Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Deze is ECHT interessant... - ik hoopte hier al een beetje op.
(als iemand deus ex heeft uitgespeeld dan refereer ik naar einde met Helios) Mensen zijn erg slecht in staat zichzelf te regeren... maar van alle slechte opties is democratie veel minder slecht. Als er ook een beveiliging was voor stommiteit van de mensen zou het al in goede gebied zitten. ![]() Als we hier niks aan doen denk ik dat democratie uitloopt op een soort... aristocratie binnen de democratie dmv regels. Een aantal mensen begunstigen zichzelf met de mogelijkheden die de paniek van mensen biedt. Als er een geheime organisatie wordt opgericht waarin huidige democratische machthebbers gaan zitten dan kunnen ze dat voor elkaar krijgen. - maar dit is theorie, maar wel een groot gat in het systeem. nog ff, dit is een 'worst case scenario'. Ik ben echt niet paranoïa ofzow. maar met internet enzo kan de bevolking wel meer directe inspraak krijgen. Ik ben zelf ook een nieuwe regeringsvorm aan het uitdenken. Voornamelijk gewoon omdat ik zulke dingen leuk vind. Dinges heeft geen president of minister-president maar een objectief computerprogramma. Mja, ik zit nu al op 2 kantjes @ lettergrootte 8.
||||
![]() |
Citaat:
Het kan aan mij liggen maar mij lijkt het neit zo leuk dat er 12 kinderen van mij dood zouden gaan. En eigenlijk elke ontwikkeling heeft zich plaatsgevonden in een democratische maatschappij. Citaat:
Ik zou je haast willen commanderen om een boek te lezen genaamd Wilde Zwanen , van Jung Chang. Staat in beschreven hoe er een paar miljoen mensen in China zijn vermoord onder het communistisch bewind van Mao(kweet neit hoe het nu zit). Kwas laatst in Berlijn met mn school en kheb daar een Stasi Museum bezocht , was de communistische inlichtelingen politie. Als je ziet wat die gekken allemaal hebben gedaan in Duitsland dan word je ook niet goed. Er kwam een slachtoffer van de stasi vertellen wat er allemaal met hem is gebeurd en alleen omdat hij probeerde te vluchten uit het communistisch duitsland. Hij mocht twee jaar lang niet liggen en als tie dat deed werd tie in elkaar getrapt , hij mocht alleen maar zitten op een stoel tenzij hem iets anders werd vertelt. Anders werd tie weer in elkaar getrapt. Het licht ging snachts om de 10 minuten 1 minuut aan zodat tie ook niet of moeilijk kon slapen. Hij werd tot de val van de muur door twee vrienden bespioneerd (kwam tie na de val achter toen het volk inzage kreeg in de dossiers van de stasi) In de USSR zijn tientallen miljoenen doden gevallen onder stalins bewind (alleen maar door hem neit door WO|| he. ) Ik ken een voorbeeld van iemand die een speld in de foto van Stalin stook en toen in de gevangenis moest omdat hij daarvoor was verraden bij de russische inlichtingendienst. O ja van zo'n maatschappij waar iedereen mensen moet bespioneren om te kijken of er geen verkeerde westerse ideeen in hun hoofd ontstaan dat kweekt saamhorigheid , daar word je DOLgelukkig van. Door die communistische landen goed te noemen heb je bij mij de achterlijkheidsgrens overschreden. Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() nieuwe regeringsvorm? cool, moet je maar eens laten lezen dan ofzow, lijkt me leuk, alleen een objectief computerprogramma lijkt me iets minder, maar wel interessant... maargoed: @mistj: je geeft wel lekker veel voorbeelden van het communisme dat dat klote was, maar dat zegt nog niets over de democratie (behalve dat het misschien de minst slechste is) het verband is vooruitgang en geluk is wel heel ver gezocht, denk je nu echt dat mensen gelukkiger worden als de samenleving 'vooruit gaat'?
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
"Islamisme is een obstakel voor de democratie." Secularisatie is een noodzaak. Gatara | 214 | 06-06-2007 19:33 | |
Verhalen & Gedichten |
Beschouwing democratie Little Sister | 8 | 29-10-2006 20:36 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Een Islamitische land; democratie of theocratie? BiL@L | 6 | 14-05-2003 21:26 | |
algerije, vraag over democratie (beetje paradox) Ninnoc | 10 | 16-09-2002 22:12 | |
Democratie waaromniet? | 22 | 29-03-2002 16:02 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
stelling: democratie kan alelen bestaan als er welvaart is Anna Kournikova | 11 | 07-03-2002 20:19 |