Oud 26-05-2004, 00:58
matrix21
matrix21 is offline
Ik heb nu een online soundkaart, en die bromt en gromt en piept en suist, kortom niet goed
Nu wil ik een geluidskaart kopen maar natuurlijk wel een zo goed mogelijke.
Nu heb ik 4 boxen op m'n pc aangesloten en dit wil ik met die geluidskaart weer doen.
Zal ik dan kiezen voor een soundblaster live of een audigy 2 zs geluidskaart?
Prijs scheelt gigantisch maar kwaliteit ook wel denk ik.
Maar spelen games soepeler als ik die audigy 2 zou kopen? Dit zou de doorslag voor mij wel geven.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-05-2004, 08:56
Verwijderd
Nee, maar het geluid klinkt wel beter.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 10:35
matrix21
matrix21 is offline
Citaat:
Reverend schreef op 26-05-2004 @ 09:56 :
Nee, maar het geluid klinkt wel beter.
Op wat voor manier klinkt het geluid beter van een audigy 2 en een live?

Mijn excuses voor het zetten bij games, moet eigenlijk bij hardware natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 12:40
rizzlar
rizzlar is offline
Er niet heel veel verschil in geluidskaarten, behalve dat de een je dolby surround geeft en de ander alleen stereo. Wel kan een goedkope bijvoorbeeld extra geluid geven zodra je HD bezig is. T verschil begin je trouwens wel te horen als je hele hoge kwaliteit muziek gaat lusiteren op heel hard volume. Er zit geheid wat verschil tussen, maar voor je fs scheelt het echt geen reet... (Voor welke game trouwens ? )
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 13:04
Verwijderd
Het aan- of uitzetten van EAX-hardwareondersteuning scheelt wel in snelheid.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 13:42
matrix21
matrix21 is offline
Citaat:
rizzlar schreef op 01-06-2004 @ 13:40 :
Er niet heel veel verschil in geluidskaarten, behalve dat de een je dolby surround geeft en de ander alleen stereo. Wel kan een goedkope bijvoorbeeld extra geluid geven zodra je HD bezig is. T verschil begin je trouwens wel te horen als je hele hoge kwaliteit muziek gaat lusiteren op heel hard volume. Er zit geheid wat verschil tussen, maar voor je fs scheelt het echt geen reet... (Voor welke game trouwens ? )
Bijvoorbeeld unreal tournament 2004. Ik hoorde dat het met een betere kaart wel beter zou lopen (al heb ik nu ook niet te klagen).

In elk geval had ik wat geld over en heb die audigy 2 gewoon gekocht. Ik zal mijn bevindingen tussen onboard van asus a7n8x-x en de audigy 2 wel hier posten.
In elk geval verwacht ik wel dat het gepiep en gebrom (van inderdaad HD) weg is, anders stuur ik hem gelijk weer terug.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 19:42
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
matrix21 schreef op 01-06-2004 @ 14:42 :
Bijvoorbeeld unreal tournament 2004. Ik hoorde dat het met een betere kaart wel beter zou lopen (al heb ik nu ook niet te klagen).

In elk geval had ik wat geld over en heb die audigy 2 gewoon gekocht. Ik zal mijn bevindingen tussen onboard van asus a7n8x-x en de audigy 2 wel hier posten.
In elk geval verwacht ik wel dat het gepiep en gebrom (van inderdaad HD) weg is, anders stuur ik hem gelijk weer terug.
Ik heb ook een a7n8x-x, en vind het onboard geluid prima.
Oud 08-06-2004, 22:06
Obi Wan
Obi Wan is offline
Hardware?
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 14:00
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Ja, lekker.
Oud 10-06-2004, 13:46
M@rco
M@rco is offline
Ik zou voor de Audigy 2 ZS gaan. Ik heb ooit een test gezien waaruit bleek dat bijv. de SB Live! veel resources gebruikt waardoor het aantal FPS idd daalt.
Oud 13-06-2004, 17:20
SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-06-2004 @ 14:04 :
Het aan- of uitzetten van EAX-hardwareondersteuning scheelt wel in snelheid.
aan of uit dan sneller?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 10:54
bindmiddel
bindmiddel is offline
Sweex 4 channel 3d

does it for me.
Oud 15-06-2004, 18:25
Verwijderd
Citaat:
SubbehQ schreef op 13-06-2004 @ 18:20 :
aan of uit dan sneller?
Bij een wat oudere EAX-kaart (bijv. Soundblaster Live! 1024 of Player) draait je spel langzamer met EAX-hardware ondersteuning aan. Op nieuwere hardware zoals de Audigy zal het weinig schelen.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 23:31
matrix21
matrix21 is offline
Ik heb nou eindelijk die audigy2 zs binnen. Ik moet zeggen dat het een hele verbetering is. Minder ruis, geen gebrom meer.
Kwa fps moet ik zeggen dat het verschil minimaal is. Eigenlijk niet de moeite waard om het hiervoor te kopen (al moet ik zeggen dat bij grote explosies in bijvoorbeeld unreal tournament 2004 de fps enigzins verbeterd lijken te zijn, maar dit kan ook verbeelding zijn).

Echter heb ik totaal geen spijt van mijn aankoop. Het geluid in games is echt vele malen beter 3d dan bij onboard geluid. Je hoort beter waar iets vandaan komt zelfs met maar 4 boxen.
Ik wie loopt te twijfelen kan ik deze kaart wel aanbevelen.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 09:38
Verwijderd
Je moet ook geen geluidskaart kopen om je FPS te verbeteren. Het scheelt natuurlijk wel íets, maar nog steeds niet genoeg om een prestatie van <10 FPS ineens wel speelbaar te krijgen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten