Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Verder zit er in ieder geval een verscherpen-functie in Paint shop pro. Effects - Sharpen (effecten - verscherpen). Bij 'Sharpen more' (meer verscherpen) in hetzelfde menu gaat ie meteen een paar stappen verscherpen (volgens mij). Bij photoshop zit ditzelfde in het menu 'Filter'. Overigens heb ik geen idee hoe dit bij kleurenfoto's werkt, maar ik neem aan dat het er niet uitziet. Ik gebruik deze functie vooral als ik iets zwart-wit heb ingescand. Vaak zijn de lijnen dan wat vervaagd. Dan doe ik ff 'sharpen' en dan ziet het er een stuk mooier uit. Maar voor kleurenfoto's of zwartwitfoto's (foto's in het algemeen ![]()
|
Ligt er volledig aan hoeveel dpi het origineel is.
Heb je bijv. een foto van 600 dpi kun je die toch wel redelijk vergroten zonder teveel kwaliteitsverlies. Maarja, heb je 'n foto van 72dpi, gaat dat niet lukken zonder dat je 'n pixelfestijn overhoudt.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
ik ben gwoon mesaailluf!! #377 Verwijderd | 500 | 14-10-2008 13:01 | |
ARTistiek |
[centraal fototopic 5] Verwijderd | 500 | 13-08-2007 21:19 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' T_ID | 500 | 10-02-2007 00:38 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' T_ID | 500 | 09-10-2006 08:07 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' Mujahideen | 500 | 07-09-2005 13:43 | |
Software & Hardware |
Onscherpe/korrelige foto's met dsc p20 Verwijderd | 20 | 05-05-2002 12:35 |