Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
OP het moment zelf lijkt het voor eeuwig, maar er kan altijd iets gebeuren. Na 4 jaar had ik het ook helemaal gehad (was ook op mijn 16e begonnen): uitgekeken op elkaar, helemaal nix gezien, saai, sleur, en samenwonen waar ik al 3 jaar naar zat te smachten was opeen verrekte eng en definitief.
Leef bij het moment zou ik zeggen, als je telkens moet denken, t is toch niet voor altijd, waarom zou je dan überhaupt nog een relatie willen beginnen want het gaat toch mis. En dat hoeft niet eens het geval te zijn. |
![]() |
|
Ja, besef dat hoe je je ook voelt op het moment dat er vanalles kan gebeuren. Bij mij en mijn vriendin ziet het er allesbehalve uit dat wij uit elkaar gaan. Na zo vaak keer in zo'n situatie te zijn geweest dat het toch mis ging bij andere mensen (maar dan op het vriendschappelijke gebied), hou ik er constant rekening mee dat ook mijn relatie kan vergaan en dat ik daarom maar beter des te meer ervan kan genieten en het vooral niet als vanzelfsprekend moet gaan zien.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind dat je het altijd mag hopen, sterker nog, als je hoopt dat het ooit uit gaat dan heb je een slechte relatie. Het lijkt mij ook geen probleem om te denken dat je altijd bij elkaar blijft. Zo lang je er maar niet sterk van overtuigd bent, want dan ben je onrealistisch; je kunt zoiets nu eenmaal niet zeker weten.
|
![]() |
|
Je mag best denken: "zal mij benieuwen of het lukt ", maar het is wel de bedoeling dat je wilt dat jullie altijd bij elkaar blijven.
Over een aantal jaar breekt het moment aan dat mijn vriend en ik gedurende ons hele leven langer met elkaar geweest zijn dan zonder elkaar, en dat willen we allebei. Laatst gewijzigd op 25-03-2004 om 16:23. |
![]() |
|
![]() |
Ik word het zelf soms wel eens zat als mensen niet begrijpen dat ik me zo ontzettend goed bij mn vriend voel dat ik het idee heb dat dit voor altijd is. Natuurlijk kan er altijd iets gebeuren waardoor dit niet zo is, maar op dit moment zou ik me bijvoorbeeld volmondig 'ja' zeggen als hij me ten huwelijk vroeg. Ik heb zelfs mijn dansen o.a. voor hem opgegeven (er speelde natuurlijk ook iets anders mee, maar hij gaf de doorslag zeg maar).
Ik heb het eerder nooit zo gedacht dat het voor altijd zou zijn. Wel dat ik het nooit zou willen dat het uit zou gaan (zoals Alicia zei, anders zou ik het direct weer uit maken), maar ik voel het niet zo heftig als nu dat dit hem is. En zo voelt het ook echt. |
![]() |
|
![]() |
Gewoon lekker dromen, de tijd zal het leren.
Ik zou het als iets positiefs zien: je ziet echt een toekomst met hem. Maar ja... een beetje realisme kan ook geen kwaad. Hoe groot is de kans dat dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren....
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Helemaal mee eens!
tuurlijk is het niet realistisch, want wie weet nou voor 100% zeker dat je bij iemand blijft? Maar ik denk wel dat er iets niet helemaal goed in je relatie is als je niet het idee hebt dat je je hele leven met je vriend/vriendin verder zou gaan. Je begint toch zeker een relatie in de hoop dat je samen de toekomst gaat delen? |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
ik heb dat idee met mijn vriend ook, wij hebben tot nu toe (in de 11 maanden) nog geen ruzie gehad en kunnen het prima met elkaar vinden. ik zou niets liever willen dan met hem samen blijven...maar je weet maar nooit
|
Misschien is het wel 'veilig' om je zo te voelen, ik ken dat gevoel echter (nog) niet. Ik zou het niet naïef willen noemen maar iets anders (ik weet nog niet wat). Ik vind het ergens wel lief, maar ik geloof (nu) niet in 'voor altijd' en 'nooit'.
Toch zou ik me er niet helemaal in storten, ik bedoel, wat als het, ondanks alles, toch een keer uitgaat? ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik denk het nu ook. ik dacht het al vanaf het moment dat we wat kregen... ik denk dat dat echt naief is...
nu na ong. 3 jaar ken ik hem natuurlijk stukken beter, en ik denk dat als ik nu zeg dat als ik altijd bij hem blijf, en met hem wil trouwen en de rest van mijn leven wil geven, dat dat iets geloofwaardiger en iets minder naief overkomt. omdat je elkaar dan kent, en weet wat je van elkaar kunt verwachten. (als in: vreemdgaan, niet meer verliefd zijn, snel op willen geven, wat je wil met je toekomst) als ik nu weet hoe hij daarover denkt, geloof ik hem daarin, en daardoor weet ik eigenlijk gewoon bijna zeker dat we altijd bij elkaar blijven.. je weet nooit iets zeker natuurlijk, maar het gevoel is heel sterk.. |
![]() |
|
Een relatie = coomuniceren, weten wat je van elkaar wil... Er zijn zat lui die gewoon iets met elkaat hebben, gwoon leuk, filmpje, strandje, uitgaan enz. Maar vaak gaat het dan over omdat ze niet goed genoeg met elkaar hebben gepraat over wat ze nou willen in relaties en in het leven.
Duz das erg belangrijk! |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|