Oud 14-04-2004, 16:31
wimke
wimke is offline
Waarom zijn de meeste nederlandse jongeren niet gelovig? Klopt het dat de meeste nederlandse jongeren niet gelovig zijn? Of geldt dat alleen voor bepaalde geloven? Zijn de jongeren in het buitenland wel gelovig?

bedankt voor de hulp (die heb ik hard nodig )
Oud 14-04-2004, 17:19
wimke
wimke is offline
Bedankt dat je hebt gereageerd, maar dat gaat toch over iets anders. Het maakt bij deze vraag niet uit of het om moslims of katholieken gaat, maar om de nederlandse jongeren in het algemeen; de verhouding tussen nederlandse jongeren en buitenlandse
Oud 14-04-2004, 17:30
Verwijderd
Je zult eerst je vraag moeten operationaliseren. D.w.z.: wat versta je onder gelovig? Alleen ingeschreven staan of ook praktiserend? Als je praktiserend bedoeld: wat moet iemand doen om praktiserend te zijn?

Ik neem aan dat je het laatste bedoeld en ik zal je nu al teleurstellen: die cijfers vind je niet op deze korte termijn.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 17:34
beaming eye
beaming eye is offline
iedereen gelooft,
Je kan ook NIET-geloven maar jah dat moet je dan ook maar geloven...
gewoon wegens de reden dat wij niet eens de helft van alles weten.. en dus alles wat we niet weten kan zich nou net in die andere kant bevinden....
Oud 14-04-2004, 17:41
Tiño
Tiño is offline
omdat we tegenwoordig veel beter ontwikkeld zijn en meer zelf kunnen bepalen, ook de wetenschap is er op vooruit gegaan de laatste decennia , dus is het logisch dat goed weldenkende jongeren niet meer zulke kudde dieren zijn en blind achter '''het geloof'' aan hobbelen.
Oud 14-04-2004, 17:45
beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
tinjooo schreef op 14-04-2004 @ 18:41 :
omdat we tegenwoordig veel beter ontwikkeld zijn en meer zelf kunnen bepalen, ook de wetenschap is er op vooruit gegaan de laatste decennia , dus is het logisch dat goed weldenkende jongeren niet meer zulke kudde dieren zijn en blind achter '''het geloof'' aan hobbelen.
je bedoelt dat de meeste mensen nu maar blind achter "feitjes" van de wetenschap achterna lopen, wat trouwens vaak zo enorm niet waar is... maar oke..
Tuuurlijk zullen jongeren nu meer zelf nadenken, gelukkig.!
Maar het is volgens mij niet perce logisch dat ze nu niet meer in een God geloven....
Wetenschap heeft niet het geloven tegenbewezen, soms juist eerder toegesproken..
Oud 14-04-2004, 17:50
Verwijderd
Check http://www.google.nl
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 18:15
Verwijderd
geen idee of het hier in nederland minder is dan in andere landen. In nederland minder denk ik eigenlijk, het is hier minder standaard dan in bijvoorbeeld het zuiden ofzo.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 18:50
JaJ
JaJ is offline
Omdat steeds meer ouders het goed achten hun kinderen vrij op te voeden. het geloof van jongeren komt tenslotte voort uit de opvoeding
Oud 14-04-2004, 18:58
RockGuru
RockGuru is offline
Citaat:
wimke schreef op 14-04-2004 @ 17:31 :
Waarom zijn de meeste nederlandse jongeren niet gelovig?
Omdat het hele Christendom en Islam een grote onzin is. Mocht er al een "God" zijn, dan zou zo'n grote macht zich echt niet druk maken om die onzinnige, discriminerende en vaak tegenstrijdige regeltjes.

En onder dwang ergens in geloven, dus meemoeten naar de kerk bijvoorbeeld, werkt alleen maar averechts. Dan gaan ze al helemaal niet geloven.

Maar gelukkig zien ook een hele boel mensen in dat geloof in een het Christendom en Islam een nutteloos iets is, dat alleen maar tot haat en verdeeldheid leid.

Misschien, als niemand meer in die religieuze propaganda geloofd, zal het ooit vrede zijn op aarde...

Bah, wat ben ik toch erg optimistisch gestemd vandaag...
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 19:10
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
RockGuru schreef op 14-04-2004 @ 19:58 :
Omdat het hele Christendom en Islam een grote onzin is. Mocht er al een "God" zijn, dan zou zo'n grote macht zich echt niet druk maken om die onzinnige, discriminerende en vaak tegenstrijdige regeltjes.

En onder dwang ergens in geloven, dus meemoeten naar de kerk bijvoorbeeld, werkt alleen maar averechts. Dan gaan ze al helemaal niet geloven.

Maar gelukkig zien ook een hele boel mensen in dat geloof in een het Christendom en Islam een nutteloos iets is, dat alleen maar tot haat en verdeeldheid leid.

Misschien, als niemand meer in die religieuze propaganda geloofd, zal het ooit vrede zijn op aarde...

Bah, wat ben ik toch erg optimistisch gestemd vandaag...
Over optimisme gesproken, het leidt wel degelijk tot een heleboel positieve dingen. Wat een respectloosverhaal heb jij gehouden zeg, als een gelovige zou roepen dat atheisme grote onzin is, dan zou jij dat ook niet prettig vinden. Gelukkig zien ook een heleboel mensen in dat het geloof een positieve verandering in hun leven kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 19:13
RockGuru
RockGuru is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 14-04-2004 @ 20:10 :
Wat een respectloosverhaal heb jij gehouden zeg, als een gelovige zou roepen dat atheisme grote onzin is, dan zou jij dat ook niet prettig vinden.
Respectloos? Ik vind van niet. Het is gewoon mijn mening. Als iemand graag in een "God" wilt geloven, laat ik hem lekker geloven zonder hem/haar daarop te veroordelen. Maar dit is een forum waar je je mening mag geven, en dus is zo'n, ietwat ongenuanceerde, opmerking te verwachten.

En als een gelovige tegen mij zou zeggen dat atheïsme grote onzin is, het zou me geen ene vliegende fuck kunnen schelen. Ik weet wie het zegt.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 19:30
actionhank
actionhank is offline
Citaat:
JaJ schreef op 14-04-2004 @ 19:50 :
Omdat steeds meer ouders het goed achten hun kinderen vrij op te voeden. het geloof van jongeren komt tenslotte voort uit de opvoeding
Ik ben het wel gedeeltelijk met je eens, maar toch is er een dingetje waar laatst over na zat te denken: Ooit is het geloof begonnen, dus het moet wel vanuit mensen zelf komen, niet per se uit opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 19:32
professor2
professor2 is offline
je moet de vraag andersom stellen
!!!!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 19:44
Maarten
Maarten is offline
RockGuru heeft wel gelijk
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 20:04
professor2
professor2 is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 14-04-2004 @ 20:10 :
Over optimisme gesproken, het leidt wel degelijk tot een heleboel positieve dingen. Wat een respectloosverhaal heb jij gehouden zeg, als een gelovige zou roepen dat atheisme grote onzin is, dan zou jij dat ook niet prettig vinden. Gelukkig zien ook een heleboel mensen in dat het geloof een positieve verandering in hun leven kan zijn.
de meeste gelovigen geloven ook dat ik in de hel kom ik vind het neit echt respetloos
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 20:05
Maarten
Maarten is offline
Gelovigen zien mij vaak als mindere omdat ik niet geloof. Fuck hen!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 20:27
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
actionhank schreef op 14-04-2004 @ 20:30 :
Ik ben het wel gedeeltelijk met je eens, maar toch is er een dingetje waar laatst over na zat te denken: Ooit is het geloof begonnen, dus het moet wel vanuit mensen zelf komen, niet per se uit opvoeding.
ow, natuurlijk, maar het geloof is begonnen met verhalen
en dan komt er een mongool die met straffen gaat zwaaien indien men zijn verhaal niet gelooft, en dan breekt er paniek uit tussen de boeren, en tja...
Oud 14-04-2004, 22:14
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
professor2 schreef op 14-04-2004 @ 21:04 :
de meeste gelovigen geloven ook dat ik in de hel kom ik vind het neit echt respetloos
dat is niet echt respectvol,van hun kant bedoel je ...toch?

Nee das ook zoiets , ze zien het alsof ze ons redden als ze ons bekeren
Oud 14-04-2004, 22:15
LaResistance
LaResistance is offline
wat een vooroordelen hier zeg, de afkeer jegens gelovigen is nu wel duidelijk hoor
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 22:27
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 14-04-2004 @ 23:15 :
wat een vooroordelen hier zeg, de afkeer jegens ONgelovigen is nu wel duidelijk hoor
ja,inderdaad, ach , het echt goede zit in de mens zelf
Oud 14-04-2004, 23:15
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
tinjooo schreef op 14-04-2004 @ 23:27 :
ja,inderdaad, ach , het echt goede zit in de mens zelf
ik heb hier anders nog niemand zien roepen dat ongelovigen zullen branden in de hel hoor...
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 23:15
actionhank
actionhank is offline
Citaat:
JaJ schreef op 14-04-2004 @ 21:27 :
en dan komt er een mongool die met straffen gaat zwaaien indien men zijn verhaal niet gelooft, en dan breekt er paniek uit tussen de boeren, en tja...

Tering, BEN jij mij ofzo?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 06:47
Maarten
Maarten is offline
Nee, maar het impliceert genoeg.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-04-2004, 15:24
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 15-04-2004 @ 00:15 :
ik heb hier anders nog niemand zien roepen dat ongelovigen zullen branden in de hel hoor...
ja...dus wat is er dan goed aan een gelovige die zoiets zegt, is het bedoeld als compliment ofzo?
Oud 15-04-2004, 16:02
wimke
wimke is offline
Hey jongens fijn dat jullie allemaal reageren.
Helaas vind ik weinig antwoorden die ook de link tussen nederlandse en buitenlandse jongeren leggen. Zouden jullie dit alsnog willen doen???????

bvd Wimke
Oud 15-04-2004, 16:04
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
actionhank schreef op 15-04-2004 @ 00:15 :

Tering, BEN jij mij ofzo?

heeft er eens iemand dezelfde mening...
Oud 15-04-2004, 16:05
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Helaas vind ik weinig antwoorden die ook de link tussen nederlandse en buitenlandse jongeren leggen. Zouden jullie dit alsnog willen doen???????
In sommige landen is er oorlog.
Oud 16-04-2004, 21:02
Franse imbeciel
Franse imbeciel is offline
Citaat:
JaJ schreef op 14-04-2004 @ 21:27 :
Het gebruik van het woord 'mongool' door jou valt mij tegen .

Verder stoort het mij dat jij denkt dat geloof inherent is aan de opvoeding. Dit is geenszins het geval: tenzij het kind persoonlijk overtuigd wordt van een geloof, zal het rebelleren tegen de ouders.

En niet zo denigrerend over boeren .
Oud 17-04-2004, 18:17
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Franse imbeciel schreef op 16-04-2004 @ 22:02 :
Het gebruik van het woord 'mongool' door jou valt mij tegen .

Verder stoort het mij dat jij denkt dat geloof inherent is aan de opvoeding. Dit is geenszins het geval: tenzij het kind persoonlijk overtuigd wordt van een geloof, zal het rebelleren tegen de ouders.

En niet zo denigrerend over boeren .

neenee, ik impliceerde geenzins dat geloof slechts voortkomt uit opvoeding. Echter, wij weten allemaal dat de opvoeding zogezegd een boost is voor het geloof. en als je iets er met de paplepel ingeslagen krijgt, stop je daar niet meteen mee als je gaat pberen hoor. Ik bedoel, als je nu WEET dat je het er met de paplepel ingeslagen krijgt, ja DAN ga je rebeleren. maar heb je een Christen al eens horen verkondigen dat hij geindoctrineerd is? Neen, dus rebeleren zal hij niet.
ook deze maal heb ik overdreven, omdat dat zo makkelijk uitlegt. ik weet zeker dat je begrijpt wat ik bedoel.

over die boeren: ik hoor jou steeds vaker zeggen dat we inmiddels op niveau discussieren dat voor veel jongeren te moeilijk is, waardoor jongeren ook van het geloof afhaken etc etc. Dat soort uitspraken brengen je wat mij betreft op het randje van een Bisschop van 1000 jaar geleden, vandaar dat ik de boeren aanhaal. en als iemand in die "dat is te moeilijk voor jou"-onzin gelooft, dan verdiend hij ook denigratie wmb.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten