Oud 12-04-2004, 11:56
JJ13
JJ13 is offline
de laatste tijd voel ik me vaak zo ontzettend klote. ik heb dat nog nooit gehad, maar sinds een aantal maanden zijn er dagen waarop ik me echt kut voel, zonder reden. ik heb nergens zin in, zit de hele tijd te piekeren. gisteren was het weer zover, maar nu had het wel een reden: ik ben sinds een tijdje aant msnen en mailen met iemand uit australie. die jongen heeft veel problemen en is vaak depressief. hij zegt dat hij naast zijn beste vriend alleen met mij kan praten over persoonlijke dingen. we mailen veel en gisteren en zaterdag heeft ie nog gemaild. nou was ik gisteren op msn en zag m online; bleek het zn vriendin te zijn die zei dat niemand m al sinds 2 dagen heeft gezien, niemand weet waar hij is. toen ik dat hoorde was mn hele dag klote en had ik gewoon zin om te huilen. moet ik me dat nu zo aantrekken, ook al ken ik m niet??? ik heb m al 3x gemaild, maarja, vanwege tijdsverschil krijg ik niet meteen wat terug. ik maak me echt zorgen, maar probeer het nu van me af te zetten. stel ik me gewoon aan en ben ik mezlf nu gek aan het maken??
Oud 12-04-2004, 12:00
Marcade
Marcade is offline
Probeer internet en reallife toch zoveel mogelijk gescheiden te houden. Je kent hem inderdaad niet en je hebt hem nog nooit gezien. Blijkbaar heeft die dus een vriendin en word die ook gemist door andere mensen, dus het balletje daar is sowieso al aan het rollen.

Probeer toch te zorgen dat je zelf gelukkig word en bent en dat dat niet beinvloedbaar is door dingen die puur op internet gebeuren met personen die je nog nooit gezien hebt.

Jij kan er toch niks meer aan doen, aan wat die ook gedaan heeft of waar die ook is. T'is zijn leven en zijn eigen verantwoordelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 12:08
JJ13
JJ13 is offline
ik wist al dat ie een vriendin had, maar daar heeft hij ook al problemen mee, en echt niemand weet waar hij is. en ik weet het ook wel, ik ken m niet, maar toch trek ik het me aan. ook al omdat ie al eens heeft gezegd dat ie zelfmoord wil plegen enzo.
Oud 12-04-2004, 12:37
Marcade
Marcade is offline
Nou ja probeer toch je gedachtes te verplaatsen .. je kan er toch verder niks aan doen; je hebt 'm gemaild en al 't mogelijke gedaan.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 12:41
juno
juno is offline
Het siert je dat je het je aantrekt, maar het is niet goed voor jou. Je mag je best een beetje zorgen maken, maar je mag er niet zelf echt last van krijgen. Je kunt namelijk niets DOEN, dus je zit jezelf op te vreten voor niets.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 17:48
moon
moon is offline
Misschien is het beter als je je toch niet te veel probeert aan te trekken van dingen op internet. Het is lief dat je je drukt maakt om die jongen, maar je kunt weinig voor hem doen...hij woont in australië! Ik snap wel dat het moeilijk is om het gevoel te hebben dat je niks kunt doen als je weet dat iemand het moeilijk heeft, maar daar is helaas weinig aan te doen. Het wordt voor jou wel erg moeilijk als je je zorgen maakt om iemand zo ver weg, zo iemand is zo onbereikbaar. Ik denk dat je je beter kunt richten op situaties waarin je mensen van dichtbij kunt helpen.Ik denk dat je een beetje afstand moet nemen van deze jongen op internet, ook al snap ik dat je dat misschien moelijk vindt. Ik ben bang dat je je straks net zo slecht voelt als die jongen als je je te veel van zijn situatie aantrekt.
Sterkte!
Oud 13-04-2004, 19:52
littlegurl
littlegurl is offline
Ik kan me voorstellen dat het moeilijk voor je is van die jongen. Je kende hem wel niet, maar omdat hij jou zijn diepste geheimen en gevoelens vertelde had je het gevoel dat je hem juist heel goed kende en gaf hij jou ook het gevoel dat jij speciaal was voor hem enz enz. Maar je moet je wel realiseren...je kan niks doen! Je hebt hem al 3x gemaild, dat lijkt me genoeg en je kan moeilijk het vliegtuig pakken naar Australië. Het zou niet makkelijk zijn om dit zomaar uit je hoofd te zetten, maar ik denk dat je geen andere keus hebt.
Succes!
Oud 16-04-2004, 17:42
JJ13
JJ13 is offline
gelukkig heeft ie woensdga gemaild, en hij is terecht, hij heeft wat door de stad gezworven en is nu bij een vriend.
nog even een vraagje dan: als iemand altijd zn mail afsluit met: Love You....., wat moet je daarvan denken?? ik zal zelf nooit zo snel afsluiten, maar kan je het opvatten als dat je hier xxx typt op t einde?? hij typt nl altijd Love You... terwijl ik m niet zo heel erg goed ken.
Oud 16-04-2004, 18:59
kleinedraak
Hey Meis,
Wat ben ik blij voor je dat hij gevonden is. Ik had ook heel goed contact met een meisje van dit forum (essie) en opeens kwam ze niet meer online enzo en tsja ik heb nooit meer iets van haar gehoord. Ze wilde me blijkbaar niet meer spreken en dat doet pijn! Maargoed dat krijg je nu met internet vrienden.
Je andere vraag: Sommige mensen zijn nu eenmaal 'kleffer' via msn en sluiten sneller af met Luv ya, Liefs, Kusjes, (K), etc.
Bij een goede vriendin zeg ik ook vaak Luv ya, gewoon omdat ze veel voor me betekend maar niet omdat ik verliefd op haar ben ofzo!~ Ook met liefs sluit ik meestal af, gewoon omdat dit standaard is tegenwoordig in smsjes of mailtjes. Als je er echt iets achter gaat zoeken zou ik het hem gewoon vragen. Als jullie toch zo goed met elkaar kunnen praten kun je hem dit best vragen, en hij zal best snappen dat je hem niet 'leuk-leuk' vind omdat je hem niet 'echt' kent of omdat hij zover weg woont
Succes ermee
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 12:54
JJ13
JJ13 is offline
dank je wel voor de reacties. ben echt zo blij dat hij terecht is en dat we weer gewoon wat kunnen mailen enzo.
Oud 25-04-2004, 13:17
JJ13
JJ13 is offline
ben tot inkeer gekomen. ik mail nog wel en klets nog wel met m, maar ik vind dat ik mezlf niet moet laten beinvloeden door iemand die ik helemaal niet ken. ik ben er nu niet zoveel meer mee bezig enzo, heb t van me af gezet. afgelopen week zei hij dat hij 13 juli zelfmoord gaat plegen. tuurlijk is dat heel erg, maar ik wil niet dat ik er een schuldgevoel door krijg. ik ga wat afstand houden, voor zover dat mogelijk is.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten