Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik vind dit klinken als een 'schreeuw om aandacht'. Niet op een negatieve manier, want volgens mij heeft het een hele negatieve bijklank (in de zin van 'aanstellen' en 'jezus, je wil alleen maar aandacht en dan kom je met die negatieve zooi terwijl je dat helemaal niet meent'), maar gewoon dat ze zich écht niet goed voelt en héél graag wil dat iemand haar opmerkt en naar haar luistert en haar wil helpen. Zoiets. Als ze niet wilde dat andere mensen wisten dat ze niet goed in haar vel zat, had ze het wel niet openbaar op twitter gezet.
En ik denk ook dat als zij dingen zegt als 'niemand mist me' en 'ik word huilend wakker en val huilend in slaap' en niemand reageert erop, dat ze zich dan helemáál kut en vergeten en alles gaat voelen. Want schijnbaar kan het niemand dan ook maar iets interesseren hoe zij zich voelt en dat ze liever niet zou leven. En dat maakt het, denk ik alleen maar erger. Tenminste, ik kan me indenken dat als ik me heel rot zou voelen, dat ik ook zoiets zou gaan doen, zo van JONGENS HELP ME VERDOMME, en dat ik niet gewoon zou durven vragen 'ik voel me niet zo geweldig, wil je me daarmee helpen', en dat ik daarom dan maar heel depressief zou gaan kijken en trieste verhalen ophangen en hopen dat iemand genoeg care heeft om zich daar druk om te maken. En als dan niemand zich druk om me blijkt te maken, zou ik nóg harder gaan schreeuwen. En daarna weet ik niet meer wat ik zou doen, maar ik zou me in ieder geval niet beter zijn gaan voelen. En ik denk dat zij ook zoiets doet. Maar goed, of ze nu wel of niet héél depressief is, echt fijn voelt ze zich sowieso niet. En dan is het altijd wel fijn als iemand zich een beetje druk om je maakt en aandacht aan je geeft. En dan hoeft het imo niet per se te gaan over grote onderwerpen met allerlei drama, maar gewoon aandacht geven/praten/haar niet negeren zou ook al helpen. Denk ik.
|
Gast, je trekt nog steeds conclusies die je niet kunt trekken uit het ene alineatje tekst van de TS :') Je kán niet concluderen dat ze (nog) niet depressief is, net als dat wij niet kunnen concluderen dat ze dat wel is. Het enige dat je er wel uit kunt halen, is dat ze (indirect) hulp vraagt, zoals Em ook al aangeeft.
En ik denk dat je met die conclusies op een heleboel tenen staat van forumers die wel degelijk depressief zijn geweest, want zij herkennen deze uitspraken en gevoelens van de zus van TS. Zeg er dan op z'n minst bij dat dit jouw persoonlijke mening is, ipv doen alsof het feiten zijn die je opnoemt.
|
Ik zie inderdaad ook niet hoe je kan stellen dat ze (NOG) niet depressief is. Ik zie als leek in ieder geval niets wat depressie zéker uitsluit, en volgens mij is dat ook gewoon helemaal niet met zekerheid uit te sluiten aan de hand van de tekst.
|
![]() |
Misschien moeten we hier verder ook niet meer gaan bekvechten wie nu gelijk heeft, dat is niet leuk voor de TS.
Als het al zo is dat dit puur alleen aandacht vragen is in de negatieve zin, dan komt dat ook wel naar voren in een gesprek. Ik denk niet dat dat zo is, maar je hebt wel van die gevallen die dit om de aandacht doen. Maar daar moet je in eerste instantie sowieso niet van uit gaan.... En ik typte eerder ook dat de TS het beste in gesprek kan gaan, maar inderdaad kan dit ook iemand anders zijn zoals de ouders. Vaak is het wel zo dat het heel belangrijk is dat ouders weten hoe het met hun kind gaat, communicatie is heel belangrijk. En verder denk ik dat het zin heeft om van de TS te horen hoe het er nu voor staat ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Ik weet echt niet meer wat te doen :( Verwijderd | 7 | 09-05-2009 11:39 | |
Psychologie |
Het grote lucht-je-hart topic #127! Verwijderd | 497 | 02-05-2008 23:55 | |