Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Tuuurlijk zullen jongeren nu meer zelf nadenken, gelukkig.! Maar het is volgens mij niet perce logisch dat ze nu niet meer in een God geloven.... Wetenschap heeft niet het geloven tegenbewezen, soms juist eerder toegesproken..
|
Verwijderd
|
Check http://www.google.nl
|
![]() |
||
Citaat:
En onder dwang ergens in geloven, dus meemoeten naar de kerk bijvoorbeeld, werkt alleen maar averechts. Dan gaan ze al helemaal niet geloven. Maar gelukkig zien ook een hele boel mensen in dat geloof in een het Christendom en Islam een nutteloos iets is, dat alleen maar tot haat en verdeeldheid leid. Misschien, als niemand meer in die religieuze propaganda geloofd, zal het ooit vrede zijn op aarde... Bah, wat ben ik toch erg optimistisch gestemd vandaag... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En als een gelovige tegen mij zou zeggen dat atheïsme grote onzin is, het zou me geen ene vliegende fuck kunnen schelen. Ik weet wie het zegt. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
en dan komt er een mongool die met straffen gaat zwaaien indien men zijn verhaal niet gelooft, en dan breekt er paniek uit tussen de boeren, en tja...
||
Citaat:
Nee das ook zoiets , ze zien het alsof ze ons redden als ze ons bekeren ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Tering, BEN jij mij ofzo? |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() heeft er eens iemand dezelfde mening...
||
Citaat:
![]() Verder stoort het mij dat jij denkt dat geloof inherent is aan de opvoeding. Dit is geenszins het geval: tenzij het kind persoonlijk overtuigd wordt van een geloof, zal het rebelleren tegen de ouders. En niet zo denigrerend over boeren ![]()
||
Citaat:
![]() neenee, ik impliceerde geenzins dat geloof slechts voortkomt uit opvoeding. Echter, wij weten allemaal dat de opvoeding zogezegd een boost is voor het geloof. en als je iets er met de paplepel ingeslagen krijgt, stop je daar niet meteen mee als je gaat pberen hoor. Ik bedoel, als je nu WEET dat je het er met de paplepel ingeslagen krijgt, ja DAN ga je rebeleren. maar heb je een Christen al eens horen verkondigen dat hij geindoctrineerd is? Neen, dus rebeleren zal hij niet. ook deze maal heb ik overdreven, omdat dat zo makkelijk uitlegt. ik weet zeker dat je begrijpt wat ik bedoel. over die boeren: ik hoor jou steeds vaker zeggen dat we inmiddels op niveau discussieren dat voor veel jongeren te moeilijk is, waardoor jongeren ook van het geloof afhaken etc etc. Dat soort uitspraken brengen je wat mij betreft op het randje van een Bisschop van 1000 jaar geleden, vandaar dat ik de boeren aanhaal. en als iemand in die "dat is te moeilijk voor jou"-onzin gelooft, dan verdiend hij ook denigratie wmb.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Hoe zit het met de Regels van de islam? Lemar | 76 | 29-01-2011 11:17 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Straal uit dat Moslimjeugd erbij hoort Foresight | 133 | 05-05-2006 20:35 | |