Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-04-2006, 11:10
Foresight
Foresight is offline
Citaat:
bron: Trouw, Podium, vrijdag 28 april 2006

Straal uit dat moslimjeugd erbij hoort

door Nikita Shahbazi

Nikita Shahbazi is psychologe, publiciste en columniste.

Bij het bestrijden van radicalisering van moslimjongeren worden de oorzaken over het hoofd gezien. Radicalisering is alleen te stoppen als jongeren gelijkwaardig worden behandeld.

Overheid moet zich afvragen waaróm jongeren radicaliseren

AIVD, politie, en projecten ter preventie van radicalisering draaien op volle toeren. De overheid heeft een brochure verspreid met informatie over wat te doen bij een terroristische aanslag. De dreiging van een aanslag is toegenomen, wat niet zo verbazingwekkend is gezien de oorzaken van radicalisering van moslimjongeren.

De radicalisering onder moslimjongeren wordt in de eerste plaats beïnvloed door factoren in het gastland. Het maatschappelijke klimaat is hier sinds de aanslagen van 11september, de opkomst van Pim Fortuyn, Hirsi Ali en de moord op Theo van Gogh harder geworden. Veel moslimjongeren hebben met vooroordelen en stigmatiserende houding tegenover hun cultuur en geloof te maken. Deze jongeren zijn Nederlanders, ze zijn hier opgegroeid. Zij spreken nauwelijks Arabisch en hebben weinig banden met de cultuur van hun ouders. Toch voelen zij zich in een hokje gedreven en niet in de samenleving geaccepteerd. Dat komt vooral doordat in Nederland, meer dan elders, de integratieproblemen teruggevoerd worden op culturele aspecten.

Ook spelen sociaal-economische achterstanden en toekomstperspectieven van de moslimjongeren een belangrijke rol bij radicalisering. De overheid heeft die decennialang verwaarloosd. De meeste moslimjongeren hebben weinig geld, een lage sociale positie, terwijl goede toekomstperspectieven ontbreken. Sinds mavo en lbo zijn opgegaan in het vmbo is het probleem erger geworden. Steeds meer immigrantenleerlingen verlaten de school zonder diploma. Het gebrek aan perspectief van deze groep jongeren, in combinatie met het harde maatschappelijke debat over de islam en hun gevoelens van vervreemding en afwijzing werken radicalisering in de hand. De meeste terroristen zijn weliswaar juist hoog opgeleid. Maar zij identificeren zich met hun eigen, gediscrimineeerde groep.

Bij radicalisering spelen ook algemene, internationale factoren, zoals de toename van geweld en oorlogen tegen de islamitische landen en het eindeloze conflict tussen Israël en Palestina. De recente oorlogen in Afghanistan, Irak en de volkerenmoord in Bosnië hebben veel woede onder de moslims teweeggebracht. Onder het motto van the war on terror worden moslims onderdrukt en de hele wereld kijkt toe. Dit maakt moslimjongeren gevoelig voor de radicale opvattingen en extremisme. Bij Marokkanen en Noord-Afrikanen komt dat trouwens vaker voor dan bij Turkse jongeren, omdat die eersten zich in het algemeen meer betrokken voelen bij het Israëlisch-Palestijns conflict en de oorlog in Irak.

In feite is die radicalisering onvermijdelijk. Om de veiligheid van alle burgers te garanderen moeten de inlichtingendiensten, politie en de overheden samenwerken om de radicale groepen en extremistische netwerken op te sporen en uit te schakelen. Maar dit is niet genoeg. Op deze manier worden alleen de symptomen van radicalisering bestreden, en worden de onderliggende oorzaken niet aangepakt. Overheden, beleidsmakers, deskundigen moeten zich afvragen waarom jongeren hun heil in radicale opvattingen en websites zoeken, waarom ze vrijwillig in groepen terechtkomen met extremistische ideologieën.

Uit onderzoek van Marc Sagemen blijkt dat de radicalisering vooral een groepsfenomeen is. De jongeren zijn noch afkomstig uit een arm milieu, noch extremistisch opgevoed. Zij zoeken elkaars gezelschap op en klagen over de maatschappij die hen niet accepteert en verstoot. Zij versterken zo elkaars negatieve houding ten opzichte van de maatschappij en maken die extremer. Maar de radicalisering wordt pas gewelddadig als de groepsleden met extremistische ideologieën in contact komen.

