Oud 05-02-2004, 09:24
In Your Room
In Your Room is offline
Mja, ehm, hoi. Ik had dus een vraagje... Mag een kapper weigeren om je haar op een bepaalde manier te knippen of te verven, als hij/zij het persoonlijk niet mooi vindt? Ik wilde namelijk mijn haar zwart laten verven, maar de kapster waar ik normaal gesproken heen ga vindt dus dat mijn gezicht daar te bleek van wordt, en wil het dus niet doen, als ik het toch wil moet ik maar ergens anders heen gaan... Kijk, als het nou iets was dat heel slecht is voor je haar, ok, dan kan ik het me voorstellen, maar ze wil het wel een andere kleur verven dus het gaat niet om t verven in het algemeen... Als ze het echt niet wil doen ga ik wel ergens anders heen, niet zo'n heeeel groot probleem (al is het wel flauw) maar ik vroeg me gewoon af of ze dat mag doen?
Oud 05-02-2004, 09:25
wissie
wissie is offline
Tuurlijk mag dat, dan ga je toch naar een andere kapper.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 09:25
ssjpan
ssjpan is offline
Ik weet niet hoor, maar lijkt me niet eigenlijk, jij moet er toch mee rond lopen.
Oud 05-02-2004, 09:26
jet
jet is offline
denk je niet dat ze een beetje gelijk heeft? ze mag t denk ik best weigeren, ze wil denk ik alleen maar het beste voor jou in dit geval
Oud 05-02-2004, 09:27
Verwijderd
Natuurlijk mag ze dat weigeren, ze is toch eigen baas?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 09:46
Omnipresence
Omnipresence is offline
Precies, ze mag dat best weigeren. Overigens wel een doos...jezus, moet je toch zelf weten.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 09:48
Paris
Paris is offline
Ze zal het wel mogen weigeren, maar je moet het zelf weten. Maar voordat je naar een andere kapper gaat zou ik er even over nadenken of ze gelijk heeft, dat zwart je gezicht echt te bleek zou maken.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 09:52
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
werk, geld & recht?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 09:53
Maarten
Maarten is offline
Ze bedoelt het goed

En zwart staat vaak heel lelijk bij hele bleke mensen, persoonlijk vind ik gothic mensen er vaak ontiegelijk lelijk uit zien. Kwestie van smaak I guess.

Het kan er ook goed uitzien, maar zelden.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 09:56
In Your Room
In Your Room is offline
Ja, ze bedoelt het goed, dat weet ik ook wel. Tis verder ook een lief mens. Alleen.. als ik dat nou wil, dan is dat toch mijn beslissing, niet de hare?
Oud 05-02-2004, 09:59
Paris
Paris is offline
Citaat:
In Your Room schreef op 05-02-2004 @ 10:56:
Ja, ze bedoelt het goed, dat weet ik ook wel. Tis verder ook een lief mens. Alleen.. als ik dat nou wil, dan is dat toch mijn beslissing, niet de hare?
Het is jouw beslissing, inderdaad. Maar het is haar beslissing of zij het doet of niet.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 10:27
sharty
sharty is offline
Nou ik vind van niet. Ze wordt er toch voor betaald??!?!?!?!?
Oud 05-02-2004, 11:05
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 05-02-2004 @ 10:52:
werk, geld & recht!
Oud 05-02-2004, 11:11
Verwijderd
Ik vind best dat ze advies mogen geven, maar als ze iets niet willen doen omdat ze het zelf niet mooi vinden, dan zien ze mij daar nooit meer terug, daar kan je van uitgaan.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 11:15
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
sharty schreef op 05-02-2004 @ 11:27:
Ze wordt pas betaald als ze het gedaan heeft. Er is nog niets betaald dus dan hoeft ze het ook niet te doen.

Kijk je kunt als kapster er natuurlijk schurft aan hebben hoe je klanten uiteindelijk uit je stoel stappen omdat het geld oplevert, maar ik denk dat dit juist een stukje extra serviceverlening is om je klant er niet als een debiel erbij te laten lopen. Wat dat betreft ga ik een heel stuk met Digitracker mee.

@ In Your Room: als ze het niet wil doen, waarom doe je het dan zelf niet, zo moeilijk is dat niet met al die kleurshampoo's die er te koop zijn.
Oud 05-02-2004, 11:16
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 05-02-2004 @ 12:11:
Ik vind best dat ze advies mogen geven, maar als ze iets niet willen doen omdat ze het zelf niet mooi vinden, dan zien ze mij daar nooit meer terug, daar kan je van uitgaan.
Ik denk dat het ook een stuk zelfbescherming van de kapster is dat ze zo reageert.
Oud 05-02-2004, 11:45
Verwijderd
Citaat:
Auntie M schreef op 05-02-2004 @ 12:15:
maar ik denk dat dit juist een stukje extra serviceverlening is om je klant er niet als een debiel erbij te laten lopen
Het is eerder service verlening als je de klant erop wijst dat het er debiel uitziet
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 11:53
Auntie M
Auntie M is offline
Dat is achteraf lullen, geen service. Tenzij je natuurlijk al een debiel kapsel had, maar das een ander verhaal.
Oud 05-02-2004, 12:23
Konijn
Konijn is offline
Ook geen goede reclame voor haar kapperszaak in haar ogen, als ze vindt dat jij er natijd 'belachelijk' bijloopt.
Maar ja, ze mag het vast wel weigeren.. ik zou het gewoon bij iemand anders laten doen als je het per se wil, kun je altijd nog zien of je natijd weer naar haar gaat als kapster of niet.
Oud 05-02-2004, 15:44
In Your Room
In Your Room is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 05-02-2004 @ 12:15:
@ In Your Room: als ze het niet wil doen, waarom doe je het dan zelf niet, zo moeilijk is dat niet met al die kleurshampoo's die er te koop zijn.
Ja, dat doe ik ook wel dan.. Maar ik vroeg me gewoon af of het eigenlijk mocht of niet.. Leek mij nml een beetje raar..
Oud 05-02-2004, 17:57
Verwijderd
Citaat:
Auntie M schreef op 05-02-2004 @ 12:53:
Dat is achteraf lullen, geen service. Tenzij je natuurlijk al een debiel kapsel had, maar das een ander verhaal.
Er van tevoren opwijzen natuurlijk, maar het niet willen uitvoeren slaat natuurlijk alles, de klant is koning, en als de klant het wil en je hebt advies gegeven en de klant wil het nog steeds, dan doe je het
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 18:59
Auntie M
Auntie M is offline
Als je uitsluitend het winstoogmerk als doel hebt, dan doe je het wel ja. Maar blijkbaar vindt deze kapster het belangrijker dat haar klanten niet voor lul lopen.
Ik vraag me eigenljk ook af wat in deze kwestie meer anti-reclame oplevert, het feit dat de kapster iets niet wil uitvoeren omdat ze vindt dat het gewenste kapsel niet bij de klant zou passen of het na het gegeven advies toch uitvoeren en achteraf praatjes krijgen van 'tjiezus, bij welke kapper ben jij geweest?'
Oud 05-02-2004, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Auntie M schreef op 05-02-2004 @ 19:59:
Als je uitsluitend het winstoogmerk als doel hebt, dan doe je het wel ja. Maar blijkbaar vindt deze kapster het belangrijker dat haar klanten niet voor lul lopen.
Ik vraag me eigenljk ook af wat in deze kwestie meer anti-reclame oplevert, het feit dat de kapster iets niet wil uitvoeren omdat ze vindt dat het gewenste kapsel niet bij de klant zou passen of het na het gegeven advies toch uitvoeren en achteraf praatjes krijgen van 'tjiezus, bij welke kapper ben jij geweest?'
Smaken verschillen, de een vind iets lelijk en de ander vind iets mooi, wie is de kapper om te bepalen wat er goed uitziet
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 19:28
Auntie M
Auntie M is offline
Hm ik denk dat een kapper daar wel inzicht in heeft of moet hebben. Anders heeft het ook geen nut om advies te vragen.
Het hangt er ook vanaf naar wat voor kapper je gaat. Ga je naar een kinkykapper dan zullen ze daar minder problemen met een extreem kapsel hebben dan bij een kapper die de hele dag alleen maar watergolfjes bij oude dametjes zet.
Oud 05-02-2004, 19:36
ellaversa
ellaversa is offline
Als jij je haar als een mongool laat knippen of verven en iemand je vraagt waar je dat hebt laten doen is dat slechte reclame voor je kapper en dat wil hij/zij niet. En je kapper heeft altijd het recht om iets te weigeren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2004, 20:31
Verwijderd
Wilde je juridische stappen gaan ondernemen als dat mogelijk is?

Ik zou eens nadenken over wat ze gezegd heeft en desnoods een keer een kleurspoeling ofzo gebruiken om eens te kijken of het nou écht zo lelijk is.

Persoonlijk vind ik mensen met een vrij lichte huid en zwart haar niet mooi, ik denk dat veel mensen die mening met mij delen, maar als jij het echt mooi vindt moet je het gewoon zwart laten verven in mijn ogen.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 20:33
In Your Room
In Your Room is offline
Citaat:
perseus schreef op 05-02-2004 @ 21:31:
Wilde je juridische stappen gaan ondernemen als dat mogelijk is?
nee hoor t klinkt heel dramatisch als t op werk, geld & recht staat, maar t topic werd alleen van de kantine naar hier verplaatst...
Oud 05-02-2004, 21:30
Verwijderd
Citaat:
sharty schreef op 05-02-2004 @ 11:27:
Damn jij bent dom, of je weet heel goed te verbergen dat je het niet bent...
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 21:43
Gwenniej
Gwenniej is offline
ze hebben mij ook een x geweigerd.

toen ik me haal wilde ontkleuren, en hun vonden dat ik er spijt van ging krijgen omdat t aardig lang was
Oud 05-02-2004, 21:56
Verwijderd
Hoe dom zijn jullie nou helemaal? Natuurlijk mag een kapper dat, dan zeg je gewoon dat je niet meer terugkomt. Simpel toch?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 23:15
Verwijderd
Citaat:
Auntie M schreef op 05-02-2004 @ 20:28:
Hm ik denk dat een kapper daar wel inzicht in heeft of moet hebben. Anders heeft het ook geen nut om advies te vragen.
Het hangt er ook vanaf naar wat voor kapper je gaat. Ga je naar een kinkykapper dan zullen ze daar minder problemen met een extreem kapsel hebben dan bij een kapper die de hele dag alleen maar watergolfjes bij oude dametjes zet.
Mijn kapper is een dude van 50 met een kuifje op zn hoofd, dat doet mij toch twijfelen aan zn smaak, maar hij knipt goed.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 08:57
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 06-02-2004 @ 00:15:
Mijn kapper is een dude van 50 met een kuifje op zn hoofd, dat doet mij toch twijfelen aan zn smaak, maar hij knipt goed.
Je moet eens kijken hoeveel mensen die andere mensen mooi (ok mooi is een relatief begrip) maken er vaak zelf niet uitzien (de gemiddelde mode-ontwerper?!).
Oud 10-02-2004, 21:26
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
ey Nare, gaat dit niet tegen artikel 1 van de Grondwet in?

voor iedereen: artikel 1 v/d Grondwet:
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens Godsdienst, levensovertuiging, politiek gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Oud 10-02-2004, 22:11
Verwijderd
Sinds wanneer geldt artikel 1 onverkort in de relatie tussen burgers onderling?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 22:23
StijnSpoortNiet
Citaat:
nare man schreef op 10-02-2004 @ 23:11:
Sinds wanneer geldt artikel 1 onverkort in de relatie tussen burgers onderling?
Ja, hee, het is een vraagje, geen antwoord. Ik ben van huis uit fiscaal opgeleid he, niet juridisch.

zo leer ik dus nog wat
Oud 10-02-2004, 22:43
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Afgezien van het feit dat kijken naar de grondwet hier nu niet bepaald voor de hand ligt vraag ik me af waar je hier een inbreuk op art 1 ziet :?:
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 22:52
StijnSpoortNiet
Citaat:
FF4-Ever schreef op 10-02-2004 @ 23:43:
Afgezien van het feit dat kijken naar de grondwet hier nu niet bepaald voor de hand ligt vraag ik me af waar je hier een inbreuk op art 1 ziet :?:
Ts wordt gediscrimineerd aan de hand van haar uiterlijk.
Oud 10-02-2004, 23:01
Verwijderd
Maar er zijn gerechtvaardige gronden voor. misschien heeft ze wel een enorme grafkop
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 23:08
StijnSpoortNiet
Citaat:
nare man schreef op 11-02-2004 @ 00:01:
Maar er zijn gerechtvaardige gronden voor. misschien heeft ze wel een enorme grafkop
Oud 12-02-2004, 15:32
skadhd
skadhd is offline
mja, of ze et nou wel of niet mag weigeren...

k zou gewoon naar een andere kapper gaan, een rechtszaak hierom aanspannen word ook zo wat..of dr dwingen om het te doen ofzo..

alhoewel dit in amerika heel normaal zou zijn mja
Oud 12-02-2004, 17:10
Susanne
Susanne is offline
Ik had dat schaap gewoon een stukje attitude laten zien, en een prettig leven verder

Ga gewoon fijn naar een andere kapper, big deal..
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 19:39
Loesje05
Loesje05 is offline
Hallo,
Ik ben ook kapster geweest.
En ja je mag iets weigeren.
Je haar zwart verfen kun je zelf trouwens ook wel en is ook nog eens veel goedkoper!!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 20:23
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-02-2004 @ 00:01:
Oud 19-02-2004, 08:45
Marloes-Nanouk
Marloes-Nanouk is offline
Ey
volgens mij bedoelt die kapster het goed, en zij heeft er wel verstand van dus ik zou haar advies wel serieus nemen.

Maar je kunt ook eerst je haar spoelen met bijv. uitwasbare kleurspoeling.
Als je dat leuk vindt staan dan kun je alsnog permanente verf gebruiken of het aan de kapper laten zien.

Veel succes
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 14:30
Jarahh
Jarahh is offline
Stel da the tniet staat heb niet alleen jij een problem maar zij ook; mensen gaan je vragen waar je je haar gekleurd hebt en dan zullen z eminder snel naar die kapper gaan...
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten