Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Zeg je wat je voelt tegen die persoon waar je normaliter alles tegen verteld, of zeg je niks? Stiekem wil je het wel zeggen, maar je doet het niet omdat je niet goed weet of hij/zij wel interesse heeft in jou op die manier. Of je doet het niet omdat je wéét dat het niks kan worden vanwege een andere persoon 'in the picture'. Het is één groot dilemma. Doe trouwens niet wat ik deed. ![]() Namelijk, eerst het gevoel ontkennen om later erachter te komen dat het eigenlijk wel wederzijds was maar je had niks gezegd dus was de kans aan je voorbij gegaan. Dat je dat gevoel zolang met je meedraagt zonder er écht iets van te zeggen en vervolgens jaloers te worden op ieder meisje wat langs zijn zijde paradeert. En ik had het in mijn geval meteen moeten vertellen en er iets aan moeten doen, dan was het misschien nog wat geworden. Maar nu heb ik alle kansen die ik ook in m'n schoot geworpen heb gekregen verspeeld en is het voorbij. Aan de ene kant vind ik het echt superjammer dat het nooit niks geworden is, maar aan de andere kant ben ik wel blij dat het gevoel in elk geval sterk verminderd is.
||
Citaat:
Misschien weet je wel helemaal niet dat ze op haar 15e bij je wegzwijmelde, misschien wilde ze de vriendschap wel niet verpesten ![]()
|
been there... done that... fucked up
![]() boeiend gewoon doen waar je zin in hebt en schijt aan hebben... niet bang zijn voor vriendschappen niet bang zijn om op teentjes te trappen en niet bang zijn om te gaan twijfelen of je nu wel of niet gaat vertellen ofzo... t leven is toch te kort om met dat soort onbenullige dingetjes bezig te zijn ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() pfff vage uitleg ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Op zich kan ik hier idd wel met je meegaan, twijfel zal vast wel eens optreden, maar verliefdheid hoeft niet per sé op te treden.
||
Citaat:
No offense, ik begrijp door je uitleg wel beter hoe je erover denkt, maar ben het er niet helemaal mee eens dat 'diepe vriendschappen' zo inwisselbaar zouden kunnen zijn, zo waardeloos eigenlijk. In een diepe vriendschap gaat het je om die persoon, waar je eigenlijk gewoon van houdt, dan maakt het je echt wel uit of je diegene kwijtraakt, hoeveel vrienden je verder ook hebt.
||
Citaat:
![]()
|
dat probleem heb ik nu ook. Mijn beste vrienden ik zijn(zijn?waren)beste vrienden we waren erg close. Hij was enige tijd op me terwijl ik het niet wist. Maar een vriendin van zijn school heeft een vriendin en die heeft ook een vrinedin en nou heeft ze het aan hem ontmoet en sindsdien hebben ze verkering. En nou kan ik hem alleen nog op msn zine. En ik heb haar al met een jongen gezien. Is dat een fout gedoe van haar?
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik weet heus wel wat vriendschappen zijn of wat niet, ik sta voor veel mensen altijd klaar en ik geef er ook om anders zouden we natuurlijk geen vrienden zijn. Maar ik heb nooit het gevoel dat dat andersom is... het is wel zo andersom overigens, ik weet zeker dat als ik een keer hulp nodig heb een hoop mensen voor mij klaar staan. Maar dat wil ik dus niet, ik kan daar niet tegen en hulp is het laatste wat ik van andere mensen wil. Dat bedoel ik met dichtbij laten komen. Ik wil alles alleen doen, alleen zijn onafhankelijk zijn van vrienden, ouders of familie of wat dan ook. En daarom kan ik mensen niet dichtbij laten komen. Het gaat dus niet om die mensen als persoon maar meer om mijzelf. Vriendschappen zijn vervangbaar voor mij gewoon als zelfbescherming. Het wil niet zeggen dat ik ze daadwerkelijk "vervang ![]() Niet dat ik er trots op ben, ik voel me alleen en dat te veranderen lijkt me al doodeng en ik heb het geaccepteerd dat k me zo voel. Maar ik ben wel een hele goede vriend hoor ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
euh...nee? De laatste keren dat ik verliefd was (en dat is al weer een tijdje terug.....) was ik toch verliefd op een meisje...en jongens doen me wat dat betreft niet zo heel veel.. sorry Bart, ik ben niet beschikbaar ![]() Waarom dacht je dat ik op jongens zou vallen?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik had tot voor kort een relatie met een meisje die later zou uitgroeien tot mijn beste vriendin. Tegen mijn verwachting in, ben ik slowly weer verliefd op haar aan het worden, terwijl zowel ik als zij weet dat het geen één procent kans van slagen heeft (uit ervaring). Ik heb het haar niet verteld dat ik weer verliefd op haar ben, maar het viel op een gegeven moment zo op dat ze er zelf mee gekomen is. Op dat moment kon ik niets anders dan toegeven, en zien hoe het afliep.
In dit geval liep het erg slecht af, want ze voelt zich belazerd op een bepaalde manier. Ze dacht dat het over was, maar toch niet. We hebben nu ruzie, en ontwijken elkaar, dit trekt ook de 'sterkte van de vriendschap' in twijfel natuurlijk. Alhoewel het niet niets is dat ik weer op haar verliefd werd. Ik denk dat het gewoon het beste om te vertellen dat je verliefd op degene bent geworden, dan valt er hopelijk nog genoeg te redden. Als dat namelijk gebeurd zal er sneller een kans zijn dat je er samen uitkomt en niet dat je dikke ruzies krijgt. |
![]() |
|
Ik heb het ook wel eens gehad, ja.
Maar het lijkt me ook niet te voorkomen. Ik denk dat ergens in zo'n vriendschap een van de twee hoe dan ook ìets voor de ander gaat voelen. Of dat nou liefde of lust is, of whatever, het is niet te vermijden. Dat zegt niet dat het een vriendschap hoeft te verpesten. Er is natuurlijk altijd de mogelijkheid dat het op een vreselijk lullige manier uit gaat, maar, hoe goed was die vriendschap dan ook? Je kunt verder best verliefd op iemand zijn, en bevriend tegelijk. Hoeft niks aan de vriendschap af te doen, lijkt me.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ik heb het gister gehad,ik bekende tegenover een vriendin met wie ik al jaren een goed contact heb dat ik verliefd op haar was,zij voelde niet hetzelfde,maar nam het toch goed op,ze zei dat ze me als een goede vriend zag en dat het volgens haar maar beter was om geen relatie te krijgen,binnenkort gaan we er metz'n tweeen eens goed over praten,want ik wil haar echt niet kwijt..
|
![]() |
|
een vriend en vriendin van mij zijn al zo'n 12 jaar met elkaar bevriend.....en hebben sinds kort wat. ze zaten met elkaar te praten over de vraag of ze ooit meer voor elkaar hebben gevoeld dan alleen vriendschap, en dat hadden ze allebei. nu hebben ze dus wat en ze passen echt bij elkaar. dus een relatie met n goeie vriend kan wel, maar je moet wel zeker weten dat je vriendschap bestand is tegen n eventuele afwijzing
|
Awww
![]() De moeilijkheid is dat we vaak gesprekken hebben over hoe het zou zijn om verkering te hebben samen e.d. Bovendien gedraagt hij zich erg... verliefd soms ![]() Ik heb al heel lang een vriendje, en ik zou het ook niet zomaar uit maken met hem, maar juist doordat ze me allebei erg dierbaar zijn zullen ze elkaar vaak zien, en ik vind dat soort situaties moeilijk op dit moment, omdat Vriendje altijd een beetje duidelijk laat merken dat hij mijn vriendje is en Beste Vriend hier wel erg stil van wordt...
|
Ik heb ook al heel lang een beste vriend, we vertellen elkaar alles, maar we zijn niet verliefd op elkaar. Het is wel vaker zo dat mensen denken dat we iets met elkaar hebben. Net zoals mijn ouders, vooral mijn vader, die kan maar niet geloven dat ik goede vrienden (jongens dus) kan hebben zonder er verliefd op te zijn. Best irritant.
Het hoeft niet, het kan wel. Ligt eraan wat je precies voor elkaar voelt. Bij mij en die jongen is dat dus echt niet meer als vrienden. Ik zou er niet aan kunnen denken dat ik gewoon met hem zou zoenen ofzo.. Ieeh nee.. Liefs, Leeuwtje
|
Verwijderd
|
Sja, mijn vriend was eerst een goede vriend van mij. Maarja, we kwamen steeds vaker bij elkaar, en dat groeit dan gewoon opeens. Tot nu toe gaat het goed, en ik denk wel, dat als het uitgaat, we nog steeds vrienden kunnen blijven. Simpelweg omdat we heel veel van elkaar weten en gewoon heel vertrouwd voelen bij elkaar.
|
![]() |
|
![]() |
Dat heb ik gehad. Aan de ene kant vond ik het wel fijn eigenlijk. Iemand die je al helemaal kent, alles verteld, helemaal vertrouwd etc. Maar aan de andere kant, als het misgaat, kan ook je vriendschap kapot gaan. Maar ik heb het hem wel gezegd en heb daar zeker geen spijt van (gehad).
|
![]() |
|
![]() |
Het kan ook allemaal heel goed gaan. Ik ken mijn vriend al vanaf groep 3 en we hebben al meer dan een jaar verkering. In het begin durfde ik niet te zeggen dat ik verliefd op hem was, bang om onze vriendschap kapot te maken. Achteraf heb ik daar grote spijt van. Ik zit nu in vwo6 en hij schijnt mij al vanaf de brugklas leuk te vinden. Dus eigenlijk heb ik een paar jaren weggegooid. Maar we hebben het nu superleuk samen. Een vriendschap kan dus wel op een hele goede relatie uitlopen
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Beste vriend en 'derde persoon' hoe pak ik dit het beste aan? Somegras | 8 | 08-03-2015 20:26 | |
Liefde & Relatie |
Verliefd op me beste vriend en op me vriendje?!?! Linniee | 12 | 12-06-2014 19:42 | |
Liefde & Relatie |
gezeik met mn beste vriend Noddy | 14 | 17-11-2004 17:17 | |
Verhalen & Gedichten |
beste vriend - rip frederik- CyWu | 2 | 06-10-2004 15:37 | |
Liefde & Relatie |
Je beste vriend? of je beste vijhand? Kleintjeyakult | 22 | 03-05-2004 16:45 | |
Liefde & Relatie |
Meisje op wie m'n beste vriend verliefd is vindt mij leuk (verhaal) Xerxes | 4 | 27-04-2003 17:48 |