Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2008, 14:51
Dinalfos
Dinalfos is offline
Wall of Text:

----------------------

Wat is anime nou precies?

Een prachtige uitleg van wat anime is kan je hier vinden.

Commentaar van Dinalfos: wat een kankerantwoord. En bovendien incorrect.

Even heel simpel gezegd, anime is animatie uit Japan. En ook alleen Japan. Mensen die naar animatiefilms uit bijvoorbeeld Korea verwijzen als "Koreaanse anime" zijn dus gewoon kansloze boeren.

Wat betekent het als een anime 'gelicensed' is en waar kan ik zien welke dat zijn?

Licensing is het verwerven van de rechten van Japanse media door Amerikaanse of Europese mediaondernemingen; het wordt dan illegaal om het materiaal nog te verspreiden. Een duidelijke uitleg van licensing kan je hier vinden.
Welke series er gelicensed zijn kun je hier vinden, en ook vaak op de nieuwspagina's van ANN.

Welke series zijn het kijken waard nu?

Van de series die nu worden uitgezonden zijn deze het populairst:

Bleach
Naruto Shippuuden
Death Note -> Finished
Darker Than Black
Black Lagoon -> Finished
D.Gray-man
Pumpkin Scissors
Ghost Hunt -> Finished
Genshiken -> Finished

Voor meer aanbevelingen kan je het best ff in het topic vragen, dat gaat snellen over het algemeen...hier 300 titels neerzetten is nutteloos.

Commentaar van Dinalfos: dat laatste slaat nergens op. Je kan ze toch tussen spoilertags zetten?

Welke 'fansubbers' moet ik hebben?

Welke fansub je kijkt is vaak iets van smaak. De een vindt 'speedsubbers' prima om te kijken, en anderen vinden 'quality subbers' de enige manier om een serie te kijken.

Speedsubbers? Qualitysubbers? Wat zijn dat?

Speedsubbers zijn groupen die vaak tussen 24 en 48 uur een aflevering ondertiteld uitbrengen. Dit heeft natuurlijk over het algemeen het voordeel dat je elke week op een vaste dag een aflevering kan kijken. Het nadeel is dat het vaak een haastklus is, wat kan resulteren in onnauwkeurige ondertitelingen, slechte(re) audio en een inferieure beeldkwaliteit dan die van de quality subbers. Dit hoeft echter niet altijd zo te zijn!

Quality subbers zijn groepen die een aflevering zo goed mogelijk willen maken en vaak dus niet binnen 48 uur een aflevering afhebben. Het voordeel is dat je van de betere groupen vaker goede audio en videokwaliteit en nauwkeurige ondertitels kunt verwachten. Het nadeel van quality subbers is natuurlijk dat je soms langer moet wachten op een aflevering...soms krijg je elke week je 'fix', maar als je pech hebt moet je een paar weken tot zelfs maanden wachten op een aflevering.

Welke groepen zijn er?

Er zijn héél veel groupen die fansubben, maar dit zijn de bekendste:

animeOne -> www.gotwoot.net (na een periode van rust weer actief)
ANBU -> www.anbudom.net -> ze lijken op moment van typen redelijk dood, maar miss. komt dat door de vakantie.
Anime-Keep -> www.animekeep.org
Anime-Kraze -> www.animekraze.org
Inuyasha 4ever -> www.iy4ever.net
Lunar -> www.lunaranime.org
Mahou -> www.mahou.org
Shinsen Subs -> www.shinsen-subs.org
Static Subs -> www.static-subs.com
Triad -> www.the-triad.org

Sites die vrijwel alle nieuwe releases hebben:

Animesuki -> www.animesuki.com (alleen vrij beschikbare series, dus niet gelicensed)
Tokyotosho -> www.tokyotosho.com (ook veel soundtracks, DVD-rips, hentai, manga et cetera)
Delta-Anime torrents -> www.datorrents.com (vooral veel manga, HCG, loli-games en doujinshi oftewel fanart)
Baka-Updates -> www.baka-updates.com (voornamelijk series, zowel tv-rips als DVD-rips)

Boxtorrents -> www.boxtorrents.com heeft veel volledige, ook oudere, series en soundtracks (registratie + voldoende sharen noodzakelijk, tracker is wel heel brak).

Sites van DVD-ripcrews:

KickAssAnime -> http://kaa.animeconnection.net/torrentpage/
Anime-4ever -> www.anime4ever.org
Anime-Supreme -> http://bittorrent.anime-supreme.com (registratie + voldoende sharen noodzakelijk)

Een complete lijst met fansubbers is te vinden op Animesuki (www.animesuki.com). In de Japanse taal geïnteresseerden zij verwezen naar http://japan-studies.com/language/

Gejat van Animetopic 13 -> Nare Man copyright waarschijnlijk

Iemand nog aanbevelingen voor de animelijst?

-------------------------

Vorige thread:

http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1583754

Laatst gewijzigd op 26-04-2008 om 15:17.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-04-2008, 17:06
Gunkan
Gunkan is offline
Hey VeGs, bedankt voor je lange en duidelijke verhaal! Daar heb ik echt wat aan

Ik kan je inderdaad vertellen dat we in de tussentijd iets zijn veranderd. Als het zo'n vijf jaar geleden is gebeurd, dan was het onze eerste keer met -echte- security, wat betekent dat we toen nog erg moesten wennen. We schoten toen soms iets te veel door met "regels!", wat nu iets minder is geworden. Overigens kan ik me niet indenken dat je kennis echt alleen om die reden de toegang is ontzegd. Zoiets gebeurt elk jaar misschien maar één keer en dan heb je het -echt- heel bont gemaakt. Denk aan zware dronkenschap, mensen lastig vallen en weigeren mee te werken met de beveiliging.

Wat je zegt over Abunai herken ik wel: een jong en hyperactief publiek. Ik voel me er doorgaans ook niet zo thuis en ben maar één keer geweest. Vorig jaar geloof ik... Om met de stand van Stichting Promotie Japanse Popcultuur in de dealerroom te staan.

Bij Anime 200x is het publiek iets gevarieerder. Onze jongste gast is 8 en de oudste is 54. Het leeuwendeel is tussen de 15 en 35 jaar oud. Omdat we een veel grotere locatie hebben kunnen de mensen zich sowieso iets meer verspreiden dan bij Abu. Maar dat hyperactieve? Dat is er niet zo bij ons. Thank god
Met citaat reageren
Oud 26-04-2008, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Trouwens, Disney-films op TV? Welke mogen dat dan zijn?
Aangenomen dat dat stukje dat je quotte van een Amerikaanse site was; Ze hebben daar de Disney channel die (naar ik aanneem) Disney animaties uitzendt.
Ik zeg 'naar ik aanneem', maar Disney heeft ook een truckload aan 'echte' films dus voor hetzelfde geld worden alleen die uitgezonden.

Over animecons; tja an sich lijkt het me voor de grap wel leuk om daar eens naar toe te gaan, maar ik kan niet zeggen dat ik er erg veel geld voor over heb plus dat het niet echt fijn in de buurt ligt ofzo.
Misschien dat ik eens een keer met 3 vrienden van me die anime ook wel leuk vinden er naar toe gaan. Puur om eens te zien wat voor gekte het is
Met citaat reageren
Oud 26-04-2008, 18:12
Sortjuh
Sortjuh is offline
Hm ik kan niet meer normaal quoten omdat die vorige dicht is, maar:

Morridin
Citaat:
Ik download zo veel anime en kijk veel te weinig >_>
Nu aan het downloaden: Scrapped Princess
Op het lijstje:
Kyouran Kazoku Nikki
Wagaya no Oinari-sama
Hayate no Gotoku
Soul Eater

Op het moment effe Mai Otome Sifr aan het kijken.
Lijkt me wel interessant om te zien wat er voor Otome gebeurde.
Overigens Lol naar de mannelijke hoofdpersoon die Bruce Wallace heet. Daarnaast lijkt de hoofdpersoon in naam heel erg op een mix van Mai en Arika
Hayate no Gotoku ben ik ooit aan begonnen maar het is een serie van 52 eps en daardoor vond ik hem erg langdradig worden. Ben je al aan de serie begonnen of ben je van plan hem te gaan kijken?

Soul Eater vind ik tot nu toe echt erg gaaf.<3
Oud 26-04-2008, 19:20
Gunkan
Gunkan is offline
Heb laatste "Kodomo no jikan" afgezien. Een erg goed verhaal, maar ik vind de manga toch beter. De omslag van vrolijk naar duister kwam nu veel te plotseling. Mja, het is niet zo heel gek, want de manga loopt nog steeds dus dan kan je er moeilijk een goed einde aan brouwen.

Heb ook de eerste ep van "Shion no ou" (Shion's road) gezien. Die lijkt me best interessant (thriller rond een meisje wiens ouders zijn vermoord en alles draait om het shougi-spel). De art bevalt me echter niet helemaal. De chara designs voor de volwassen vrouwen zien er redelijk klassiek uit (ala Captain Harlock) wat mij bevalt, maar de rest vind ik maar zwak. Ik probeer nog maar'ns een paar eps binnenkort.

"Jigouku shoujo", nu al meer dan een jaar oud, vind ik 'n erg goeie serie. Hij heeft een mooie soundtrack en de verhalen raken je echt. Het nadeel is alleen dat een deel van de serie nogal episodisch is: bouw het verhaal op, Hell Girl komt er bij, doet haar dialoog en de wraak is voltrokken.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 09:43
Verwijderd
Citaat:
Hm ik kan niet meer normaal quoten omdat die vorige dicht is, maar:

Morridin

Hayate no Gotoku ben ik ooit aan begonnen maar het is een serie van 52 eps en daardoor vond ik hem erg langdradig worden. Ben je al aan de serie begonnen of ben je van plan hem te gaan kijken?

Soul Eater vind ik tot nu toe echt erg gaaf.<3
Ik zag Soul Eater deels bij een maat gistren, ga ik zeker even binnenhalen.
En tja, die Hayate no Gotoku moet ik nog aan beginnen, althans wat downloaden betreft.
Wat kijken betreft zal het wel weer een paar jaar duren
Van de kleine 80 series die ik nu heb heb ik er denk ik nog geen 30 gezien, haha. Vaag soort verzamelwoede in de trend van "Áls ik hem wil kijken dan is ie er in elk geval".
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 12:56
marco_nogwat
marco_nogwat is offline
Code Geass moet in de lijst van animes die het nu waard zijn om te kijken<3 Seizoen 2 is verreweg het beste wat nu aired imo. Had iemand trouwens in seizoen 1 aflevering 12 opgemerkt wat nina met de tafel aan het doen was? echt een gestoord mens is dat;o

Tevens vind ik dat triad wel een beetje op mag schieten met gunslingergirl , ik vind seizoen 2 wel iets minder dan 1 maar ik wil het alsnog vrij graag zien D:
Oud 30-04-2008, 01:07
Sortjuh
Sortjuh is offline
Citaat:
Ik zag Soul Eater deels bij een maat gistren, ga ik zeker even binnenhalen.
En tja, die Hayate no Gotoku moet ik nog aan beginnen, althans wat downloaden betreft.
Wat kijken betreft zal het wel weer een paar jaar duren
Van de kleine 80 series die ik nu heb heb ik er denk ik nog geen 30 gezien, haha. Vaag soort verzamelwoede in de trend van "Áls ik hem wil kijken dan is ie er in elk geval".
Heb net Soul Eater 3 gezien, erg gaaf.<3

Ik had toen ik net begon met kijken altijd een tekort, gave series die niet meet ongoing waren keek ik in één of twee nachten uit. Toen ontdekte ik dat er elk seizoen dus nieuwe series beginnen en sindsdien heb ik zo veel om te zien.
Oud 30-04-2008, 10:25
Verwijderd
Gistren de eerste helft van het seizoen van de Melancholy of Haruhi nogwat gezien.
Best een aparte serie die in 10 seconden van haha naar wtf kan gaan. Er zit diepere shizzle in dan je op het eerste gezicht zou verwachten.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2008, 22:20
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Welke volgorde kijk je het in?
Ge-airde of chronologische?
Oud 02-05-2008, 09:16
Verwijderd
De dvd-volgorde blijkbaar
Met citaat reageren
Oud 02-05-2008, 19:19
bam
bam is offline
gewoon even posten
Oud 05-05-2008, 14:14
Verwijderd
Ik quote mezelf hier even ter aller vermaak.

Citaat:
[afbeelding]

[afbeelding]

Ik ben met mijn slaapdronken hoofd zo van mijn stuk dat ik hierboven herhaaldelijk [omg] typte in plaats van [img].
Citaat:
Ik weet trouwens ook wel dat het erger kan, maar dit kende ik al en dat van hierboven niet.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2008, 16:50
Verwijderd
Vermaak? je hebt me verdorie nachtmerries bezorgd
Met citaat reageren
Oud 11-05-2008, 18:04
Verwijderd
http://en.wikipedia.org/wiki/Highlan..._for_Vengeance

Blijkbaar is er ook een anime film van Highlander uitgekomen. Qua verhaal zal het wellicht niet heel erg boeiend zijn, maar het heeft dezelfde character design als Ninja Scroll (waar blijkbaar dit jaar een deel 2 van komt O_o). Wat heet, de main badguy lijkt gewoon precies op die uit Ninja Scroll.

Toch maar effe binnen zien te halen.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2008, 18:18
Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Lijkt me ook wel tof om te zien.

Argh, heb eindelijk 20th Century Boys eens uitgelezen. Ik vind het toch wel een klein meesterwerkje. Binnenkort dan maar aan Monster beginnen.
Oud 11-05-2008, 18:20
Verwijderd
Trailertje zag er wel leuk uit.
Overigens is het blijkbaar ook zo dat er een Live-Action film gaat komen van Ghost in the Shell. Tering, na de superhero comics komen nu de jaren van de manga/anime adapties?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 09:13
Gunkan
Gunkan is offline
Heb net "Dennou Coil" uit... Man, wat een serie Als Studio Ghibli een anime zou maken over hacken en over virtual reality, dan zou dit wel heel erg in de buurt komen! Fraai tekenwerk, een rustige verhaalopbouw, redelijk wat diepgang en toch nog lekker spannend. Een echte aanrader wat mij betreft.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2008, 19:00
VeGs
VeGs is offline
Duidelijk tijd voor een bump.
Ik heb afgelopen week genoten van Death Note. Mensen die aanraders weten van dergelijke series?
Ik hou van detectives/thrillers, dus alles wat goed is in dat genre. ^^
Met citaat reageren
Oud 11-06-2008, 19:12
Gunkan
Gunkan is offline
Witch Hunter Robin zou misschien wat zijn... Die heeft wel een erg langzame verhaallijn, maar hij's wel goed.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2008, 22:06
marco_nogwat
marco_nogwat is offline
Citaat:
Ik heb afgelopen week genoten van Death Note. Mensen die aanraders weten van dergelijke series?
Code geass
verder was Darker than black ook wel hip, maar niet echt super. Als je van normale detectives houdt kan je Majin tantei nougami neuro of nijuu mensou no mesume (gg spelfouten) ook wel een shot geven~
Oud 12-06-2008, 00:12
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik heb zojuist de eerste aflevering van Planetes gekeken. Ik vond het erg vermakelijk en de tekenstijl spreekt me aan. De settings en de humor waren ook tof.

Ik wil er zeker meer van zien
Oud 12-06-2008, 11:08
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Witch Hunter Robin zou misschien wat zijn... Die heeft wel een erg langzame verhaallijn, maar hij's wel goed.
Heb daar jaren terug wat van gezien; staat inderdaad op het lijstje.

Verder bedankt voor de tips; zal eens kijken waar ik het kan vinden. ^^
Met citaat reageren
Oud 12-06-2008, 11:31
Gunkan
Gunkan is offline
@ Dinalfos:

Planetes is inderdaad een fantastische serie. Ze spreekt mij vooral aan omdat het eigenlijk allemaal erg realistisch wordt gehouden en omdat het verhaal een lekker rustig tempo aanhoudt. Ik kon d'r echt een beetje bij genieten...
Met citaat reageren
Oud 12-06-2008, 18:08
marco_nogwat
marco_nogwat is offline
Kan iemand Bleach van de

Welke series zijn het kijken waard nu?

lijst afhalen ~.~ wat een geprut zeg D:
Oud 13-06-2008, 11:55
Sinqi
Sinqi is offline
*kijkt Welcome to the NHK!*

't Is net Genshiken, maar dan nog fouter.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2008, 13:18
Verwijderd
*Topic weer effe omhoogschop*

Net eindelijk Code Geass S1 afgekeken. Wat een magistrale serie is dat geworden tegen het eind. En wat een nazistisch einde
S2 er maar een keer achter aan gooien.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2008, 18:25
VeGs
VeGs is offline
Over Code Geass; is Leloud of the Rebellion dan miss seizoen 2 al?

Zo ja, heb ik zojuist in een korte samenvatting van de eerste ep heel seizoen 1 gespoilerd gekregen *vrees ik*
Met citaat reageren
Oud 26-06-2008, 23:58
Verwijderd
In de 1e ep van S2 wordt inderdaad een hele hoop van het voorgaande verhaal verteld. Op zich is S1 het wel echt waard om geheel gezien te worden.

Al heb ik natuurlijk niks te zeggen met mijn '1 serie per half jaar zien'

Ah well, ik heb al met een vriend afgesproken voor de gein de hele Ghost in de Shell saga te gaan kijken; te 2 films, de 2 series en de film gekoppeld aan de serie
Met citaat reageren
Oud 27-06-2008, 02:04
Sortjuh
Sortjuh is offline
Citaat:
Is Golgo 13 misschien iets?
Oud 01-07-2008, 14:57
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Net begonnen met death note, ben benieuwd
Met citaat reageren
Oud 15-07-2008, 11:13
Utje666
Utje666 is offline
Death Note en Ghost Hound zijn zeker de moeite waard.
Ik ga zelf beginnen aan Madlax en Ghost In The Shell
Met citaat reageren
Oud 15-07-2008, 16:52
Verwijderd
Zojuist met een vriend Ghost in the Shell 1 en 2 gekeken. Het blijft gewoon vaag spul wat er mooi uitziet

Straks jagen we de beide series er doorheen, die voelen net iets samenhangerder aan en zijn ook net effe wat begrijpelijker.

Ghost Hound lijkt op zich best interessant, die wil ik nog proberen binnen te halen.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2008, 16:38
Verwijderd
*topicomhoogschop*

2 dagen geleden na wat pauzes eindelijk de hele Ghost in the Shell serie gezien; de 3 films, de 2 series.
De eerste 2 films zien er wel tof uit, maar het heeft mij te weinig vaart en te veel gezwam in de ruimte om echt veel te boeien. De serie daarentegen is erg tof met een duidelijke verhaallijn, doch vele lagen. Vooral het tweede seizoen was erg tof omdat het, op een paar episodes na, een groot verhaal is.
Zelfs de secondairy characters van Section 9 zijn erg tof. De Tachikoma zijn natuurlijk de sterren van de serie.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2008, 12:57
Gunkan
Gunkan is offline
Heh, ik ben dit weekend de hele "Ulysses 31" serie aan het doorwerken. Ik kon de box voor vijftien euro krijgen in de UK, dus daar hoefde ik het niet voor te laten Lang leve Amazon.co.uk.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2008, 12:24
Gaara
Gaara is offline
Omg die nieuwe naruto met Sora
Spoiler
Oud 03-08-2008, 13:27
Verwijderd
Ik heb al een tijdje niet gekeken, maar ik neem aan dat het weer de tijd is van sloten met klotefillers
Met citaat reageren
Oud 03-08-2008, 15:27
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik ben nu bezig met 5 Centimeters per Second. Wat een briljante art direction, één van de mooiste die ik gezien heb in een anime
Oud 12-08-2008, 20:25
Verwijderd
Om het topic nog in leven te houden en voor een komische noot, hier is Yathzee (van Zeropunctuation faam ) die een of andere vage hentai film reviewed.
In audio is de kerel doorgaans grappiger, maar een goede glimlach zal niet ontbreken:
http://www.fullyramblomatic.com/reviews/stairs.htm
Met citaat reageren
Oud 13-08-2008, 01:06
Dinalfos
Dinalfos is offline
Aargh, wat is Gantz toch een ergerniswekkende serie. Alle personages gedragen zich consequent als volbloed mongolen. Jammer, want het is verder wel leuk om te kijken.
Oud 13-08-2008, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Omg die nieuwe naruto met Sora
Spoiler
Naruto is al tijden verschrikkelijk saai. Erg jammer, de eerste (ong) 100 afleveringen van de niet-shipuuden saga waren juist heel erg veelbelovend. Tegenwoordig is het 99% filler en dan ook nog eens van slechte kwaliteit.

Eeuwig zonde, want de serie had potentie.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2008, 09:18
Verwijderd
Aye, vooral als je leest hoe de manga gaat. Die heeft meerdere momenten van pure epischheid. Zo had de anime nu al lang in een bepaald gevecht tussen 2 Akatsuki en een 2 teams moeten zitten...

Gistren overigens eindelijk maar een .HACK//Liminality gekeken.
Ik had deze OVA serie al jaren liggen met de games. Ik wilde de episodes eigelijk pas kijken nadat ik de games had uitgespeeld, maar ik ben bij de vierde game blijven hangen.
Ik krijg nu wel heel erg zin om //Sign weer te kijken. De eerste 17-18 afleveringen waren niet heel ontzettend boeiend, maar de laatste des te meer
Met citaat reageren
Oud 15-08-2008, 07:41
Verwijderd
Anime die je gezien moet hebben:
Mushishi
Lucky Star (met veel referenties naar andere anime)
NANA
Fruits Basket
Koi Kaze (wellicht staat het onderwerp je niet aan, maar toch het afkijken waard)
Death Note.

Lucky Star reclame:
Met citaat reageren
Oud 15-08-2008, 20:29
Verwijderd
Ik moet echt een nieuwe computer hebben, H.264 is overkill voor mijn computer en nu kan ik alleen nog bleach via youtube kijken
Met citaat reageren
Oud 15-08-2008, 22:27
VeGs
VeGs is offline
Nu bezig met Paranoid Agent, bij episode 6.
Erg wazig, wel erg interessant. Zelfde makers van Paprika, had ik begrepen. Wordt ook weer lekker gespeeld met fantasy en realiteit.
Benieuwd hoe het af gaat lopen.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2008, 22:07
Verwijderd
Ik wil eens een goede film zien, en het liefst met veel bloed en nudity en post-apocalyptisch en het liefst met robots of monsters die elkaar armen afrukken of samurai. weten jullie er eentje?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2008, 23:56
Dinalfos
Dinalfos is offline
Genocyber. Maar dat is een miniserie.
Oud 26-08-2008, 13:49
Gunkan
Gunkan is offline
Ninja Scroll? *barf*

Echt, uber-gore + nudity + fighting? So totally not my thing en bovendien een zwaar cliche.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2008, 18:19
Verwijderd
Inderdaad.
Robots, ninja's, schoolmeisjes, superkrachten, incestrelatiedrama's, spaceships en ridders zijn tenminste origineel.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2008, 19:57
bam
bam is offline
Citaat:
Inderdaad.
Robots, ninja's, schoolmeisjes, superkrachten, incestrelatiedrama's, spaceships en ridders zijn tenminste origineel.
Vooral die ridders
Reageren

Regels voor berichten