mag ik een geheimpje verklappen? volgens mij heeft bij de vorige verhalenwedstrijd ook een verhaal meegedaan dat al eerder op het forum heeft gestaan... of was dat bij de columnwestrijd?
Ik dacht al iets te herkennen, al wist ik het niet zeker, maar het kan dus kloppen dat het begin (t/m 3e of 4e alinea denk ik) me bekend voorkwam?
Leuk dat: "Acda en de Munnik troosten me met mooie woorden." mja, ik vind de jongens ook geweldig, daar zal het door komen
oke, nu serieus proberen te doen.
wat ik goed vind, is dat je niet te veel doordramt over het feit dat ze verkracht is, maar de gevoelens en sfeerbeelden (van haar vriend) weergeeft.
Na het lezen van de titel was ik namelijk bang voor een rampzalig en veel te cliche verhaal, terwijl ik dat nog wel mee vind vallen.
"de wereld...kan nestelen" hier heb ik gemengde gevoelens over, aan de ene kant vind ik het verschrikkelijk, aan de andere kant hoor het er ook wel weer bij, kun je het niet weg laten ofzo...
vreemd, kan het ook niet uitleggen.
"brokken voedsel" vind ik wat minder geslaagd, al begrijp ik waarom je het gebruikt hebt, denk ik, want het geeft natuurlijk wel doe 'moeilijkheid' van het eten aan.
"klettert" op een bepaalde manier geweldig, terwijl ik er ook wel weer iets tegen heb, maar gelukkig overheerst het eerste.
is het niet 'zal slapen' ipv zou? hmm, maar goed.
ik vind het ook net lijken alsof ze in een ziekenhuis ligt ofzo en ook helemaal niets kan, te zwak is om haar ogen open te houden of bij hem uit te huilen ofzo...
de sfeerbeelden in het begin zijn heel ehh, poetisch, maar misschien toch net iets te , of te geforceerd ofzo (al doe ik zelf altijd precies hetzelfde, misschien nog wel erger, maar bij een ander valt het altijd zo op he

)
maar goed, een goed verhaaltje, vind ik.
mooi dat je niet te veel doordramt op het verkrachten...
Charlotte