Oud 16-04-2011, 09:31
matthijssie95
matthijssie95 is offline
Een mannelijke sportliefhebber uit Engeland komt in 2006 in Turijn naar de Olympische winterspelen kijken. Na aankomst in het hotel, legt hij het kaartje in zijn nachtkastje en gaat hij dineren. De volgende ochtend kijkt hij in zijn nachtkastje om de ticket te pakken, en ziet dat er ook een foto van een vrouw in ligt.

<flashback> Tijdens het WK Voetbal in 1990 in Italië zat hij precies in hetzelfde hotel in dezelfde kamer, hij zag de wedstrijd tussen Engeland en Duitsland in de halve finale<flashback>

In de taxi kijkt hij naar de foto en krijgt hij een aantal flashbacks

<flashback> Hij herinnert zich dat hij die foto de avond voor vertrek naar huis achterin het nachtkastje heeft gelegd<flashback>

Achter op de foto staat een telefoon nummer, hij belt maar het nummer bestaat niet meer.

<flashback>Verder herinnert hij dat hij dat hij deze foto kreeg van een vrouw die 2 dagen eerder weg ging dan dat hij weg uit het hotel ging.<flashback>

Hij ziet nu een sportgebeuren op de achtergrond staan en krijgt de laatste flashback

<flashback> Hij herinnert zich dat zij elkaar leuk vonden en elkaar ontmoetten tijdens een diner in het restaurant van het hotel. Zij vertelde hem net voor vertrek dat zij ook van sport hield, net als hij.<flashback>

Aangekomen bij het Olympisch stadion in Turijn komt hij tijdens en om de schaatswedstrijd een aantal vrouwen tegen, waarmee hij gesprekken heeft, maar die het niet zijn. Dan na de schaatswedstrijd en het goud voor Chad Hedrick en het zilver voor Sven Kramer, ziet hij een vrouw de taxi inlopen en hij gaat ook een taxi in naar het hotel.
In het hotel gaat hij naar zijn kamer, gaat het nummer weer proberen te bellen, lukt weer niet. Dan gaat hij beneden dineren.
Na het diner ziet hij een vrouw met al haar koffers het hotel uitlopen en de taxi instappen, waarvan hij zeker weet dat ze dat moet zijn. De film stopt als hij door een vrouw op zijn schouder wordt getikt en een vrouw. Hey, are you not…? Tegen hem zegt.

Personages
De mannelijke sportliefhebber uit Londen - Inmiddels een jaar of 40. Heeft de zoektocht naar een vrouw al opgegeven, als sinds de jaren '90 geen vriendin gehad. Is er inmiddels tevreden mee dat hij single is.
De vrouw waar het om draait - Heeft veel geheimen voor personen en dan vooral voor mannen, houd van sport, spanning en avontuur maar is ook een heel gezellig type.

Genres
Liefde
Comedie
Sport

Wat vinden jullie van mijn idee...???

Laatst gewijzigd op 18-04-2011 om 13:16. Reden: vergeten toetevoegen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2011, 11:26
Uice
Uice is offline
Saai. Het hoofdpersonage maakt geen ontwikkeling door. En het lijkt me onwaarschijnlijk dat de hotelpersoneel zestien jaar een foto in een nachtkastje laat liggen.
Oud 18-04-2011, 13:17
matthijssie95
matthijssie95 is offline
Citaat:
Saai. Het hoofdpersonage maakt geen ontwikkeling door. En het lijkt me onwaarschijnlijk dat de hotelpersoneel zestien jaar een foto in een nachtkastje laat liggen.
Ja, maar in elke film zit wel iets waar je bij denkt: JaJa, wel erg toevallig.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2011, 14:20
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ja, maar in elke film zit wel iets waar je bij denkt: JaJa, wel erg toevallig.
In niet elke film zit iets waarbij je denkt: dit zou nooit gebeuren. Denk je dat nachtkastjes in hotels niet leeggehaald worden?
Oud 18-04-2011, 18:16
Verwijderd
Dat is een verdomd korte, vage en nietszeggende film.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2011, 19:08
Verwijderd
Mijn eerste gedachte was ook: Wat een smerig hotel, 16 jaar lang die nachtkastjes niet schoonmaken.
En verder klinkt de film alsof we hem eerst 5 minuten flashbacks zien hebben en dan de hele film bestaat uit niet-omschreven gesprekken met random vrouwen.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2011, 23:51
YumYum
YumYum is offline
Mega wazig!
Met citaat reageren
Oud 19-04-2011, 02:39
Noedelhap
Noedelhap is offline
De nieuwe Lost in Translation, wat ik jullie brom.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2011, 06:54
Joostje
Joostje is offline
Nou jongens, een beetje meer aanmoediging, of in ieder geval opbouwende kritiek, mag ook wel.
Oud 19-04-2011, 09:53
*oma*
*oma* is offline
Ik denk dat je je idee nog iets meer moet gaan uitwerken, want dit verhaal lijkt een beetje een kort voor een film.
Misschien kun je dit ook uitwerken naar een script en eventueel zelf stukken gaan opnemen.
Oud 19-04-2011, 12:15
Uice
Uice is offline
Citaat:
Genres

Comedie
Waar zit de humor in?
Oud 20-04-2011, 04:39
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Waar zit de humor in?
Het feit dat hij zometeen jouw €8,50 in z'n pocket heeft?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2011, 13:30
matthijssie95
matthijssie95 is offline
Ik heb hets stukje over de foto wat aangepast:

Hij heeft de ticket een tas zitten en tijdens het zoeken naar de ticket vindt hij de foto van die vrouw.

Verder zijn de flashback wel kort beschreven door mij, maar dit is alleen nog de globale lijn van het verhaal, ik hoop dat de flashbacks uitgebreider worden en pers stuk zo'n 7 á 12 minuten duren

Voor het gemak is dat dus minimaal 28 minuten flashbacks en maximaal 48 minuten flashbacks. dus zeg iets meer dan een halfuur als de ene korter duurt dan de andere: bijv 11 + 7 + 10 + 12 = 40 minuten.

Daar komt het begin voor de eerste flashback bij: 3 -5 min.
Gebeuren rond de taxi( exclusief flashbacks) : 7 min.
De wedstrijd en de gebeurens in het stadion : 15 min.
Alles daarna en einde: 7 - 12 min
Dan zit e al op 12 + 15 + 7 + 5 + 40 = 72-79 minuten

Oja, alle nachtkastjes worden vervangen door een koffer/reistas enz. Dat maakt het logischer

Laatst gewijzigd op 20-04-2011 om 13:36. Reden: verbeterd
Met citaat reageren
Oud 20-04-2011, 13:35
matthijssie95
matthijssie95 is offline
Citaat:
Dan zit e al op 12 + 15 + 7 + 5 + 40 = 72-79 minuten.

Hiermee bedoel ik de totale filmduur
Met citaat reageren
Oud 20-04-2011, 14:46
Uice
Uice is offline
Het probleem blijft dat je hoofdpersoon geen ontwikkeling doormaakt.
Oud 20-04-2011, 16:02
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:

Hij heeft de ticket een tas zitten en tijdens het zoeken naar de ticket vindt hij de foto van die vrouw.

Verder zijn de flashback wel kort beschreven door mij, maar dit is alleen nog de globale lijn van het verhaal, ik hoop dat de flashbacks uitgebreider worden en pers stuk zo'n 7 á 12 minuten duren

Voor het gemak is dat dus minimaal 28 minuten flashbacks en maximaal 48 minuten flashbacks. dus zeg iets meer dan een halfuur als de ene korter duurt dan de andere: bijv 11 + 7 + 10 + 12 = 40 minuten.

Dan zit e al op 12 + 15 + 7 + 5 + 40 = 72-79 minuten

Oja, alle nachtkastjes worden vervangen door een koffer/reistas enz. Dat maakt het logischer
Ik zit allemaal met een grote grijns te lezen Oh, hoe heerlijk naïef klinkt deze post

Face it, het is waardeloos; er zit geen interessante verhaallijn in, geen spanningsboog, geen karakterontwikkeling en teveel flashbacks.
Verder slaat dat hele sportgebeuren nergens op. Het kan zich net zo goed tijdens een vakantie op Hawaii afspelen.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2011, 17:01
Vice
Vice is offline
De filmduur is te lang voor dit verhaal. Als je personages wat beter uitwerkt, zou het nog kunnen voor een korte film.

Citaat:
Veel hotels hebben een bijbel in een nachtkastje, dus daarin zou de foto wel verstopt kunnen zijn.
Ik vind het eerder opvallend dat de hoofdpersoon in precies de zelfde hotelkamer komt.
Oud 08-05-2011, 09:35
karakala
karakala is offline
Kijk naar "grand torino", de verhaal is heel aanraking en de actoren zijn gewoon perfect! "the king speech" is niet slecht ook
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten