Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb inderdaad het contract getekend okal was ik het er niet mee eens maarja ik moest wel omdat ik anders op straat sta. Vind dat gedreig met die waarschuwingen ook erg vervelend, wat in feite kunne ze bij alles wat hun niet bevalt zeggen ja je hebt er weer een te pakken. Maarja ik laat ze maar heen doen hoor we zullen zien wat er gebeurd bij nummer 3 ( zal vast niet lang meer duren aangezien ze me zat zijn) Mijn post komt bij hun in de brievenbus ( bij hun woning niet bij de mijne waar ik dus geen toegang toe heb) en hun doen die dan bij mij onder de deur ( tussendeur) Ik weet niet of ik zelf een postbus mag ophangen hier? zodat het niet meer via hun gaat? Ik mag geen schuifje op die deur doen van hun want hun zeggen dat ze erbij willen als er wat gebeurd en dat kan niet als ik er een slot op heb. Bedankt dat zal ik eens doen ![]() Nee ik ga zeker geen officiele stappen ondernemen richting hun, alleen als ze flauw gaan doen binnenkort dat ik eruit moet dan vrees ik dat ik wel er tegenin moet gaan want ik kan verder nergens wonen. Ze kunnen het me inderdaad nog lastig gaan maken omdat ik langs hun woon daarom blijf ik zelf ook aardig en verder zeg ik er niks tegen. |
![]() |
||
Citaat:
Ik zou gewoon een slot installeren, en als ze zeuren, gewoon droogjes verwijzen naar dat dat je recht is en vooral: niet inhoudelijk erover in discussie gaan. Als ze het huur contract opzeggen en jij maakt bezwaar, kan dat zelfs als je mocht verliezen nog vrij lang duren overigens. En als zij jou eruit zetten omdat je het licht aan liet, of een slot op je deur hebt gemaakt, dan kan ik je haast garanderen dat de rechter jou in het gelijk stelt en het huurcontract blijft voortduren. Ik zou ook naar de woningbouwvereniging waar je staat ingeschreven stappen met dit verhaal. Als blijkt dat jouw huidige huisbaas een idioot is, en de situatie onhoudbaar, krijg je vaak voorrang.
|
Dit is niet in de haak. Een huurcontract is niet een soort betuttelingscontract en daar lijkt dit wel op!
De verhuurder moet een opzeggingsgrond hebben die in de wet staat vermeld, als zij redenen opgeven zoals jij die noemt, mogen ze nooit het huurcontract ontbinden. Ze kunnen naar de rechter stappen, maar die zal deze bepalingen van tafel vegen en zo mogelijk ook het hele huurcontract. Je verhuurder moet je met rust laten en mag dus nooit zomaar je huis betreden, tenzij jij aanwezig bent / er toestemming voor geeft. Dat is jouw huurbescherming, geregeld bij wet. Heeft je verhuurder er lak aan, dan heet dat inderdaad huisvredebreuk. Niet toestaan! Om die reden mag je ook een schuifje / slot op de tussendeur zetten. Je verhuurder mag wel eisen dat je, als je vetrekt, de deur weer in oude staat herstelt. Een verstopping moet je zelf verhelpen voor zover je dit zelf kunt oplossen. Is er een verstopping in een leiding waar jij niet bij kunt, dan is het de taak van de verhuurder dit op te lossen. Je hoeft er ook geen waarschuwing voor te krijgen. Vraag eventueel op waar je huur uit bestaat, zitten er servicekosten bij? Je zou bijvoorbeeld kunnen betalen voor een ontstoppingsfonds die je verhuurder regelt, zodat je verhuurder ook geen hoge kosten heeft bij een verstopping. Ieder jaar een nieuw huurcontract is ongebruikelijk. Mensen willen het nog wel eens (bewust) verwarren met een arbeidscontract, waar je wel aan het eind van de looptijd te horen kunt krijgen dat je contract niet is verlengd. In jouw geval, dus bij deze constructie, kun je er van uit gaan dat je een contract hebt voor onbepaalde tijd. Bewaar je contracten goed! Mocht je verhuurder zeggen dat je contract eindigt per de datum die er op vermeld staat, kun je naar de rechter stappen dat er een ongeldige constructie in je huurcontract(en) zit. Ook al gezegd: als je moeite hebt met het vinden van woonruimte en je situatie ligt nogal lastig, dan kun je informatie vragen bij de organisatie die zich bezighoudt met de woningverdeling. In bepaalde gevallen kun je inderdaad urgentie krijgen, hiervoor moet je wel een aanvraag indienen. Let wel: in gebieden met grote woningnood heb je weinig kans, omdat je situatie dan niet ernstig genoeg is. Denk aan de grote steden. |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Maar over dat slot staat in het contract dat dat niet mag.. en ik mag NIKS in de woning doen zonder het hun eerst te vragen.
Als ik dat nu doe krijg ik zeker die 3de waarschuwing wel/niet terrecht. ( heb daar wel voor getekend) Hier krijg je om die reden geen voorrang bij de woingbouw. ik betaal 120 euro service kosten per maand. Ik teken steeds voor 1 jaar.. heb de 2 contracten nu bij de hand, mocht als ik nu thuis kom de woning gesloten zijn wat raden jullie mij aan om precies te doen dan? ik vrees daar echt voor namelijk omdat ze dat zo duidelijk in dat briefje stuurde ( 3de waarschuwing =woning ontzegging) Ik woon natuurlijk in een stad met woningnood. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben geen student. |
![]() |
|
Dat laatste mag al helemaal niet. Jouw spullen staan daar en zolang zij het contract niet hebben ontbonden,blijf jij volgens mij het recht houden om in je woning te komen. Als zij je buitensluiten dan zou ik denk ik toch eens flink met hen in discussie gaan en dan ook vooral niet aardig meer blijven. Ik bedoel niet dat je moet gaan staan schreeuwen, maar ik zou ze toch op ferme toon erop wijzen dat wat ze doen in overtreding is met het recht en dat er zeker gevolgen zullen zijn als ze hiermee doorgaan. Als ze je echt zouden buitensluiten, dan is de situatie tussen jullie sowieso al ver genoeg ontspoord en zou ik geen medelijden meer met hen hebben...
||
Citaat:
Stel je er niet veel van voor. Waarschijnlijk komt dat niet verder dan een ernstig gesprek van agent met je verhuurder waarin ze wijzen op de illegaliteit en gevolgen van jou buitensluiten. Behalve wanneer de verhuurder zichzelf tot kraker zou bestempelen, dan zit je in de shit en is alles van jou opeens van hen totdat een vonnis krijgt waarin anders staat. Maar aangezien ze het pand zelf bezitten is dat een heel onwaarschijnlijk scenario.
||
![]() |
Citaat:
Gezien het feit dat ze zo moeilijk doen over een eigen slot, vermoed ik dat ze regelmatig even binnen kijken op het moment dat jij er niet bent. Een andere reden dat de verhuurder naar binnen zou "moeten" kunnen is er niet. Voor onderhoud is het immers gebruikelijk dat er even een afspraak gemaakt wordt. Jij betaald huur, dus jij bepaalt in wie en wanneer er iemand in jouw kamer komt. Daar heeft de verhuurder helemaal niets over te zeggen. "Officiële" waarschuwingen omdat je het licht per ongeluk een keer laat branden slaan natuurlijk ook nergens op. Het is natuurlijk het goed recht van de verhuurder om je daar even op aan te spreken en je er van bewust te maken als het vaker gebeurt. Maar meer als een simpele op merking als "hey, gister stond de hele dag het licht aan. Das best zonde als je er niet bent, zou je er even op kunnen letten dat je niet onnodig stroom verbruikt" is het niet waard. Een eigen brievenbus zal waarschijnlijk niet werken. Voor de postbezorgers heb je immers geen eigen adres. Je kan natuurlijk wel overwegen om belangrijke post naar je ouders te laten sturen of naar een vriend die in de buurt woont, door bij de instanties een afwijkend postadres op te geven. Denk hierbij aan de bank, belastingdienst, school en werk. |
![]() |
|
![]() |
Voor wat betreft het op slot draaien van die wonining: jij staat daar ingeschreven, dat kan de politie zo terug zien. Ze zien dus dat jij daar naar binnen mag, en zullen je daarbij helpen.
Doe vooral ook aangifte als de verhuurder je persoonlijk (verbaal) gaat bedreigen. Mocht die dan in de toekomst zo stom zijn om nog een stap verder te gaan, dan is de politie net even wat sneller ter plaatse als er al eerdere meldingen bekend zijn. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Huurcontract: kabel tv + internet kevink | 7 | 02-04-2016 12:30 | |
Werk, Geld & Recht |
Huisbaas wil huurcontract opzeggen en veranderen naar een 'kale huur'-contract tuttebel | 16 | 22-09-2009 15:34 | |
Werk, Geld & Recht |
Waar moet je op letten bij het tekenen van een huurcontract? Verwijderd | 14 | 11-03-2009 22:23 | |
Werk, Geld & Recht |
Vreemd beding in huurcontract. Adore | 10 | 16-05-2008 15:40 | |
Werk, Geld & Recht |
Huurcontract: geen huisdieren coopergirl | 57 | 26-06-2006 14:09 | |
Werk, Geld & Recht |
Huurcontract opstellen Stefanie | 7 | 30-04-2004 11:36 |