Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Allereerst, bedankt voor de reacties tot nu toe.
![]() Vanmorgen gemaild met de makelaar, er kwamen ineens administratiekosten bij (350 euro) waar wij niet van op de hoogte waren en deze stonden ook niet vermeld in de advertentie op de website. De advertentie is sinds gisteren verwijderd van de website van de makelaar. Maar nu staat de advertentie weer online en nu ineens wél met vermelding van makelaarskosten. Kan dit zomaar? Ik heb natuurlijk geen screenshot o.i.d. dat het voorheen niet op de website stond. Ik ga de makelaar zo nog een mail sturen, zij willen namelijk dat aanstaande maandag het contract al getekend wordt omdat zij dan zeker zijn van verhuur. Vorige week hebben we telefonisch afgesproken dat we bij de eerstvolgende afspraak (a.s. maandag) een blanco contract te zien zouden krijgen en aan de hand daarvan een definitieve beslissing zouden maken. Bij deze afspraak is dan ook de verhuurder aanwezig, deze was er bij de bezichtiging niet. Ik heb het gevoel dat zij ons heel erg pushen en dat is geen prettig gevoel. Edit: Ook worden er administratiekosten in rekening gebracht, namelijk 350,-. Is dit voor de huurder? Ik heb op de website gekeken van de makelaar, maar daar zijn geen algemene voorwaarden te vinden; ik heb hier via mail om gevraagd maar nog geen reactie terug gehad. Laatst gewijzigd op 25-02-2009 om 12:56. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Verder gok ik dat er met een blanco contract wordt bedoeld een template contract... waar de namen/data nog niet zijn ingevuld maar waar wel alleen voorwaarden in staan... Ze 'pushen' je omdat zolang er niks definitiefs is de verhuurder waarschijnlijk geen inkomsten uit huur heeft.. hoe sneller ze een huurder (in dit geval jij) hebben hoe beter... maar als je echt niet vertrouwd neem iemand mee naar de bezichtiging die goed weet waar hij op moet letten...
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Daarbij betalen we ook nog eens 2 maanden huur aan borg, maar dan niet aan de makelaar maar aan de verhuurder. Dit is ook niet meer dan logisch vind ik, al is het bedrag van 2 maanden huur wel aan de hoge kant voor borg imho. Citaat:
En ja, dat is inderdaad de reden, dat heeft de makelaar ook gezegd. Ik snap dat ook heel goed, maar om nou een huurder te gaan pushen om een contract te tekenen snap ik dan weer niet. Zo jaag je alleen maar huurders weg, denk ik. Ook aangezien de huurtermijn pas per 1 april ingaat, zie ik niet in waarom er per se op 2 maart getekend zou moeten worden en dit niet op bijv. 5 of 6 maart zou kunnen. |
![]() |
||
Citaat:
dat kan niet getekend worden, dus dat kan je rustig doorlezen toch? Je uitleg zegt 2 dingen a) maandag contract tekenen b) maandag blanco contract inzien Het 1 sluit het ander een beetje uit, want waarom een blanco contract als er blijkbaar al een definitief contract is... dit kan hooguit als je bijv 's ochtends contract krijgt en later die dag mag/moet tekenen... verder blijf ik erbij dat de 'dwang' komt om de simpele reden dat iedereen (zowel makelaar/verhuurder) zsm financiele zekerheid wil hebben... want voor jullie wrs 10 anderen, als er maar geld komt ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
(Daarbij zit ik ook nog met een roommate die misschien wel terug gaat krabbelen en asjafdhf, maar dat is een ander verhaal en hoort hier niet thuis.) |
![]() |
|
Sorry, ik open hem toch weer even, aangezien er laatst werd geconstateerd dat we wat te vaak de topics dichtgooien als de TS erom vraagt. Dit topic kan anderen misschien best wel helpen als zij in eenzelfde situatie zitten.
En mochten anderen er geen behoefte aan hebben dan zakt ie natuurlijk vanzelf ![]()
|
![]() |
Laat je niet van de wijs brengen door moeilijke juridische taal. Als je woorden, zinnen en/of begrippen niet snapt; vraag om nadere uitleg en laat deze wijzigen!
Kern van het verhaal is: JIJ moet inzichtelijk hebben wat je tekent en laat je niets wijsmaken. Besef dat juristen en makelaars moeilijke taal gebruiken om zichzelf aan het werk te houden. Tip: gebruik je gezond "boeren" verstand. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|