Ik heb zowel via t.net V&A als via marktplaats.nl meermaals dingen verkocht en gekocht. Nooit problemen gehad. Je kunt vaak wel een beetje aan je theewater voelen of iemand te vertrouwen is.
Bijvoorbeeld door te kijken of zijn naam en adres kloppen met het telefoonnummer dat hij opgeeft, of het bankrekeningnummer waarnaar jij geld gaat overmaken ook daadwerkelijk op zijn naam staat, enz.enz. Dat merk je snel genoeg. Vraag ook altijd om aangetekende verzending, dan krijg je een nummer waarmee je het pakketje kunt volgen. Als die ander je dat niet wil of kan geven, ga dan niet met hem in zee.
Een hardeschijf zou ik zoals Koen terecht opmerkt niet tweedehands kopen. Het prijsverschil met een goede on-lineshop is vaak klein, en je weet niet in wat voor omstandigheden hij heeft gewerkt. Een hardeschijf is een bewegend apparaat, dat slijt sneller dan bijv. een processor of een moederbord.
Maar zoals ik al eerder zei, de keren dat ik met particulieren on-line zaken heb gedaan heb ik allemaal goede ervaringen gehad (op tijd verstuurd, geld keurig overgemaakt, netjes ingepakt enz.) Ik heb meer negatieve ervaringen met
bestaande winkels, eigenlijk.