Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2004, 15:35
gsus watching1
gsus watching1 is offline
1 van de 10 geboden is dat je niet mag doden, ook in de Koran. Toch zijn er verscheidene moslims die denken dat ze genoeg reden hebben om amerikanen te martelen, verminken en te doden. Voorbeelden zijn 11 september, de onthoofding die bijna iedereen heeft gezien, de amerikanen die in brand zijn gestoken, achter de auto door de stad zijn gesleept en opgehangen. Waarom hoor je nooit andere moslims hierover protesteren of in ieder geval solidariteit tonen aan de rest van de wereld. Dit vinden we niet normaal!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-05-2004, 15:46
Mu
Mu is offline
In persoonlijke kring keuren deze Moslims het wel af, maar het is ook moeilijk omdat ze wel onderdeel zijn van hetzelfde geloof. Kijk, de meer tolerante Moslims zijn dan wel weer zo tolerant, dat ze dit soort extremere Moslims hun interpretatie gunnen van het geloof...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 15:48
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
gsus watching1 schreef op 27-05-2004 @ 16:35 :
1 van de 10 geboden is dat je niet mag doden, ook in de Koran. Toch zijn er verscheidene moslims die denken dat ze genoeg reden hebben om amerikanen te martelen, verminken en te doden. Voorbeelden zijn 11 september, de onthoofding die bijna iedereen heeft gezien, de amerikanen die in brand zijn gestoken, achter de auto door de stad zijn gesleept en opgehangen. Waarom hoor je nooit andere moslims hierover protesteren of in ieder geval solidariteit tonen aan de rest van de wereld. Dit vinden we niet normaal!!
uhm, die hoor jij niet omdat je niet luistert? echt, op iedere "islamgate" heb ik ook islamieten gehoord, die soms voor waren, soms tegen.
jij luistert niet naar de moslims, jij luistert naar de media, en de media verteld alleen maar de misdaden.
Oud 27-05-2004, 15:55
Legend Of Rusj@
Legend Of Rusj@ is offline
veek amerikanen zijn christenen, de gene die irak zitten vermoorden ook, in bijbel staat in tien geboden dat je niet mag doden,
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 15:57
Mu
Mu is offline
Citaat:
Justjoop schreef op 27-05-2004 @ 16:55 :
veek amerikanen zijn christenen, de gene die irak zitten vermoorden ook, in bijbel staat in tien geboden dat je niet mag doden,
Ja, dat is op zich wel een goed punt; op bepaalde momenten lijken bepaalde geboden vergeten te mogen worden. Helaas...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 15:58
gsus watching1
Er is nooit een grootse demonstratie geweest dat ze het echt afkeurden. Ik zou wel laten blijken dat ik het niet eens was met de gruwelijkheden die mijn mede gelovigen zouden plegen!!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 16:01
gsus watching1
Amerikanen doen het vaak niet zomaar. Ze proberen ook te helpen. Soms maken zij ook fouten. Maar ze gaan niet 5000 mensen in een WTC vermoorden zonder dat er oorlog is of iemands hoofd eraf hakken.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 16:04
Mu
Mu is offline
Citaat:
gsus watching1 schreef op 27-05-2004 @ 17:01 :
Amerikanen doen het vaak niet zomaar. Ze proberen ook te helpen. Soms maken zij ook fouten. Maar ze gaan niet 5000 mensen in een WTC vermoorden zonder dat er oorlog is of iemands hoofd eraf hakken.
Het probleem blijft dat in zowel Bijbel als Koran staat dat er niet gedood mag worden en dat daar door de mens uitzonderingen op bedacht zijn. Deze zijn open voor interpretatie door de mens zelf. Ik zou niet zeggen dat de oorlog in Irak een betere reden is dan het terrorisme dat Amerika jarenlang heeft toegepast op o.a. het minder rijke Oosten.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 16:07
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 16:07
Mu
Mu is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 27-05-2004 @ 17:07 :
ja ook dat "dat vinden we niet normaal"
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 16:10
AILILLA
AILILLA is offline
in alle geloven heb je uitwassen, de over het algemeen gematigde moslims worden hier natuurlijk ook niet blij van.
Het wordt ook afgekeurd door de bijv. Nederlandse moslims (een gedeelte van...dan) , maar als je het hebt over moslims in Irak zelf bijv. die de gruweldaden van hun medegelovigen afkeuren,
tja... als die dat laten merken worden ze direct gezien als verraders en zijn ze hun leven ook niet zeker meer.
Oud 27-05-2004, 16:16
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Mu schreef op 27-05-2004 @ 17:07 :
ja ook dat "dat vinden we niet normaal"

Als zijn betoogje op waarheden zou berusten dan zou ik een poging wagen om er serieus op in te gaan.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 16:20
Mu
Mu is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 27-05-2004 @ 17:16 :

Als zijn betoogje op waarheden zou berusten dan zou ik een poging wagen om er serieus op in te gaan.
Volgens mij is "gsus watching1" twee mensen. Tsja, soms komen zelfs twee mensen ook niet tot een juist verhaal.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 16:27
gsus watching1
ja we zijn met zijn tweeen. Wat is er niet juist aan ons betoog. reageer serieus a.u.b. en we zijn inderdaad met zijn tweeen.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 16:28
Mu
Mu is offline
Citaat:
gsus watching1 schreef op 27-05-2004 @ 17:27 :
ja we zijn met zijn tweeen. Wat is er niet juist aan ons betoog. reageer serieus a.u.b. en we zijn inderdaad met zijn tweeen.
Ik heb al enkele malen serieus gereageerd...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 16:31
zeehond23
zeehond23 is offline
1. Amerikanen hebben wel degelijk mensen vermoord zonder dat er een oorlog was

2. Ook in tijd van oorlog heeft amerika onnodig slachtoffers gemaakt, ik doel hiermee op het gebruik van de atoombom, terwijl rusland nagenoeg japan had verslagen.

ik veracht de wijze waarop de "moslimfundamentalisten" nu hun standpunt duidelijk maken, maar er zal vast ook een reden voor zijn. Amerika heeft de meeste dictators aan de macht geholpen in het midden oosten, en nu proberen ze dat terug te draaien. Amerika is zelf de oorzaak dat de terroristen (of vrijheidsstrijders, ligt er maar aan aan welke kant je staat) nu zich tegen amerika richten. Verdeel en heers... Verdeel en wees gelijk zou het moeten zijn..
Oud 27-05-2004, 16:32
merijn
merijn is offline
Van wat ik gehoord heb.... weet het dus niet zeker.... staat er ook in de koran dat de Jihad (helige oorlog) wel geoorloofd is. Het is maar hoe je het bekijkt, maar dit zou best als onderdeel van de Jihad gezien kunnen worden.

Verder staat er ook in de bijbel dat men niet mag doden en dat men zijn naaste lief moet hebben. De o zo gelovige Bush (God bless America) doet niets anders dan mensen doden....

Oftewel.... Christenen en Moslims.... het is een pot nat.

(Ik heb het hier niet over de oprechte gelovigen die zich wel 'normaal' gedragen, alleen over al die mensen die onnodig doden. Jihad of geen Jihad, doden = FOUT!)
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 16:37
Verwijderd
10 geboden staat
Gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben.

Gij zult u geen gesneden beeld maken noch enige gestalte van wat boven in de hemel, noch van wat beneden op de aarde, noch van wat in de wateren onder de aarde is. Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de Here, uw God, ben een naijverig God, die de ongerechtigheid der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde en aan het vierde geslacht van hen die Mij haten, en die barmhartigheid doe aan duizenden van hen die Mij liefhebben en mijn geboden onderhouden.

Gij zult de naam van de Here, uw God, niet ijdel gebruiken, want de Here zal niet onschuldig houden wie zijn naam ijdel gebruikt.

Gedenk de sabbatdag, dat gij die heiligt; zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen; maar de zevende dag is de sabbat van de Here, uw God; dan zult gij geen werk doen, gij noch uw zoon, noch uw dochter, noch uw dienstknecht, noch uw dienstmaagd, noch uw vee, noch de vreemdeling die in uw steden woont. Want in zes dagen heeft de Here de hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is, en Hij rustte op de zevende dag; daarom zegende de Here de sabbatdag en heiligde die.

Eer uw vader en uw moeder, opdat uw dagen verlengd worden in het land dat de Here, uw God, u geven zal.

Gij zult niet doodslaan.

Gij zult niet echtbreken.

Gij zult niet stelen.

Gij zult geen valse getuigenis spreken tegen uw naaste.

Gij zult niet begeren uws naasten huis; gij zult niet begeren uws naasten vrouw, noch zijn dienstknecht, noch zijn dienstmaagd, noch zijn rund, noch zijn ezel, noch iets dat van uw naaste is.

houden alle christenen zich hieraan? nou dan... en zit niet zo te zeike op iedereen die moslims is...en weet je wat die fucking amerikanen allemaal met hun gijzelaars doen? ga hun bekeren of ga daar over zeuren, elk geloof heeft zieke extremisten dat zijn niet alleen moslims...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 16:37
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
gsus watching1 schreef op 27-05-2004 @ 16:58 :
Er is nooit een grootse demonstratie geweest dat ze het echt afkeurden. Ik zou wel laten blijken dat ik het niet eens was met de gruwelijkheden die mijn mede gelovigen zouden plegen!!
ik heb ook nog niet gehoord van een Christelijke demonstratie tegen de gruwelen van bush, die al zijn aangestipt, terwijl hij toch Christen is.

ik bedoel moslims demonstreren net zoveel als christenen, maar ze doen het smane. bij de demonstraties in amsterdam waren heus wel moslims.
Oud 27-05-2004, 16:39
Verwijderd
en de koran bedoeling van JIHAD is zoektocht naar heiligdom ofzo... helemaal geen heilige oorlog of iets in die richting

jihad betekend helemaal niet heilige oorlog dat heeft iemand ervan gemaakt...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 16:39
Mu
Mu is offline
Citaat:
JaJ schreef op 27-05-2004 @ 17:37 :
ik heb ook nog niet gehoord van een Christelijke demonstratie tegen de gruwelen van bush, die al zijn aangestipt, terwijl hij toch Christen is.

ik bedoel moslims demonstreren net zoveel als christenen, maar ze doen het smane. bij de demonstraties in amsterdam waren heus wel moslims.
ehm die demonstraties waren niet tegen terreur toch of wel?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 16:43
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Mu schreef op 27-05-2004 @ 17:39 :
ehm die demonstraties waren niet tegen terreur toch of wel?
nee klopt, maar demonstraties zijn demonstraties.
kee, ongelukkig voorbeeld, ik zat nog een beetje met de gruwelen van bush gok ik.
maar ik geloof dat je wel snapt wat ik bedoel
Oud 27-05-2004, 16:51
Mu
Mu is offline
Citaat:
JaJ schreef op 27-05-2004 @ 17:43 :
nee klopt, maar demonstraties zijn demonstraties.
kee, ongelukkig voorbeeld, ik zat nog een beetje met de gruwelen van bush gok ik.
maar ik geloof dat je wel snapt wat ik bedoel
ehm nee want dat waren demostraties tegen oorlogen die door veel moslims als anti-islamitisch worden gezien
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 17:18
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Als je naar het grote geheel kijkt zijn de moslims echt niet zoveel slechter dan de Amerikanen. Dus is het logisch dat de mede-moslims niet grote optochten organiseren om hun geloofgenoten af te vallen. Betekent niet dat het eens zijn met alle acties.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 18:19
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Mu schreef op 27-05-2004 @ 17:51 :
ehm nee want dat waren demostraties tegen oorlogen die door veel moslims als anti-islamitisch worden gezien
ja, maar er demonstreerden niet alleen moslims, ook Christenen. ik denk gewoon dat er altijd meer mensen een mening over het onderwerp hebben dan alleen de direct betrokken groep.
Oud 27-05-2004, 18:27
Mu
Mu is offline
Citaat:
JaJ schreef op 27-05-2004 @ 19:19 :
ja, maar er demonstreerden niet alleen moslims, ook Christenen. ik denk gewoon dat er altijd meer mensen een mening over het onderwerp hebben dan alleen de direct betrokken groep.
ja klopt
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 19:14
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
waarom hoor ik dat wel? en waarom hoor ik zo weinig christenen en joden over wat hun medegelovigen wereldwijd aanrichten???
Oud 28-05-2004, 08:56
Verwijderd
Het ligt niet aan de religie, maar aan de mens die zondige dingen doet.

moslim, jood, christen...het maakt allemaal niet uit...
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 14:54
tosyali
tosyali is offline
ik ben ook tegen moslims die zomaar mensen doden. maar een demonstratie voor dat zou ik niet doen, liever een demon. voor amerika. die zijn altijd de onrusstokers en zal ook blijven. ik had een lijst van een vriend gekregen wat amerika allemaal heeft gedaan behalve de laatste tien jaar.

Jihad is iets anders dan onschuldige slachtoffers doden. Jihad is niet alleen met oorlog, je kan het met je handen en mond ook doen. onze profeet(vzmh) zei toen hij van een grote veldslag kwam, we zijn klaar met de kleine jihad, nu op naar de grote jihad(haddieth), en dat is tegen jezelf(de moeilijkste van alle Jihad).
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 16:13
Verwijderd
Pfff, daar gaan we weer...

Waarom wordt er van de Islamitische gemeenschap verwacht om kritiek in het openbaar te leveren..??
Ik heb anders ook geen andere ongelovigen/Christenen zien demonstreren om misdaden van Christenen/niet-gelovigen...

Laatst gewijzigd op 28-05-2004 om 16:16.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 16:54
Love & Peace
Love & Peace is offline
Er zijn miljoenen irakese burgers in Irak. Als je louter naar de beelden op tv zou kijken en deze geloven, zou je denken dat Amerika al die tijd tegenover gewapende soldaten heeft gestaan. Er zijn echt gewoon DUIZENDEN ONSCHULDIGE Irakezen doodgegaan OM NIKS en nu nog steeds worden ze afgemaakt. En dan heb je nog al die lichamelijk gewonden, en dan moet je niet denken aan een gebroken arm maar een overgebleven ledemaat. Over hun geestelijke gezondheid wil ik al helemaal niet beginnen.
Ik denk dat de Irakezen die zichzelf nog uberhaupt iets kunnen afvragen, zich ook afvragen waarom niemand tegenover Amerika gaat staan, en zegt STOP NU is het genoeg geweest.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 17:07
Verwijderd
Komt door de opvatting die in (sommige/veel) moslimkringen leeft, dat de islamieten een éenheid onder allah moeten vormen en ze daarom hun geloofsbroeders niet mogen afvallen.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 20:23
Oum Taqiyyah
Oum Taqiyyah is offline
Citaat:
gsus watching1 schreef op 27-05-2004 @ 16:58 :
Het is toch voor de handliggend dat niemand voor dood en verderf staat. Waarom moet je dat dan nog uiten. En sorry jij laat je teveel leiden door de media, want er zijn vlak na 11 september vele betogingen tegen de aanslagen geweest, maja dat laat de media niet zien.
Oud 28-05-2004, 20:25
Oum Taqiyyah
Oum Taqiyyah is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-05-2004 @ 18:07 :
Komt door de opvatting die in (sommige/veel) moslimkringen leeft, dat de islamieten een éenheid onder allah moeten vormen en ze daarom hun geloofsbroeders niet mogen afvallen.
totaal niet, kom alsjeblieft met een aantal mensen die dat zeggen..
Het is algemeen bekend dat 1. onschuldige mensne doden verboden is
2. zelfmoord verboden is.
3. jihaad zonder 1 gemeenschappelijke leider verboden is.
Oud 29-05-2004, 00:05
Verwijderd
Citaat:
Oum Taqiyyah schreef op 28-05-2004 @ 21:25 :
Hoe vormt dat een weerlegging van mijn stelling? Juist: niet. En dit heeft enige weken geleden in de Volkskrant gestaan, in de rubriek Forum, van een hoogleraar islamologie. Ik zal het even voor je opzoeken.

Als je tenminste belooft niet meteen aan te komen met het verhaal 'dan zijn dat geen echte moslims' want dat is écht het slapste excuus dat er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 08:23
Isa
Isa is offline
Vraag dat aan hun. wat bereik je ermee door dat hier te vragen?
hebt uw vijanden lief.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 08:54
tosyali
tosyali is offline
Onze profeet heeft 8 jaar gewacht om tegen de arabieren(zijn oom enz.) te vechten. 8jaar lang zijn ze vernederd. maar hij(vzmh) wachtte tot hij toestemming van God kreeg.

dus jihad kan je niet zomaar hupsakee .
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 10:59
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Oum Taqiyyah schreef op 28-05-2004 @ 21:25 :
Het is algemeen bekend dat zelfmoord verboden is.
Dat is niet juist. Het is wel verboden om iemand tot zelfmoord aan te zetten.
Even iets anders: de zin "dat laat de media niet zien" moet "dat laten de media niet zien" zijn. Media is namelijk het meervoud van medium.
Oud 01-06-2004, 11:00
JCG
JCG is offline
Citaat:
koekjes schreef op 27-05-2004 @ 17:37 :
10 geboden staat
Gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben.
ik geloof niet in een god, dus ook geen andere god

Gij zult u geen gesneden beeld maken noch enige gestalte van wat boven in de hemel, noch van wat beneden op de aarde, noch van wat in de wateren onder de aarde is. Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de Here, uw God, ben een naijverig God, die de ongerechtigheid der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde en aan het vierde geslacht van hen die Mij haten, en die barmhartigheid doe aan duizenden van hen die Mij liefhebben en mijn geboden onderhouden.
[b]doe ik ook niet]

Gij zult de naam van de Here, uw God, niet ijdel gebruiken, want de Here zal niet onschuldig houden wie zijn naam ijdel gebruikt.
doe ik niet

Gedenk de sabbatdag, dat gij die heiligt; zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen; maar de zevende dag is de sabbat van de Here, uw God; dan zult gij geen werk doen, gij noch uw zoon, noch uw dochter, noch uw dienstknecht, noch uw dienstmaagd, noch uw vee, noch de vreemdeling die in uw steden woont. Want in zes dagen heeft de Here de hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is, en Hij rustte op de zevende dag; daarom zegende de Here de sabbatdag en heiligde die.
ik doe geen zak op zondag

Eer uw vader en uw moeder, opdat uw dagen verlengd worden in het land dat de Here, uw God, u geven zal.
check]

Gij zult niet doodslaan.
doe ik niet
Gij zult niet echtbreken.
ik ga niet vreemd
Gij zult niet stelen.
zal ik nooit doen
Gij zult geen valse getuigenis spreken tegen uw naaste.
alleen deze breek ik heel soms
Gij zult niet begeren uws naasten huis; gij zult niet begeren uws naasten vrouw, noch zijn dienstknecht, noch zijn dienstmaagd, noch zijn rund, noch zijn ezel, noch iets dat van uw naaste is.
geen last van

houden alle christenen zich hieraan? nou dan... en zit niet zo te zeike op iedereen die moslims is...en weet je wat die fucking amerikanen allemaal met hun gijzelaars doen? ga hun bekeren of ga daar over zeuren, elk geloof heeft zieke extremisten dat zijn niet alleen moslims...
mag ik nu moslims bashen?
maar voor de rest ben ik het met je eens
Oud 02-06-2004, 13:23
Oum Taqiyyah
Oum Taqiyyah is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-05-2004 @ 01:05 :
Hoe vormt dat een weerlegging van mijn stelling? Juist: niet. En dit heeft enige weken geleden in de Volkskrant gestaan, in de rubriek Forum, van een hoogleraar islamologie. Ik zal het even voor je opzoeken.

Als je tenminste belooft niet meteen aan te komen met het verhaal 'dan zijn dat geen echte moslims' want dat is écht het slapste excuus dat er bestaat.

Ik heb het recht niet om over mensen te oordelen. Dus hoe kan ik nou zeggen over iemand of ze geen echte moslims zijn of niet.
Oud 05-06-2004, 14:10
Realmoslim
Realmoslim is offline
Citaat:
Dat is niet juist. Het is wel verboden om iemand tot zelfmoord aan te zetten.
Even iets anders: de zin "dat laat de media niet zien" moet "dat laten de media niet zien" zijn. Media is namelijk het meervoud van medium.
Dat is wel juist, het is verboden om zelfmoord te plegen.

"O you who believe, do not consume each others' properties illicitly - only mutually acceptable transactions are permitted. You shall not kill yourselves. GOD is Merciful towards you.
Anyone who commits these transgressions, maliciously and deliberately, we will condemn him to Hell. This is easy for GOD to do." (Holy Quran 4:29-30)

Zie ook :
http://www.renaissance.com.pk/janqure2y1.htm

En Moslims zeggen er wel wat over, alleen dat laat de media niet zien. Waarom zeggen de meeste christenen niks over de aanslagen die Amerika heeft gepleegd op de Irakezen en andere landen.

http://www.iraqvictims.com
Oud 05-06-2004, 15:36
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Realmoslim schreef op 05-06-2004 @ 15:10 :

"O you who believe, do not consume each others' properties illicitly - only mutually acceptable transactions are permitted. You shall not kill yourselves. GOD is Merciful towards you.
Anyone who commits these transgressions, maliciously and deliberately, we will condemn him to Hell. This is easy for GOD to do." (Holy Quran 4:29-30)
Mag ik je er in dat verband even op wijzen dat het bestaan van God niet meer is dan een hypothese en geen absoluut gegeven? Ik blijf wat dat betreft dus bij wat ik in mijn eerdere reply vermeldde, namelijk dat het niet de zelfmoord zelf is die verboden is, maar wel het iemand aanzeten tot zelfmoord.
Oud 05-06-2004, 15:56
Verwijderd
Citaat:
Realmoslim schreef op 05-06-2004 @ 15:10 :

Dit stukje tekst is gericht tot 'you who believe'. Je kunt 'each others' dus makkelijk uitleggen als ook gericht tot degenen die geloven, m.a.w. dat het voor gelovigen niet is toegestaan elkaar te doden maar wel om ongelovigen te doden. Ook die zinsnede over het niet verrichten van handelingen die niet wederzijds aanvaardbaar zijn kun je op die manier uitleggen. Ik denk dat dat in de praktijk ook wel gedaan wordt.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 17:10
Realmoslim
Realmoslim is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-06-2004 @ 16:56 :
Dit stukje tekst is gericht tot 'you who believe'. Je kunt 'each others' dus makkelijk uitleggen als ook gericht tot degenen die geloven, m.a.w. dat het voor gelovigen niet is toegestaan elkaar te doden maar wel om ongelovigen te doden. Ook die zinsnede over het niet verrichten van handelingen die niet wederzijds aanvaardbaar zijn kun je op die manier uitleggen. Ik denk dat dat in de praktijk ook wel gedaan wordt.
Ten eerste dat vers gaat niet over doden, maar het gaat over zelfmoord...en de vers zegt ook dat de ongelovigen naar de hel gaan als ze zelfmoord plegen net als de gelovige. Er zijn vele verzen in de Quran die het doden van onschuldigen verbieden.

Mathfreak, waar had je het over?
Oud 05-06-2004, 17:26
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Realmoslim schreef op 05-06-2004 @ 18:10 :
Mathfreak, waar had je het over?
Wat ik zei was dat het bestaan van God niet meer is dan een veronderstelling. Het vers dat je aanhaalde begon met de zinsnede "O jullie die geloven", waarbij geloven in de religieuze zin van het woord wordt opgevat. Ik geloof echter niet in religieuze zin, vandaar mijn opmerking dat het bestaan van God alleen maar een hypothese is en geen absoluut gegeven.
Oud 12-06-2004, 12:12
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Er staat wel in dat je niet mag doden, maar er stond toch ook iets zovan, je bent hier niet voor vrede, maar je moet volgelingen voor je geloof krijgen blablabla...
En Nederlandse moslims zeggen er wel wat van, elke moslim zegt volgens mij iets van de extremisten.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 14:43
Rafiq
Rafiq is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 05-06-2004 @ 18:26 :
Wat ik zei was dat het bestaan van God niet meer is dan een veronderstelling. Het vers dat je aanhaalde begon met de zinsnede "O jullie die geloven", waarbij geloven in de religieuze zin van het woord wordt opgevat. Ik geloof echter niet in religieuze zin, vandaar mijn opmerking dat het bestaan van God alleen maar een hypothese is en geen absoluut gegeven.
We praten toch nu of zelfmoord is verboden in Islam?

Citaat:
Er staat wel in dat je niet mag doden, maar er stond toch ook iets zovan, je bent hier niet voor vrede, maar je moet volgelingen voor je geloof krijgen blablabla...
En Nederlandse moslims zeggen er wel wat van, elke moslim zegt volgens mij iets van de extremisten.
Waar staat "je bent hier niet voor vrede"?
Oud 12-06-2004, 15:17
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Rafiq schreef op 12-06-2004 @ 15:43 :
We praten toch nu of zelfmoord is verboden in Islam?
Het mag misschien zo zijn dat de Islam stelt dat zelfmoord verboden is, maar dat is een andere interpretatie. Hier in Nederland geldt dat zelfmoord niet verboden is, maar wel het iemand aanzetten tot zelfmoord. Het verbod op zelfmoord in de Islam moet dan ook niet als een absolute waarheid worden gezien, aangezien er niet zoiets als een absolute waarheid bestaat.
Oud 12-06-2004, 15:19
Rafiq
Rafiq is offline
Oum taqiyah zei toch:

Citaat:
Hij praat nu toch over zelfmoord in de Islam?
Oud 12-06-2004, 15:38
Realmoslim
Realmoslim is offline
Mathfreak de Moslims zien de Quran als absolute waarheid en we hebben het nu ook over Moslims en dus niet over de Nederlandse wet.
Reageren

Regels voor berichten