Oud 19-02-2004, 19:18
HestHer
HestHer is offline
Hey mensen,
Jullie hebben misschien wel wat over mijn problemen gelezen, en nu zit ik met eten. Ik kon eerst moeilijk wat naar binnen krijgen, gewoon geen zin, door mijn verdriet. Met tegenzin at ik ontbijt, broodje in de middag en avondeten. Mijn lichaam heeft het nodig aangezien ik vorige maand ben bevallen. Maar nu word het steeds moeilijker. Ik sla steeds vaker een maaltijd over. Heb ook geen honger. Soms eet ik juist heel veel. Ik vind mezelf niet te dik. Mijn buik is wel wat dikker door de baby, maar door wat oefeningen gaat die ook wel weer weg. Ik heb eergister een lijst gemaakt met dingen die ik gewoon MOET eten op een dag. ('S Ochtend brood, 'S middags brood, 'S avonds gewoon van alles wat. 2 stuks fruit en 2 koekjes) Maar ik kan me er niet aan houden. Vannacht had ik opeens een raar gevoel en begon ik de hele koektrommel leeg te eten. Toen die op was volgde een zak chips en 5 boterhammen. Ik wilde het uitspugen, maar kon mezelf overwinnen. Nijg ik naar boulimia of anorexia? ligt het aan de zwangerschap of verdriet?
Liefs Hesther
Oud 19-02-2004, 19:25
Verwijderd
Ik denk dat het nog wel een beetje het effect is van de zwangerschap en verdriet. Maar dat kan ik niet zeker weten eigenlijk. Probeer tóch een beetje goed te eten, want het is niet echt gezond waar je nu mee bezig bent. Als je nog tijden zo door blijft gaan neigt het misschien wel naar een eetziekte, maar omdat je het zelf doorhebt kan je er misschien tijdig wat aan doen.
Meis, doe voorzichtig met jezelf.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 19:31
marloesie
marloesie is offline
je verdriet proberen te verwerken en desnoods een piepertje af laten gaan als je moet eten. dus sochtends, smiddags en om 6 uur savonds. PRAAAT EROVER! je kan altijd bij me komen dat weet je hes, kusjes liefs knuffels, loes
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 20:01
littlegurl
littlegurl is offline
Na je zwangerschap verandert er veel in je lichaam. 9 maanden heeft er een kindje in je geleefd en moest je lichaam met vanalles rekeninghouden en nu hoeft dat niet meer. Dat is even wennen natuurlijk. Daardoor krijgen veel mensen last van depressie's en ook eetstoornissen kan je in zo'n tijd makkelijker krijgen.
Ik weet niet wat je voor problemen hebt gehad, maar problemen alleen al kunnen ook voor een eetstoornis zorgen.
Probeer die problemen op te lossen en je verdriet te verwerken. Praat er met mensen over, huil uit enz enz

Probeer toch een normaal eetpatroon aan te houden, anders gaat het helemaal mis! 'S ochtends 2 boterhammen,tussendoortje,3boterhammen,tussendoortje,avondeten,tussend oortje is het beste eetpatroon. Voor die tussendoortjes kan je zelf wat invullen. Ga verder sporten(Niet overdrijven natuurlijk!), maar gewoon een keertje per week hardlopen of wandelen maakt t uit!
En het belangrijkste, je bent nu moeder....geniet ervan!!!!

Sterkte!
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten