Oud 15-04-2005, 13:57
Verwijderd
Vinden jullie dat je met MBO weinig kan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-04-2005, 14:05
Linda1985
Linda1985 is offline
Nee hoor, met mbo kun je in mijn ogen hardstikke veel! En het ligt er ook maar net aan wat en hoeveel je met je mbo doet. Je kunt er wel veel mee kunnen maar als je het niet doet heb je er nog niets aan
Oud 15-04-2005, 14:15
Verwijderd
nee maar als je niks met je hbo doet heb je er ook niks aan.

maar het is toch wel zo dat als je je mbo hebt gehaalt, heb je teminste al een diploma en ervaring etc.

en als je alleen de havo hebt nog niet, en daarna een hbo doet.
(als ik havo na mijn vmbo t doe, dan ben ik 2 jaar langer bezig, en dan heb ik nog niks want dan moet k nog hbo doen)
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 15:55
Linda1985
Linda1985 is offline
Citaat:
soulflytribe schreef op 15-04-2005 @ 15:15 :

maar het is toch wel zo dat als je je mbo hebt gehaalt, heb je teminste al een diploma en ervaring etc.

(als ik havo na mijn vmbo t doe, dan ben ik 2 jaar langer bezig, en dan heb ik nog niks want dan moet k nog hbo doen)
Klopt ja. Als je nog geen enig idee hebt wat je wilt doen na je vmbo is t misschien handig om havo te doen, zodat je 2 jaar bedenktijd hebt en meer keuze. Maar als je het al wel weet dan zou ik gewoon mbo doen. Mbo doet voor mij niets onder voor hbo of net wat dan ook. Je moet iets doen wat je leuk vind!
Oud 15-04-2005, 18:19
Miracle
Miracle is offline
>> School & studie
Oud 15-04-2005, 18:22
Wawl
Wawl is offline
Natuurlijk, er zijn altijd mensen nodig die het werk op uitvoerend niveau verrichten.
Oud 15-04-2005, 18:31
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
soulflytribe schreef op 15-04-2005 @ 15:15 :

Wat maken die 2 jaar nou uit? En na je hbo kun je wel een veel betere baan krijgen waarschijnlijk dan na t mbo.

Ik vind trouwens dat het aanbod van soorten opleidingen op het hbo een stuk groter is.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 18:46
Verwijderd
Wat is dat nou voor algemene vraag? Er zijn MBO's waar je veel mee kunt en MBO's waar je weinig mee kunt. Zo durf ik best te beweren dat MBO electrotechniek in de praktijk nuttiger is dan bijvoorbeeld een studie culturele antropologie op WO-niveau.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 18:53
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-04-2005 @ 19:46 :
Wat is dat nou voor algemene vraag? Er zijn MBO's waar je veel mee kunt en MBO's waar je weinig mee kunt. Zo durf ik best te beweren dat MBO electrotechniek in de praktijk nuttiger is dan bijvoorbeeld een studie culturele antropologie op WO-niveau.
Mijn oom was er zo 1 die een WO studie heeft gedaan en vervolgens nérgens, maar dan ook nérgens aan de slag kon en dus nu klust bij mensen thuis En daar nog steengoed in is ook
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 15-04-2005 @ 19:53 :
Mijn oom was er zo 1 die een WO studie heeft gedaan en vervolgens nérgens, maar dan ook nérgens aan de slag kon en dus nu klust bij mensen thuis En daar nog steengoed in is ook
Er zijn genoeg mensen die een wetenschappelijke opleiding hebben gedaan maar daar echt nooit werk in krijgen. Mijn oom was er ook zoeentje die in de jaren zeventig psychologie ging studeren omdat iedereen dat deed. De man heeft sinds zijn afstuderen nog nooit werk gehad op zijn vakterrein.En hoe vaak hoor je niet dat afgestudeerden geschiedenis gewoon jarenlang werkloos blijven?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 20:33
DAB
DAB is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-04-2005 @ 21:31 :
Er zijn genoeg mensen die een wetenschappelijke opleiding hebben gedaan maar daar echt nooit werk in krijgen. Mijn oom was er ook zoeentje die in de jaren zeventig psychologie ging studeren omdat iedereen dat deed. De man heeft sinds zijn afstuderen nog nooit werk gehad op zijn vakterrein.En hoe vaak hoor je niet dat afgestudeerden geschiedenis gewoon jarenlang werkloos blijven?
mijn vader heeft geschiedenis gestuudeerd en bijna al zijn oude stduei genoten hebben een goede baan
maar ze hebben allemaal geen flikker met geschiedenis te maken
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 10:08
Roos
Roos is offline
Citaat:
Wawl schreef op 15-04-2005 @ 19:22 :
Natuurlijk, er zijn altijd mensen nodig die het werk op uitvoerend niveau verrichten.
Wat een denigrerend toontje
Oud 16-04-2005, 10:11
Verwijderd
Citaat:
DAB schreef op 15-04-2005 @ 21:33 :
mijn vader heeft geschiedenis gestuudeerd en bijna al zijn oude stduei genoten hebben een goede baan
maar ze hebben allemaal geen flikker met geschiedenis te maken
Precies. Ik beweer ook niet dat mensen met 'vage' alfastudies (geschiedenis, politicologie, communicatiewetenschappen, noem maar op) nooit een baan krijgen, maar de kans is wel groot dat ze nooit een baan krijgen in hun opleidingsgebied.

Natuurlijk hebben ze wel academisch werk- en denkniveau. Ze hebben laten zien een studie te kunnen afronden en door hun scriptie hebben ze bewezen een eenvoudig wetenschappelijk onderzoek te kunnen opzetten en uitvoeren.,

Het probleem als je op die manier een baan zoekt is echter, dat je op 'academisch werk- en denkniveau' moet concurreren met veel méér mensen dan alleen van je eigen studie.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 10:32
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
Roos schreef op 16-04-2005 @ 11:08 :
Zo bedoel ik het niet.
Oud 16-04-2005, 13:07
Verwijderd
Citaat:
kvind het idd ook nogal zielig klinken.
en je kan ook nog doorgroeien in je baan.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 13:31
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
soulflytribe schreef op 16-04-2005 @ 14:07 :
kvind het idd ook nogal zielig klinken.
en je kan ook nog doorgroeien in je baan.
Hm mbo'ers worden voor mijn gevoel toch wel een beetje dom gehouden... Als je ook ziet wat voor n onderwijs je krijgt (nablijven enzo, pffft).

Maar waarom zoek je niet eerst welke richting je op wilt? Dan kan je kijken of je dat op het mbo of hbo wilt doen... Misschien kan het wel alleen op 1 van de 2.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 14:49
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 15-04-2005 @ 19:46 :
ja, eigenlijk is dat zeer waar
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 16:42
Vice
Vice is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 16-04-2005 @ 14:31 :
Hm mbo'ers worden voor mijn gevoel toch wel een beetje dom gehouden... Als je ook ziet wat voor n onderwijs je krijgt (nablijven enzo, pffft).
Dat is gelukkig ook heel verschillend per mbo. Op de ene mbo-opleiding gaat het veel "schoolser" dan op de andere mbo-opleiding. Heeft ook te maken wat voor soort studenten zo'n opleiding volgen.
Oud 16-04-2005, 17:24
Global
Global is offline
je kan natuurlijk ook havo 4,5 in 1 jaar doen
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 17:34
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Global schreef op 16-04-2005 @ 18:24 :
je kan natuurlijk ook havo 4,5 in 1 jaar doen
Voor iemand met een vmbo diploma? Dat is absoluut niet aan te raden. Dat is al moeilijk genoeg voor iemand die is blijven zitten in 4havo.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 14:03
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 16-04-2005 @ 17:42 :
Dat is gelukkig ook heel verschillend per mbo. Op de ene mbo-opleiding gaat het veel "schoolser" dan op de andere mbo-opleiding. Heeft ook te maken wat voor soort studenten zo'n opleiding volgen.
en aan de niveau's.
je hebt ook nog verschillende
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 16:53
angela113
angela113 is offline
hey ik heb ff een vraagje, Ik zit namelijk te twijfelen tussen een MBO en HBO opleiding. Ik ben er al wel uit dat ik toerisme wil gaan studeren, ik weet alleen niet wat ik moet kiezen. Ik heb hiervoor Havo gedaan. en weet niet goed wat beter is, omdat ik niet echt een type ben dat graag leert maar aan de andere kant denk ik dat je met een HBO een grotere kans hebt op een leuke baan. ik weet gewoon niet wat ik moet doen..!
Iemand nog tips of advies???

thnx!
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 16:57
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
angela113 schreef op 08-05-2005 @ 17:53 :
hey ik heb ff een vraagje, Ik zit namelijk te twijfelen tussen een MBO en HBO opleiding. Ik ben er al wel uit dat ik toerisme wil gaan studeren, ik weet alleen niet wat ik moet kiezen. Ik heb hiervoor Havo gedaan. en weet niet goed wat beter is, omdat ik niet echt een type ben dat graag leert maar aan de andere kant denk ik dat je met een HBO een grotere kans hebt op een leuke baan. ik weet gewoon niet wat ik moet doen..!

thnx!
HBO, waarom zou je jouw talenten verkwisten?
Oud 08-05-2005, 19:35
Vice
Vice is offline
Citaat:
angela113 schreef op 08-05-2005 @ 17:53 :

thnx!
Leren moet je toch wel. Of je nou HBO of MBO doet.
Oud 16-05-2005, 11:10
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
Absoluut niet waar. In een groep kan niet iedereen leider zijn of iedereen uitvoerder, dan botst het. Daarom is functiescheiding noodzakelijk, maar dat wil niet zeggen dat de ene harder nodig als de ander. Zonder uitvoerders hebben leidinggevenden geen werk en vice versa.
Oud 16-05-2005, 11:48
Go
Go is offline
Citaat:
Wawl schreef op 08-05-2005 @ 17:57 :
HBO, waarom zou je jouw talenten verkwisten?
idd, en als het toch helemaal niks wordt kun je altijd nog naar het mbo. Natuurlijk kun je ook van het mbo naar het hbo overstappen, maar de meesten zijn geneigd eerst een behoorlijke tijd aan te zien of bijvoorbeeld het niveau niet eens wat omhoog gaat, enkele jaartjes verliezen en vervolgens alsnog naar het hbo overstappen.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 13:49
AsianDF
AsianDF is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-04-2005 @ 11:11 :
Precies. Ik beweer ook niet dat mensen met 'vage' alfastudies (geschiedenis, politicologie, communicatiewetenschappen, noem maar op) nooit een baan krijgen, maar de kans is wel groot dat ze nooit een baan krijgen in hun opleidingsgebied.
omfg wat doet politocologie in dat rijtje.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten