Advertentie | |
|
![]() |
|
Wie zegt dat ik er geen plezier aan beleef, dat is juist kort door de bocht van jou aangezien ik dat nergens aangeef.
er zijn gewoon al veel te veel mensen opgeleid in media en entertainment richting en daar is dus helemaal geen werk voor. Komt nog bij dat je ook niet specifiek in die richting opgeleid hoeft te zijn om succesvol een functie in medialand te bemachtigen en uit te voeren, daarom is het een verspilling van tijd en talent, juist omdat de mensen met een talent ervoor er toch mee aan de slag gaan school of geen school. Ik volg een degelijk aantal fulltime you-tubers en geen van hen heeft een media-opleiding gevolgd.| Ik heb in het verleden zelf succesvol een internet en fm radiostation gerund zonder media achtergrond. Media maken en mensen aanspreken is een talent wat je bezit en zonder scholing kan ontplooien. verder is het nogal misleidend om te wijzen op youtubers als succesverhaal, de meeste kunnen er namelijk niet van rondkomen en degene die wel er een fulltime baan van hebben moeten maken gebruiken doorgaans minecraft als platform (ja moeten want succesen zoals docm77, ethoslab e.d. hebben dus met de winstgevende kijkersaantallen simpelweg geen tijd voor een baan ernaast door de tijd die in editten gaat zitten, en dat eist de kijker), zoals gezegd de meeste zoals een fluxtrance die heeft na jaren en jaren zeer intensief bewerkte rollercoaster tycoon filmpjes een trouwe schare van enkele duizenden fans en doet het puur om zijn creatieve proces te tonen. Het is een beetje alsof je tegen een hele school leerlingen politicologie zegt; ja hoor jullie kunnen allemaal minister worden.
Laatst gewijzigd op 11-10-2013 om 16:36. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Je beseft toch zeker wel dat om 'rond' te komen van youtube filmpjes je honderdduizenden tot miljoenen views moet krijgen voordat je überhaupt iets noemenswaardigs eraan verdient? Derhalve trek ik het algemeen nut van deze actie in twijfel. Als leerlingen een of ander gigantisch talent hebben is het, zeker voor die generatie, ook een koud kunstje om zelf via youtube wat te regelen.
Al met al lijkt het me verspilde tijd die beter aan iets relevants besteed kan worden. Maargoed, ik ben geen docent-in-opleiding dus wat weet ik. Ik kan me alleen maar voorstellen wat ik zou doen als ik zo'n les kreeg en dat gaat toch wat meer de richting op van leuke meisjes uit de klas hosselen dan me bezig houden met youtube-ijdelheid. |
![]() |
|
Ik vind het persoonlijk heel erg stom dat je überhaupt een mediavak is. Wellicht ook nog lekker makkelijk voor jongeren om te kiezen, omdat ze er toch al zoveel ervaring mee hebben en alles al weten. Ik vind je lesidee afgezaagd. Dit wordt zoveel gedaan en wat leer je er nou van? Wat zijn je doelen? Doelen zijn heel belangrijk. Ik vind het helemaal stom als je dan ook nog de meeste views/likes moet zien te krijgen, laten we allemaal even laten zien hoeveel vrienden we hebben... (of onze link op allerlei fora spammen, ook zo leuk
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Tweedefasejongeren mariek141 | 35 | 30-04-2005 16:56 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Schikbarende haat onder Marokkaanse jeugd DEADLOCKED | 353 | 24-12-2004 21:22 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
antisemitisme Mr.Ed. | 15 | 11-12-2004 00:19 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
marokkaanse jongeren tegenover joden THC1 | 122 | 13-11-2004 13:03 |