De belangrijkste uitdaging voor overheden en politici is te voorkomen dat de moslimjongeren zich in hun eigen groep keren, zich afgewezen en vervreemd voelen en hun heil in radicale websites en extremistische ideologieën zoeken. Jongeren moeten het gevoel krijgen dat zij erbij horen en dat het Westen geen vijand van de islam is. Hatelijke opmerkingen van politici die moslims achterlijk noemen en hen stigmatiseren moeten veroordeeld worden, net als spotprenten die het geloof van moslims beledigen. Daarnaast is verbetering van sociale en economische achterstanden noodzakelijk. En in plaats van de problemen aan de cultuur en het geloof toe te schrijven moet de overheid de kloof tussen de Nederlandse moslims en de inheemse bevolking kleiner maken. Dat kan ook door de taalachterstand en schooluitval onder immigrantenjongeren te bestrijden en het vmbo te herzien, zodat immigrantenjongeren niet zonder een diploma en zonder enig toekomstperspectief de arbeidsmarkt betreden. Discriminatie en vooroordelen tegenover de islamitische immigranten moeten geëlimineerd worden, het meten met twee maten tegenover de islamitische wereld net zo goed. En het is de taak van de leiders van de moslimgemeenschap en de overheid om de vijandige interpretaties van de islam af te keuren en de binding tussen de bevolkingsgroepen te bevorderen.

Het ervaren van onrechtvaardigheid, bitterheid en de gevoelens van afwijzing zijn de bron van radicalisering. Jongeren radicaliseren en plegen radicale daden omdat zij vinden dat hun en hun groep onrecht wordt gedaan. Hoe vreemd het ook klinkt, zij proberen de wereld beter en rechtvaardig te maken. De enige manier om te voorkomen dat jongeren radicaliseren en overgaan tot terroristische daden, is ervoor te zorgen dat zij gelijke waardering en behandeling krijgen.

Copyright: Trouw
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-04-2006, 11:18
Verwijderd
Discussiewaarde?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 11:19
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Waarbij hoort?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 11:22
juno
juno is offline
Pff. Toen allochtonen nog gewoon buitenlanders heetten zijn ze decennialang doodgeknuffeld en in de watten gelegd, maar dat heeft niet echt het beoogde resultaat opgeleverd, geloof ik.

Met onwillige honden is het kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 11:23
T_ID
T_ID is offline
Eens met Ertur, dit artikel is een beetje stating the obvious. De problemen kunnen misschien wel kloppen, maar ja, je kunt ook niet zeggen van 'goh, om economische achterstanden weg te werken krijgt elke moslims onder de 40 vanaf nu een uitkering van € 500', dus wat dat betreft is er aan de huidige initiatieven tegen radicalisering weinig toe te voegen.

Discriminatie op de arbeidsmarkt is ook niet zo wijdverbeid als sommigen zouden willen doen geloven (wow, 4 werkwoorden) en sommige delen daarvan zijn ook zo abstract dat het slecht tot niet aan te pakken is (toon bijvoorbeeld maar eens aan dat een werkgever iemand weigerde omdat er een Arabisch klinkende naam boven het CV stond)

Over dat Islam-debat... Tja, dat sommigen mensen dingen onnodig op zichzelf betrekken is niet het probleem van de samenleving.
Oud 29-04-2006, 11:26
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
T_ID schreef op 29-04-2006 @ 12:23 :
en sommige delen daarvan zijn ook zo abstract dat het slecht tot niet aan te pakken is (toon bijvoorbeeld maar eens aan dat een werkgever iemand weigerde omdat er een Arabisch klinkende naam boven het CV stond)
Ik pleit al een tijdje voor het niet melden van geslacht en naam op je CV.

Leeftijd is iets anders (hoewel je misschien kunt stellen dat je vanaf je 35e je leeftijd niet hoeft te vermelden, om leeftijdsdiscriminatie in te perken); aangezien leeftijd en ervaring met elkaar samenhangen.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 11:39
Dinalfos
Dinalfos is offline
Hoe moet ik dat in vredesnaam uitstralen? Normaal doen is geen optie meer?
Oud 29-04-2006, 12:32
Verwijderd
Doen alsof ze op het randje zitten en erbinnen gehouden moeten worden? Moet je zien wat voor reacties je dan krijgt. Ik ga met de allochtonen cq. moslims in mijn wijk gewoon om voor wat ze zijn: buurtbewoners. Ik groet ze als ze bij dezelfde snackbar binnen staan of als ze op het balkon naast me staan, ik ga echt niet doen alsof ze achterlijken zijn die anders behandeld moeten worden. Dat is naar mijn idee de beste manier om ze het gevoel te geven dat ze erbij horen.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 12:55
Vice
Vice is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-04-2006 @ 13:32 :
Ik ga met de allochtonen cq. moslims in mijn wijk gewoon om voor wat ze zijn: buurtbewoners. Ik groet ze als ze bij dezelfde snackbar binnen staan of als ze op het balkon naast me staan,
Ik vind dat eigenlijk niet meer dan normaal.
Oud 29-04-2006, 13:05
juno
juno is offline
Dat bedoelt hij denk ik ook.

Wat moet je anders doen: Slijmen?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 13:08
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Achja, tegenwoordig ben je al bijna een racist als je neit positief discrimineert he.. Normaal doen is blijkbaar niet goed genoeg meer..
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 13:09
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
juno schreef op 29-04-2006 @ 14:05 :
Wat moet je anders doen: Slijmen?
dat is niet aan te raden bij kutjochies
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 13:11
juno
juno is offline
Want?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 13:11
Gatara
Gatara is offline
Daar stimuleer je haantjesgedrag mee
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 13:12
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Dan vragen ze of je problemen hebt en als je die niet hebt weten ze er vast wel een aantal te creeren
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 13:13
Verwijderd
ik zal elke moslim die ik zie wel knuffelen
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 13:16
juno
juno is offline
Goed plan, als ik dat artikel in Trouw mag geloven. Daar wordt immers in gesteld dat ze zo vervelend doen omdat wij niet lief genoeg voor ze zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 13:22
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 29-04-2006 @ 14:16 :
Goed plan, als ik dat artikel in Trouw mag geloven. Daar wordt immers in gesteld dat ze zo vervelend doen omdat wij niet lief genoeg voor ze zijn.
indirect is dat wel zo. als je de hele tijd met de nek aangekeken wordt dan ga je je vanzelf agressiever opstellen omdat mensen toch op je gaan zeiken of je nou aardig doet of gaat liggen kloten.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 13:32
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 29-04-2006 @ 14:12 :
Dan vragen ze of je problemen hebt en als je die niet hebt weten ze er vast wel een aantal te creeren
Eigenlijk zou je ze dan moeten opzadelen met zware problemen. Ook als antwoord overigens op "Alles goed?"

maar meestal ga ik niet op gezeur
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 13:33
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
koekjes schreef op 29-04-2006 @ 14:22 :
indirect is dat wel zo. als je de hele tijd met de nek aangekeken wordt dan ga je je vanzelf agressiever opstellen omdat mensen toch op je gaan zeiken of je nou aardig doet of gaat liggen kloten.
bij veel van het schorem geldt dat niet hoor
Die vinden het koel dat je hun konten likt en knielt. Worden ze alleen maar agressiever en veeleisender van.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 13:34
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 29-04-2006 @ 14:33 :
bij veel van het schorem geldt dat niet hoor
Die vinden het koel dat je hun konten likt en knielt. Worden ze alleen maar agressiever en veeleisender van.
het knuffelen werkt ook niet nee, als je iemand zn reet gaat uitlikken denk ik niet dat ze je aardiger gaan vinden
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 13:36
juno
juno is offline
Als je ergens nieuw komt weet je dat je je eerst moet bewijzen. Dat is ook met een nieuwe baan of op een nieuwe school al het geval. Maar daar krijg je altijd een periode de kans toe, een periode waarin dingen door de vingers gezien worden omdat je nieuw bent en nog niet goed weet hoe het hoort.

Zodra je je aanpast aan de mores van de groep en daar bekend staat als goed volk wordt je gewoon geaccepteerd. Dan hoor je erbij.

Het probleem is nu juist dat deze derde generatie zich niet wilde bewijzen en zich niet wilde aanpassen. De meerderheid moest zich maar aan hen aanpassen want deze probleemjongeren hadden immers recht op hun eigen identiteit.

Tja, dan moet je niet raar opkijken als de bestaande omgeving dan na een tijdje geen zin meer in je heeft.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 13:38
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
juno schreef op 29-04-2006 @ 14:36 :
Als je ergens nieuw komt
prima, maar veel moslimjongeren zijn niet "nieuw"
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 13:59
Verwijderd

Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 14:17
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 29-04-2006 @ 14:36 :
Als je ergens nieuw komt weet je dat je je eerst moet bewijzen. Dat is ook met een nieuwe baan of op een nieuwe school al het geval. Maar daar krijg je altijd een periode de kans toe, een periode waarin dingen door de vingers gezien worden omdat je nieuw bent en nog niet goed weet hoe het hoort.

Zodra je je aanpast aan de mores van de groep en daar bekend staat als goed volk wordt je gewoon geaccepteerd. Dan hoor je erbij.

Het probleem is nu juist dat deze derde generatie zich niet wilde bewijzen en zich niet wilde aanpassen. De meerderheid moest zich maar aan hen aanpassen want deze probleemjongeren hadden immers recht op hun eigen identiteit.

Tja, dan moet je niet raar opkijken als de bestaande omgeving dan na een tijdje geen zin meer in je heeft.
als je in nederland geboren bent ben je niet "nieuw", imo. en raad een waar de 3e generatie is geboren? hier. en als de 3e generatie genaaid wordt komt dat door de 1e en 2e generatie en kunnen zij daar geen tering aan doen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-04-2006, 14:19
Foresight
Foresight is offline
Citaat:
juno schreef op 29-04-2006 @ 14:16 :
Als dat de manier is hoe je er tegenaan wilt kijken

Als je de groep gematigde -redelijk- welwillende moslims in de hoek drukt zul je nooit de radicalen kunnen isoleren.
Dat is meer hoe je (ik iig) er tegenaan zou moeten kijken.

Druk je alle moslims in de hoek, dan wordt een deel daarvan automatisch radicaal. Maargoed, ik hou wel van radicalen

Citaat:
koekjes schreef op 29-04-2006 @ 14:13 :
ik zal elke moslim die ik zie wel knuffelen
zal ik me is verkleden als moslim dan
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 14:20
Verwijderd
Citaat:
Foresight schreef op 29-04-2006 @ 15:19 :
zal ik me is verkleden als moslim dan
als je een knuffel wil kan je het ook gewoon zeggen, dan knuffel ik jou ook wel hoor ^^
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 14:24
juno
juno is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-04-2006 @ 14:38 :
prima, maar veel moslimjongeren zijn niet "nieuw"
Met nieuw bedoel ik anders en niet aangepast aan de heersende mores. Nieuwelingen hebben namelijk als kenmerk dat ze anders zijn.

Ze zijn door hun achtergrond anders. Nee, daar kunnen ze niets aan doen, het is de schuld van de eerste en tweede generatie, maar wel aan hoe ze zelf daarmee omgaan.

Het is verder ook niet bepaald zo dat het de eerste en tweede generatie hier moeilijk werd gemaakt. Gebedsruimtes werden ingericht op de werkplek, er werd in bedrijfskantines aangepast eten geserveerd, er kwam onderwijs in de eigen taal, subsidies voor belangengroeperingen.

Doodknuffelen, heete dat, toen bleek dat het niet werkte.

Laatst gewijzigd op 29-04-2006 om 14:30.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 14:26
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
koekjes schreef op 29-04-2006 @ 15:17 :
als je in nederland geboren bent ben je niet "nieuw", imo. en raad een waar de 3e generatie is geboren? hier. en als de 3e generatie genaaid wordt komt dat door de 1e en 2e generatie en kunnen zij daar geen tering aan doen
En vraag aan de gemiddelde turk of het een nederlander is en hij zal zeer waarschijnlijk zich als turks voorstellen.

Het idee van multiculturele samenleving is leuk, maar t werkt niet. Culturen botsen, je kan niet nieuwe culturen in een land met zn eigen cultuur kwakken en denken dat alles op rolletjes loopt.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 14:31
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 29-04-2006 @ 15:26 :
En vraag aan de gemiddelde turk of het een nederlander is en hij zal zeer waarschijnlijk zich als turks voorstellen.

Het idee van multiculturele samenleving is leuk, maar t werkt niet. Culturen botsen, je kan niet nieuwe culturen in een land met zn eigen cultuur kwakken en denken dat alles op rolletjes loopt.
eh vind je het gek dat ie zich meer verbonden voelt met turken, ze hebben immers meer overeenkomsten met hem als de "nederlander" ik voel me nou ook niet echt bepaald verbonden met nederland ofzo, als nederlanders er niet waren lag ik nou in een hangmat in de zon
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 14:33
Foresight
Foresight is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 29-04-2006 @ 15:26 :
Ach man gelul. Wie bewijst dat de multiculturele samenleving niet "werkt" en wat is WERKT dan wel niet?!

Als geen enkele autochtoon mee WIL werken aan een multiculturele samenleving (en daarbij ook nog is het goede voorbeeld moet geven aan de allochtonen) dan is het natuurlijk nogal WIEDES dat het niet werkt.

Er moet gewoon een totalitaire gelijkheidsbeweging komen die flink huishoud in deze samenleving vol racistische kankernederlanders.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 14:33
juno
juno is offline
Soort zoekt soort is een algemeen aanvaard en erkend principe. Mag best hoor, als je jeeerder turk voelt dan nederlands, maar beroep je dan niet steeds op het nederlanderschap als je daar baat bij hebt. Dat is een verdomde arrogant staaltje opportunisme. Wel de lusten, niet de lasten.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 14:35
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Haha, wat een sukkel ben jij zeg.

Maargoed, wat er neit werkt? Nou, dat staat erboven. Dat geeft dit forum uberhaupt voor een groot deel zn bestaansrecht.

Maargoed, uiteindelijk is het gewoon net als met surinamers, zal nog een tijdje duren voordat ze zich inderdaad aangepast hebben en we weer een volk zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 14:36
juno
juno is offline
Multiculti kan ook niet. Dan krijg je eilandjes in een samenleving inplaats van een samenleving. Om succesvol verzuild te zijn, heb je toch een flinke grote gemeenschappelijke deler te hebben.

De culturen die nu binnen de landsgrenzen gevestigd zijn zijn te verschillend van elkaar om naast elkaar te kunnen bestaan, die hebben nauwelijks een grootste gemeenschappelijke deler. Ze verschillen van elkaar op fundamentle punten.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 14:37
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 29-04-2006 @ 15:33 :
Soort zoekt soort is een algemeen aanvaard en erkend principe. Mag best hoor, als je jeeerder turk voelt dan nederlands, maar beroep je dan niet steeds op het nederlanderschap als je daar baat bij hebt. Dat is een verdomde arrogant staaltje opportunisme. Wel de lusten, niet de lasten.
maw: als je je niet nederlander genoeg voelt moet je maar je paspoort inleveren en oprotten?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 29-04-2006 @ 15:35 :
Haha, wat een sukkel ben jij zeg.

Maargoed, wat er neit werkt? Nou, dat staat erboven. Dat geeft dit forum uberhaupt voor een groot deel zn bestaansrecht.

Maargoed, uiteindelijk is het gewoon net als met surinamers, zal nog een tijdje duren voordat ze zich inderdaad aangepast hebben en we weer een volk zijn.
surinamers hoefde zich niet aan te passen aangezien suriname grotendeels dezelfde logica heeft als nederland omdat t een kolonie was en de taal daar ook nederlands is, in tegenstelling tot turkije en marokko...
dus wat dat betreft kan je turken en surinamers niet met elkaar vergelijken
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 14:42
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
koekjes schreef op 29-04-2006 @ 15:39 :
surinamers hoefde zich niet aan te passen aangezien suriname grotendeels dezelfde logica heeft als nederland omdat t een kolonie was en de taal daar ook nederlands is, in tegenstelling tot turkije en marokko...
dus wat dat betreft kan je turken en surinamers niet met elkaar vergelijken
Dat de kloof groter is nu dan toen is zeker waar, maar als je nog het oude imago van surinamers kent als messentrekkers ed, dan is het qua surinamers toch een heel stuk beter tegenwoordig. Dat de kloof vele malen groter is met waar we nu mee zitten is zeker waar en daarom is het ook een probleem waar we t toch bijna dagelijks weer over hebben hier he
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 14:43
Foresight
Foresight is offline
Ik, geboren in Nederland, met Nederlandse ouders, opgegroeid in Nederland voel me ook geen Nederlander.

Laat staan dat ik trots ben op mijn Nederlanderschap met een stelletje kankerracisten zoals jullie (wie de schoen past trekke hem aan).

Dus inderdaad paspoort maar inleveren?

Juno: die culturen die samen in dit land gevestigd zijn hebben wel een gemene deler; namelijk vredig naast elkaar bestaan in dit land en gelukkig worden. Zolang dat niet ten koste gaat van de anderen (wat nu ongeveer voor zo'n 60% voor de Nederlanders en 60% voor de Allochtonen op gaat) is er dus niets aan de hand.

Die andere 40% moet gewoon ge-elimineerd worden, wat mij betreft op elke mogelijke manier, het doel heiligt de middelen.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 29-04-2006 @ 15:42 :
Dat de kloof groter is nu dan toen is zeker waar, maar als je nog het oude imago van surinamers kent als messentrekkers ed, dan is het qua surinamers toch een heel stuk beter tegenwoordig. Dat de kloof vele malen groter is met waar we nu mee zitten is zeker waar en daarom is het ook een probleem waar we t toch bijna dagelijks weer over hebben hier he
maw: niet zeiken, over 10 jaar gaat t hier fantastisch
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 14:48
Foresight
Foresight is offline
Citaat:
koekjes schreef op 29-04-2006 @ 15:45 :
Laten we bidden dat het verstand en de redelijkheid dan weer is wedergekeerd onder de massa's.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 14:48
Foresight
Foresight is offline
yarr!
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 14:49
juno
juno is offline
Citaat:
koekjes schreef op 29-04-2006 @ 15:37 :
maw: als je je niet nederlander genoeg voelt moet je maar je paspoort inleveren en oprotten?
Nee, het maakt me geen flikker uit hoe iemand zich VOELT, zolang hij zich maar netjes GEDRAAGT.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 14:50
Foresight
Foresight is offline
Citaat:
juno schreef op 29-04-2006 @ 15:49 :
Nee, het maakt me geen flikker uit hoe iemand zich VOELT, zolang hij zich maar netjes GEDRAAGT.

Discriminerend gedrag valt ook niet onder de noemer je netjes gedragen
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 14:51
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
koekjes schreef op 29-04-2006 @ 15:45 :
Mwoah, over tien jaar gaat het vast een stuk beter, maar ik denk dat het stukken langer duurt voordat je weer echt over een nederlands volk kan spreken.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 14:53
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Foresight schreef op 29-04-2006 @ 15:50 :

Discriminerend gedrag valt ook niet onder de noemer je netjes gedragen
Achja, kerst is al discriminerend in jouw ogen geloofik, dus rot aub een eind op.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 15:01
Foresight
Foresight is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 29-04-2006 @ 15:53 :
Achja, kerst is al discriminerend in jouw ogen geloofik, dus rot aub een eind op.
Whahahahahaa..... loljurk grapbroek. Jochie waar in de stukkies heb jij gelezen dat ik Kerst discriminerend vind?

Misschien moet je gewoon in de stad bier gaan zuipen tussen het andere klootjesvolk. >> ie. Rot zelf op menneke
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 29-04-2006 @ 15:51 :
Mwoah, over tien jaar gaat het vast een stuk beter, maar ik denk dat het stukken langer duurt voordat je weer echt over een nederlands volk kan spreken.
wat valt er onder nederlands volk?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 15:08
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Dat idee haal ik uit die bijzonder komische posts van je.

Je roept bij alles rasicme, je gebruikt veelvuldig het woord kanker en je moet vooral duidelijk maken hoe je jezelf wel niet voelt en hoe gestoord de wereld wel niet is en bovenal hoeveel beter jezelf wel niet bent.

Klootjesvolk is inderdaad een goede benaming voor zulke lui.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 15:10
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
koekjes schreef op 29-04-2006 @ 16:04 :
wat valt er onder nederlands volk?
Het volk van nederland. Het volk wat met elkaar samenleeft en zich met elkaar indentificeerd.

Ik geloof dat dat wel een beetje de definitie van een volk is.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 15:11
Foresight
Foresight is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 29-04-2006 @ 16:08 :
Dat idee haal ik uit die bijzonder komische posts van je.

Je roept bij alles rasicme, je gebruikt veelvuldig het woord kanker en je moet vooral duidelijk maken hoe je jezelf wel niet voelt en hoe gestoord de wereld wel niet is en bovenal hoeveel beter jezelf wel niet bent.

Klootjesvolk is inderdaad een goede benaming voor zulke lui.
100% Amusement.... hihihihi... ga bier drinken man.
Gewoon een biertje drinken op mij en genieten van de simpele dingen in het leven (probeer vooral niet het ingewikkelde te bevatten).

Maakt niet uit joh.

Als je toch geen zin hebt in bier, mag je me in de volgende aflevering van 100% amusement met Pruttelpot wel uitleggen wat de link is tussen kanker en racisme, hoe de gestoorde wereld van Foresight eruitziet of de definitie van klootjesvolk uitleggen. mmd \o/
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten