Advertentie | |
|
![]() |
|
Eens met Ertur, dit artikel is een beetje stating the obvious. De problemen kunnen misschien wel kloppen, maar ja, je kunt ook niet zeggen van 'goh, om economische achterstanden weg te werken krijgt elke moslims onder de 40 vanaf nu een uitkering van € 500', dus wat dat betreft is er aan de huidige initiatieven tegen radicalisering weinig toe te voegen.
Discriminatie op de arbeidsmarkt is ook niet zo wijdverbeid als sommigen zouden willen doen geloven (wow, 4 werkwoorden) en sommige delen daarvan zijn ook zo abstract dat het slecht tot niet aan te pakken is (toon bijvoorbeeld maar eens aan dat een werkgever iemand weigerde omdat er een Arabisch klinkende naam boven het CV stond) Over dat Islam-debat... Tja, dat sommigen mensen dingen onnodig op zichzelf betrekken is niet het probleem van de samenleving.
||
Citaat:
![]() Leeftijd is iets anders (hoewel je misschien kunt stellen dat je vanaf je 35e je leeftijd niet hoeft te vermelden, om leeftijdsdiscriminatie in te perken); aangezien leeftijd en ervaring met elkaar samenhangen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Doen alsof ze op het randje zitten en erbinnen gehouden moeten worden? Moet je zien wat voor reacties je dan krijgt. Ik ga met de allochtonen cq. moslims in mijn wijk gewoon om voor wat ze zijn: buurtbewoners. Ik groet ze als ze bij dezelfde snackbar binnen staan of als ze op het balkon naast me staan, ik ga echt niet doen alsof ze achterlijken zijn die anders behandeld moeten worden. Dat is naar mijn idee de beste manier om ze het gevoel te geven dat ze erbij horen.
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() maar meestal ga ik niet op gezeur ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Die vinden het koel dat je hun konten likt en knielt. Worden ze alleen maar agressiever en veeleisender van. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Als je ergens nieuw komt weet je dat je je eerst moet bewijzen. Dat is ook met een nieuwe baan of op een nieuwe school al het geval. Maar daar krijg je altijd een periode de kans toe, een periode waarin dingen door de vingers gezien worden omdat je nieuw bent en nog niet goed weet hoe het hoort.
Zodra je je aanpast aan de mores van de groep en daar bekend staat als goed volk wordt je gewoon geaccepteerd. Dan hoor je erbij. Het probleem is nu juist dat deze derde generatie zich niet wilde bewijzen en zich niet wilde aanpassen. De meerderheid moest zich maar aan hen aanpassen want deze probleemjongeren hadden immers recht op hun eigen identiteit. Tja, dan moet je niet raar opkijken als de bestaande omgeving dan na een tijdje geen zin meer in je heeft. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Als je de groep gematigde -redelijk- welwillende moslims in de hoek drukt zul je nooit de radicalen kunnen isoleren. Dat is meer hoe je (ik iig) er tegenaan zou moeten kijken. Druk je alle moslims in de hoek, dan wordt een deel daarvan automatisch radicaal. Maargoed, ik hou wel van radicalen ![]() ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ze zijn door hun achtergrond anders. Nee, daar kunnen ze niets aan doen, het is de schuld van de eerste en tweede generatie, maar wel aan hoe ze zelf daarmee omgaan. Het is verder ook niet bepaald zo dat het de eerste en tweede generatie hier moeilijk werd gemaakt. Gebedsruimtes werden ingericht op de werkplek, er werd in bedrijfskantines aangepast eten geserveerd, er kwam onderwijs in de eigen taal, subsidies voor belangengroeperingen. Doodknuffelen, heete dat, toen bleek dat het niet werkte. Laatst gewijzigd op 29-04-2006 om 14:30. |
![]() |
||
Citaat:
Het idee van multiculturele samenleving is leuk, maar t werkt niet. Culturen botsen, je kan niet nieuwe culturen in een land met zn eigen cultuur kwakken en denken dat alles op rolletjes loopt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als geen enkele autochtoon mee WIL werken aan een multiculturele samenleving (en daarbij ook nog is het goede voorbeeld moet geven aan de allochtonen) dan is het natuurlijk nogal WIEDES dat het niet werkt. Er moet gewoon een totalitaire gelijkheidsbeweging komen die flink huishoud in deze samenleving vol racistische kankernederlanders. |
![]() |
|
Soort zoekt soort is een algemeen aanvaard en erkend principe. Mag best hoor, als je jeeerder turk voelt dan nederlands, maar beroep je dan niet steeds op het nederlanderschap als je daar baat bij hebt. Dat is een verdomde arrogant staaltje opportunisme. Wel de lusten, niet de lasten.
|
![]() |
|
Haha, wat een sukkel ben jij zeg.
Maargoed, wat er neit werkt? Nou, dat staat erboven. Dat geeft dit forum uberhaupt voor een groot deel zn bestaansrecht. Maargoed, uiteindelijk is het gewoon net als met surinamers, zal nog een tijdje duren voordat ze zich inderdaad aangepast hebben en we weer een volk zijn. ![]() |
![]() |
|
Multiculti kan ook niet. Dan krijg je eilandjes in een samenleving inplaats van een samenleving. Om succesvol verzuild te zijn, heb je toch een flinke grote gemeenschappelijke deler te hebben.
De culturen die nu binnen de landsgrenzen gevestigd zijn zijn te verschillend van elkaar om naast elkaar te kunnen bestaan, die hebben nauwelijks een grootste gemeenschappelijke deler. Ze verschillen van elkaar op fundamentle punten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
dus wat dat betreft kan je turken en surinamers niet met elkaar vergelijken |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik, geboren in Nederland, met Nederlandse ouders, opgegroeid in Nederland voel me ook geen Nederlander.
Laat staan dat ik trots ben op mijn Nederlanderschap met een stelletje kankerracisten zoals jullie (wie de schoen past trekke hem aan). Dus inderdaad paspoort maar inleveren? Juno: die culturen die samen in dit land gevestigd zijn hebben wel een gemene deler; namelijk vredig naast elkaar bestaan in dit land en gelukkig worden. Zolang dat niet ten koste gaat van de anderen (wat nu ongeveer voor zo'n 60% voor de Nederlanders en 60% voor de Allochtonen op gaat) is er dus niets aan de hand. Die andere 40% moet gewoon ge-elimineerd worden, wat mij betreft op elke mogelijke manier, het doel heiligt de middelen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Discriminerend gedrag valt ook niet onder de noemer je netjes gedragen |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Misschien moet je gewoon in de stad bier gaan zuipen tussen het andere klootjesvolk. >> ie. Rot zelf op menneke |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Dat idee haal ik uit die bijzonder komische posts van je.
Je roept bij alles rasicme, je gebruikt veelvuldig het woord kanker en je moet vooral duidelijk maken hoe je jezelf wel niet voelt en hoe gestoord de wereld wel niet is en bovenal hoeveel beter jezelf wel niet bent. Klootjesvolk is inderdaad een goede benaming voor zulke lui. |
![]() |
||
Citaat:
Ik geloof dat dat wel een beetje de definitie van een volk is. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Gewoon een biertje drinken op mij en genieten van de simpele dingen in het leven (probeer vooral niet het ingewikkelde te bevatten). Maakt niet uit joh. Als je toch geen zin hebt in bier, mag je me in de volgende aflevering van 100% amusement met Pruttelpot wel uitleggen wat de link is tussen kanker en racisme, hoe de gestoorde wereld van Foresight eruitziet of de definitie van klootjesvolk uitleggen. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|