Advertentie | |
|
![]() |
|
Nou ik heb geen prog hulp maar praat wel gewoon met twee leraressen opschool erover. Ik heb een heel laag zelfbeeld door het gepest worden in het verleden zegmaar. Vaak hoor ik dat ik me niet moet aanstellen, ze vinden ze redenen waarom ik gespest wordt niet zo erg. Ze zeggen dat ik me er niets van moet aanterkken enzo. Het helpt wel als mensen zeggen dat ik er wel leuk uitzie enz, ook tips die ze geven zouden kunnen helpen, als ik er tenminste iets mee durfde te doen. Ik zou wel gaan praten a;s je daar behoefte aan hebt, doe het voor het te laat is
![]() |
![]() |
|
Lieve Leucomelas,
Zelf heb ik een aantal jaar geleden echt enorme k*tervaringen gehad met pesten. Ik kwam in groep 5 op een nieuwe school. Daar was een hele rangorde van betere en slechtere mensen, populair en minder populair. Terwijl in in groep 4 nogal een leidersfiguur was, werd ik in groep 5 VOLLEDIG de grond in getrapt. Na 1,5 jaar hield ik het daar voor gezien. Daarna op andere school, was wel heel leuk. Maar in 1havovwo begon het weer, met dezelfde mensen. Het hele verhaal eromheen kan ik wel gaan vertellen, maar dat heeft nou geen zin. Het probleem is, dat de ervaringen van toen me niet helemaal zijn bijgebleven, maar onbewust heeft het heel veel invloed op me gehad. Ik merk het nu nog steeds: ik ben onzeker, denk eerst heel goed na voor ik iets zeg, ben totaal niet assertief enz enz. Zo zie je maar, (bijna) altijd kom je het later weer tegen. Is het niet nu, dan komt het later wel. Als je t nu doet, heb je 't gehad. Zelf ben ik er nou ook mee bezig en stukje bij beetje krijg ik mn zelfvertrouwen weer n beetje terug, Tis niet makkelijk, maar tis t wel waard! grtz THaBoMBI986 |
![]() |
|
![]() |
ja, ik heb waarschijnlijk am gekregen doordat ik ben gepest in het verleden. Daarvoor heb ik nu hulp.
Ik kan uit ervaringe gesprekken met counselor vertellen dat het echt helpt. Je leert ervan om op een andere manier naar je zelf te kijken. En je kunt het niet alleen verwerken hoe graag je het ook wilt. Er zullen altijd sporen blijven. Dit is niet ontmoedigend bedoelt maar de waarheid. Althans voor mij dan. Opzich ben ik nu heel erg blij dat ik prof. hulp krijg hoe wel het in eerste instantie is bedoelt vanwege am denk ik dat het pesten een hele grote rol gaat spelen en ja, dat is heel confronterend maar ik denk wel heel goed. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Hej Ik heb er wel behoefte aan, of toch niet?? Maar k herken mezelf in wel in jouw!
|
mensen zijn vreselijk sociale wezens, met de vraag of je hulp nodig hebt kan ik meteen ja antwoorden... dat hebben we stiekem allemaal!
of je proffesionele hulp nodig hebt??? ik denk het niet... je hebt een beter zelfbeeld nodig. Begin is overal in je kamer op te schrijven dat je aantrekkelijk bent en in je agenda en in je... whatever. Het is namelijk waar... iedereen is aantrekkelijk, op zijn of haar eigen manier. http://johan.tranceindustry.nl
|
Bij mij zeiden anderen dat ik maar naar een psychiater moest. Ondanks het pesten, heb ik uit koppigheid (en dat beetje trots wat ik nog had) dit niet gedaan en ben ik de lange en zware weg afgegaan van mijn eigen kronkels in mijn eentje op te lossen. Nu ik erop terugkijk ben ik blij dat ik die weg ben ingeslagen.
Ik ken wel wat mensen die ook veel ervaringen met pesten hebben en die WEL hulp hebben gezocht. Soms kan het goed gaan maar vaak kan het ook verkeerd met die hulp aflopen waardoor eventuele complexen versterkt worden. Als je het over je pestverleden of dit besluit waarover je nadenkt het met mensen met ervaring (mede-pestslachtoffers) wilt hebben, kan ik je nog wel een linkje sturen, maar dan moet je me maar effe een priveberichtje sturen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
mijn vriendin is er helemaal aan onderdoor gegaan. ze hebben haar dan ook heel extreem erg gepest. ze heeft proffesionele hulp, het helpt wel, maar ze is er nog lang niet overheen en heeft, vrees ik, nog een lange weg te gaan. maar zonder hulp had ze het helemaal niet gered.
tja, als je voor hulp kiest, moet je er wel helemaal achterstaan, want, zoals quiana al zei, heb je zelf geen motivatie, zal het met proffesionele hulp ook niet lukken. heel veel sterkte! |
![]() |
|
![]() |
Voor alle mensen die al een reactie hebben gegeven bedankt! Ehm ik zal een stukje opener naar jullie praten misschien dat jullie dan echt ja of nee kunnen zegge!
Ik wordt/ben vaak gepest om wie ik eigenlijk ben, ik ben misschien ook apart en het ligt natuurlijk niet alleen aan anderen maar ook aan mezelf. In de loop der jaren ben ik steeds verder naar onder gezakt op mn psychse ladder en vrienden raden me daan ook een psycholoog aan. Maar k weet het niet hoor
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Als je tijdens een pestperiode ergens de tijd voor krijgt dan is het wel om te reflecteren op jezelf en je omgeving. Ik raad dan ook aan om bij jezelf na te gaan wat jij nodig hebt en dus ook of professionele hulp de oplossing voor jou is of niet. Ik heb in mijn tijd op een lotgenotenforum geleerd dat er toch nog veel verschillen zijn in de verwerking van een pestverleden en dat dat vaak per persoon dus ook verschillend is.
Ik denk dat jij het beste kunt bepalen wat jij nodig hebt. |
![]() |
||
Citaat:
Voor mij was de oplossing van de pesterijen om het niet persoonlijk op te vatten en met ze mee te lachen. "wat ben je toch een kneus!" zeiden ze bijvoorbeeld tegen mij... "Hahahaha, ja... goed he???" was mijn quasi vrolijke antwoord. Je moet om jezelf leren lachen. Pesten maakt je uiteindelijk alleen sterker!!! Ik begrijp dat het in jouw geval niet zo makkelijk opgelost zal zijn, maar geloof mij als ik zeg dat het allemaal met je onzekerheid te maken heeft. Vraag aan je vrienden/vriendinnen wat zij vinden dat vervelend is aan je, vraag aan ze wat zij vinden dat leuk is aan je... en doe _daar_ dan wat mee.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Beantwoord jezelf eens die vragen. Dat geeft jou misschien duidelijkheid over wat je wilt en nodig hebt. Uiteindelijk is de keuze aan jou of je hulp zoekt of niet, dat kan een ander niet voor je beslissen. Ik heb zelf een tijdje geleden ook hulp gezocht voor mijn psychische problemen, waaronder een sociaal probleem. Ik kan alleen maar zeggen dat het bevalt. Ik kan alles goed kwijt en ik kan alles op een rijtje zetten, met wat hulp, bevestiging, tips en sturing van een psychologe. Dat over mijn ervaringen, mocht je er wat aan hebben.
||
Citaat:
Wat ik bedoel te zeggen is dat het omgaan met pesten een leerweg is die door velen moeten worden doorlopen en ook menigeen sterker eruit doet komen. Wat je vaak nodig hebt is een paar vrienden of vriendinnen die je steunen. Misschien dat het voor jouw allemaal niet geholpen heeft, maar daarom kunnen we dit meisje wel proberen te helpen toch? Wanneer we gaan spreken van fysieke pesterijen, moet ik meteen adviseren hulp te zoeken, bij wie dan ook. Dat is een strafbaar feit in Nederland en moet gehoor aan verleent worden door de school of door de werkgever of door justitie, hoe kinderachtig het ook lijkt om te gaan klikken... dit is voor mij wel de grens. Wat was bij jou de grens??? je geestelijke gezondheid??? pfff, ik word zowaar treurig van deze topic.... misschien is het tijd voor een mopje?... ownee, dat zou wel bijzonder off-topic zijn.
Laatst gewijzigd op 30-03-2004 om 18:47. |
![]() |
||
Citaat:
Ikzelf heb door de zure appel heen moeten bijten (en denk dat dat ook het lot van veel andere slachtoffers is) en na afloop alles aan mezelf weer op moeten bouwen. Misschien dat ik er in sommige opzichten sterker ben uitgekomen, maar leuk is anders. Anyway, ik denk dat je zelf weet waar je behoefte aan hebt en dat dat heel belangrijk is in acht te nemen. Laatst gewijzigd op 30-03-2004 om 18:47. |
![]() |
||
Citaat:
Je kunt zelf best een hele boel zelf (heb ik ook gedaan) maar bij sommige dingen heb je net even wat meer input nodig van mensen met een andere kijk op jouw zaak. Succes ermee.
||
Citaat:
Het zou misschien wel verstandig zijn om hulp te zoeken als je het gevoel hebt dat het je zal helpen. Het is altijd fijn om met iemand over nare ervaringen te kunnen praten, dat ervaar je misschien nu niet zo, maar dat merk je nog wel. Ik vind het gevaarlijk dat je zegt dat je het alleen op wilde lossen want daardoor blijf je alleen maar met die problemen zitten en stapelt het zich op. Ik ben bang dat je er op een gegeven moment niet meer uitkomt dan. Ik zou er dus sowieso met iemand over praten, dat kan ook famillie,vrienden of kennissen zijn. Ook de vertrouwenspersoon op school zou je denk ik verder kunnen helpen. Wat je ook nog zou kunnen doen misschien is een soort sociale vaardigheidstraining o.i.d. Ik weet niet precies wat dat is, maar dat is een soort training waarbij je leert omgaan met pesten. Nou ik heb maar wat ideetjes gegeven, geen idee of je er wat aan heb. Heel veel sterkte iniedergeval en vergeet niet dat jij veel sterker bent als pesters! Pesters zijn in wezen de zwakste en kwetsbaarste mensen, zij zijn bang om zelf gespest te worden! Jij bent veel sterker, laat ze niet winnen! Liefs, Rianne
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Depri zus? Archer1337 | 13 | 07-10-2011 16:42 | |
Psychologie |
Gepest op internet Eend | 108 | 10-06-2011 17:32 | |