Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-07-2006, 17:13
LoveGirl212
LoveGirl212 is offline
Heey,
Ik heb een probleem waar ik heel erg mee zit. Eigenlijk vind ik het verschrikkelijk.
Het is maandag begonnen. Ik werd 's morgens wakker (rond 8u, terwijl ik er pas rond 5u 's nachts inlag) en moest dringend plassen. Dus ik uit m'n bed, naar het toilet, maar m'n onderbroek voelde vochtig aan, alsof ik opeens mijn regels had gekregen ofzo, wat eigenlijk niet kon. Op het toilet gekomen zag ik dat er in mijn onderbroek en pyjamabroekje een grote natte plek was. De enige logische verklaring die ik hiervoor kan vinden, is dat ik in mijn broek geplast heb... Maar het rare hieraan is, dat ik op mijn onderlaken of matras geen vlekken gevonden heb. Kan dat zo snel "opdrogen"? (Heb trouwens wel de lakens ververst, natuurlijk .)
Hoewel ik hier al erg mee inzat, probeerde ik te denken dat het eenmalig was. Een ongelukje, ofzo. Dat één keer in m'n leven zou voorkomen.

Maar nee hoor. Dinsdag was alles in orde, goed geslapen, geen "ongelukjes" gehad.
Maar vanmorgen werd ik weer wakker, moest weer dringend plassen, weer natte plek in m'n broek . En weer niks te vinden op m'n lakens/matras.
Ik heb niet meer in m'n bed geplast sinds ik een peuter ofzo was, mss als kleuter een enkele keer, maar daar weet ik iig niks meer van.

Ik vind het ronduit VERSCHRIKKELIJK . Plus dat ik volgende week voor een week of 2 vertrek op reis naar familie. Wat als ik daar zoiets voorheb??
Ik wil het liever niet tegen m'n ouders vertellen, ook liever niet naar de dokter gaan. Als het echt moet, tja, dan zal ik het wel doen.

Weten jullie mss wat de oorzaken hiervan zijn?? En vooral: hoe het op te lossen is?

Graag alleen serieuze reacties, geen lompe opmerkingen, ik zit er al genoeg mee in.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 17:26
Hagel
Hagel is offline
misschien heb je wel erg gezweet met dit weer en is je broek daarom nat
Oud 20-07-2006, 17:30
zoemzoem
zoemzoem is offline
Misschien moet je proberen 's avonds minder te drinken en voor het slapen gaan naar de wc te gaan. Heb je veel alcohol gedronken de avond voor de eerste keer? Misschien was je bewustzijn verminderd door de drank en werd je niet wakker toen je moest plassen. Door het kleine beetje ben je wel wakker geworden, waardoor je wel de aandrang voelde naar de wc te gaan.
Maar het zou evt. ook gewoon zweet kunnen zijn. Oke, vieze vraag: ruikt het naar urine of naar gewoon pyjama?
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 17:49
LoveGirl212
LoveGirl212 is offline
Citaat:
zoemzoem schreef op 20-07-2006 @ 18:30 :
Misschien moet je proberen 's avonds minder te drinken en voor het slapen gaan naar de wc te gaan. Heb je veel alcohol gedronken de avond voor de eerste keer? Misschien was je bewustzijn verminderd door de drank en werd je niet wakker toen je moest plassen. Door het kleine beetje ben je wel wakker geworden, waardoor je wel de aandrang voelde naar de wc te gaan.
Maar het zou evt. ook gewoon zweet kunnen zijn. Oke, vieze vraag: ruikt het naar urine of naar gewoon pyjama?
's Avonds minder drinken ga ik idd proberen, ik drink 's avonds meestal redelijk veel. Als ik thuis ben gaat dat wel lukken, maar het probleem is als ik uitga (bv. vanavond), kan ik moeilijk niets drinken, hé.
En die avond voor de eerste keer had ik wel veel gedronken (was ook nog uitgeweest), maar geen alcohol, net zoals de avond voor de tweede keer: veel gedronken (water vooral), maar geen alcohol.

Ik heb er niet echt opgelet of het naar zweet rook of naar urine , maar ik zal er de volgende keer eens op letten .
Maar zweet kán eigenlijk gewoon niet, dan is het niet een hele vlek, toch? En dan ook niet in m'n onderbroek, zou ik denken...

Dit is ZO enorm kut, vooral omdat ik er nog nooit last van gehad heb.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 17:50
Spoonie
Spoonie is offline
*zoekt op google*

Als je echt in bed heb geplast(daar gaan we maar ff van uit) kun je misschien iets van een wekkertje zetten ofzo. Dat je na een uurtje of 3 nog ff gaan plassen.
Oud 20-07-2006, 17:54
LoveGirl212
LoveGirl212 is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 20-07-2006 @ 18:50 :
*zoekt op google*

Als je echt in bed heb geplast(daar gaan we maar ff van uit) kun je misschien iets van een wekkertje zetten ofzo. Dat je na een uurtje of 3 nog ff gaan plassen.
Kan ik proberen, ja.
Maar thuis is het natuurlijk geen probleem, maar als ik bij m'n familie ga logeren, zou ik het wel rot vinden elke nacht m'n wekker te zetten, omdat zij het dan mss horen.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 17:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
LoveGirl212 schreef op 20-07-2006 @ 18:54 :
Kan ik proberen, ja.
Maar thuis is het natuurlijk geen probleem, maar als ik bij m'n familie ga logeren, zou ik het wel rot vinden elke nacht m'n wekker te zetten, omdat zij het dan mss horen.
Kan je je telefoon niet zetten en dan alleen op trillen zetten? Of word je daar zelf niet wakker van? Je kan je wekker/telefoon ook onder je kussen leggen.
Oud 20-07-2006, 18:01
LoveGirl212
LoveGirl212 is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 20-07-2006 @ 18:59 :
Kan je je telefoon niet zetten en dan alleen op trillen zetten? Of word je daar zelf niet wakker van? Je kan je wekker/telefoon ook onder je kussen leggen.
Dat trillen zou een goede tip zijn, maar ik kan m'n wekker (van mn gsm) niet op gewoon trillen zetten, denk ik. Toch ff nakijken.
En anders, onder m'n kussen leggen is ook een goede oplossing, thnx.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 18:52
vosje16
vosje16 is offline
Toch ff proberen te weten komen of het zweet of urine is, want het is raar dat je lakens nog helemaal droog zijn...Ik heb het wel al gehad dat ik zoveel gezweet had 's nachts dat mijn onderbroek er nat van was...(maar m'n pyama dan niet...)
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 18:55
coopergirl
coopergirl is offline
Ik weet wel dat wanneer ik extreem gezweet heb in mijn slaap (door warmte, nachtmerrie) dat mijn T-shirt dan uitwringbaar is.. Had jij ook niet gewoon last van de hitte.. Als je in je slaap plast, lijkt het me onwaarschijnlijk dat je dan na 10 druppels stopt met plassen.. Dan zou je toch je hele blaas legen met als gevolg een nat matras?
Oud 20-07-2006, 18:56
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
vosje16 schreef op 20-07-2006 @ 19:52 :
Toch ff proberen te weten komen of het zweet of urine is, want het is raar dat je lakens nog helemaal droog zijn...Ik heb het wel al gehad dat ik zoveel gezweet had 's nachts dat mijn onderbroek er nat van was...(maar m'n pyama dan niet...)
Je was me blijkbaar net voor
Oud 20-07-2006, 19:05
LoveGirl212
LoveGirl212 is offline
Oké, ik zal het de volgende keer even "controleren". Toch ben ik er 99% zeker van dat het urine is, omdat het echt zo'n vlek was. [edit] Maar het rare is idd dat er niets op het laken of de matras te zien is [/edit]. Maar ik zal het jullie weten te vertellen, moest het nog eens gebeuren (hopelijk niet, dus).
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 19:40
ekki
ekki is offline
Vind het ook niet zo gek als je een pyjama aantrekt met dit hete weer. Daar kun je inderdaad enorm van gaan zweten. Als je op je zij ligt, liggen je bovenbenen meer op elkaar dan bijvoorbeeld je knieën. Ik heb er ook wel eens een natte onderbroek ofzo door (pyjama draag ik nooit, dus dat weet ik niet). Als ik kijk hoe nat het bed 's ochtends bij ons soms is van alleen maar zweten, dan kan ik me goed voorstellen dat je pyjama tussen je benen zo nat kan zijn.

Ik denk tenminste dat dat de verklaring is.
Oud 20-07-2006, 19:49
Bloem
Bloem is offline
Het zou ook nog kunnen dat je wel een beetje plast, maar er dan zelf al wakker van wordt en dat je dus niet je hele blaas leegplast, waardoor je bed ook niet nat wordt.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 20:09
Confus1oN
Confus1oN is offline
kzou zeggen idd: minder drinken laat op de avond, wekkertje zetten, en eventueel voordat je op reis gaat bij de dokter langs (ik meende toch dat die wel een pilletje hebben zodat je de nacht droog blijft)

suc6 ermee!
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 21:09
Hulk
Hulk is offline
ik geef het een kans van 50% dat het zweet is.. btw urine RUIK je wel als dat het is....

als je met een temperatuurtje van 33 graden op je kamertje onder een warme deken gaat slapen verlies je mss wel 2 liter vocht.

maar zelfs als je al in je bed geplast hebt denk ik dat de hitte toch meegespeeld heeft.
Oud 21-07-2006, 00:13
Verwijderd
Heb je stress? Ben je zenuwachtig? Heb je problemen? Of wat dan ook?

Zo ja, probeer daar met iemand over te praten.

Verder: ga savonds vlak voorhet slapen gaan een paar keer naar de WC, ookal hoef je niet zo meer. En probeer overdag je plas wat langer op te houden.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 09:42
Verwijderd
Als ik een tijdje op de bank zit in een bikinibroekje, dan wordt dat broekje ook écht vochtig. En de bank ook. Van zweet dus
In bed heb ik er niet zo op gelet, maar ik slaap in nauwelijks iets en zonder deken, misschien helpt dat wat tegen zweet.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 09:58
Verwijderd
ik vind het ook meer als zweet klinken, anders zou je bed ook wel nat zijn. En natuurlijk komt zweet dan ook in je onderbroek, waarom zou het daar niet zitten? 't Is daar net zo'n plek als je oksel, met allemaal huid die tegen huid geplakt zit enzo. En het is nu gewoon erg warm. Zeker als je in een pyjama en onder een deken slaapt (weet niet of je dat doet).

Het kan ook zijn dat het gewoon een heel klein beetje urine is die je verliest als je nodig naar de wc moet. Misschien heb je dat juist nu omdat je overdag veel drinkt en daar 's avonds mee doorgaat, terwijl het dan al wel wat afkoelt en je dus iets minder vocht nodig hebt, waardoor je dus 's ochtends erg nodig naar de wc moet.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 15:43
LoveGirl212
LoveGirl212 is offline
Misschien is het dan toch zweet, ik hoop het.
Normaal slaap ik zonder pyjamabroekje ofzo, maar die eerste keer had ik gewoon een heel kort shortje aan. En ik slaap nog wel onder een (licht) deken, ik kan niet goed slapen zonder iets over mij.

Citaat:
Heb je stress? Ben je zenuwachtig? Heb je problemen? Of wat dan ook?
Problemen heb ik wel (net zoals iedereen), maar die zijn niet extreem groot, er zijn ergere tijden geweest.

Deze nacht niks gebeurd, ik hoop dat het zo blijft.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 18:22
Morri
Morri is offline
Ik denk dat als het urine was, je dit wel zeker had geweten. Ik werk in een bejaardentehuis, en die mensen zijn ook niet allemaal meer zindelijk. Nou, je ruikt dus écht wel of het urine is of zweet hoor. Bovendien is bij urine de vlek meestal geliger.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 20:21
Verwijderd
Citaat:
Morri schreef op 21-07-2006 @ 19:22 :
Ik denk dat als het urine was, je dit wel zeker had geweten. Ik werk in een bejaardentehuis, en die mensen zijn ook niet allemaal meer zindelijk. Nou, je ruikt dus écht wel of het urine is of zweet hoor. Bovendien is bij urine de vlek meestal geliger.
Als je veel drinkt, zoals met dit weer, wordt je urine wateriger en dus minder gelig en 't ruikt veel minder sterk.

Maar dan nog; je voelt jezelf wel in bed plassen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten