Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik ken ook iemand die daar niet tegen gaat, alleen gaat het bij haar om knispergeluiden. Dus zij kan er niet tegen als iemand chips ofzo eet in haar omgeving.
Wat je zou kunnen proberen is kijken of je al relaxter kan worden vóórdat je gaat eten. Zo te horen sta je namelijk tijdens het eten behoorlijk gespannen en is elk klein prikkeltje al zó verschrikkelijk dat je er van overstuur raakt. Je kan proberen om je algemene stresslevel dus wat naar beneden te krijgen door van te voren iets rustgevends te doen. Denk aan rustige muziek luisteren i.p.v. computeren/tv kijken. Ook zou je ontspanningsoefeningen kunnen doen, zodat je leert je lijf bewust aan te spannen en te ontspannen. Op het moment dat het tijdens je eten dan te veel wordt zou je beter stil kunnen staan bij de spanning die je op bouwt en kun je het mogelijk beter laten wegvloeien.
|
wat een moeilijk kwestie.
Ik denk dat je ook elke keer dat je aan tafel zit verwácht dat je gek en hysterisch wordt. en als je dat van tevoren verwacht gaat het ook gebeuren. En dan zul je ook gek worden. Klinkt makkelijk gezegd maar het is echt zo. Train jezelf door eerst (bijv.) 15 seconden het totaal uit te staan, niet op te letten en je te focussen op je eigen maaltijd en geluiden en smaak en al het heerlijke van eten! Als dit is gelukt train jezelf door het 30 seconden uit te houden, en ervan te genieten! ga zo door tot je een hele maaltijd je niet focust op het onsmakelijke, en geniet, maak er iets moois van. Je kunt dit overdreven blij en positief vinden, jij doet immers hetzelfde aan de negatieve kant.
|
Mijn broer heeft dit ook heel extreem. Ik word er knettersgek van en ben blij dat ik niet meer thuis woon. Ben eerlijk gezegd ook opgelucht dat ik dit topic hier lees, want had hem eigenlijk ook al knettersgek verklaard *zucht*. Je wordt er gewoon zo moe van. Kan me wel voorstellen dat als je het zelf hebt het ongelofelijk lastig is.
Kan het zelf wel een klein beetje hebben, als ik erg prikkelbaar ben en meestal zo rond een bepaalde periode in de maand ![]() Bij ons veroorzaakte het ook heel veel ruzies aan tafel. Nu nog steeds tussen mijn broer en jongste broertje. Die durft bepaalde dingen al niet meer te eten in zijn buurt. Iets dat bijvoorbeeld absoluut uit den boze is is een appel. Of van die harde snoepjes zoals napoleons. Die je dan uiteindelijk kapot bijt. Of een andere zijweg, spaghetti die mijn jongste broertje die gewoon slechte motoriek heeft door omstandigheiden niet goed op zijn vork krijgt en dan wat minder net naar binnen werkt. (Eigenlijk is dit lijstje best lang als ik nu verder zou gaan, maargoed.)
|
Zelf kan ik er ook niet zo goed tegen. Zeker bij smakgeluiden, dingen die veel vocht bevatten zoals pasta. Maar het uit de weg gaan is het slechtste wat je kunt doen. Ik blijf altijd gewoon zitten en probeer mezelf af te leiden. Als ik zelf druk bezig ben met eten heb ik dan ook nergens last van, pas als een ander al eerder begint met eten dan ik of langer doorgaat krijg ik er last van. Afleiding is goed, het maakt je ook sterker aangezien je daardoor weet dat je de situatie wel aankunt.
||
![]() |
Citaat:
Ga ik morgen meteen proberen! superbedankt! |
![]() |
|
Ik erger me kapot aan de manier van eten hier. Omdat mijn stiefmoeder chinees is en mijn vader hun eetcultuur graag overneemt, wordt er volop gesmakt en geboerd hier aan tafel. En op lepels gebeten, brrr. Ik probeer gewoon om mij de eetlust niet te laten ontnemen en ik slik het weg. Het wordt niet beter als ik hysterisch ga schreeuwen.
|
![]() |
|
Waar ik trouwens net over na zat te denken, is dat ik als gevolg van mijn broertje heel bang ben geworden voor het geluid dat ik zelf maak bij het eten in gezelschap. Zijn er ook mensen die dat herkennen?
||
Citaat:
Vind het zo'n irritant gevoel! Ik eet bijv ook niet met oortjes in ofzo, maar ik heb het idee dat veel mensen dat wel hebben. |
![]() |
|
![]() |
Waar ik trouwens net over na zat te denken, is dat ik als gevolg van mijn broertje heel bang ben geworden voor het geluid dat ik zelf maak bij het eten in gezelschap. Zijn er ook mensen die dat herkennen?
__________________ Ja dat heb ik ook en dat is zo vervelend! Al zit ik te eten, dan maak je misschien wat geluiden in je mond en dan heb ik altijd het idee dat iedereen dat hoort enzo, en dan probeer ik stiller te eten, maar dat lukt niet. kapot vervelend Sorry als het niet het zelfde is als wat jij bedoelt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het maffe van mijn broertje vind ik wel, dat hij zo allergisch is voor eetgeluiden maar wel zelf uitgebreid een appel kan gaan zitten eten ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() @Bloemetje1995; ik herken het ook wel een beetje, ik ben zelf ook gevoelig voor dat en algemeen voor omgevings geluiden. Behalve de tip van sneeuwzwart denk ik niet dat er echt een oplossing is en zal 't toch een kwestie zijn van er doorheen bijten .. ( ![]() |
![]() |
|
![]() |
ik heb ook enorm veel last van eetgeluiden, ik ben hiervoor in therapie bij een hypno therapeute, alleen zij zegt dat het met vroeger te maken heeft. Ik deel deze mening niet omdat ik zolang ik weet er al last van heb. En dat het te maken heeft dat ik stress heb, denk ik ook niet want dan wil het zeggen dat ik mn hele leven al stress heb. Aangezien blijkbaar aan de forums te zien genoeg mensen er last van hebben, vind ik het heel raar dat niemand en oplossing heeft.
|
![]() |
|
![]() |
Hmm, volgens mij zijn er heel veel mensen die zich storen aan eetgeluiden...
Ik zat pas in de trein en ging een maaltijdsalade eten en die man naast mij stond prompt op om ergens anders te gaan zitten. WTF, ik mag toch wel een salade eten?! Dus ik denk dat veel mensen zich er wel in herkennen, want heb het vaker meegemaakt ![]() (En zelf stoor ik me vooral aan appel-etende-mensen.. ![]()
||
Citaat:
(Overigens ben ik sowieso overgevoelig voor geluid en licht.)
|
Verwijderd
|
1. je gaat eten zonder vingers in je oren of muziek op.
2. je let erg op jezelf en niet op een ander, waarom erger je je er zo aan? 3. erg belangerijk om dit af te blijven vragen tijdens het eten. 4. heb je intense frustraties, gooi ze er maar uit tijdens dit etentje 5. denk goed na, en schrijf verschillende mogelijke antwoorden op deze 5 dingen kun je de eerst volgende keer doen als je gaat eten en als je verschillende antwoorden hebt opgeschreven, dan kan ik je wel verder helpen |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() En tegen eetgeluiden kan ik ook slecht, ik kan ook echt niet tegen bv. chips bij een film. Wat mij wel weer helpt, is zelf ook te eten wanneer anderen smakken/kraken, dan verdoezelt mijn eetgeluid het geluid van anderen. Dus op verjaardagen met chips en dingetjes eet ik heel veel zodat ik anderen zo min mogelijk hoor kauwen ![]() @TS: Ik zou toch eens proberen gewoon te eten, zonder te schreeuwen en zonder vinger in je oor, kijk gewoon eens wat er gebeurt als je normaal doet. Begin bv. een een gesprek om je wat afleiding te geven. Misschien dat je dan kunt ontdekken dat het helemaal niet zo erg is, of dat je je ook intern kan ergeren zonder te schreeuwen/boos te worden. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Wat echt wel vervelend is, soms in bed dan ligt mijn vriend lekker tegen me aan en moet ik hem vragen zich om te draaien zodat ik zijn ademhaling minder hoor. Maar ook dit is enkel als ik weer heel gestresst ben. Hoe meer stress/vermoeidheid hoe meer ik last heb van mijn omgeving. Ik heb er wel continu last van maar de ademhaling van mijn vriend kan ik goed hebben. Enkel als ik gestresst ben dan is ook zijn ademhaling funest voor me.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Ik weet nog dat ik als kleuter bij mijn ouders op de kamer sliep en gek werd van het geadem van mijn vader
![]() Met kauwen/smakken is het eigenlijk hetzelfde, ook al 'last' van sinds ik vrij jong ben. Ik weet nog goed dat ik als kleuter in een camper lag en moest slapen, terwijl mijn zus onder mijn bed een zak chips ging eten... argh!! Maar goed, ook daar kan ik mezelf wel goed van afleiden. Ik denk dat ik gewoon oren heb die dat soort geluiden goed waarnemen ![]() |
![]() |
|
Heb ik ook last van hoor, alleen ik word nog net niet hysterisch haha.
Ik erger me gewoon echt dood aan het geluid van eten en drinken, dat smakkende gedoe. Maar bij jou is het wel veel erger. Misschien moet je jezelf juist zo vaak mogelijk confronteren met etende mensen. Dus door niet je vinger in je oor te stoppen oid. Misschien leer je er dan op den duur mee om te gaan ![]()
||
![]() |
Citaat:
Hey, ik heb precies hetzelfde vrienden snapoen niet dat ik boos word of wegloop om ruzie en iritatie te vermijden. Wij eten altijd gezamelijk ik denk eigelijks iedere familie maar oke haha. Ik heb al dingem op proberen te zoeke en toen kwam ik op dit uit. Ik vind het zo eritant dat ik elke avond weer helemaal boos word of in de pauzes op school of als we met een paar na school nog iets gaan doen we halen dan meestal ook eten. Alleen wat raar is bij mijn vriendje heb ik er geen last van en bij zijn ouders en broertje wel weer. Er knapt iets van binnen en dan word ik helemaal boos en kan ik het ook niet meer tegen houden... ik wprd niet snel boos em anders houd ik het voor mij. ((Ik ben dan echt boos)) Heb jij er nog steeds last van? Zonee wat heb je er tegen gedaan? Zo ja ik leef met je mee ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik heb het als mensen smakken of als ze chips eten, of nog irritanter, als ze iets eten wat/dat niet krokant is, maar dat het wel klinkt alsof het krokant is, ik vraag me altijd af hoe mensen dat doen, of hebben ze een knappende/krakende kaak?
|
![]() |
( Typ ik een hele reactie vind dit ding dat ik niet ingelogd ben. )
Hoe dan ook: Voor degene die ook met dit probleem zitten: je bent niet de enige. ( Obviously. ) Ik zit er zelf al 7 jaar mee en had ook altijd al mijn vingers in mijn oren tijdens het eten. ( Erger me ook aan snotteren en hoesten in de klas. ) Sinds anderhalf jaar kennen mijn ouders de term 'misofonie' en weten ze dat het komt door de eetgeluiden. Ze snappen niet waarom ik het vervelend vind en ik merk dat er nog wel eens onbegrip voor is, maar ik heb wel toestemming om oordoppen in te hebben. Verder kan je er voor in therapie gaan, maar je kan ook gewoon wachten tot het over is. ( En in tussentijd oordoppen dragen? ) Als je je ouders laat lezen over misofonie kunnen ze het misschien makkelijker begrijpen en zien dat je je niet aanstelt. Succes! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Het Grote Brieventopic Verwijderd | 57 | 03-03-2008 17:13 | |
Lifestyle |
walgelijke lifestyle muckymouse | 156 | 14-02-2006 11:50 | |
Psychologie |
Ik kan mijn 'problemen' niet loslaten. Quiana | 19 | 28-07-2004 17:28 | |
Psychologie |
kweet het even niet meer:( (lang verhaal) Oktober | 7 | 05-11-2003 00:34 | |
Lichaam & Gezondheid |
ik ben veel te dun maar ik wordt niet dikker wat nu??? **~yvie~** | 13 | 18-06-2003 22:43 |