![]() |
||
Citaat:
Meestal wel elke dag
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Als je echt sterke buikspieren wil moet je het zo zwaar maken dat je maximaal 12 herhalingen kunt maken (denk aan zware buikspieroefeningen zoals dragon flags, janda situps of nelson situps (google maar eens). vrouwen hoeven niet gelijk bang te zijn dat ze een keihard sixpack krijgen want daar moet je in de eerste plaats heel weinig vet voor hebben en bovendien is het testosteron niveau ongeveer 30x zo laag als bij mannen. je kunt ook niet plaatselijk vet verbranden, dus als je het doet om wat vetrolletjes weg te krijgen kun je beter gaan hardlopen oid. als je ze lekker vind moet je vooral doorgaan ![]()
||
Citaat:
Janda situps kan ik 60x, dragon flags ken ik niet......nelson situps ook niet, denk dat wij er andere benamingen voor hebben ![]() Ik heb een heel uitgebreid en strak trainingsschema, veel cardio, maar hardlopen is niets voor mij, bovendien heb ik zwakke enkels ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je kan gerust 10 herhalingen doen voor kracht en massa Doe je er meer dan 20 dan zit je in het spieruithoudingsvermogen gebied. Als mensen een strakke buik willen is het laagje vet wegtrainen via voeding en cardio, en het verstevigen van je buik zijn tussen de 20 a 30 herhalingen genoeg. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Slowtwitch 46,1% Fasttwitch 53,9% http://www.abcbodybuilding.com/abbsflash.php
|
Ik wil mijn buikspieren ook weer wat gaan trainen, maar omdat ik lang ziek ben geweest, zijn mijn spieren erg slap geworden. Als ik nu sit-ups wil gaan doen, trek ik mezelf omhoog aan mijn rug/nek in plaats van aan mijn buikspieren. Dit is natuurlijk niet echt de bedoeling. Heeft iemand tips hoe ik dit of kan voorkomen of voor andere oefeningen?
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Leuk leuk ik kan zoveel ik kan zoveel.
Gefeliciteerd je doet de oefening dus blijkbaar fout. 12 herhalingen regel hoef je bij buik ook niet toe te passen. Vol is vol doorgaan tot je de beweging niet meer kan maken (spierfalen) Gewichten zijn leuk maar kunnen n00bs ook een hoop blessures veroorzaken. Pak gewoon de volgende oefeningen roman chair, decline sit ups, hangend been/knieheffen en wat crunches in zo'n ab roller variant. Probeer tussen de 20 en 30 herhalingen te blijven, wordt het te makkelijk span dan extra aan of doe er een seconde langer over.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Je moet het zo zwaar maken dat je binnen 10-12 herhalingen tot spierfalen traint
|||
Citaat:
Citaat:
Kijk er zijn meerdere manieren om de buik te trainen alleen claimt de top dat met meer herhalingen meer gewonnen wordt.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
buik een 'samengestelde spiergroep' ![]() meer herhalingen voor een totaal andere prikkel bedoel je
|||
Citaat:
die honderden herhalingen 1 van de dingen die ik zo jammer vind ik kan zovaak en ik kan zoveel, vaak zie je dat de mensen die met zulk soort uitspraken komen niet 1 fatsoenlijke set eruit kunnen halen. Niks persoonlijks dus. Citaat:
Op de synthol gebruikers na weet ik toch echt dat bv Shawn ray en Darrem Charles de genoemde trainingsmethodes gebruiken en als dat geen goed stel buikspieren (niet 1 buikspier en dus samengesteld uit meerdere spieren) is neem ik alles terug. ![]()
|
ER IS MAAR 1 BUIKSPIER!!!!
de pezen die er over heen lopen zorgen voor de 'blokjes' en jij zult waarschijnlijk ook wel wetn dat met de hoeveelheid AAS die die gasten naar binnen werken je buikspieren al groeien door ernaar te kijken. voorbeelden zijn trouwens ronnie coleman jay cutler dexter jackson
||
Citaat:
De buikspieren zijn (uiteraard niet alleen "de blokjes"): Rectus Abdominis (je blokjes) Obliquus internus abdominis en Obliquus internus abdominis Aponeurosis. Dus je blokjes de zijkanten (schuine) en de onderste schuine.
||
Citaat:
En voor Greg Valentino hij heeft alle soorten troep in zijn armen gestopt dat is bij synthol niet opgehouden en dat heeft ook helemaal niks meer met bodybuilding te maken imho. Ik weet niet of je de flex wel eens leest? Iig in 1 vd afgelopen nummeers stond nog een stuk over de mogelijke wijzigingen in het BB regelement mbt de ethestiek vd buik (overigens ontkent Ronnie daarin trouwens wel dattie synthol gebruikt) maar daar is een duidelijk plaatje waar je kunt zien hoeveel zijn buik voor zijn borst uitsteekt. Enne alleen over de rectus dan heb ik niks gezegd, echter is het een stuk mooier als je de rest gelijk aanpakt.
|
welke idioot spuit er nou synthol in zn buik
![]() ![]() slanke taille is juist het ideaal... die buik is zo opgezet door HGH en IGF edit: maar ik ben het wel met je eens dat synthol niks met bodybuilding heeft te maken
Laatst gewijzigd op 29-10-2005 om 15:47. |
![]() |
||
Citaat:
En slanke taille kijk eens goed naar Coleman's oude foto's en z'n huidige daar kun je gewoon niet omheen.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Een lezer mailde me met de vraag hoe hij "blokjes" als buikspieren krijgt. Sommigen noemen dit ook wel een wasbordje. En er bestaan nogal wat misvattingen over.
De meeste mensen denken dat door het uitvoeren van buikspieroefeningen ze blokjes krijgen. Dit is natuurlijk voor een deel waar, maar de meesten zien iets over het hoofd. Want wat is een wasbord? Het zijn zichtbare buikspieren. Zichtbare buikspieren: buikspieren die zichtbaar zijn! En hier zijn 2 zaken voor nodig: buikspieren en weinig lichaamsvet. Je buikspieren versterk je door regelmatig (3 tot 4 maal per week) buikspieroefeningen te doen. Maar door de buikspieroefeningen worden je spieren nog niet zichtbaar. Dit gebeurt pas wanneer je vetpercentage laag is. Als het laagje vet over je buikspieren verdwenen is, komt je wasbordje te voorschijn. En je lichaamsvet verminderen doe je door vetverbranding. Je mag nog zoveel oefeningen voor je buikspieren uitvoeren, als je het overtollig vet niet verbrandt zullen je spieren nooit zichtbaar worden. Want een ander misverstand is dat spierversterkende oefeningen voor één bepaald lichaamsdeel, het vet op die plaats doet verbranden. Laat me dit even duidelijk zeggen: vet verbrand je door op je voeding te letten, spierversterkende oefeningen te doen om je metabolisme te verhogen en regelmatig cardiotraining te doen. Buikspieroefeningen maken je buikspieren sterker, maar ze verbranden geen vet. bron: http://gezondheid.blogharbor.com/blo...6/1201478.html En voor de mensen die niet wisten wat fast en slow twitch vezels waren: Verschillende types spiervezels De vezels die aanwezig zijn in de spieren, zijn opgebouwd uit 2 verschillende types: Type I vezels: worden ook wel slow twitch (ST) spiervezels genoemd. Ze spannen zich relatief langzaam aan, produceren minder spanning en verbruiken liever zuurstof dan ze energie opwekken. Ze rekenen vooral op de aërobe stofwisseling. Ze worden niet snel moe en bezitten een hogere capaciteit voor uithoudingsvermogen. Deze vezels worden voornamelijk gebruikt voor activiteiten met een lage intensiteit, zoals joggen. De type I vezels bevatten veel haarvaten en mitochondrieën (krachthuizen in de cel) en gebruiken zowel vet als koolhydraten als brandstof. Type II vezels: worden ook wel fast twitch (FT) spiervezels genoemd. Ze zijn het tegenovergestelde van de Type I vezels: ze worden gebruikt bij anaërobe activiteiten en bezitten een lage aërobische kracht. Deze vezels kunnen heel snel aanspannen, maar hebben zeer weinig uithoudingsvermogen en genereren de meeste spanning. De type II vezels worden verder onderverdeeld in type IIa en IIb vezels. De onderverdeling is gebaseerd op het vermogen om energie te kunnen produceren onder aërobische omstandigheden. Vezels van het type IIa hebben meer haarvaten, meer mitochondrieën en een groter aantal aërobische enzymen dan type IIb vezels. Hierdoor hebben ze meer weerstand wanneer er vermoeidheid optreedt dan vezels van het type IIb. Vezels van het type IIb hebben de grootste anaërobische capaciteit, maar het laagste uithoudingsvermogen van alle spiervezels. Hierdoor worden ze heel snel moe. Dit type vezels wordt uitsluitend gebruikt voor explosieve krachtenontwikkeling, zoals sprinten of springen. Een sprinter zal waarschijnlijk een hoog percentage type II vezels hebben en minder type I vezels. Een marathonloper bezit hoogstwaarschijnlijk een groot percentage type I vezels, en minder type II spiervezels. Welke spiervezels worden gebruikt Het soort vezels dat aan het werk wordt gezet, is afhankelijk van de arbeid die wordt verricht. Het opheffen van lichte gewichten, bijvoorbeeld tijdens de opwarming, zet de type I spiervezels aan het werk. Wanneer het gewicht zwaarder wordt, worden meer en meer spiervezels van het type II ingeschakeld, zowel type IIa als type IIb. Als er bijna maximale gewichten worden gebruikt, worden zowel vezels van het type I en type IIa gebruikt, en ongeveer alle vezels van het type IIb. Als je steeds met lichte gewichten traint en veel herhalingen doet, worden de type I vezels getraind. Dit zorgt voor een goed uithoudingsvermogen, maar je krijgt weinig kracht en spiermassa. Wanneer je gemiddelde of zware gewichten gebruikt, worden alle 3 types vezels getraind, waardoor de kracht, uithouding en spiermassa vergroot worden. Weinig herhalingen met zeer zware gewichten stimuleren voornamelijk de type IIb vezels, waardoor de spiermassa en de kracht toenemen, maar uithoudingsvermogen wordt op die manier niet optimaal getraind. Samenstelling van spiervezels en de invloed op je training Het aantal spiervezels is voor een groot deel genetisch bepaald. Er is niets wat je kan doen om het aantal spiervezels te vergroten, of de structuur te veranderen. Dit is de reden waarom sommigen, na maanden hard zwoegen met gewichten, amper resultaat zien, terwijl bij anderen de spiermassa en de kracht bijna onmiddellijk vergroot. Ieder mens is uniek en het aantal en het type spiervezels bepaalt het resultaat van je training. De samenstelling van het type I- en type II-spiervezels bepaalt hoe gemakkelijk je spieren aan kracht en omvang zullen winnen. Sommigen hebben een groot aantal type I vezels en zullen minder kracht ontwikkelen dan mensen met een groot aantal type II vezels. Personen die een hoog percentage type I vezels hebben, behalen gewoonlijk mindere resultaten en de ontwikkeling gaat trager. Dit wil niet zeggen dat deze mensen geen mooi en strak lichaam kunnen krijgen. Er zijn namelijk ook andere factoren die hierbij een rol spelen. Een goed uitgewerkt fitness programma en een gebalanceerde voeding zijn de ideale mix om een droomlichaam te krijgen. Kan er dan helemaal niets aan de samenstelling of structuur van de spiervezels veranderd worden? Wel, sommige spiervezels kunnen eigenschappen van een ander type vezel overnemen. Zo kunnen vezels van het type IIa leren meer zuurstof te gebruiken en zo een eigenschap van een type I vezel aannemen. Dit kan met een aërobische training. Vezels van het type IIb kunnen eigenschappen van type IIa vezels overnemen en daardoor meer uithoudingsvermogen krijgen. Duurtraining verandert niet het type vezel, maar kan wel de aërobische capaciteit van een spier vergroten. De verandering kan zich nooit in de omgekeerde volgorde voordoen: vezels van het type I kunnen niet de eigenschappen van type II vezels overnemen. bron: http://gezondheid.blogharbor.com/blo...6/1283745.html |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Kan het nergens in het nederlands vinden, maar plaatjes zeggen wel genoeg denk ik
Dragon Flags Another of Pavel’s exercises; this one he borrowed from Bruce Lee. Lie on your back on a chest press bench, so your butt is over the edge and your head and shoulders are flat on the padding. You are looking up at the ceiling. Grip the bench firmly each side, just beside the top of your head. Now, extend your legs out so your body is straight or with a slight downward curve. Holding the body rigid and pivoting on your shoulders, raise your rigid body through 90 degrees from the horizontal to the vertical, so you are looking along your straight body and legs, past your feet to the ceiling. Lower steadily; not too fast or you’ll have trouble bracing yourself when you reach the bottom. 10 reps. This is an easy exercise to work up to: omit the raising of the body and perform only the lowering phase. ![]() ![]() nelson Sit-ups While in a seated position, bend your knees and bring the feet in so they are about 10-12 inches from your body. Keep your feet flat on the floor. Hunch your torso forward, tuck your chin into your chest, and hold your hands on the outsides of your knees. ![]() Now lean back while maintaining a hunched position until your arms are completely extended (still holding on to the outsides of your knees). At this point, let go of your knees and extend the arms forward. Are you feeling the strain in your abs yet? If you are like most people, there will be a tendency to start falling backward. This is due to the fact that only the abs are involved in maintaining your balance and the usual "helpers" like the hip flexors are excluded from the equation. ![]() It's now time to generate some serious punishment. Slowly raise the arms so that they are pointing directly overhead (keeping the body hunched forward). Can't be done you say? And I thought you were strong! If this is too intense, extend the feet outward until you can maintain balance. As you get stronger you can bring the feet in closer. Hold the outstretched arms above your head for 10 seconds. ![]() This is considered one rep. Slowly bring them down and, just as slowly, allow the torso to come up to the original position. Rest for 10 seconds. Once again, slowly lean back and repeat the movement. Ten "reps" performed correctly will be one hell of a vicious set. Crunch Instructions Preparation Lie supine on bench with head hanging off and knees and hips bent. Hold plate behind neck or on chest with both hands or use no weight. Execution Flex waist to raise upper torso from bench. Return until the back of the shoulders contact the padded incline board. Repeat. Comments Exercise can be performed without added weight until more resistance is needed. Certain individuals may need to keep their neck in a neutral position with a space between their chin and sternum. See Arm Position During Waist Exercises and Spot Reduction Myth. ![]() Janda situp kan k ff nergens vinden, maar die is vergelijkbaar met de nelson situp
Laatst gewijzigd op 31-10-2005 om 07:40. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
buikspieroefeningen! littlegurl | 34 | 06-03-2016 19:41 | |
Vrije tijd |
Buikspieroefeningen bij rugproblemen Balance | 13 | 15-01-2011 13:09 | |
Vrije tijd |