Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zie het plan ook niet zo zitten:
* Er wordt rechtsongelijkheid gecreeerd tussen de verschillende gemeenten in Nederland. In sommige gemeenten hoeven uitkeringsgerechtigden niet te werken, in andere gemeenten wel. * Als er geen werk is, kun je ook geen werk maken. * Mensen die op deze manier aan het werk komen, verdrijven uiteindelijk anderen van de arbeidsmarkt. Mensen zullen ontslagen worden en vervolgens als uitkeringsgerechtigde werker weer aangenomen worden. (Dat scheelt immers loon voor de werkgever) * De banen die de mensen worden toegewezen zijn vaak niet aangepast bij hun persoonlijke behoeften, omstandigheden en capaciteiten * De procedure dat je binnen 3 dagen al aan het werk bent bij Wedeka is veel te snel. Er bestaat ook tijdelijke werkloosheid. Als je denkt tijdelijk werkloos te zijn, kun je je beter bezig houden met zelf solliciteren dan meteen al te worden ingezet in de plantsoendienst. * Het is niet eerlijk dat in hetzelfde bedrijf mensen werken die voor loon werken en mensen die voor een uitkering werken * De gemeente Vlagtwedde heeft voorlopig alleen Wedeka als 'terwerkstellingsplaats'. Wedeka is echter veel te klein om aan alle verschillende soorten mensen met zeer verschillende capaciteiten plaats te bieden. * Het nu ingevoerde systeem is slechts een compensatie voor onbegrip over het 'Nederlandse verzorgingsstelsel'. (waar dus niet werkende mensen ook een geldbedrag krijgen) Of je schaft het verzorgingsstelsel af of je gaat akkoord met het feit dat ook niet werkende mensen een geldbedrag krijgen. Ik kies voor het laatste, waarbij vrijwilligerswerk natuurlijk bevorderd moet worden. |
![]() |
|
Ik ben er op zich niet tegen, maar een 40-urige werkweek is wel te veel.
20 uur zou beter zijn; mensen hebben dan (zoals FA ook zegt) nog kans om zich te ontwikkelen in hun vakgebied en om te solliciteren. Dat komt wel heel erg in de verdrukking als je al een volledige 'baan' hebt; dat vergroot de kans dat mensen blijven hangen in de uitkering.
|||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Belachelijk plan. Een uitkering is in het leven geroepen om tijdelijk een bestaansminimum te garanderen tot de uitkeringstrekker weer een baan heeft gevonden. Door dit plan ontmoedig je mensen om een uitkering aan te vragen omdat ze dan gedwongen worden om minderwaardig werk te verrichten.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Geloof mij maar, je hebt echt niet meer dan 10-15 uur per week nodig om actief naar een baan te zoeken...
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Bovendien lijkt me het niet zo dat werkloze academicie massaal thuis gaan zitten studeren. In de overige gemeenten waar dit systeem niet is ingevoerd zouden academicie dan flink wat boeken moeten lezen etc. etc. etc. Ik denk niet dat dat het geval is. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
gewoon bonus of korten systeem verder vind ik dat je dan makkelijk vrij kunt krijgen om bv een sollicitatie gesprek te voeren enz |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
ik bene r voor om mensen wat te laten doen als ze langdurig werkeloos zijn maar niet dat ze 100% van hun uitkering verliezen als ze neit mee werken |
![]() |
|||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bovendien komen hier nog een paar psychologische elementen bij kijken. Als mensen liever niet bij Wedeka terecht willen komen, zullen ze harder hun best doen een baan op een beter niveau te krijgen. Bovendien gaat het depressie, alcoholmisbruik, het verlies van sociale contacten etc. tegen als mensen actief bezig kunnen zijn in een periode dat ze een uitkering genieten, in plaats van thuis te zitten en op een gegeven moment niet meer weten wat te doen met de tijd. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Het uitbreiden van de verplichtingen met het verplicht verrichten van maatschappelijk werk slaat nergens op, ongeacht hoe wenselijk jij het acht. Citaat:
|
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het argument sluit niet aan bij de realiteit van het arbeidsproces. Veel academicie gaan werken op vakgebieden waarin ze niet zijn afgestudeerd. Veelal is het werk- en denkniveau dat zij hebben voldoende om aan een baan te komen. |
![]() |
||
Citaat:
Ehhm... Jah... Ik vind eigenlijk niet dat je het op die manier moet doen. Want dan wordt het meewerken feitelijk veel minder rendabel dan bijvoorbeeld die uitkering hebben en er een zwart baantje bij hebben. En ik denk dat dat dan de verkeerde kan opgaat.
|
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Echter, solidraiteit is alleen houdbaar als iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid neemt. Als iedereen zich naar vermogen inspant om bij te dragen aan de samenleving. Het bieden van een menswaardig bestaan mag de wederzijdse solidariteit niet ondermijnen. Het workfare systeem draagt bij aan een versterking van die solidariteit. Workfare is een breuk met het verleden; de tijd dat de samenleving een uitkering gaf en mensen vervolgens thuis liet zitten. De gevolgen daarvan zijn vaak ingrijpend. Mensen vereenzamen, ik zie dat ook in mijn naaste omgeving. Mensen gaan soms aan de drank, of voelen zich nutteloos. Naast een economisch nut heeft workfare ook een sociaal nut. |
![]() |
|
Ik heb zelf ook een uitkering, ik vind het een belachelijke plan het is wel een goed idee om mensen te laten werken voor hun uitkering, het houdt dus in: werken met behoud van uitkering, waar de rest van het geld blijft waar je hard voor gewerkt hebt Joost mag het weten.
Het is een leuk bedachte vorm van uitbuiting je werkt zelfs voor onder het miniumloon!!, maar als je het zo bekijkt is het wel een tactisch slim idee. Ik vind wel dat je het recht hebt op een beloning voor je inspanningen, de regering doet het echt niet omdat ze vinden dat het zo zielig is al die uitkeringstrekkers dat ze niets te doen hebben en dat ze nutteloos zijn voor de maatschappij. Vergis je niet dat deze regering op handen wordt gedragen door top ondernemers en werkgevers. Laatst gewijzigd op 10-04-2004 om 22:35. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Het is het als school; soms is het helemaal niet fijn op plezierig. Maar het is per saldo wel het beste. Het beste voor mensen die in een arbeidsritme blijven, het beste voor de samenleving. Citaat:
|
![]() |
|
goed idee. want heel veel mensen pakken een uitkering en doen er nix voor. ze zoeken niet eens naar een baan. ze denken nou ja ik krijg toch geld dus wrm zou ik er iets voor doen? op deze manier doen ze tenminste nog wat voor hun geld
![]()
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar wat buiten beschouwing wordt gelaten, en toch wel belangrijk is; waarom zou de samenleving betalen voor uitkeringen, als zij niets van de uitkeringsgerechtigde mag verlangen? Het blijkt ook prima te werken volgens Editie NL (http://www.rtl.nl/(/actueel/editienl/)/components/actueel/editienl/2003/week38/0309162.xml) Minder mensen vragene en uitkering aan, en mensen die een uitkering aanvragen krijgen sneller een reguliere baan. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Hulp voor zwervers. hawleri_diva | 57 | 02-11-2008 20:06 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Iemand Aub??? Samar | 6 | 19-10-2008 20:31 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Promillage | 499 | 12-11-2007 18:22 | |
Werk, Geld & Recht |
Uitkering voor Gehandicapten sjoerdvo | 10 | 22-07-2004 16:05 | |
De Kantine |
Gaan julie naar school of werken jullie of heb je een uitkering? niceman1984 | 92 | 20-02-2004 10:06 | |
De Kantine |
Wat staat er onder jouw CTRL - V part II Bruut | 500 | 14-12-2003 15:56 |