Oud 31-05-2004, 11:01
Hardcore
Hardcore is offline
Hoi ik heb een aantal vragen.
Ik zou graag mijn spiermassa willen opkrikken (niet teveel hoor gewoon dat ik wat gespierder ben). Maar ik wil ook mijn conditie verbeteren. Alleen als ik ga kijken op internet voor schema's dan kom ik altijd schema's tegen voor elk apart. Dus nooit een combinatie ervan. Ik heb prachtige schema's liggen voor fitness dat je mooie spieren krijgt, maar ik heb ook schema's voor hoe je door hardlopen veel conditie krijgt. Alleen valt dit wel te combineren? Want als ik bijvoorbeeld naar sommige boksers kijk dan hebben ze een mooi gespierd lichaam, maar ze zijn niet traag of sloom en beschikken toch over erg veel conditie. Heeft iemand tips? Of schema's of zelf ervaringen voor dit probleem? Mijn doel is mooi gespierd en veel uithoudingsvermogen.
Oud 31-05-2004, 12:38
boer
boer is offline
je zegt het zelf al, ga bokstraining doen

je moet gewoon met lichtere gewichten werken om uithoudingsvermogen en spieren op te bouwen.
Oud 01-06-2004, 19:05
KJ
KJ is offline
Je word wel sterker als je veel traint met lichtere gewichten maar je spieren worden er niet echt groter van. Als je grotere spieren wilt moet je zwaarder trainen.
Oud 01-06-2004, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Hardcore schreef op 31-05-2004 @ 12:01 :
Hoi ik heb een aantal vragen.
Ik zou graag mijn spiermassa willen opkrikken (niet teveel hoor gewoon dat ik wat gespierder ben). Maar ik wil ook mijn conditie verbeteren. Alleen als ik ga kijken op internet voor schema's dan kom ik altijd schema's tegen voor elk apart. Dus nooit een combinatie ervan. Ik heb prachtige schema's liggen voor fitness dat je mooie spieren krijgt, maar ik heb ook schema's voor hoe je door hardlopen veel conditie krijgt. Alleen valt dit wel te combineren? Want als ik bijvoorbeeld naar sommige boksers kijk dan hebben ze een mooi gespierd lichaam, maar ze zijn niet traag of sloom en beschikken toch over erg veel conditie. Heeft iemand tips? Of schema's of zelf ervaringen voor dit probleem? Mijn doel is mooi gespierd en veel uithoudingsvermogen.
simpelste:
ene dag hardlopen
andere dag opdrukken, sit ups, parahouding enzo doen.
en elke dag rek-en-strek oefeningen.
(lenigheid is érg praktisch)
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 23:55
Kirk22
Kirk22 is offline
lopen met gewichen. die pols en enkelbandjes kan je vast wel ergens in een gemiddelde winkel kopen, anders bestellen ze die voor je.
Doe ook explosieve ren-training.
Beter ga je gewoon fitessen en doe je 20minuten roeien en lopen/fietsen/etc ervoor.
Oud 10-06-2004, 19:51
hardhitter
hardhitter is offline
in de sportschool, werken met relatief (dus voor jou redelijk zware) gewichten, met een stuk of 8 tot 10 reps. --> drie setjes.

daarnaast gewoon gaan hardlopen, als je dit tegelijk gaat doen zal het misschien ietsjes langzamer gaan dan wanneer je alleen naar de sportschool gaat maar veel zal het niet schelen.

succes!
Oud 11-06-2004, 22:36
Verwijderd
persoonlijk vind ik fitness saai.
je zit alleen maar zinloos op zo'n apparaat te rennen/roeien/rossen.
voor rkacht is het wel makkelijk, maar voor conditietraining -> gewoon buiten hardlopen.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 23:34
snieky
snieky is offline
Citaat:
Havock schreef op 11-06-2004 @ 23:36 :
persoonlijk vind ik fitness saai.
je zit alleen maar zinloos op zo'n apparaat te rennen/roeien/rossen.
voor rkacht is het wel makkelijk, maar voor conditietraining -> gewoon buiten hardlopen.
precies ja
Oud 12-06-2004, 14:08
soapenis
soapenis is offline
Hallo,

Ik combineer het door 3 keer in de week krachttraining alleen bovenlichaam(ma wo vr) en 1 of 2 keer in de week hardlopen(wel muziekje erbij anders is het idd saai). werkt best
Oud 12-06-2004, 17:46
Upke
Upke is offline
Dankjewel mensen voor jullie reacties, ik doe nu 2 keer in de week hardlopen en daarnaast door de week fitness met zware gewichten voor kracht en massa.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 13:55
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Citaat:
Upke schreef op 12-06-2004 @ 18:46 :
Dankjewel mensen voor jullie reacties, ik doe nu 2 keer in de week hardlopen en daarnaast door de week fitness met zware gewichten voor kracht en massa.
Ik zou niet overtrainen want dan zakt je conditie alleen maar meer in.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 14:36
hoiikbeneengans
hoiikbeneengans is offline
echte mannen doen 100 pushups, fitniss is voor mietjes
Oud 15-06-2004, 14:56
Upke
Upke is offline
Citaat:
BarbapapaX schreef op 15-06-2004 @ 14:55 :
Ik zou niet overtrainen want dan zakt je conditie alleen maar meer in.
Ja ik weet dat je van overtrainen alleen maar slechter resultaat bereikt. Daar let ik wel voor op. Elke spiergroep train ik 1 x per week. Jah okeej benen dan 3 x per week als je er hardlopen bij telt. Tussendoor heb ik ook rustdagen. Want rust is belangrijk. Kijk je kunt wel stoer zeggen ik doe net ff voor ik naar bed ga ff 50 x opdrukken, en dat elke dag!! Stoer hoor. Maar elke dag is niet goed. Nee want dan krijgen je spieren niet de kans op te groeien, dus door elke dag opdrukken word je niet sterker van.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 11:14
Verwijderd
50 keer opdrukken voor je gaat slapen is helemaal het domste wat je kunt doen. Daar bouw je zeker niks mee op.
Je moet 's ochtends trainen en daarna in de loop van de dag de juiste dingen eten (eiwitten, koolhydraten)
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 12:12
hoiikbeneengans
hoiikbeneengans is offline
Citaat:
spinneman schreef op 16-06-2004 @ 12:14 :
50 keer opdrukken voor je gaat slapen is helemaal het domste wat je kunt doen. Daar bouw je zeker niks mee op.
Je moet 's ochtends trainen en daarna in de loop van de dag de juiste dingen eten (eiwitten, koolhydraten)
als je slaapt herstellen je spieren onder andere.
Oud 16-06-2004, 16:20
Upke
Upke is offline
Citaat:
hoiikbeneengans schreef op 16-06-2004 @ 13:12 :
als je slaapt herstellen je spieren onder andere.
Daarom is rust ook belangrijker dan de inspanning zelf.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 20:07
MightyDuck
MightyDuck is offline
Doh spiermassa bouwen --> hard trainen, meer eten dan je verbruikt. Als je daarbij ook nog op conditie wil trainen moet je wel aardig wat eten. Zou dan beter een 20 minuten hard op conditie trainen en daarna flink eten dan zou het kunnen.

Dat zou dan nog wel kunnen. Massa kweken en vet áfvallen, dát gaat dus níet samen.
Oud 22-06-2004, 12:58
dathomaz
dathomaz is offline
Citaat:
hardhitter schreef op 10-06-2004 @ 20:51 :
in de sportschool, werken met relatief (dus voor jou redelijk zware) gewichten, met een stuk of 8 tot 10 reps. --> drie setjes.

daarnaast gewoon gaan hardlopen, als je dit tegelijk gaat doen zal het misschien ietsjes langzamer gaan dan wanneer je alleen naar de sportschool gaat maar veel zal het niet schelen.

succes!
8 tot 10 reps is een heel slecht advies, als je voor het eerst gaat fitnessen.
Je moet het namelijk rustig opbouwen.

8 tot 10reps is té laag als je net begint met fitnessen.
Je moet hoger zitten in je reps, 15-20.
Waarom?

Je kan beter eerst met een licht gewicht de oefening onder de knie krijgen, hem correct uitvoeren - dan dat je meteen een zwaar gewicht pakt.
Want dan ga je je waarschijnlijk teveel focussen op het gewicht en hierdoor kunnen er (kleine) foutjes in de uitvoering komen waardoor je hem niet correct uitvoert.
Met als gevolg dat je niet het maximale uit de oefening haalt en meer kans krijgt op blessures.
Tevens is het beter om het rustig op te bouwen, aangezien je pezen meer tijd nodig om aan de belasting te wennen dan je spieren.

In de sportshool hebben ze vast en zeker wel schema's voor beginners, ze zullen denk ik ongeveer hetzelfde zeggen als wat ik hierboven heb verteld.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 14:06
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
dathomaz schreef op 22-06-2004 @ 13:58 :
8 tot 10 reps is een heel slecht advies, als je voor het eerst gaat fitnessen.
Je moet het namelijk rustig opbouwen.

8 tot 10reps is té laag als je net begint met fitnessen.
Je moet hoger zitten in je reps, 15-20.
Waarom?

Je kan beter eerst met een licht gewicht de oefening onder de knie krijgen, hem correct uitvoeren - dan dat je meteen een zwaar gewicht pakt.
Want dan ga je je waarschijnlijk teveel focussen op het gewicht en hierdoor kunnen er (kleine) foutjes in de uitvoering komen waardoor je hem niet correct uitvoert.
Met als gevolg dat je niet het maximale uit de oefening haalt en meer kans krijgt op blessures.
Tevens is het beter om het rustig op te bouwen, aangezien je pezen meer tijd nodig om aan de belasting te wennen dan je spieren.

In de sportshool hebben ze vast en zeker wel schema's voor beginners, ze zullen denk ik ongeveer hetzelfde zeggen als wat ik hierboven heb verteld.
That;s true, je moet de 1e 2 a 3 weken rustig doen en goed de techniek leren idd maar daarna zul je toch echt 6 tot 10 reps moeten gaan doen. Als je gewoon serieus flink massa wil pakken dan heet dat geen fitness maar bodybuilding, en daar weten 9 van de 10 instructeurs geen kont vanaf
Oud 26-06-2004, 19:30
dathomaz
dathomaz is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 22-06-2004 @ 15:06 :
That;s true, je moet de 1e 2 a 3 weken rustig doen en goed de techniek leren idd maar daarna zul je toch echt 6 tot 10 reps moeten gaan doen. Als je gewoon serieus flink massa wil pakken dan heet dat geen fitness maar bodybuilding, en daar weten 9 van de 10 instructeurs geen kont vanaf
1,2, 3 weken rustig aan doen en dan al overgaan naar 6 tot 10 reps is naar mijn idee te snel, veels te snel.
Beter kun je eerst een paar maanden het rustig aan doen en dan pas knalllen.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 20:02
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
dathomaz schreef op 26-06-2004 @ 20:30 :
1,2, 3 weken rustig aan doen en dan al overgaan naar 6 tot 10 reps is naar mijn idee te snel, veels te snel.
Beter kun je eerst een paar maanden het rustig aan doen en dan pas knalllen.
Tja wat maakt het uit of je nu 2 weken wacht of een half jaar, de schok moet toch een keer komen dat maakt niks uit. De eerste keer dat je echt hard traint verga je gewoon van spierpijn ongeacht hoe lang je al mietig traint.
Oud 09-07-2004, 11:39
Stevill
Stevill is offline
Cardio warming up dan gewoon krachttraining doen alleen alles heel licht pakken en veel herhalingen, nadertijd nog wat cardio als roeien/fietsen/steppen.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten