Oud 14-05-2002, 12:43
Sciza
Sciza is offline
Het is zeker een soort van verlegenheid, maar soms vertikt ik het gewoon omdat ik er geen zin in heb. Waarom? Ik weet zeker dat mensen me toch niet zullen begrijpen, ze vinden mijn interesses raar en hoe ik praat ook.
Er waren een keer vrienden van mijn vriend hier en ze hadden het over 'de onzinnigheid van statistiek'. Ze waren telkens statistiek en kansrekenen aan het afkraken, tot ik er niet meer tegen kon. Ik ben ze gaan uitleggen wat het nut er van is, en sindsdien kijken ze me bijna niet meer aan... Ze vinden het raar, dat ik een meisje van 17 mensen van tien jaar ouder ga verbeteren en dat ík gelijk heb...

Waarom begrijpen ze me gewoon niet? Waarom ben ik altijd degene die zich aan moet passen aan gewoontes en interesses...?
Oud 14-05-2002, 12:58
Verwijderd
Dat is gewoon de wet van de meerderheid. Als jij als enige in een grotere groep een afwijkende mening hebt, zul jij die mening moeten verdedigen. Zo zitten mensen nu éénmaal in elkaar: ze beschouwen de meerderheid als norm en de éénlingen als uitzondering. Ik loop er zelf ook vaak tegenaan: ik heb over een aantal onderwerpen nogal een afwijkende visie en die moet ik telkens toelichten. Meestal vind ik dat wel leuk, maar soms word ik er ook heel moe van.

Overigens: als die mensen niet meer met je praten omdat je ze verbetert en iets normaals aan ze uitlegt, verdienen ze het ook niet om met je om te gaan. Heb gewoon schijt aan ze.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 13:44
bambykill
bambykill is offline
Laatste zin van nare man is zeer juist..

Je moet gewoon schijt hebben aan de mensen die jij sneu vind. Want zo behandelen ze jou toch ook. Steek die middelvinger van je maar n's omhoog en zeg de magische woorden. Ja, die ja. Je bent wie je bent en als je een afwijkende mening hebt over bepaalde onderwerpen. Hou je daar dan bij en laat je niet meeslepen door wat de meerderheid denkt. Laat ze maar denken want jij weet het beter. Heel Nederland loopt achter de meningen van anderen aan. Lof aan de anders denkenden. Zo denk ik er tenminste over.
Oud 14-05-2002, 14:45
kleine wicca
kleine wicca is offline
ik kan alleen maar tegen je zeggen:
probeer je eigen meing te houden én te uiten en wees ontzettend trots elke keer als je een andere mening dan andere durft te uiten!!
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten