Ik snauw de laatste anderhalf jaar vaak tegen mijn moeder en ook soms tegen mijn zusje. Dat verdienen ze niet, ze doen veel voor me (vooral mijn moeder), ik mag niet klagen, ik heb superouders maar dan nog doe ik het. Het probleem ligt bij mezelf maar toch ook wel een beetje bij mijn moeder. Mijn moeder is nogal een nieuwsgierig type, wil veel weten. Ik kan wel bij haar terecht om met haar te praten, maar ik vind gewoon dat ze te veel dingen wil weten. Want van sommige dingen heb ik zoiets van: "Wat heb je eraan om dat te weten?" Als ze vraag te veel vragen stelt, barst de bom bij me. Dan reageer ik heel bot van: "Waarom wil je dat weten?" of "Wat heb jij nou aan die info?" of "Interessant he om dat te weten?".
Vooral nadat ik op stap ben geweest vraagt ze veel. "Enne, hoe was het? Wie was allemaal mee geweest? En wat zei die? En hebben die en die nog ruzie? Waar zijn jullie dan allemaal geweest?"

Word er gek soms van. Ook gister zat ik op MSN: "Met wie zit je te kletsen?" Ziet ze zo'n foto: "Huh, wie is dat?" Ja als je dat al niet weet, ken je die niet, dus waarom vraag je het dan?

Maar goed, ik hield me nog redelijk in. Maar ze is nogal bemoeierig. Misschien ligt het ook wel aan mij, omdat ik niet zo ben. Heeft zij bijvoobeeld gewerkt, maar ik stel geen vraag als "Hoe was het op je werk?" zelfs dat niet. Dat komt omdat ik te veel met mijn eigen dingen bezig ben, en daardoor mijn interesse in anderen afneemt. Minder dus van mij

maar desondanks vind ik haar dus best bemoeierig.
Tegen mijn zusje doe ik ook soms zo. Tegen mijn pa niet. Bij mijn pa weet ik dat ik een nog bottere opmerking terug krijg. Nou ja, wel een opmerking waarin hij eigenlijk gelijk heeft. Een tweede reden dat ik niet bij mijn pa zo doe omdat ik weet dat ik de discussie niet met hem kan winnen. Bij mijn ma vaak wel...
Maar goed, van de andere kant denk ik ook maar: beter dit soort ouders dan mensen die helemaal niets van je aantrekken en geen "grip" op je hebben zeg maar...
Goh ik raak 's avonds laat in vorm zo lijkt het