Oud 22-06-2004, 08:49
lief mutsje
lief mutsje is offline
ik heb best een aparte gewoonte. Ik ga 's nachts gemiddeld 2 á 3 keer me bed uit om te gaan plassen. dit ervaar ik als best wel lastig, vooral als je bij iemand slaapt die dan wakker van je wordt.
nou drink ik niets meer na 8 uur, om te voorkomen dat ik moet plassen 's nachts. Maar toch helpt dat niet.
Zijn ermeer mensen met dit "probleem"
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 09:16
Dolores
Dolores is offline
Ik ken het probleem wel ja, al komt het bij mij met vlagen. Dan heb ik een periode van 2 maanden ofzo waarin ik elke nacht wel 1 of 2 keer naar de wc moet en de 2 maanden daarna hoef ik er 's nachts nooit uit. Ik heb geen idee waardoor het komt en heb er dan ook geen oplossingen voor. Ik drink na 20.00 uur ofzo ook meestal niets meer, maar goed, dat doe jij dus ook al niet.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 09:20
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij ligt dit meer aan de grote van je blaas dan aan de hoeveelheid die je drinkt. Kinderen die veel in bed plassen krijgen soms ook niets meer te drinken 's avonds maar ik heb ooit eens gehoord of gelezen dat dat slecht is voor je darmen. Ik denk dat bij jou je blaas gewoon niet zo groot is en misschien zijn je spieren ook niet zo sterk zodat je het niet zo lang op kan houden. Ik denk niet dat er veel aan te doen is. Slaap je misschien in een koude kamer of op de tocht? Dat zou je eventueel kunnen aanpassen want daardoor moet je vaker naar de wc (ik iig).
Oud 22-06-2004, 10:39
Verwijderd
Ik heb er ook 'last' van. Als ik een half uur in bed lig moet ik plassen, een uur of 3 later nog een keer en een uur voor ik opsta nog een keer. Of ik wel of niet drink heeft er ook geen invloed op, dus ik drink tegenwoordig wel gewoon veel. Ook overdag drink & plas ik veel. Moet je overdag ook vaak plassen of heb je het alleen 's nachts?
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 11:19
Verwijderd
Ja, dat heb ik ook. Vlak voordat ik ga slapen loop ik wel 3 of 4 keer achter elkaar naar de wc. Altijd 's morgens vroeg word ik wakker omdat ik moet plassen en omdat ik dan gigantische dorst heb. Echt vervelend vind ik het niet eens meer. Ben er wel aangewend.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 13:53
Verwijderd
't Is ook een kwestie van wennen. Als je jezelf aanwent om als je wakker wordt niet meer te gaan plassen, zal het vanzelf overgaan.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 15:12
ikuh
ikuh is offline
zi kwamik erachter dat het om half 5 al licht is:-P
Oud 22-06-2004, 15:16
Chicken
Chicken is offline
Ik moet dat ook wel eens ooit ja. En dan heb ik ook niet veel gedronken. Dus ik weet niet echt hoe het komt. Maar je bent dus niet de enige en het is echt vervelend als je 's nachts je bed uit moet.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 17:03
lief mutsje
lief mutsje is offline
Overdag plas ik dus niet zo vaak. dus tis nie een kwestie van aanwennen. Want wanneer ik 's nachts wakker wordt zit mn blaas dus helemaal vol, zo erg zelf dat ik mezelf over verbaas dat er zoveel in een blaas past
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 00:02
Balance
Balance is offline
Vroeger was ik altijd bang om in m'n bed te plassen, dus ging ik elke keer dat ik dacht te moeten m'n bed uit om te plassen. Als ik eenmaal op de toiletpot zat moest ik ook daadwerkelijk. Maar op een gegeven moment ben ik toch maar gaan slapen en heb ik niet toegegeven aan dat gevoel. het bleek dat ik het toen ook wel op kon houden tot de volgende ochtend en op den duur is m'n ritme dus ook zo geworden dat ik ook niet meer wakker werd 's nachts. Misschien moet je er dus niet aan toegeven (tenzij je het dan toch echt niet houdt)
Oud 23-06-2004, 06:06
lief mutsje
lief mutsje is offline
ik kan het dus echt niet ophouden, vannacht geprobeerd
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 10:17
DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Hmm ik zou eens naar de huisarts gaan, want het is normaal wel zo dat je het op zou moeten kunnen houden.
Oud 23-06-2004, 16:04
Verwijderd
Ik heb hier ook wel eens last van. Maar volgens mij zit het bij mij vooral tussen mijn oren . Want als ik net geweest ben, dan kan het echt niet dat ik alweer moet.

Ik heb het ook altijd vooral als het NIET uitkomt... Als ik bij mijn vriend slaapt bijvoorbeeld (en dan is het toch anders om in een''vreemd'' huis te lopen).
Ook heb ik het vaak (vooral vroeger) op de camping... Lig ik net in mijn slaapzak moet ik alweer...

Ik kan me er wel goed overheen zetten sinds ik ouder ben geworden, en dus gewoon in bedje blijven.

Moet je overdag ook veel naar de wc??? Dan zou er wel iets mis kunnen zijn...
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 16:05
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
lief mutsje schreef op 23-06-2004 @ 07:06 :
ik kan het dus echt niet ophouden, vannacht geprobeerd
Ik kan niet eens in slaap komen als ik maar een klein beetje moet plassen, dan ga ik me aan dat gevoel irriteren.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 19:54
Verwijderd
Ik denk dat het ook niet in een keer op te lossen valt. Je stelt je d'r geestelijk ook op in, je wordt er 'zenuwachtig' van "vanavond ga ik niet naar de wc als ik moet" en daarvan moet je juist naar de wc. Ik denk dus dat je d'r niet teveel aan moet denken en juist moet zorgen voor afleiding. En ga evt naar de huisarts, dan weet je tenminste zeker of het wel of niet aan een medische afwijking ligt.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten