Oud 07-04-2004, 10:46
chantyyy
chantyyy is offline
Hey ik zat gisteren een proggama te kijken of tieners met kinderen wat vinden jullie hiervan? Ouderen vinden het namelijk belachelijk tieners met kinderen! heb namelijk zelf een zoontjeuh van bijna 4 maanden http://groups.msn.com/souvjen staan foto`s

Laatst gewijzigd op 07-04-2004 om 13:22.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 10:53
Verwijderd
Ligt eraan hoe oud de tieners zijn en of ze 'volwassen' genoeg zijn om een kind op te voeden.

Ik ken een meisje van 14 die een dochtertje heeft, zij dumpt het kind altijd bij haar moeder en gaat lekker de stad in of lekker stappen. Kijk, dat vind ik dan weer onvolwassen gedrag.

Een ander meisje van 14 die ik ken heeft ook een dochtertje maar die neemt volledige verantwoordelijkheid. Ze gaat nog wel gewoon naar school, maar na schooltijd gaat ze gelijk naar huis en zorgt voor haar kind.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 10:56
chantyyy
chantyyy is offline
ik heb zelf ook een zoontjeuh van bijna 4 maanden maar ik krijg vaak te horen dat ik het beter doe dan me nicht van 32.
Ik heb er namelijk zelf voor gekozen en draai er ook 100 procent voor op
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 11:01
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
chantyyy schreef op 07-04-2004 @ 11:56 :
ik heb zelf ook een zoontjeuh van bijna 4 maanden maar ik krijg vaak te horen dat ik het beter doe dan me nicht van 32.
Ik heb er namelijk zelf voor gekozen en draai er ook 100 procent voor op
Jeetje, ik vind je dapper. maar je bent 15...(dit zul je vast vaker horen) In hoeverre heb jij hier zelf voor gekozen? En wat houd voor jou in dat je er 100% voor opdraait?
*betaal je alles voor je zoontje zelf? heb je huisvesting (voor jezelf en hem)? enz enz?
IK wil je niet veroordelen, ik ben gewoon erg benieuwd.
Oud 07-04-2004, 11:08
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
Snow White schreef op 07-04-2004 @ 12:01 :
Jeetje, ik vind je dapper. maar je bent 15...(dit zul je vast vaker horen) In hoeverre heb jij hier zelf voor gekozen? En wat houd voor jou in dat je er 100% voor opdraait?
*betaal je alles voor je zoontje zelf? heb je huisvesting (voor jezelf en hem)? enz enz?
IK wil je niet veroordelen, ik ben gewoon erg benieuwd.
bedankt jah dat hoor ik elke week wel 5x haha.
toen ik het hoorde schrok ik echt onwijs was naar de doktor gegaan en toen hoorde ik ik had eerst zoiets van ik ben het toch niet.
Maar ik ben naar buiten gerend en naar me vriend ze moeder gegaan die gelijk blij was en dat was toch wel fijn om te horen.
Ze vroeg wel wat ik wou houden of niet maar ze zou het super vinden als ik het zou houden.
Me vriend kwam even later thuis en die was super bang.
Maar na lang praten stond het vast dat we het zuden houden.
Me vriend werkt al vanaf ze 13 fulltime en we wonen bij ze moeder me vriend had ook wel wat gespaard dus we betalen alles netjes zelf en af en toe krijgen wel wat en me vriend werkt ook wel vaak over voor een extra centtjeuh
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 11:11
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
chantyyy schreef op 07-04-2004 @ 12:08 :
bedankt jah dat hoor ik elke week wel 5x haha.
toen ik het hoorde schrok ik echt onwijs was naar de doktor gegaan en toen hoorde ik ik had eerst zoiets van ik ben het toch niet.
Maar ik ben naar buiten gerend en naar me vriend ze moeder gegaan die gelijk blij was en dat was toch wel fijn om te horen.
Ze vroeg wel wat ik wou houden of niet maar ze zou het super vinden als ik het zou houden.
Me vriend kwam even later thuis en die was super bang.
Maar na lang praten stond het vast dat we het zuden houden.
Me vriend werkt al vanaf ze 13 fulltime en we wonen bij ze moeder me vriend had ook wel wat gespaard dus we betalen alles netjes zelf en af en toe krijgen wel wat en me vriend werkt ook wel vaak over voor een extra centtjeuh
Ik vind het goed van je. Je bent zelf samen met je vriend verantwoordelijk, en dat lukt je zo te zien aardig. Dat is fijn. Hoe heet je zoontje?
Merk je voor jezelf niet dat het zwaar voor je is? Ik bedoel ; je zoontje is nog zó klein, hij is compleet van je afhankelijk. Ik snap dat zo'n manneke ook heel lief is, maar het lijkt me ook ontzettend vermoeiend en een hele grote taak. Ga je nog naar school? of ben je van plan nog naar school te gaan als je zoontje groter is?
Oud 07-04-2004, 11:15
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
Snow White schreef op 07-04-2004 @ 12:11 :
Ik vind het goed van je. Je bent zelf samen met je vriend verantwoordelijk, en dat lukt je zo te zien aardig. Dat is fijn. Hoe heet je zoontje?
Merk je voor jezelf niet dat het zwaar voor je is? Ik bedoel ; je zoontje is nog zó klein, hij is compleet van je afhankelijk. Ik snap dat zo'n manneke ook heel lief is, maar het lijkt me ook ontzettend vermoeiend en een hele grote taak. Ga je nog naar school? of ben je van plan nog naar school te gaan als je zoontje groter is?
het is wel zwaar af en toe maar niet het opvoeden maar de reactie`s die je krijgt ik was vlede x boodschappen aan het doen en toen begon souvjen ze naam dus te huilen zegt een vrouw jah euh weet je wel dat dat kind huilt omdat jij gewoon het nmiet kan opvoeden toen heb ook echt een week in de put gezeten.
Maar ik voel me er nu boven staan ik zit half op school doe bijn alles thuis en zit in me examen jaar ga alleen naar school voor toesten enzo en ik ga dit jaar een vervolgopleiding volgen en met hulp van me schoonmoeder en zijn zus.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 11:23
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
chantyyy schreef op 07-04-2004 @ 12:15 :
het is wel zwaar af en toe maar niet het opvoeden maar de reactie`s die je krijgt ik was vlede x boodschappen aan het doen en toen begon souvjen ze naam dus te huilen zegt een vrouw jah euh weet je wel dat dat kind huilt omdat jij gewoon het nmiet kan opvoeden toen heb ook echt een week in de put gezeten.
Maar ik voel me er nu boven staan ik zit half op school doe bijn alles thuis en zit in me examen jaar ga alleen naar school voor toesten enzo en ik ga dit jaar een vervolgopleiding volgen en met hulp van me schoonmoeder en zijn zus.
Lijkt me pijnlijk zeg, zo'n opmerking! en dat terwijl ze er helemaal niks vanaf weet. Alle kindjes huilen wel eens (Souvjen is een mooie naam zeg!) Ja, sta er boven. Jij weet wat jouw waarheid is. Gaat het goed tussen jouw en je vriend nu Souvjen er is?
Oud 07-04-2004, 11:28
chantyyy
chantyyy is offline
ja het gaat wel goed het is er eerlijk gezged wel beter op geworden we gedragen ons nu ook volwassener je hebt toch met ze 2e voor iemand te zorgen.
Bedankt vnd het ook een mooie naam hij is vernoemt naar me neefje die een jaar gelden is overleden.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 11:34
Verwijderd
Vind het knap hoor en heb er veel bewondering voor. Het is niet zomaar wat. Ja, het is natuurlijk wel zo dat als je seks hebt dat je toch het risico neemt dat.. maar er zijn genoeg mensen die dan toch abortus plegen ofzo.
Vind het ook heel knap hoe je er mee omgaat. Gewoon zoveel mogelijk thuis etc.. Dat vind ik ook goed. Je hebt verantwoordelijkheden en die accepteer je en die volg je op om zo maar te zeggen. Je ziet vaak genoeg dat dat niet gebeurd.
Heb t een keer met mn moeder over gehad. Zij is absoluut tegen abortus. Ze zei: als jij een kind zou krijgen? dan zou ik er desnoods overdag voor zorgen op de tijden dat je op school zit, en dan de rest jij.. Mijn moeder zou t heerlijk vinden, daar niet van

Vind het ook heel knap hoe je vriend er mee omgaat. Want dat hoor je nauwelijks.. Wat vinden jullie vrienden etc ervan?

Wat mooi dat jullie hem vernoemd hebben naar je overleden neefje. En het is idd een mooie naam
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 11:38
chantyyy
chantyyy is offline
jah ik heb ook echt bewondering voor me vriend want hij zei in het begin altijd ik hoef geen kinderen! dus ik was ook bamg ook hoe hij zou reageren.
veel vrienden hebben ons laten stikken ook mijn ouders maar daar had ik al een hele slechte band mee maar op dat soort momenten leer je wel je echte vrienden kennen
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 11:39
Verwijderd
Citaat:
chantyyy schreef op 07-04-2004 @ 12:38 :
jah ik heb ook echt bewondering voor me vriend want hij zei in het begin altijd ik hoef geen kinderen! dus ik was ook bamg ook hoe hij zou reageren.
dat zei mn ex ook altijd, maar diep in zn hartje? dan denk ik wel dat ie t zou willen. hij kan nl heel goed met kinderen omgaan, maar heeft niet al te leuke ervaringen in zn jeugd gehad en is bang dat t dan hetzelfde gaat als hij vader zou zijn..

Maar hoe zit dat met vrienden etc?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 11:42
chantyyy
chantyyy is offline
zoals ik al zei die hebben ons keihard laten vallen maar we redden ons prima sommige komen we wel tegen en bieden dan hun excussen aan enzo en komen dan wel weer langs maar als het zo moet hoeft het eigenlijk voor mij niet meer

op http://groups.msn.com/souvjen staan foto`s

Laatst gewijzigd op 07-04-2004 om 11:56.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 12:02
chantyyy
chantyyy is offline
op die pagina staan ook rechten voor meiden die zwanger zijn en als je hulp wilt chanty_xlovex@hotmail.com
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 12:19
Verwijderd
Erg knap wanneer je dat zelf kan. Ik kan er daarom ook gewoon niet op tegen zijn, op tienerouders dus. Een vriendin van me is nu ook zwanger, ze is al wel 18 (bijna 19), maar toch is dat nog best jong natuurlijk... 't Lijkt mij heel erg moeilijk, maar als het zover moest komen... dan ga ik niet voor een abortus. Ik ben wel voor abortus, maar niet voor mezelf. Ik wil later sowieso kinderen, en ja, ik vind het raar dat ik dan een kindje weg zou laten halen wanneer ik nu zwanger zou zijn.

Ik vind het echt knap wanneer je je kindje helemaal zelf op kan voeden, kinderen zijn al niet makkelijk en dus helemaal niet wanneer je jong bent.

Maar hoe doe je dat nu met school enzo? Passen je ouders graag op? Dat is natuurlijk altijd fijn... sta je er niet helemaal alleen voor.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 12:24
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 07-04-2004 @ 13:19 :
Erg knap wanneer je dat zelf kan. Ik kan er daarom ook gewoon niet op tegen zijn, op tienerouders dus. Een vriendin van me is nu ook zwanger, ze is al wel 18 (bijna 19), maar toch is dat nog best jong natuurlijk... 't Lijkt mij heel erg moeilijk, maar als het zover moest komen... dan ga ik niet voor een abortus. Ik ben wel voor abortus, maar niet voor mezelf. Ik wil later sowieso kinderen, en ja, ik vind het raar dat ik dan een kindje weg zou laten halen wanneer ik nu zwanger zou zijn.

Ik vind het echt knap wanneer je je kindje helemaal zelf op kan voeden, kinderen zijn al niet makkelijk en dus helemaal niet wanneer je jong bent.

Maar hoe doe je dat nu met school enzo? Passen je ouders graag op? Dat is natuurlijk altijd fijn... sta je er niet helemaal alleen voor.
ik doe thuis veel voor school en ga naar school zonu en dan voor proefwerken en volgend jaar ga ik een vervolg opleiding doen heb al oppas en zit nu inme examen jaar en als het goed is slaag ik nog goed ook
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 12:30
Verwijderd
Ik blijf het hoe dan ook een beetje dom vinden om op zo'n jonge leeftijd kinderen te krijgen maar ik heb wel groot respect voor degenen die er wel voor zorgen...
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 12:31
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
maria schreef op 07-04-2004 @ 13:30 :
Ik blijf het hoe dan ook een beetje dom vinden om op zo'n jonge leeftijd kinderen te krijgen maar ik heb wel groot respect voor degenen die er wel voor zorgen...
hoezo is dat dom?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 12:34
chantyyy
chantyyy is offline
op http://groups.msn.com/souvjen staan foto`s vam mij en me zoontjeuhhh
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 12:48
beckytjuhh
beckytjuhh is offline
Mijn oudste zus rosa is pas 17 is getrouwd en heeft een tweeling
Ik vind het leuk tienerouders.want bij e tieners zitten kinderen veel leuker uit wees blij net je kindje! of anders pak ik je op! {je staat onder arrest} {waarom?} {je beledigt tienerouders!}
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 12:49
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
beckytjuhh schreef op 07-04-2004 @ 13:48 :
Mijn oudste zus rosa is pas 17 is getrouwd en heeft een tweeling
Ik vind het leuk tienerouders.want bij e tieners zitten kinderen veel leuker uit wees blij net je kindje! of anders pak ik je op! {je staat onder arrest} {waarom?} {je beledigt tienerouders!}
haha ok jij heb humor!
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 12:54
Nikki1986
Nikki1986 is offline
Er is echt geen haar op mijn hoofd dit op dit moment denkt aan kinderen en mocht ik per ongeluk zwanger raken voor mijn twintigste dan ben ik er nog niet zo zeker van of ik het kindje houd. Ik wil graag studeren en wees eerlijk: met een kindje erbij gaat dat gewoon veel moeizamer. Ik weet ook niet of ik over 10 jaar kinderen wil: het ligt er dan aan hoe de situatie op dat moment (heb ik een vriend die dat ook wil, ben ik toe aan kinderen) is, en bovendien vraag ik mij af of het wel verantwoord is om kinderen op deze toch vrij idiote wereld te zetten.

Dit alles betekent overigens niet dat ik geen respect heb voor mensen die hun kind wel willen houden en de verantwoording voor hun kind willen en durven dragen: dat blijft natuurlijk erg dapper.

Laatst gewijzigd op 07-04-2004 om 13:00.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 12:55
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
Nikki1986 schreef op 07-04-2004 @ 13:54 :
Er is echt geen haar op mijn hoofd dit op dit moment denkt aan kinderen en mocht ik per ongeluk zwanger raken voor mijn twintigste dan ben ik er nog niet zo zeker van of ik het kindje houd. Ik wil graag studeren en wees eerlijk: met een kindje erbij gaat dat gewoon veel moeizamer. Ik weet ook niet of ik over 10 jaar kinderen wil: het ligt er dan aan hoe de situatie op dat moment (heb ik een vriend die dat ook wil, ben ik aan kinderen) is, en bovendien vraag ik mij af of het wel verantwoord is om kinderen op deze toch vrij idiote wereld te zetten.
Dit alles betekent overigens niet dat ik geen respect heb voor mensen die hun kind wel willen houden en de verantwoording voor hun kind willen en durven dragen: dat blijft natuurlijk erg dapper.
erg duidelijk
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 12:56
Basia
Basia is offline
ik moet er niet aan denken, op dit moment een kind. en dan ben ik ook nog 4 jaar ouder dan de topicstarter !!

in veel gevallen verknalt het gewoonweg je toekomst omdat je ineens een grote verantwoordelijkheid hebt. veel jonge moeders stoppen met hun opleiding. zonde. en je mist denk ik een stukje jeugd. uitgaan e.d. zal gewoon veel minder zijn.

dat wil niet zeggen dat ik het niet ontzettend knap vind dat je op die leeftijd al een kind op kunt voeden.
Oud 07-04-2004, 12:57
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
Basia schreef op 07-04-2004 @ 13:56 :
ik moet er niet aan denken, op dit moment een kind. en dan ben ik ook nog 4 jaar ouder dan de topicstarter !!

in veel gevallen verknalt het gewoonweg je toekomst omdat je ineens een grote verantwoordelijkheid hebt. veel jonge moeders stoppen met hun opleiding. zonde. en je mist denk ik een stukje jeugd. uitgaan e.d. zal gewoon veel minder zijn.

dat wil niet zeggen dat ik het niet ontzettend knap vind dat je op die leeftijd al een kind op kunt voeden.
ja tuurlijk maar daar kies je toch zelf voor?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 12:58
Basia
Basia is offline
Citaat:
chantyyy schreef op 07-04-2004 @ 13:57 :
ja tuurlijk maar daar kies je toch zelf voor?
tja, ik kan op dit moment makkelijk zeggen: ik neem dan abortus. maar of ik diezelfde beslissing ook zou maken wanneer ik in die situatie zou zitten...??
Oud 07-04-2004, 12:59
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
Basia schreef op 07-04-2004 @ 13:58 :
tja, ik kan op dit moment makkelijk zeggen: ik neem dan abortus. maar of ik diezelfde beslissing ook zou maken wanneer ik in die situatie zou zitten...??
jah ik zei ook altijd dat ik het zou laten weghalen hoor
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 13:01
beckytjuhh
beckytjuhh is offline
Maar nog even vragen:

Hoe oud ben jij?
Hoe oud is je vriend?
Zijn jullie getrouwd?
Woon jij nog bij jou ouders?
Hoe heet jij eigelijk?
Is er problemen met je ouders? en zo ja hoe komt dat en wat is de reden?
Vonden je vrienden het niet raartoen je zwanger was?
En de leraren?
En ben je blij met je babytje?{zo niet} {slechte tienermoeder}

{zo wel} {goeie ouwe meid!}

Becky
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 13:02
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik heb er wel respect voor dat je hiervoor hebt gekozen op je 15e ook al ben ik niet overtuigd of het voor een kind het beste is om zo'n jonge moeder te hebben die zelf overduidelijk nog een kind is (en dat kan niet anders op je 15e).

Verder: je vriend die fulltime werkt vanaf zijn 13é?! Uit wat voor n milieu komt ie?! Dat vind ik echt onverantwoordelijk van zijn ouders. Maar goed, dat is weer een heel ander onderwerp. Maar ik schrok er gewoon van.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 13:03
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
beckytjuhh schreef op 07-04-2004 @ 14:01 :
Maar nog even vragen:

Hoe oud ben jij?
Hoe oud is je vriend?
Zijn jullie getrouwd?
Woon jij nog bij jou ouders?
Hoe heet jij eigelijk?
Is er problemen met je ouders? en zo ja hoe komt dat en wat is de reden?
Vonden je vrienden het niet raartoen je zwanger was?
En de leraren?
En ben je blij met je babytje?{zo niet} {slechte tienermoeder}

{zo wel} {goeie ouwe meid!}

Becky
15
18
neej
neej
chantal
ja omdat ik zwanger was en ze waren heel streng en ik heb het contact ook verbroken geen spijt van!
ja heel erg!
euh ja op 2 leraren na die vonden het leuk en bewonderedeuh me
jah super heb geen spijt van me keus!
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 13:04
Nikki1986
Nikki1986 is offline
Citaat:
chantyyy schreef op 07-04-2004 @ 13:59 :
jah ik zei ook altijd dat ik het zou laten weghalen hoor
Jij hebt je kindje niet alleen gekregen: jou omgeving heeft je (deels) ten alle tijde gesteund en steunt jou waarschijnlijk nu nog. In sommige gevallen is dat totaal anders. Stel je voor dat je je vriend/je schoonfamilie je niet zouden steunen: alles ziet er dan opeens veel minder rooskleurig uit. Het komt ook voor dat meisjes zwanger raken door een verkrachting. Mocht je het kind houden, dan zal dat kind, of je dat nu wilt of niet, altijd een herinnering blijven aan die verkrachting aangezien hij/zij 'het product' daarvan is. Het lijkt mij erg moeilijk om met zoiets om te gaan.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 13:06
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 07-04-2004 @ 14:02 :
Ik heb er wel respect voor dat je hiervoor hebt gekozen op je 15e ook al ben ik niet overtuigd of het voor een kind het beste is om zo'n jonge moeder te hebben die zelf overduidelijk nog een kind is (en dat kan niet anders op je 15e).

Verder: je vriend die fulltime werkt vanaf zijn 13é?! Uit wat voor n milieu komt ie?! Dat vind ik echt onverantwoordelijk van zijn ouders. Maar goed, dat is weer een heel ander onderwerp. Maar ik schrok er gewoon van.
nou het zit zo de vader van me vriend is ocverleden toen hij 13 was en hij heeft hem gevonden hij is toen van school afgegaan omdat hij het niet meer trok en hij had het niet naar ze zin hij heeft toen een bijbaantjeuh aangeboden gekregen en is toen fulltime gaan werrken en van school afgegaan hij is nu stukadoor en heeft een opleiding van ze werk gehad
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 13:07
Verwijderd
Niet blij zijn met je kind maakt je geen slechte tienermoeder...dat heeft niet per se wat met het tienermoeder zijn te maken...een 'gewone' moeder kan ook niet blij zijn met haar kind.

Ik vind het niet praktisch om een kind te nemen wanneer je zelf nog kind bent en nog niet volledig zelfstandig bent. Maar niet praktisch is heel wat anders dan belachelijk. Mensen van 15 die het echt plannen vind ik niet zo slim...als het je overkomt, dan 'is het niet anders' (klinkt negatief, maar zo bedoel ik het niet).
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 13:07
chantyyy
chantyyy is offline
[QUOTE]chantyyy schreef op 07-04-2004 @ 14:06 :
[B]nou het zit zo de vader van me vriend is ocverleden toen hij 13 was en hij heeft hem gevonden hij is toen van school afgegaan omdat hij het niet meer trok en hij had het niet naar ze zin hij heeft toen een bijbaantjeuh aangeboden gekregen en is toen fulltime gaan werrken en van school afgegaan hij is nu stukadoor en heeft een opleiding van ze werk gehad
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 13:08
Verwijderd
Citaat:
chantyyy schreef op 07-04-2004 @ 13:31 :
hoezo is dat dom?
Ik vind het dom, ik vind het dom omdat je zonder kinderen nog een paar jaar onbezorgd kan leven, je bent zelf net kind geweest. Ik moet er zelf niet aan denken om nu kinderen te krijgen, om veel op te moeten zeggen, niet meer uit te kunnen gaan omdat je een dreumes rond hebt lopen die je aandacht nodig heeft. Ik wacht er liever een paar jaar mee...

Maar als het geheel je eigen keuze is kan ik natuurlijk niet tegenhouden...
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 13:09
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
Nikki1986 schreef op 07-04-2004 @ 14:04 :
Jij hebt je kindje niet alleen gekregen: jou omgeving heeft je (deels) ten alle tijde gesteund en steunt jou waarschijnlijk nu nog. In sommige gevallen is dat totaal anders. Stel je voor dat je je vriend/je schoonfamilie je niet zouden steunen: alles ziet er dan opeens veel minder rooskleurig uit. Het komt ook voor dat meisjes zwanger raken door een verkrachting. Mocht je het kind houden, dan zal dat kind, of je dat nu wilt of niet, altijd een herinnering blijven aan die verkrachting aangezien hij/zij 'het product' daarvan is. Het lijkt mij erg moeilijk om met zoiets om te gaan.
ik zou dan zeker weten ook een abortus hebben gepleegd bij berkrachtring en als ik geen steun had gehad van me vriend was me nicht er wel voor me geweest
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 13:09
Nikki1986
Nikki1986 is offline
[QUOTE]chantyyy schreef op 07-04-2004 @ 14:07 :
[B]
Citaat:
chantyyy schreef op 07-04-2004 @ 14:06 :
nou het zit zo de vader van me vriend is ocverleden toen hij 13 was en hij heeft hem gevonden hij is toen van school afgegaan omdat hij het niet meer trok en hij had het niet naar ze zin hij heeft toen een bijbaantjeuh aangeboden gekregen en is toen fulltime gaan werrken en van school afgegaan hij is nu stukadoor en heeft een opleiding van ze werk gehad
Zouden jullie het met zijn tweeen aankunnen dan, jij en je nicht? Misschien mentaal wel, maar financieel?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 13:11
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
Nikki1986 schreef op 07-04-2004 @ 14:09 :
Zouden jullie het met zijn tweeen aankunnen dan, jij en je nicht? Misschien mentaal wel, maar financieel?
ja me nicht is echt super rijk dus was wel goed gekomen hoor!
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 13:12
Nikki1986
Nikki1986 is offline
Citaat:
chantyyy schreef op 07-04-2004 @ 14:11 :
ja me nicht is echt super rijk dus was wel geod gekomen hoor!
Dan is het okee. Ik neem trouwens niet aan dat jij en je vriend de zwangerschap hebben gepland?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 13:13
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
Nikki1986 schreef op 07-04-2004 @ 14:12 :
Dan is het okee. Ik neem trouwens niet aan dat jij en je vriend de zwangerschap hebben gepland?
NEEE het was echt een ongeluk ik was ook pas 14 toen ik zwanger was
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 13:23
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
maria schreef op 07-04-2004 @ 14:08 :
Ik vind het dom, ik vind het dom omdat je zonder kinderen nog een paar jaar onbezorgd kan leven, je bent zelf net kind geweest. Ik moet er zelf niet aan denken om nu kinderen te krijgen, om veel op te moeten zeggen, niet meer uit te kunnen gaan omdat je een dreumes rond hebt lopen die je aandacht nodig heeft. Ik wacht er liever een paar jaar mee...

Maar als het geheel je eigen keuze is kan ik natuurlijk niet tegenhouden...
je moet veel opzeggen maar jekrijgt er veel voor terug
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 13:26
chantyyy
chantyyy is offline
heb een nieuw neefje erbij!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 13:33
Nikki1986
Nikki1986 is offline
Zo, wel veel geboortes binnen jouw familie he. Iig, gefeliciteerd.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 13:34
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
Nikki1986 schreef op 07-04-2004 @ 14:33 :
Zo, wel veel geboortes binnen jouw familie he. Iig, gefeliciteerd.
ja en me nicht is zwanger en me schoonzusje ook leuk echt tof
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 13:41
chantyyy
chantyyy is offline
maar ik ga ff wandelen het is nu ff goed weer spreek jullie morgen wel ok?
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 13:54
rubenrtv
rubenrtv is offline
Ik vind het heel goed hoe je ermee omgaat, maar ff een vraagje:
Heb je geen spijt van het verbreken van het contact met je ouders?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 14:15
Verwijderd
Citaat:
chantyyy schreef op 07-04-2004 @ 14:06 :
Vond je vriend dat niet erg moeilijk nu opeens weer? Ik bedoel: een kind krijgen is toch iets heel bijzonders. Iets waar je graag van hebt dat je beide ouders dit mee zullen meemaken. Mijn vader is nu een jaar overleden en ik word over iets meer dan een week 18 jaar, ik ga dit jaar (hoop ik) slagen voor mn havo, ik begin aan een nieuwe opleiding, ooit zal ik trouwen en kinderen krijgen. En bij dat alles is hij (iig fysiek) niet aanwezig. Ik heb het hier zelf wel eens moeilijk mee. Heeft hij dat niet? Ja, tuurlijk zou dat wel hebben gehad als hij later vader was geworden, maar zo plotseling enzo. Vaak in die tijden is het fijn als je ouders je steunen etc.
Dat lijkt me ook erg moeilijk bij jou, met de situatie waar jij in zit. Je kan wel zeggen: ik ben blij dat ik geen contact meer met ze heb, maar het moet toch wel pijn doen. Ik heb het contact met mijn vader ook verbroken op een gegeven moment, maar ik had het er nog regelmatig erg moeilijk mee.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 14:44
Verwijderd
het heeft voordelen en nadelen natuurlijk, voor beide partijen maar dat blijf je houden, maar als je t zelf aankan vind ik dat niemand een recht heeft daar iets negatiefs over te zeggen.

een vriendin van mij uit de klas die is 16/17 en ook zwanger, ik vind t juist hartstikke leuk dat ze zwanger is, zij zelf is er wel blij mee, maar leuk vind ze t niet, ligt al 3 maanden kotsmisselijk op bed
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 14:55
Verwijderd
Dat kind zal lekker succesvol worden in de samenleving, opgevoed door een moeder die niet eens Nederlands kan schrijven.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 16:01
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 07-04-2004 @ 15:55 :
Dat kind zal lekker succesvol worden in de samenleving, opgevoed door een moeder die niet eens Nederlands kan schrijven.
Ik geloof niet echt dat de manier waarop ouders spellen invloed heeft op de manier waarop ze hun kinderen opvoeden . Nouja, als ze ooit werk wil krijgen moet ze natuurlijk wel een sollicitatiebrief kunnen schrijven, maargoed.

Maar ehm, ik vind het een beetje dom om gepland een kind te krijgen als je nog geen lbo/mbo/hbo/wo-diploma hebt, maar als je per ongeluk zwanger raakt en besluit om het kind te houden en op te voeden, zoald jij, dan vind ik dat wel knap .
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten