Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2002, 11:32
Verwijderd
Ik heb een sony dsc p20, ik heb erg vaak scherpe foto's maar soms zijn de foto's ook korrelig of wazig.
Laatst nam ik bijvoorbeeld een foto van iemand, de eerste foto werd helemaal korrelig en de foto daarna (3 seconde later gemaakt) was super scherp. Hier had het dus niets met het licht te maken

Iemand enig idee hoe dit komt? Beweeg ik dan teveel met de camera? Of is het een bepaalde instelling?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-05-2002, 14:48
Cybernetic Dreams
Cybernetic Dreams is offline
k weet niet, maar mischien je batterijen?
Oud 02-05-2002, 18:22
Verwijderd
Werken goed, Nimh batterijen met een capaciteit van 1800mah (als ik het goed omschrijf). --> Ik heb meerde van deze batterijen...
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 00:48
Verwijderd
Hmm vaag? Is het altijd de eerste foto die wat vager is?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 08:43
Verwijderd
Ik heb de handleiding helemaal doorgelezen en het moet gewoon aan het licht liggen of door beweging met de camera tijdens het schieten van een foto.

Net heb ik ook foto's gemaakt. Binnenshuis zijn ze mislukt, er was onvoldoende licht (gaf camera ook aan, hoe ik dit handmatig bij kan stellen wist ik niet ).
Buitenshuis heb ik ook foto's genomen en die waren weer loeischerp, hier was wel voldoende licht. Bovendien hield ik de camera nu extra goed vast.

Conclusie: Het ligt dus aan het licht en/of bewegen. Dat vind ik dan wel weer een groot nadeel van deze 1.3megepix camera...
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 19:23
Verwijderd
Citaat:
halve banaan schreef:
Ik heb de handleiding helemaal doorgelezen en het moet gewoon aan het licht liggen of door beweging met de camera tijdens het schieten van een foto.

Net heb ik ook foto's gemaakt. Binnenshuis zijn ze mislukt, er was onvoldoende licht (gaf camera ook aan, hoe ik dit handmatig bij kan stellen wist ik niet ).
Buitenshuis heb ik ook foto's genomen en die waren weer loeischerp, hier was wel voldoende licht. Bovendien hield ik de camera nu extra goed vast.

Conclusie: Het ligt dus aan het licht en/of bewegen. Dat vind ik dan wel weer een groot nadeel van deze 1.3megepix camera...
Confugireer de sluitertijd als zo laag als mogelijk is, volgens mij heb je dan nergens last meer van...
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 22:13
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef:

Confugireer de sluitertijd als zo laag als mogelijk is, volgens mij heb je dan nergens last meer van...
Daar was ik dus naar opzoek Hoe kan je de sluitertijd aanpassen?! Per foto stelt dat ding het automatisch in, volgens mij moet ik het zelf ook kunnen doen maar ik kan het echt neit vinden ook niet in de handleiding

Het is een sony dsc p20...
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 22:14
Verwijderd
Citaat:
halve banaan schreef:

Daar was ik dus naar opzoek Hoe kan je de sluitertijd aanpassen?! Per foto stelt dat ding het automatisch in, volgens mij moet ik het zelf ook kunnen doen maar ik kan het echt neit vinden ook niet in de handleiding

Het is een sony dsc p20...
configureren ==> configuratiescherm, als je een snapshot camera hebt tenminste... En anders moet je de knop half ingedrukt houden voordat je de foto maakt.

Laatst gewijzigd op 04-05-2002 om 10:34.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 11:27
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef:

configureren ==> configuratiescherm, als je een snapshot camera hebt tenminste... En anders moet je de knop half ingedrukt houden voordat je de foto maakt.
Ik heb een cybershot, er is een instelling waarbij de sluitertijd wat hoger kan worden ingesteld maar handmatig lukt niet

Ook niet via het knopje...
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 11:48
Verwijderd
Citaat:
halve banaan schreef:

Ik heb een cybershot, er is een instelling waarbij de sluitertijd wat hoger kan worden ingesteld maar handmatig lukt niet

Ook niet via het knopje...
Tja, dan weet ik het ook niet meer
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 12:08
Verwijderd
http://www.endoria.net/upload/index.php/2592470702
Bekijk deze foto eens

De muur is behoorlijk korrelig vind ik, ligt dat nou gewoon aan de 1.3megapix of aan wat anders...

Btw let alleen op de kwaliteit van de foto en niet op de inhoud
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 12:12
Verwijderd
Citaat:
halve banaan schreef:
http://www.endoria.net/upload/index.php/2592470702
Bekijk deze foto eens

De muur is behoorlijk korrelig vind ik, ligt dat nou gewoon aan de 1.3megapix of aan wat anders...

Btw let alleen op de kwaliteit van de foto en niet op de inhoud
Misschien kun je um verscherpen met een fotobewerkingsprogramma? En moet die foto nou zo groot? Ik bedoel, hij kan toch ook wel wat kleiner?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 12:24
Verwijderd
Mijn camera maakt ook wel scherpe afbeeldingen, maar dit soort dingen begrijp ik gewoon niet. Zo vaag.

Ik heb sinds kort een 64mb kaart, daar ben ik nu dus mee aan het testen.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 15:09
Verwijderd
Citaat:
halve banaan schreef:
Mijn camera maakt ook wel scherpe afbeeldingen, maar dit soort dingen begrijp ik gewoon niet. Zo vaag.

Ik heb sinds kort een 64mb kaart, daar ben ik nu dus mee aan het testen.
Je laat nog wel een paar kiekjes zien he?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 15:26
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef:

Je laat nog wel een paar kiekjes zien he?
Ik had geen zin om ze te verkleinen...

http://www.endoria.net/upload/index.php/1164513459
http://www.endoria.net/upload/index.php/2073759481
http://www.endoria.net/upload/index.php/1432302377
http://www.endoria.net/upload/index.php/1562079639
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 15:38
Cybernetic Dreams
Cybernetic Dreams is offline
ik denk, dat je de foto's anders op een lagere resolutie moet maken, dus de size iets minder groot instellen. (800*600 is best genoeg), en dan eens kijken of het over is...
Oud 04-05-2002, 16:14
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
halve banaan schreef:
Ik vind dat het er niet uit zien als bewegings onscherpte. Ziet er meer uit alsof de camera ivm lichtgebrek naar een te hoge ISO instelling schakelt.

Dus langere sluitertijd en/of groter diafragma proberen. Groter diafragma heeft natuurlijk wel weer als nadeel dat de scherptediepte minder wordt. Zelf zou ik eerst met de sluitertijd gaan spelen.

-Desecrator
Oud 04-05-2002, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Desecrator schreef:

Ik vind dat het er niet uit zien als bewegings onscherpte. Ziet er meer uit alsof de camera ivm lichtgebrek naar een te hoge ISO instelling schakelt.

Dus langere sluitertijd en/of groter diafragma proberen. Groter diafragma heeft natuurlijk wel weer als nadeel dat de scherptediepte minder wordt. Zelf zou ik eerst met de sluitertijd gaan spelen.

-Desecrator
Tja die langere sluitertijd kan ik niet handmatig instellen...Ik heb echter wel een optie om in wat donkere omstandigheden te fotograferen, dan neemt de sluitertijd ook toe (dat ding regelt het automatisch). Dat ga ik zo dan maar eens proberen als het wat schemerig wordt
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 02:25
Danny
Danny is offline
Citaat:
perseus schreef:

Ja joh.. je foto wordt alleen zo onscherp als het beeld dat je krijgt wanneer je scheelkijkt..
Oud 05-05-2002, 10:05
Verwijderd
Citaat:
Danny schreef:
Ja joh.. je foto wordt alleen zo onscherp als het beeld dat je krijgt wanneer je scheelkijkt..
Dat is makkelijk gezegd zo achteraf.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 12:35
Danny
Danny is offline
Citaat:
perseus schreef:

Dat is makkelijk gezegd zo achteraf.
Vooraf had ik het ook makkelijk kunnen zeggen hoor.. had alleen geen tijd afgelopen week
Reageren

Regels voor berichten