Hoi, dit is een klein stukje wat ik voor de schoolkrant heb geschreven na aanleiding van een stukje van iemand anders. De straatnamen doen het er niet echt toe

ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
-----------------------------------------------------------------------
Hij reed op fiets naar huis. Hup, de Statenlaan uit, hup de Steenstraat uit en hóp de Velperweg op. Ongeveer op de helft van de grote weg stond een stoplicht. Elke dag moest hij dit passeren en hij wist, bij een rood licht, was het wachten lang. Op maandag trapte hij rustig en toen hij eenmaal langs het stoplicht was, keek hij om en zag hij het stoplicht op oranje springen. Op dinsdag trapte hij ook vrij langzaam, maar wist toch nog het groen te halen. Op woensdag trapte hij amper en het stoplicht stond al lang en breed op rood toen hij er langs reed. Gevolg: een hersenschudding en een kapotte fiets. Zeven weken lag hij in bed. Op woensdag reed hij weer dezelfde weg. Hup, de Statenlaan uit, en de rest, dat kent u wel. Hij fietste weer langzaam, maar begon sneller te rijden toen hij het stoplicht naderde. Het stoplicht werd oranje, maar: hij haalde het. Krap, maar het was hem gelukt. Op donderdag...
En hiermee wil ik even visualiseren dat ik dit jaar wél overga.