![]() |
gsus watching1 schreef op 27-05-2004 @ 16:35 :
1 van de 10 geboden is dat je niet mag doden, ook in de Koran. Toch zijn er verscheidene moslims die denken dat ze genoeg reden hebben om amerikanen te martelen, verminken en te doden. Voorbeelden zijn 11 september, de onthoofding die bijna iedereen heeft gezien, de amerikanen die in brand zijn gestoken, achter de auto door de stad zijn gesleept en opgehangen. Waarom hoor je nooit andere moslims hierover protesteren of in ieder geval solidariteit tonen aan de rest van de wereld. Dit vinden we niet normaal!! jij luistert niet naar de moslims, jij luistert naar de media, en de media verteld alleen maar de misdaden.
veek amerikanen zijn christenen, de gene die irak zitten vermoorden ook, in bijbel staat in tien geboden dat je niet mag doden,
|
![]() |
Justjoop schreef op 27-05-2004 @ 16:55 :
veek amerikanen zijn christenen, de gene die irak zitten vermoorden ook, in bijbel staat in tien geboden dat je niet mag doden, |
![]() |
gsus watching1 schreef op 27-05-2004 @ 17:01 :
Amerikanen doen het vaak niet zomaar. Ze proberen ook te helpen. Soms maken zij ook fouten. Maar ze gaan niet 5000 mensen in een WTC vermoorden zonder dat er oorlog is of iemands hoofd eraf hakken. |
![]() |
1 van de 10 geboden is dat je niet mag doden, ook in de Koran. Toch zijn er verscheidene moslims die denken dat ze genoeg reden hebben om amerikanen te martelen, verminken en te doden. Voorbeelden zijn 11 september, de onthoofding die bijna iedereen heeft gezien, de amerikanen die in brand zijn gestoken, achter de auto door de stad zijn gesleept en opgehangen. Waarom hoor je nooit andere moslims hierover protesteren of in ieder geval solidariteit tonen aan de rest van de wereld. Dit vinden we niet normaal!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() Als zijn betoogje op waarheden zou berusten dan zou ik een poging wagen om er serieus op in te gaan. |
![]() |
Mujahideen schreef op 27-05-2004 @ 17:16 :
![]() Als zijn betoogje op waarheden zou berusten dan zou ik een poging wagen om er serieus op in te gaan. ![]() |
![]() |
ja we zijn met zijn tweeen. Wat is er niet juist aan ons betoog. reageer serieus a.u.b. en we zijn inderdaad met zijn tweeen.
|
![]() |
gsus watching1 schreef op 27-05-2004 @ 17:27 :
ja we zijn met zijn tweeen. Wat is er niet juist aan ons betoog. reageer serieus a.u.b. en we zijn inderdaad met zijn tweeen. |
![]() |
gsus watching1 schreef op 27-05-2004 @ 16:58 :
Er is nooit een grootse demonstratie geweest dat ze het echt afkeurden. Ik zou wel laten blijken dat ik het niet eens was met de gruwelijkheden die mijn mede gelovigen zouden plegen!! ik bedoel moslims demonstreren net zoveel als christenen, maar ze doen het smane. bij de demonstraties in amsterdam waren heus wel moslims.
JaJ schreef op 27-05-2004 @ 17:37 :
ik heb ook nog niet gehoord van een Christelijke demonstratie tegen de gruwelen van bush, die al zijn aangestipt, terwijl hij toch Christen is. ik bedoel moslims demonstreren net zoveel als christenen, maar ze doen het smane. bij de demonstraties in amsterdam waren heus wel moslims. ![]() |
![]() |
JaJ schreef op 27-05-2004 @ 17:43 :
nee klopt, maar demonstraties zijn demonstraties. kee, ongelukkig voorbeeld, ik zat nog een beetje met de gruwelen van bush gok ik. maar ik geloof dat je wel snapt wat ik bedoel |
![]() |
Mu schreef op 27-05-2004 @ 17:51 :
ehm nee want dat waren demostraties tegen oorlogen die door veel moslims als anti-islamitisch worden gezien
JaJ schreef op 27-05-2004 @ 19:19 :
ja, maar er demonstreerden niet alleen moslims, ook Christenen. ik denk gewoon dat er altijd meer mensen een mening over het onderwerp hebben dan alleen de direct betrokken groep. |
![]() |
1 van de 10 geboden is dat je niet mag doden, ook in de Koran. Toch zijn er verscheidene moslims die denken dat ze genoeg reden hebben om amerikanen te martelen, verminken en te doden. Voorbeelden zijn 11 september, de onthoofding die bijna iedereen heeft gezien, de amerikanen die in brand zijn gestoken, achter de auto door de stad zijn gesleept en opgehangen. Waarom hoor je nooit andere moslims hierover protesteren of in ieder geval solidariteit tonen aan de rest van de wereld. Dit vinden we niet normaal!!
Verwijderd
Het ligt niet aan de religie, maar aan de mens die zondige dingen doet.
moslim, jood, christen...het maakt allemaal niet uit... |
![]() |
gsus watching1 schreef op 27-05-2004 @ 16:58 :
Er is nooit een grootse demonstratie geweest dat ze het echt afkeurden. Ik zou wel laten blijken dat ik het niet eens was met de gruwelijkheden die mijn mede gelovigen zouden plegen!!
nare man schreef op 28-05-2004 @ 18:07 :
Komt door de opvatting die in (sommige/veel) moslimkringen leeft, dat de islamieten een éenheid onder allah moeten vormen en ze daarom hun geloofsbroeders niet mogen afvallen. ![]() Het is algemeen bekend dat 1. onschuldige mensne doden verboden is 2. zelfmoord verboden is. 3. jihaad zonder 1 gemeenschappelijke leider verboden is.
Verwijderd
Oum Taqiyyah schreef op 28-05-2004 @ 21:25 :
![]() Het is algemeen bekend dat 1. onschuldige mensne doden verboden is 2. zelfmoord verboden is. 3. jihaad zonder 1 gemeenschappelijke leider verboden is. Als je tenminste belooft niet meteen aan te komen met het verhaal 'dan zijn dat geen echte moslims' want dat is écht het slapste excuus dat er bestaat. ![]() |
![]() |
Vraag dat aan hun. wat bereik je ermee door dat hier te vragen?
hebt uw vijanden lief. |
![]() |
Oum Taqiyyah schreef op 28-05-2004 @ 21:25 :
Het is algemeen bekend dat zelfmoord verboden is. Even iets anders: de zin "dat laat de media niet zien" moet "dat laten de media niet zien" zijn. Media is namelijk het meervoud van medium.
koekjes schreef op 27-05-2004 @ 17:37 :
10 geboden staat Gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben. ik geloof niet in een god, dus ook geen andere god Gij zult u geen gesneden beeld maken noch enige gestalte van wat boven in de hemel, noch van wat beneden op de aarde, noch van wat in de wateren onder de aarde is. Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de Here, uw God, ben een naijverig God, die de ongerechtigheid der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde en aan het vierde geslacht van hen die Mij haten, en die barmhartigheid doe aan duizenden van hen die Mij liefhebben en mijn geboden onderhouden. [b]doe ik ook niet] Gij zult de naam van de Here, uw God, niet ijdel gebruiken, want de Here zal niet onschuldig houden wie zijn naam ijdel gebruikt. doe ik niet Gedenk de sabbatdag, dat gij die heiligt; zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen; maar de zevende dag is de sabbat van de Here, uw God; dan zult gij geen werk doen, gij noch uw zoon, noch uw dochter, noch uw dienstknecht, noch uw dienstmaagd, noch uw vee, noch de vreemdeling die in uw steden woont. Want in zes dagen heeft de Here de hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is, en Hij rustte op de zevende dag; daarom zegende de Here de sabbatdag en heiligde die. ik doe geen zak op zondag Eer uw vader en uw moeder, opdat uw dagen verlengd worden in het land dat de Here, uw God, u geven zal. check] Gij zult niet doodslaan. doe ik niet Gij zult niet echtbreken. ik ga niet vreemd Gij zult niet stelen. zal ik nooit doen Gij zult geen valse getuigenis spreken tegen uw naaste. alleen deze breek ik heel soms Gij zult niet begeren uws naasten huis; gij zult niet begeren uws naasten vrouw, noch zijn dienstknecht, noch zijn dienstmaagd, noch zijn rund, noch zijn ezel, noch iets dat van uw naaste is. geen last van houden alle christenen zich hieraan? nou dan... en zit niet zo te zeike op iedereen die moslims is...en weet je wat die fucking amerikanen allemaal met hun gijzelaars doen? ga hun bekeren of ga daar over zeuren, elk geloof heeft zieke extremisten dat zijn niet alleen moslims... ![]() maar voor de rest ben ik het met je eens
nare man schreef op 29-05-2004 @ 01:05 :
Hoe vormt dat een weerlegging van mijn stelling? Juist: niet. En dit heeft enige weken geleden in de Volkskrant gestaan, in de rubriek Forum, van een hoogleraar islamologie. Ik zal het even voor je opzoeken. Als je tenminste belooft niet meteen aan te komen met het verhaal 'dan zijn dat geen echte moslims' want dat is écht het slapste excuus dat er bestaat. ![]() Ik heb het recht niet om over mensen te oordelen. Dus hoe kan ik nou zeggen over iemand of ze geen echte moslims zijn of niet.
Dat is niet juist. Het is wel verboden om iemand tot zelfmoord aan te zetten.
Even iets anders: de zin "dat laat de media niet zien" moet "dat laten de media niet zien" zijn. Media is namelijk het meervoud van medium. "O you who believe, do not consume each others' properties illicitly - only mutually acceptable transactions are permitted. You shall not kill yourselves. GOD is Merciful towards you. Anyone who commits these transgressions, maliciously and deliberately, we will condemn him to Hell. This is easy for GOD to do." (Holy Quran 4:29-30) Zie ook : http://www.renaissance.com.pk/janqure2y1.htm En Moslims zeggen er wel wat over, alleen dat laat de media niet zien. Waarom zeggen de meeste christenen niks over de aanslagen die Amerika heeft gepleegd op de Irakezen en andere landen. http://www.iraqvictims.com
Realmoslim schreef op 05-06-2004 @ 15:10 :
Dat is wel juist, het is verboden om zelfmoord te plegen. "O you who believe, do not consume each others' properties illicitly - only mutually acceptable transactions are permitted. You shall not kill yourselves. GOD is Merciful towards you. Anyone who commits these transgressions, maliciously and deliberately, we will condemn him to Hell. This is easy for GOD to do." (Holy Quran 4:29-30)
Verwijderd
Realmoslim schreef op 05-06-2004 @ 15:10 :
Dat is wel juist, het is verboden om zelfmoord te plegen. "O you who believe, do not consume each others' properties illicitly - only mutually acceptable transactions are permitted. You shall not kill yourselves. GOD is Merciful towards you. Anyone who commits these transgressions, maliciously and deliberately, we will condemn him to Hell. This is easy for GOD to do." (Holy Quran 4:29-30) |
![]() |
nare man schreef op 05-06-2004 @ 16:56 :
Dit stukje tekst is gericht tot 'you who believe'. Je kunt 'each others' dus makkelijk uitleggen als ook gericht tot degenen die geloven, m.a.w. dat het voor gelovigen niet is toegestaan elkaar te doden maar wel om ongelovigen te doden. Ook die zinsnede over het niet verrichten van handelingen die niet wederzijds aanvaardbaar zijn kun je op die manier uitleggen. Ik denk dat dat in de praktijk ook wel gedaan wordt. Mathfreak, waar had je het over?
Realmoslim schreef op 05-06-2004 @ 18:10 :
Mathfreak, waar had je het over?
mathfreak schreef op 05-06-2004 @ 18:26 :
Wat ik zei was dat het bestaan van God niet meer is dan een veronderstelling. Het vers dat je aanhaalde begon met de zinsnede "O jullie die geloven", waarbij geloven in de religieuze zin van het woord wordt opgevat. Ik geloof echter niet in religieuze zin, vandaar mijn opmerking dat het bestaan van God alleen maar een hypothese is en geen absoluut gegeven. Er staat wel in dat je niet mag doden, maar er stond toch ook iets zovan, je bent hier niet voor vrede, maar je moet volgelingen voor je geloof krijgen blablabla...
En Nederlandse moslims zeggen er wel wat van, elke moslim zegt volgens mij iets van de extremisten.