe ik me haar dood voor stel. Maar marmeren stilte zal komen, zal gaan: ze zeggen altijd dat t slijt. En dan het verdriet minder wordt, dat je gaat kijken naar het positieve van iets ergs. Vandaar ook de laatste strofe, parelmoerglans neem haar plaats in. Echter wil ik met de slotzin duidelijk maken dat dit wel met een triest ondertoontje gebeurt, als het ware. Naja,...ik denk dat ik nog wat langer moet wachten , wil ik een beter gedicht erover kunnen schrijven..misschien zal ik het ook wel nooit kunnen.. In ieder geval, bedankt voor de reacties!!
||
Citaat:
![]() ![]() 'Geweest, gewist, gewis' vind ik erg sterk gevonden. Verder vind ik de boodschap goed overkomen, dat zeker wel; ik ging niet anders tegen het gedicht aan kijken toen ik je uitleg gelezen had ![]()
||
Citaat:
mooi! REcht prachtig... vraagje zou ik hem mogen gebruiken in mijn photosoep projectje voor school? Moet een background maken, naar aanleiding van een gedicht en vind dit wel heel mooi...
|
![]() |
Ja ik snap wat jullie bedoelen.
De schrijfstijl vond ik zelf ook niet zo mooi, maarja...dat komt dus omdat ik simpelweg niet de woorden ervoor kan vinden. Beetje frustrerend, maar komt misschien nog wel ooit.. En eu, ShaHh, das goed hoor. Succes ermee!
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Gtst #21 Verwijderd | 500 | 19-11-2006 09:01 | |
Psychologie |
Heb jij eigenlijk wel echte vrienden?? rijk_v | 62 | 02-03-2004 17:54 | |
Vrije tijd |
F1 op Sbs6 Vandal | 40 | 02-12-2003 13:47 | |
Games |
Wie kan me wat vertellen over Championship Manager 6 voor de PC??? King_Jaspa | 28 | 03-03-2002 23:24 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
oplossing voor problemen NS Unexplained | 39 | 21-02-2002 10:23 | |
Liefde & Relatie |
Zou je je vriend/vriendin dumpen omdat je vrienden/familie degene niet mogen? #lamelodiadelmare# | 13 | 17-02-2002 12:00 |