![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En om eerlijk te zijn, ik weet ook de symptomen niet van de meeste SOA's. Tuurlijk ren ik in paniek naar de dokter als er iets mis is (bultjes, snot uit mijn vagina), maar er zijn er ook veel bang voor de dokter. Plus, hebben die SOA's geen incubatietijd? Denk niet dat de topicstarter nog zo kort een relatie heeft, maar goed ![]() En zoals Digitracker zei, je kunt niet zomaar iets aannemen. Dat je niet ziek bént wil niet zeggen dat je niets hébt.
||
Citaat:
dan kan hij dat echt niet weigeren dat mag zelfs niet hij praat jullie iets aan! ik zou terug gaan en eisen stellen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Pff.. je zal net toevallig die ene soa wel hebben.. ik vind het maar raar dit.. Ze sporen jongeren toch juist steeds aan om goed voor zichzelf te zorgen, het veilig te doen en zich anders beiden te laten testen. En hier wordt het meisje alleen op chlamydia getest en de jongen alleen op hiv. En wat als de jongen nou chlamydia blijkt te hebben ofzo? Je hoeft echt niet altijd onwijze klachten te hebben van een soa.. Het kan best dat de huisarts in dit geval gelijk heeft, maar ik vind het wel erg onvoorzichtig. Ik wist trouwens niet dat er zoiets als "voor een deel testen" bestond. Ik dacht dat je gewoon een hele soa-test krijgt of geen soa-test. Als je de ene soa hebt kun je de andere net zo goed ook hebben. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
En wat boeit het of zij zelf fout is geweest? Als iemand die zijn hele leven een pakje per dag longkanker krijgt, moeten we diegene dan maar laten creperen omdat-ie zelf fout is geweest? En ehm, wachtlijsten, een huisarts met wachtlijsten? Ik heb nog nooit langer dan een dag hoeven wachten op een afspraak. Een soa-test is niet schadelijk voor degene die het ondergaat en kost niet veel tijd; als je iemand op het ene test, dan kan het andere er meteen wel bij, vaak. En 'zo zien of iemand iets heeft' is ook een manier van testen. Ik neem aan dat de huisarts van de topicstarter niet door haar broek heen kan zien of ze een soa heeft. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Edit: wat ik nog het vreemdste vind, is dat de huisartsen op verschillende dingen testten. Uitleg? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik vraag me dan ook wel af waarom ik hierop getest ben, en mn vriend alleen op hiv. En stel nou, ik heb toch hiv, zou die dokter dan aansprakelijk zijn? ik denk toch niet dat hij zo'n risico wil lopen...
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Dus als jij een MRI-scan, rontgenfoto, botscan, longfunctietest en een uitgebreid bloedonderzoek wilt, omdat jij dat nou eenmaal wilt, dan moet de dokter ja zeggen? Dat is wat je nu zegt. Wat een onzin! ![]() De dokter heeft er juist alles mee te maken wat jij nodig hebt!
||
Citaat:
procentueel komen er meer HIV besmette mensen uit de dichtbevolkte gebieden (grote steden... randstad). Epidemiologisch gezien is er dus een kleinere kans op HIV als je daarbuiten woont (gezien je meestal ook je contacten daar uit haalt). etc etc, de rest is zelf wel te verzinnen
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|