Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2006, 18:21
real.scary
real.scary is offline
Goedemorgen allen!

Inleiding
Mijn moeder heeft een nieuwe laptop nodig, het is alleen voor simpel office gebruik dus excel/word/browsen en soms een dvdtje afspelen meer zal het niet zijn. Wel staan er vaak een behoorlijk aantal grote excel en pdf bestanden geopend dus een vereiste lijkt me toch wel minimaal 512MB werkgeheugen. Nu wil ik graag jullie raad vragen om helpen mee te zoeken naar een geschikte laptop, aangezien ik wel thuis ben op desktop hardware maar de hele laptop wereld ontgaat me zo ongeveer

Eisen:
- Minimaal 512MB werkgeheugen liefst 1 GB,

- Minimaal 60GB harde schijf liefst natuurlijk 7200rpm maar anders 5400rpm)

- Videokaart met nonshared videomemory,

- 15" beeldscherm, 12"is te klein en 17" niet mobiel genoeg,

- Processor heb ik werkelijk geen idee van, qua desktop staat en moment AMD toch wel een streepje voor qua prijs/kwaliteit verhouding, maar hoe dit bij de laptops zit weet ik ook niet. Ik denk dat er een goede balans moet zijn tussen rekenkracht en accuverbruik, een hoge load zal hij natuurlijk niet krijgen met de te verrichten taken maar een beetje snelheid tussen tabben van files ed is natuurlijk wel erg fijn.

Dit alles moet natuurlijk in een stevige body zitten, en DVD fikker is vereiste maar dat zit er bij de meeste al in geloof ik...
Owja, dit alles moet ook nog onder een prijs van 1000euro te realiseren zijn
Verdere dingen zijn niet echt nodig, losse muis hebben we al, evenals een stevige laptoptas. Ook wil ik geen Dell, wel goede ervaringen mee opzich maar het principe dat ik op een doordeweekse dag niet even langs een winkel kan gaan om iets te vervangen oid trekt me gewoonweg niet.

Ikzelf had ook gekeken en had deze laptops gevonden:
http://www.acer.nl/acereuro/page4.do...&crc=205964003

Specs:
Aspire 5024WLMi AMD Turion™ 64 ML-34 processor (1MB L2 cache, 1.8 GHz, 400MHz), Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2, 15.4TFT WXGA Acer CrystalBrite, 512MB RAM (2x256), 80GB HDD, DVD Dual double layer (tray), LiIon, 56K modem, Wired Gigabit Lan & Wireless 802.11b/g, no FDD, 128MB ATI X700, 6-in-1 card reader

http://nl.computers.toshiba-europe.c...hibaShop=false

Specs:
systeem
uitleg over basismodel nee
processor merk / type intel pentium m
snelheid processor 1.73 GHz
type geheugen DDR SDRAM
intern geheugen 512 MB
max. intern geheugen 1.5 gb
grootte harddisk 60 gb
meegeleverd os windows
beeld & geluid
beeldscherm type tft
beeldscherm grootte 15.4 inch
max. resolutie 1280x800
touchscreen nee
videokaart type ati radeon x600
videokaart geheugen 64 mb
video geheugen shared nee
geluidskaart ja

Conlusie..?
In principe doen ze dus allebei aan onze voldoeningen, bij de ene zit een grotere harde schijf (verschil boeit vrij weinig, komt toch niet vol) en een beter videokaart (ook niet echt nodig), werkgeheugen ook gelijk (alleen weet ik niet of bij de Toshiba ook 2x256MB inzit of 1x512MB, heb liever het laatste dan kun je nog extra reepje erin pluggen later) dus dan blijft eigenlijk alleen de processor over als verschil en tja ik heb werkelijk geen idee welke van de twee sneller is en welke het zuinigst/langst met een accu omgaat, nu heb ik jullie dus nodig ^^
Welke zouden jullie mij aanraden, of wellicht een geheel andere laptop ? Deze twee zijn volgens mij redelijk bekend en vaak goed getest dusja...
Alvast bedankt!

EDIT: De acer 5024 valt dus af, 4200rpm HDD en de Toshiba 5400rpm

Laatst gewijzigd op 13-01-2006 om 18:43.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2006, 19:12
Verwijderd
Waarom wil je per sé een videokaart met eigen geheugen? Voor een office laptop is dat toch niet zo belangrijk?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 20:06
]{ing
]{ing is offline
Asus A6VC. pwned mn eigen veel duurdere notebook bijna
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 20:32
real.scary
real.scary is offline
Laurens, omdat het budget er zich voor loont .. ?
En het is gewoon zonde om zulk soort dingen van je werkgeheugen mee te laten snoepen terwijl dat in dit geval behoorlijk nodig is, imo.
Mn ma krijgt met gemak 400/500MB vol :X, wellicht kan ze daaraan werken om dat te verminderen maar waarom zou ze als het met dit budget imo wel een nonshared graka erin moet kunnen.

Edit: King is zeker een leuke laptop, maar buiten het budget.. Komt toch weer minimaal op 1026 euro en dat zijn er 26 teveel.

Laatst gewijzigd op 13-01-2006 om 20:35.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 20:51
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
real.scary schreef op 13-01-2006 @ 21:32 :
Laurens, omdat het budget er zich voor loont .. ?
En het is gewoon zonde om zulk soort dingen van je werkgeheugen mee te laten snoepen terwijl dat in dit geval behoorlijk nodig is, imo.
Mn ma krijgt met gemak 400/500MB vol :X, wellicht kan ze daaraan werken om dat te verminderen maar waarom zou ze als het met dit budget imo wel een nonshared graka erin moet kunnen.

Edit: King is zeker een leuke laptop, maar buiten het budget.. Komt toch weer minimaal op 1026 euro en dat zijn er 26 teveel.
Als de kwaliteit van deze laptop echt veel beter is dan van de suggesties die nog gaan komen die net onder je budget zitten zou ik persoonlijk het budget opschroeven. Helemaal als het verschil maar 26 euro is.

Je kan beter een iets duurdere maar veel betere investering doen dan een iets goedkopere en wat mindere. Hier zal je imo echt geen spijt van krijgen. Ik weet zo niet wat er verder nog voorbij gaat komen maar de specs van deze ^ zien er niet verkeerd uit.
Oud 13-01-2006, 21:20
]{ing
]{ing is offline
26 euro

Ik heb iig ervaring met de Toshiba Satellite Pro serie notebook en die was niet bepaald degelijk. Van de Asus heb ik een betere indruk gekregen. Zelf heb ik een NEC, die doet ook qua built quality onder voor die Asus.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 10:53
J-roenn
J-roenn is offline
ik weet ook niet of je ma die dingen mee gaat zeulen overal naartoe of dat ze m alleen thuis gebruikt, want bijvoorbeeld acer laptops hebben zeer fragiele behuizing waar bij het minste of geringste al beschadigingen aan komen ( voor de rest ook zeer brakke laptops ), in het geval van meezeulen zou je beter naar een HP kunnen kijken, die netjes afgewerkt en lekker robuust is.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 22:23
twain4me
twain4me is offline
Citaat:

Edit: King is zeker een leuke laptop, maar buiten het budget.. Komt toch weer minimaal op 1026 euro en dat zijn er 26 teveel. [/B]
zeur om korting en klaar is klara

*of wacht 2 weken *

asus veegt momenteel redelijk de vloer aan met zijn concurenten.
Ze zijn ze ongeveer 2 jaar geleden mee begonnen toen de eerste 6000 serries de veel duurdere DESKTOP vervangers van Dell hun hielen lieten zien. heel de 6000 serrie zijn echt super dingen. anyway, als ik moest kiezen zou ik zeker voor een asus gaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten