Citaat:
Help Valentijn schreef op 21-05-2004 @ 22:24 :
Niet zo maar een derde rangspopster wier toerbus in het niets valt bij een voorbijsnellend golfkarretje maar een ware popster, Micheal Jackson in het kwadraat (zonder aapje, kinderen of misbruik hiervan)
|
Volgens mij moet er na golfkarretje een komma en na popster een punt.
Citaat:
Stap één in mijn vooraf uitgestippelde stepping stone route, logischerwijs beginnende bij stap één, was de aanchaf van een gitaar.
|
Ik zou "In mijn vooraf uitgestippelde stepping stone route, logischerwijs beginnende bij stap één" mooier vinden. En natuurlijk aanSchaf
Citaat:
Aangezien ik niet beschik over iets wat in de verste verte ook maar op vocaliteit zou kunnen lijken gecombineerd met het ritmegevoel van een op hol geslagen bonobo leek me dit hét instrument bij uitstek.
|
Die zin klopt volgens mij ook niet helemaal. Nu lijkt het alsof je niet beschikt over vocaliteit en ritmegevoel van een op hol geslagen bonobo. Ik zou er "Aangezien ik niet beschik over iets wat in de verste verte ook maar op vocaliteit zou kunnen lijken en ook nog eens het ritmegevoel van een op hol geslagen bonobo heb, leek me dit hét instrument bij uitstek" van maken.
Citaat:
Ondanks het feit dat dit ding, onding, maar liefst zes snaren heeft - waarom zes? met twee kan je al perfect contrasterende geluiden produceren- kreeg ik het al snel (wat is een jaar of drie in een mensenleven) onder de knie.
|
Ik vind onding een storende onderbreking in de zin. Laat dat dan gewoon weg en maak van ding onding.
Citaat:
Uiteraard werd ik hier voor een dilemma met formaat gesteld.
|
Moet het niet van formaat zijn? Ik weet niet waarom, dat vind ik natuurlijker klinken.
Citaat:
In dergeljike situatie worden mij steeds onoverkomelijke keuzes gesteld, de knappe kraai of de lelijke nachtegaal (de trage ferrari of de snelle geit, bruine boterham met pindakaas of witte met choco).
|
Allereerst dergelIJke

En wat mij betreft mag die boterhamvergelijking eruit, vind ik niets toevoegen.
Citaat:
De knappe kraai dus. Over de drum kan ik even kort zijn als over de resterende ruimte tussen zijn haarlengte en de vloer van het betegelde repitielokaal annex auditieruimte annex grasmaaieropberghuisje. Onder het Iron Maiden shirt en het vettig zwarte haar schuilt niets anders dan een lappenpop cultuurbarbaar.
|
Lappenpop cultuurbarbaar? Bedoel je lappenpoppe cultuurbarbaar?
En dan het algemene commentaar. Ik vind het geen vervelend verhaaltje om te lezen. Zoals al genoemd is de zelfspot leuk en heeft het potentie. Toch is het het niet helemaal imho. Stoppen met krabbelen zou ik echter absoluut niet doen. Misschien is krabbelen en dan een paar dagen later herlezen en perfectioneren een optie?
En ik weet dat ik erg 'zeikerig' commentaar geef, maar dat is de perfectionist in mij