Oud 29-04-2004, 10:25
Stefanie
Stefanie is offline
Ik ben 17 en ga over 2 maanden op kamers. Nu heb ik het over een huurcontract gehad met een aantal mensen, waaronder de verhuurder. Hij vond het niet persé nodig om het op te stellen, maar ik vind dat wel heel erg belangrijk. Zowieso om duidelijke afspraken te hebben, maar ook dat hij me niet zomaar eruit kan gooien.

Nu vraag ik me alleen af wat ik er precies in moet zetten (moet ik het zelf maken, doet de verhuurder dat of de woningbouw?)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-04-2004, 10:27
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 29-04-2004 @ 11:25 :
Ik ben 17 en ga over 2 maanden op kamers. Nu heb ik het over een huurcontract gehad met een aantal mensen, waaronder de verhuurder. Hij vond het niet persé nodig om het op te stellen, maar ik vind dat wel heel erg belangrijk. Zowieso om duidelijke afspraken te hebben, maar ook dat hij me niet zomaar eruit kan gooien.

Nu vraag ik me alleen af wat ik er precies in moet zetten (moet ik het zelf maken, doet de verhuurder dat of de woningbouw?)
Kijk eens op http://www.kamernet.nl en dan in de rechtse kolom. Daar staat onder "verhuurders" de optie "contracten". Daar zit vast wel iets voor je bij....
In principe kan de verhuurder dat liefst met jou opstellen. Wat de woningbouw ermee te maken heeft zie ik niet direct?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 10:30
Stefanie
Stefanie is offline
Mijn moeder vertelde me dat de woningbouw ook regels opstelt enzo, maar ik weet dus niet of die in het huurcontract moeten. Iig dat hij me er niet zomaar uit kan gooien en dat hij een maand van tevoren moet aangeven dat ik eruit moet als ik bijv. gaat verhuizen ofzo?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 10:31
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 29-04-2004 @ 11:30 :
Mijn moeder vertelde me dat de woningbouw ook regels opstelt enzo, maar ik weet dus niet of die in het huurcontract moeten. Iig dat hij me er niet zomaar uit kan gooien en dat hij een maand van tevoren moet aangeven dat ik eruit moet als ik bijv. gaat verhuizen ofzo?
Woningbouw heeft er toch niets mee van doen? Of ga je onderhuren?
Wat je misschien wel zou kunnen doen is vragen of die mensen jou een voorbeeld van hun contracten kunnen geven, zodat jij ook een idee hebt van wat je erin kunt zetten.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 10:48
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 29-04-2004 @ 11:30 :
Precies, die regels zijn vantevoren opgesteld. De woningbouw heeft daar niets mee te maken. Contract opstellen met je verhuurder is wel wenselijk, zeker als je de persoon niet kent, want dan kun je ook nooit weten of hij betrouwbaar is.

Opzegtermijn is wel handig, dan kan hij je niet per direct eruit gooien (tenzij je natuurlijk tegen zijn vooraf aangegeven regels ingaat), maar je kunt zelf dan ook niet plotseling de boel opzeggen, alles moet een bepaalde tijd vantevoren. Bijvoorbeeld 1 of 2 maanden!

Maar als het gewoon gemoedelijk gaat, is dat misschien ook wel fijn, sommige mensen vinden dit veel idealer. Als je dan een keer te laat betaalt maakt hij er ook niet zo'n probleem van en alles gaat wat losser. Maar je bent niet beschermd door vastgelegde feiten, dat is waar.
Oud 29-04-2004, 10:56
Verwijderd
Alleen al voor de bewijsfunctie moet je alles wat je overeenkomt op papier zetten. Mocht je dan later een geschil krijgen met je huurbaas dan heb je tenminste de overeenkomst zwart-wit.

Verder hoef je natuurlijk geen contract op te stellen, dan is gewoon het wettelijke huurrecht van toepassing. Ook daarin is huurbescherming, opzegtermijnen e.d. opgenomen. Maar ook dan is het heel nuttig om schriftelijk vast te leggen dát er geen contract is en dat je het gewone wettelijke huurrecht van toepassing verklaart.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 15:35
iamcj
iamcj is offline
Ga ook even na of jouw "verhuurder" niet illegaal onderverhuurt
Oud 30-04-2004, 11:36
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
iamcj schreef op 29-04-2004 @ 16:35 :
Ga ook even na of jouw "verhuurder" niet illegaal onderverhuurt
Dat doet ie niet, het gaat via de woningbouw.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten