![]() |
|
Wall of Text:
---------------------- Wat is anime nou precies? Een prachtige uitleg van wat anime is kan je hier vinden. Commentaar van Dinalfos: wat een kankerantwoord. En bovendien incorrect. Even heel simpel gezegd, anime is animatie uit Japan. En ook alleen Japan. Mensen die naar animatiefilms uit bijvoorbeeld Korea verwijzen als "Koreaanse anime" zijn dus gewoon kansloze boeren. Wat betekent het als een anime 'gelicensed' is en waar kan ik zien welke dat zijn? Licensing is het verwerven van de rechten van Japanse media door Amerikaanse of Europese mediaondernemingen; het wordt dan illegaal om het materiaal nog te verspreiden. Een duidelijke uitleg van licensing kan je hier vinden. Welke series er gelicensed zijn kun je hier vinden, en ook vaak op de nieuwspagina's van ANN. Welke series zijn het kijken waard nu? Van de series die nu worden uitgezonden zijn deze het populairst: Bleach Naruto Shippuuden Death Note -> Finished Darker Than Black Black Lagoon -> Finished D.Gray-man Pumpkin Scissors Ghost Hunt -> Finished Genshiken -> Finished Voor meer aanbevelingen kan je het best ff in het topic vragen, dat gaat snellen over het algemeen...hier 300 titels neerzetten is nutteloos. Commentaar van Dinalfos: dat laatste slaat nergens op. Je kan ze toch tussen spoilertags zetten? Welke 'fansubbers' moet ik hebben? Welke fansub je kijkt is vaak iets van smaak. De een vindt 'speedsubbers' prima om te kijken, en anderen vinden 'quality subbers' de enige manier om een serie te kijken. Speedsubbers? Qualitysubbers? Wat zijn dat? Speedsubbers zijn groupen die vaak tussen 24 en 48 uur een aflevering ondertiteld uitbrengen. Dit heeft natuurlijk over het algemeen het voordeel dat je elke week op een vaste dag een aflevering kan kijken. Het nadeel is dat het vaak een haastklus is, wat kan resulteren in onnauwkeurige ondertitelingen, slechte(re) audio en een inferieure beeldkwaliteit dan die van de quality subbers. Dit hoeft echter niet altijd zo te zijn! Quality subbers zijn groepen die een aflevering zo goed mogelijk willen maken en vaak dus niet binnen 48 uur een aflevering afhebben. Het voordeel is dat je van de betere groupen vaker goede audio en videokwaliteit en nauwkeurige ondertitels kunt verwachten. Het nadeel van quality subbers is natuurlijk dat je soms langer moet wachten op een aflevering...soms krijg je elke week je 'fix', maar als je pech hebt moet je een paar weken tot zelfs maanden wachten op een aflevering. Welke groepen zijn er? Er zijn héél veel groupen die fansubben, maar dit zijn de bekendste: animeOne -> www.gotwoot.net (na een periode van rust weer actief) ANBU -> www.anbudom.net -> ze lijken op moment van typen redelijk dood, maar miss. komt dat door de vakantie. Anime-Keep -> www.animekeep.org Anime-Kraze -> www.animekraze.org Inuyasha 4ever -> www.iy4ever.net Lunar -> www.lunaranime.org Mahou -> www.mahou.org Shinsen Subs -> www.shinsen-subs.org Static Subs -> www.static-subs.com Triad -> www.the-triad.org Sites die vrijwel alle nieuwe releases hebben: Animesuki -> www.animesuki.com (alleen vrij beschikbare series, dus niet gelicensed) Tokyotosho -> www.tokyotosho.com (ook veel soundtracks, DVD-rips, hentai, manga et cetera) Delta-Anime torrents -> www.datorrents.com (vooral veel manga, HCG, loli-games en doujinshi oftewel fanart) Baka-Updates -> www.baka-updates.com (voornamelijk series, zowel tv-rips als DVD-rips) Boxtorrents -> www.boxtorrents.com heeft veel volledige, ook oudere, series en soundtracks (registratie + voldoende sharen noodzakelijk, tracker is wel heel brak). Sites van DVD-ripcrews: KickAssAnime -> http://kaa.animeconnection.net/torrentpage/ Anime-4ever -> www.anime4ever.org Anime-Supreme -> http://bittorrent.anime-supreme.com (registratie + voldoende sharen noodzakelijk) Een complete lijst met fansubbers is te vinden op Animesuki (www.animesuki.com). In de Japanse taal geïnteresseerden zij verwezen naar http://japan-studies.com/language/ Gejat van Animetopic 13 -> Nare Man copyright waarschijnlijk Iemand nog aanbevelingen voor de animelijst? ------------------------- Vorige thread: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1583754
Laatst gewijzigd op 26-04-2008 om 15:17. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Hm ik kan niet meer normaal quoten omdat die vorige dicht is, maar:
Morridin Citaat:
Soul Eater vind ik tot nu toe echt erg gaaf.<3
|
![]() |
Heb laatste "Kodomo no jikan" afgezien. Een erg goed verhaal, maar ik vind de manga toch beter. De omslag van vrolijk naar duister kwam nu veel te plotseling. Mja, het is niet zo heel gek, want de manga loopt nog steeds dus dan kan je er moeilijk een goed einde aan brouwen.
Heb ook de eerste ep van "Shion no ou" (Shion's road) gezien. Die lijkt me best interessant (thriller rond een meisje wiens ouders zijn vermoord en alles draait om het shougi-spel). De art bevalt me echter niet helemaal. De chara designs voor de volwassen vrouwen zien er redelijk klassiek uit (ala Captain Harlock) wat mij bevalt, maar de rest vind ik maar zwak. Ik probeer nog maar'ns een paar eps binnenkort. "Jigouku shoujo", nu al meer dan een jaar oud, vind ik 'n erg goeie serie. Hij heeft een mooie soundtrack en de verhalen raken je echt. Het nadeel is alleen dat een deel van de serie nogal episodisch is: bouw het verhaal op, Hell Girl komt er bij, doet haar dialoog en de wraak is voltrokken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En tja, die Hayate no Gotoku moet ik nog aan beginnen, althans wat downloaden betreft. Wat kijken betreft zal het wel weer een paar jaar duren ![]() Van de kleine 80 series die ik nu heb heb ik er denk ik nog geen 30 gezien, haha. Vaag soort verzamelwoede in de trend van "Áls ik hem wil kijken dan is ie er in elk geval". |
![]() |
|
Code Geass moet in de lijst van animes die het nu waard zijn om te kijken<3 Seizoen 2 is verreweg het beste wat nu aired imo
![]() Tevens vind ik dat triad wel een beetje op mag schieten met gunslingergirl ![]()
||
Citaat:
Ik had toen ik net begon met kijken altijd een tekort, gave series die niet meet ongoing waren keek ik in één of twee nachten uit. Toen ontdekte ik dat er elk seizoen dus nieuwe series beginnen en sindsdien heb ik zo veel om te zien. ![]()
|||
Verwijderd
|
Ik quote mezelf hier even ter aller vermaak.
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
http://en.wikipedia.org/wiki/Highlan..._for_Vengeance
Blijkbaar is er ook een anime film van Highlander uitgekomen. Qua verhaal zal het wellicht niet heel erg boeiend zijn, maar het heeft dezelfde character design als Ninja Scroll (waar blijkbaar dit jaar een deel 2 van komt O_o). Wat heet, de main badguy lijkt gewoon precies op die uit Ninja Scroll. Toch maar effe binnen zien te halen. |
![]() |
|
![]() |
Heb net "Dennou Coil" uit... Man, wat een serie
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() verder was Darker than black ook wel hip, maar niet echt super. Als je van normale detectives houdt kan je Majin tantei nougami neuro of nijuu mensou no mesume (gg spelfouten) ook wel een shot geven~ ![]()
|
Ik heb zojuist de eerste aflevering van Planetes gekeken. Ik vond het erg vermakelijk en de tekenstijl spreekt me aan. De settings en de humor waren ook tof.
Ik wil er zeker meer van zien ![]()
|
Verwijderd
|
In de 1e ep van S2 wordt inderdaad een hele hoop van het voorgaande verhaal verteld. Op zich is S1 het wel echt waard om geheel gezien te worden.
Al heb ik natuurlijk niks te zeggen met mijn '1 serie per half jaar zien' ![]() Ah well, ik heb al met een vriend afgesproken voor de gein de hele Ghost in de Shell saga te gaan kijken; te 2 films, de 2 series en de film gekoppeld aan de serie ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Zojuist met een vriend Ghost in the Shell 1 en 2 gekeken. Het blijft gewoon vaag spul wat er mooi uitziet
![]() Straks jagen we de beide series er doorheen, die voelen net iets samenhangerder aan en zijn ook net effe wat begrijpelijker. Ghost Hound lijkt op zich best interessant, die wil ik nog proberen binnen te halen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
*topicomhoogschop*
2 dagen geleden na wat pauzes eindelijk de hele Ghost in the Shell serie gezien; de 3 films, de 2 series. De eerste 2 films zien er wel tof uit, maar het heeft mij te weinig vaart en te veel gezwam in de ruimte om echt veel te boeien. De serie daarentegen is erg tof met een duidelijke verhaallijn, doch vele lagen. Vooral het tweede seizoen was erg tof omdat het, op een paar episodes na, een groot verhaal is. Zelfs de secondairy characters van Section 9 zijn erg tof. De Tachikoma zijn natuurlijk de sterren van de serie. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Om het topic nog in leven te houden en voor een komische noot, hier is Yathzee (van Zeropunctuation faam ) die een of andere vage hentai film reviewed.
In audio is de kerel doorgaans grappiger, maar een goede glimlach zal niet ontbreken: http://www.fullyramblomatic.com/reviews/stairs.htm |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Eeuwig zonde, want de serie had potentie. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Aye, vooral als je leest hoe de manga gaat. Die heeft meerdere momenten van pure epischheid. Zo had de anime nu al lang in een bepaald gevecht tussen 2 Akatsuki en een 2 teams moeten zitten...
Gistren overigens eindelijk maar een .HACK//Liminality gekeken. Ik had deze OVA serie al jaren liggen met de games. Ik wilde de episodes eigelijk pas kijken nadat ik de games had uitgespeeld, maar ik ben bij de vierde game blijven hangen. Ik krijg nu wel heel erg zin om //Sign weer te kijken. De eerste 17-18 afleveringen waren niet heel ontzettend boeiend, maar de laatste des te meer ![]() |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Forumbaas Verwijderd | 115 | 04-03-2006 19:04 | |
Films, TV & Radio |
Naruto. attrib | 31 | 29-10-2004 14:29 |