Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Idd kan ik bij m'n drukker gewoon aangeven: "Die kleur moet zo en zo worden", maar het is voor hem makkelijker als ik voorkom dat er per ongeluk een full-color element in zit. Dat moet hij dan weer gaan wijzigen (denk ik?) en we zijn maar een kleine opdrachtgever (1000 - 1500 stuks oplage). Hij is al heel vriendelijk en geduldig met me, dus ik wil het hem ook zo makkelijk mogelijk maken zeg maar ![]() Hij suggereerde trouwens ook: "Je kunt ook gewoon alles in 100% Magenta en zwart doen, dan kan je later kiezen welke kleur je ipv magenta wilt." Maareeh... hoe weet ik welke kleuren PMS zijn? En: als je PMS kleuren gebruikt, dan moet je toch nog altijd binnen één van de CMY blijven? Dus bijv. 100% cyaan en M&Y op 0% zetten? Sorry, ik heb nog nooit bij een drukker gewerkt ![]()
||
Citaat:
Pms-kleuren zijn wereldwijd(?) afgesproken kleuren die de drukker puur aan geleverd kan krijgen, en direct zn drukker in kan gieten. bij cmyk geef je kleurwaardes, ipv 1 naam. Dit zijn waardes die hij dus zelf bij elkaar moet mengen.
||
Citaat:
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Iemand hier met verstand van afbeeldinggrootte en laten drukken enzo? Verwijderd | 61 | 10-10-2015 10:49 | |
De Kantine |
Undercover Weerwolfspel #1 Spelleider | 480 | 07-12-2011 09:07 | |
Software & Hardware |
[software] Ontwerp programma geschikt voor drukken? pietervdb | 1 | 27-03-2008 06:19 | |
Software & Hardware |
[Software] PhotoShop-registratie kwijt funky! | 5 | 05-09-2005 09:03 | |
ARTistiek |
hulp gevraagd!!!!!! Verwijderd | 37 | 06-06-2003 21:49 |