Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ok, de uitleg van Tampert heb ik geprobeerd toe te passen, maar ik kom er nog niet helemaal uit. Wanneer ik in mijn grafische rekenmachine (TI-83) bij Y1 de formule van Tampert invul en bij Y2 0,5, en ik probeer het snijpunt van die twee te berekenen (dit zou de oplossing moeten geven, toch?), lukt dit niet omdat Y1 niet bij 0,5 komt. Rond de X=2200 zit een top van ongeveer Y=0,067, maar daar houdt het op. Wat doe ik fout?
Koen |
![]() |
|
beantwoord de andere vraag!
namelijk: bij hoeveel mensen is de kans dat ze niet dezelfde pincode hebben kleiner dan een half. Dit is simpel te doen op een gewoon rekendoosje nl 1*9999/10000*9998/1000*..... enz net zo lang tot je onder de 0,5 zit 9999/10000 is de kans dat de tweede persoon niet dezelfde pincode heeft als de eerste 9998/10000 is de kans dat de derde persoon niet dezelfde pincode heeft als de eerste of de tweede persoon (Er ijn 10000 pincodes: van 0000 t/m 9999) overigens het aantal mensen dat dezelfde pincode heeft heeft er totaal niets mee te maken |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
volgens mij moet je 5001 mensen hebben om kans > 1/2 te hebben op 2 mensen met dezelfde pincode, maar kansrekening is niet mijn beste punt.. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|