Oud 30-05-2004, 19:21
Verwijderd
Ik ben van plan een laptop te kopen. Nu weet ik uit ervaring dat Compaq PC's (dus desktops) wel goed zijn, maar kan ik daaruit concluderen dat hun laptops ook goed zijn?
En een Medion-laptop (aldi-merk dacht ik) zijn die goed?
En merken als Acer? Die naar wat ik gezien heb toch wat goedkoper zijn dan HP en Compaq, bijvoorbeeld.

Nou, doe eens een gooi en geef eens wat suggesties. Enige vereiste qua merk is dat ie stabiel is, dat de componenten goed met elkaar overweg kunnen - maar misschien is dat bij elk merk wel zo.

Dank,
Krummeltje

P.S. Dit leek me hardware.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-05-2004, 19:57
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 30-05-2004 @ 20:21 :
Ik ben van plan een laptop te kopen. Nu weet ik uit ervaring dat Compaq PC's (dus desktops) wel goed zijn, maar kan ik daaruit concluderen dat hun laptops ook goed zijn?
En een Medion-laptop (aldi-merk dacht ik) zijn die goed?
En merken als Acer? Die naar wat ik gezien heb toch wat goedkoper zijn dan HP en Compaq, bijvoorbeeld.

Nou, doe eens een gooi en geef eens wat suggesties. Enige vereiste qua merk is dat ie stabiel is, dat de componenten goed met elkaar overweg kunnen - maar misschien is dat bij elk merk wel zo.

Dank,
Krummeltje

P.S. Dit leek me hardware.
dit valt idd onder hardware.

ik heb een acer laptop en die bevalt me goed.
Hier voor had ik een compaq maar die zijn duur zeker qua onderdelen. (geld dus ook voor HP)

overigens kan een medion van alles zijn. Klasgenoot van mij heeft er een en dat is eigenlijk gewoon een asus.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 20:20
Enlightenment
Enlightenment is offline
Krummeltje, welke eisen stel je precies? Hoe snel moet hij zijn, moet er een dvd-writer in zitten, draadloos internet, etc?

En wat is je budget?
Oud 30-05-2004, 21:28
M@rco
M@rco is offline
Toshiba schijnt hele goede laptops te maken. IBM ook. Maar die kosten wel wat...

Laatst gewijzigd op 30-05-2004 om 21:34.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 21:47
ekki
ekki is offline
Asus heb ik ook nooit slechte verhalen over gehoord. Ik wil zelf ook een Asus (S5200N), hoor altijd wel goede verhalen over Asus.
Oud 30-05-2004, 21:59
duivelaartje
duivelaartje is offline
Dell?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 22:22
Verwijderd
Ehm, ik heb een budget van ongeveer 500-600 euro... en nee, ik hoef niet per sé een nieuwe, maar ik had wel een Acer gezien die redelijk up to date was voor 400 euro ofzo dus vandaar dat ik me afvroeg of het waar voor mn geld was.

Draadloos internetten lijkt me wel wat eigenlijk, maar is niet noodzakelijk.
USB, 10/100 netwerkkaart e.d lijkt me vereiste. Verder moet ie mijn huidige desktop PC - een compaq, 1 GhZ, 128 mb ram, 20 GB harde schijf - wel minstens evenaren of overtreffen. Maar dat moet neem ik aan wel lukken?

By the way: ik speel zeer weinig spelletjes, behalve de sims en andere simspellen als Tropico ofzo, maar die vereisen een niet zo supergoede videokaart dus een racemonster hoeft het op zich niet te zijn.
Hij is voornamelijk bedoeld voor internetten/tekstverwerken. En ja, ik weet dat ik daar geen supersnelle laptop voor nodig heb. Maar ik houd er niet van als mn pc te traag is, dus

@ duivelaartje: Dell is me wat te duur eigenlijk, ik heb daar nog geen super goedkope laptops gezien.

Citaat:
M@rco schreef op 30-05-2004 @ 22:28 :
Toshiba schijnt hele goede laptops te maken. IBM ook. Maar die kosten wel wat...
Ja, helaas. Zelfde geld voor Compaq geloof ik - daarvoor zou ik het nog wel doen, maar aan Compaq ben ik dan ook gehecht ik heb nooit iets anders gehad.

Laatst gewijzigd op 30-05-2004 om 22:24.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 03:43
Enlightenment
Enlightenment is offline
Hm dat is wel een klein budget, daar koop je iig geen nieuwe laptop voor dus dat mag je er wel bij vermelden.

Maar kijk eens op marktplaats, alhoewel daar veel gestolen laptops bij zitten helaas.

Ik raad aan dat je vooral op het geheugen let, 512MB zou cool zijn en 256MB als absoluut minimum. Kijk ook wat voor type geheugen en of het uit te breiden is. Geheugen is de belangrijkste indicator voor de economische levensduur van de computer, als in: hoe lang is het ding nog goed te gebruiken voordat het verouderd wordt.
Oud 31-05-2004, 09:15
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 30-05-2004 @ 23:22 :
Ehm, ik heb een budget van ongeveer 500-600 euro... en nee, ik hoef niet per sé een nieuwe, maar ik had wel een Acer gezien die redelijk up to date was voor 400 euro ofzo dus vandaar dat ik me afvroeg of het waar voor mn geld was.

Draadloos internetten lijkt me wel wat eigenlijk, maar is niet noodzakelijk.
USB, 10/100 netwerkkaart e.d lijkt me vereiste. Verder moet ie mijn huidige desktop PC - een compaq, 1 GhZ, 128 mb ram, 20 GB harde schijf - wel minstens evenaren of overtreffen. Maar dat moet neem ik aan wel lukken?
das ook wat ik zoek eigenlijk. Lijkt me ook wel handig als ik naar de uni ga, maar ik heb er nog nooit iemand wat over horen zeggen, dus ik weet nog niet zeker of ik er wel echt eentje wil.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 09:24
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 31-05-2004 @ 04:43 :
Hm dat is wel een klein budget, daar koop je iig geen nieuwe laptop voor dus dat mag je er wel bij vermelden.
Ja, daar heb je gelijk in hoor maar ik kan het proberen

Ik hoef dus ook geen nieuwe, maar omdat ik dus een tweedehandsje koop dan waarschijnlijk, wilde ik graag weten welke merken er niet meteen uit elkaar vallen en dus nog een aantal jaar meegaan. Snap je?

@ Dragon: een laptop is volgens mij gewoon erg handig. En als je m thuis (of dat nou op kamers is of niet) op een gewoon beeldscherm en en toetsenbord/muis aansluit dan heb je gelukkig niet zoveel kans op RSI (waar ik nl. nogal bang voor ben )

Laatst gewijzigd op 31-05-2004 om 09:26.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 14:37
Verwijderd
Let je wel op dat ze je niet proberen op te lichten. Zeker met 2e hands laptops kan je ze beter op gaan halen bij diegene, en even werkend bekijken
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 15:00
Enlightenment
Enlightenment is offline
Krummeltje, mag ik nog even brutaal zijn en vragen waarom je een laptop wilt en geen desktop? Als je het doet voor de RSI kun je beter een desktop kopen, want jusit bij laptops heb je een verkeerde type houding. Je arm-spieren zijn constant gespannen bij het typen en muizen, en dat is nu juist wat RSI veroorzaakt. Echter niet iedereen is daar even gevoelig voor, vooral als je pauze's neemt en een redelijk goede houding hebt.

Voor een muis is het belangrijk dat je je arm op het bureau laat rusten, dus van elleboog tot pols moet het op het bureau rusten, mag je geen spieren spannen. Alleen je spieren vanaf je pols mogen werken. Dat betekent wel dat je muis en muismat zo'n 30 tot 40cm van de rand van het bureau moet afstaan, anders kun je je arm niet kwijt.

Waarom een desktop en geen laptop? Omdat laptops veel duurder zijn, relatief. Bovendien zijn desktops veel sneller en kun je makkelijker uitbreiden. Wil je niet zo'n grote kast? Neem dan een barebone PC. Dat zijn kubusvormige computers, en die kunnen heel goedkoop zijn (voor €450 heb je al een redelijk snelle). Maar dit is natuurlijk wel excl. monitor. Maar wel nieuw en véle malen sneller dan een 2e hands laptop van €600. Gamen op een laptop is ook niet echt goed mogelijk, alleen redelijk en daarvoor tel je al gauw €2500 neer. Een laptop mag gewoon niet zoveel energie verbruiken, daar zit het probleem.
Oud 31-05-2004, 16:06
Verwijderd
En als je nou bijvoorbeeld deze bekijkt:
http://www.marktplaats.nl/markt/hard...v=ge&oudei=100

er is al wel aardig wat op geboden, maar ik hoef amper rijkosten te betalen, omdat het ook in Ede is. Als ik al die informatie zie denk ik dat het een goede is, maar ik heb er geen verstand van.
Klein vraagje: kan je normaal met een laptop in de trein werken?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 17:06
Verwijderd
Enlightenment: ik heb een desktopPC, de specs vermeldde ik daarnet al, waar die laptop eigenlijk ook aan moet voldoen. Omdat ik volgend jaar ga studeren en dus uit huis ga, lijkt het me erg makkelijk om een laptop te hebben zodat ik mn schoolwerk en schrijfwerk (ik schrijf veel verhalen) mee naar mn ouderlijk huis kan nemen. Geen gesleep met diskettes ofzo. En zowiezo - ik wil eigenlijk al mn hele leven een laptop. Maar dat doet dus even niet ter zake.

Ik heb er dus straks twee, ik weet dat desktop pc's goedkoper zijn en makkelijker. Maar ik wil toch graag een laptop.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 17:24
M@rco
M@rco is offline
Als het alleen gaat om bestanden meenemen dan kun je net zo goed een USB Pendrive kopen van 128MB. Kunnen een hoop bestanden op en geen gesleep met diskettes.

Maarreh.. als ik jou was zou ik dan maar op Marktplaats gaan kijken voor een redelijke tweedehands. Bijv. zoiets:

http://www.marktplaats.nl/markt/hard...k=IBM&oudei=45

Kun je prima Windows XP op installeren en gaan tekstverwerken enzo.
Oud 31-05-2004, 18:19
Verwijderd
Ik vind marktplaats / ebay e.d. een beetje creepy, is die angst terecht?

@ M@rco: dat is idd wel zoiets wat ik zoek, ja.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 18:44
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 31-05-2004 @ 19:19 :
Ik vind marktplaats / ebay e.d. een beetje creepy, is die angst terecht?
Mwah, over het algemeen valt dat wel mee, denk ik. Ik heb op Marktplaats al een paar computerspellen, een suikerpot en een fiets gekocht (en ook wel eens een voeding verkocht), nooit problemen gehad

Je moet gewoon een advertentie zoeken die er een beetje betrouwbaar uitziet (dus niet: ik heb hier nog 25 laptops liggen splinternieuw in doos 200 euro per stuk bellen alleen na 23:00 's avonds mzzl Ali, ofzo ). Zeker als het om iets als een laptop gaat zou ik gewoon de eigenaar opbellen als er een telefoonnummer bijstaat, anders gewoon mailen. Duidelijk prijsafspraak maken en er naartoe gaan. Zorg wel dat je iemand bij je hebt, je weet tenslotte nooit Natuurlijk eerst die laptop werkend zien, doe desnoods wat testjes om te kijken of alles nog oké is (scan de harde schijf op fouten, bekijk het beeldscherm heel goed op dode pixels, enz).

Maar 99% van de mensen die daar iets aanbieden zijn gewoon nette, beschaafde mensen die van hun oude spullen afwillen. Gestolen zooi en mensen die halfgare troep aanbieden die in elkaar stort zodra je de straat uit bent heb je natuurlijk ook, maar of je daar ook intrapt, daar ben je zelf nog altijd bij.

Laatst gewijzigd op 31-05-2004 om 18:49.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 11:18
Verwijderd
Acer Travelmate 244LME

Notebook behuizing • 15" XGA TFT LCD beeldscherm • Intel® Celeron® 2,6 GHz processor • 256 MB DDR geheugen • 128 KB L2 cache • VGA met shared 32-64 MB Intel® DVMT technologie • 30 GB harddisk • DVD-RW drive • SoundBlaster-Pro compatibel geluidskaart • MS DirectSound + 3D audiosysteem & 2 speakers • 56K V.92 modem • 10/100 Mbps Ethernetkaart • 400 Mhz Front Side Bus • 4x USB 2.0, LAN-aansluiting, 2x PC Card Slot • 12 Maanden garantie

Is dit wat? Hij is nieuw voor ongeveer 900 euro (op de site van dynabyte staat ie voor 950, ik weet het. Ik vind het wel duur.... en het ding heeft 'maar' een 30 GB harddisk, en bovendien een intel celeron processor, dat was niet zo best geloof ik he?

Kijk, als ik deze wil kopen dan moet ik gaan lenen bij mn ouders en daar heb ik weinig zin in, maar als dit nou spotgoedkoop is kan ik er nog over denken, snap je?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 11:30
Enlightenment
Enlightenment is offline
Celeron en shared memory, en daar betaal je dan €900 euro voor.

Er zijn er goede aanbiedingen hoor, als je goedkoop wilt kun je beste kijken naar AMD processor. AMD Athlon XP 2400+ zou tof zijn, heb je toch snelle processor.
Oud 03-06-2004, 11:36
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 03-06-2004 @ 12:30 :
Celeron en shared memory, en daar betaal je dan €900 euro voor.

Er zijn er goede aanbiedingen hoor, als je goedkoop wilt kun je beste kijken naar AMD processor. AMD Athlon XP 2400+ zou tof zijn, heb je toch snelle processor.
Je bevestigd mijn vermoeden, dank je. Nou geef ik geen 900 euro aan inferieure kwaliteit uit.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 16:47
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 30-05-2004 @ 23:22 :
Ja, helaas. Zelfde geld voor Compaq geloof ik - daarvoor zou ik het nog wel doen, maar aan Compaq ben ik dan ook gehecht ik heb nooit iets anders gehad. [/B]
Ik ook niet. Dit gebruik ik nou momenteel.

Compaq Presario laptop.

Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 22:03
Verwijderd
IBM Intel celeron, 1,2 GHz, ram 128 MB (Tegen meerprijs extra mogelijk),
14" Scherm, Opslag 20 GB.

Dit is wat een kennis van een kennis () voor 600 euro ongeveer kwijt wil. Hoewel het natuurlijk een intel celeron is () vroeg ik mij af of dit dan wél die 600 euro waard is?

@Cornel: Compaq <3
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 22:10
Boozle
Boozle is offline
Als je ernog 400 euro bijlegt heb je een veel betere. Ik denk dat je een heel eind komt met de normale dingen zoals een beetje interneten en word. En de laptops van de Aldi zijn ook goed.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 22:15
Verwijderd
Ik weet dat ik met 1000 euro een stuk verder kom, maar dat geld heb ik gewoon niet. 600 euro lukt me al nauwelijks! Dus tsjah
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 22:23
Boozle
Boozle is offline
Ow sorry , kan je je vader of moeder niet eens heel heel heel erg lief aan kijken
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-06-2004, 10:42
Verwijderd
Citaat:
Boozle schreef op 07-06-2004 @ 23:23 :
Ow sorry , kan je je vader of moeder niet eens heel heel heel erg lief aan kijken
Die moet ik al lief aankijken om 600 euro bij elkaar te krijgen
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 19:04
Verwijderd
Kan iemand me een soort webshop ofzo aanraden met 2dehands laptops?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 22:02
Preaper
Preaper is offline
Even een vraagje appart: Ik heb hier een dode laptop liggen. Dit is gebeur dnadat ik hem perongeluk een nacht heb laten aanstaan. Ik geloof dat hij in die tijd te heet is geworden en dat de proc stuk is gegaan.
Hoewel ik de laptop wel eerst kon afsluiten(waarbij de HD nogal voor problemen en een crash zorgde) deed ie het neit emer nadat ik hem weer opnieuw wou opstarten.
Wat kan er stuk zijn gegaan anders dan de proc? En zijn deze onderdelen ergens te koop?

Als ik hem aanzet gebeurd er geen sodemieter behalve dat het 'aan' ledje gaat branden.
Oud 08-06-2004, 22:03
Enlightenment
Enlightenment is offline
Heb je op marktplaats niets kunnen vinden?
Oud 09-06-2004, 01:15
Puta
Puta is offline
khad de mijne aan in mn laptop tas gedaan, heet dat ding jongen
Oud 09-06-2004, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 08-06-2004 @ 23:03 :
Heb je op marktplaats niets kunnen vinden?
Ze mailen daar nooit terug en ik wilde eerst wel wat meer weten
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 18:02
Enlightenment
Enlightenment is offline
Krummeltje, gewoon meer proberen, is denk ik de beste keus als je goedkoop wilt. €500 / €600 kun je wel redelijke 2e hands laptop krijgen. Of misschien iets als Medion / Lidl als ze daar een aanbieding hebben, maar dat wordt wel duurder dan.
Oud 10-06-2004, 00:12
Verwijderd
Inmiddels is mn budget 250 euro gestegen
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 08:56
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 10-06-2004 @ 01:12 :
Inmiddels is mn budget 250 euro gestegen
En met 1000 euro dit keer, voor mn slagen dus kom maar met die laptops van 1500 euro, nou kan ik het betalen
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 12:24
twain4me
twain4me is offline
Dell heeft leuk spul voor dat geld....

ik heb zelf een compaq en ben er erg tevreden mee, maar dell heeft de keuze mogelijkheid om te kiezen wat je wil helaas moetje wel windows erbij nemen

ik zou even kijken naar de videokaart shared mem is geen goed idee als je 3d games wil spelen veder is geheugen belangrijk natuurlijk en een laptop stand dat die iets schuin staat kan rsi helpen voorkomen een losse muis is eigelijk altijd een must zoon touchepad werkt echt heel slecht . veel su6 met geld uitgeven
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 14:18
Verwijderd
IK ben ook opzoek naar een laptop Budget: 1000 - 1300 euro.
Nog iemand wat tips?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 14:24
Verwijderd
Het valt me op dat op alle laptops winXP staat

Dat wil ik helemaal niet want ik heb thuis nog winxp
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 14:43
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
twain4me schreef op 18-06-2004 @ 13:24 :
Dell heeft leuk spul voor dat geld....

ik heb zelf een compaq en ben er erg tevreden mee, maar dell heeft de keuze mogelijkheid om te kiezen wat je wil helaas moetje wel windows erbij nemen

ik zou even kijken naar de videokaart shared mem is geen goed idee als je 3d games wil spelen veder is geheugen belangrijk natuurlijk en een laptop stand dat die iets schuin staat kan rsi helpen voorkomen een losse muis is eigelijk altijd een must zoon touchepad werkt echt heel slecht . veel su6 met geld uitgeven
af en toe is het wel handig vooral als je lange zinnen typt om eens wat leestekens te plaatsen interpunctie of kapitale letters te gebruiken ter bevordering van de leesbaarheid en de overdracht van de boodschap zo kan een intonatie anders gelegd worden aan de hand van de interpunctiecontext waarin hij geplaatst is
Oud 19-06-2004, 14:44
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
m1quel schreef op 19-06-2004 @ 15:24 :
Het valt me op dat op alle laptops winXP staat

Dat wil ik helemaal niet want ik heb thuis nog winxp
Vast geen licencie voor meerdere pc's
Oud 19-06-2004, 16:06
Verwijderd
ik zeg nix
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 22:40
pfano
pfano is offline
ik heb een compaq laptop en die is idd wel goed..!

nooit problemen mee iig
Oud 20-06-2004, 14:40
Fuck_0FF
Fuck_0FF is offline
Ik raad je aan om niet op marktplaats een tweedehands laptop te kopen. Je hebt ook wel eens 'normale' winkels die tweedehands laptops verkopen, zoals www.hardware-outlet.nl . Gewoon zelf ophalen en kan je gelijk kijken of het wat is of niet.
Oud 21-06-2004, 05:40
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 18-06-2004 @ 09:56 :
En met 1000 euro dit keer, voor mn slagen dus kom maar met die laptops van 1500 euro, nou kan ik het betalen
http://hardware.kelkoo.nl/b/a/ps_9259213/113501.html

Voor rond de 1300 euro, vrij oke lijkt me.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten