Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2003, 19:27
BendeBen
BendeBen is offline
ik had laatst een droom waarin ik (vraag niet hoe ik daar kwam) zon groot rond smiley drop ding zat te eten

ik maakte veel speeksel aan en toen verslikte ik me daarin

hoestend werd ik wakker

later bed8 ik me dat dat volgens mij helemaal niet kan, je verslikken in je slaap

en stel ik verslikte me echt in mn slaap hoe kan ik dat dan gedroomd hebben? ik neem aan dat als ik me verslik ik meteen wakker wordt en niet eers uitgebreid gaat dromen...

en omgekeerd zou ook vreemd zijn want om me nou te gaan verslikken omdat ik dat droom... klopt ook niet echt

iemand iets van een verklaring ofzo?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 19:32
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
BendeBen schreef op 13-12-2003 @ 20:27:

en omgekeerd zou ook vreemd zijn want om me nou te gaan verslikken omdat ik dat droom... klopt ook niet echt
jawel ik denk wel dat dat kan. er zijn tenslotte ook mensen die, wanneer ze dromen dat ze op de wc gaan zitten en plassen, ook echt in bed plassen.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 19:39
Balance
Balance is offline
Citaat:
BendeBen schreef op 13-12-2003 @ 20:27:
en stel ik verslikte me echt in mn slaap hoe kan ik dat dan gedroomd hebben? ik neem aan dat als ik me verslik ik meteen wakker wordt en niet eers uitgebreid gaat dromen...
nee, dat is niet zo. In je droom kan 1 (echte) seconde wel 10 minuten duren. Dat heb ik ooit gehoord, maar ook zelf meegemaakt.

Zo ben ik bijvoorbeeld een keer uit m'n hoogslaper gevallen. Dat gebeurt binnen 1 seconde: BOEM. Toch droomde ik er uitgebreid over: ik was op een dak aan het klimmen en gleed uit over de dakpannen. Toen ik op de grond viel in mijn slaap, viel ik in het echt ook op de grond.
Ik kan me geen andere voorbeelden meer herinneren, maar ik weet wel dat ik vaker van dit soort dingen heb gehad.
Oud 13-12-2003, 19:50
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
*RainBow* schreef op 13-12-2003 @ 20:32:
jawel ik denk wel dat dat kan. er zijn tenslotte ook mensen die, wanneer ze dromen dat ze op de wc gaan zitten en plassen, ook echt in bed plassen.
ja dat heb ik ook een keer gehad (was ik in mn droom in een achterbak van een auto aan t pissen )

maar dat is nog enigzins te verklaren
want je lichaam voelt de drang en dus de wens om t te laten lopen
dat droom je
je ontspant je dan en dan laat je t ook in t echt lopen

das toch net iets anders dan verslikken
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 19:50
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
linda85 schreef op 13-12-2003 @ 20:39:
nee, dat is niet zo. In je droom kan 1 (echte) seconde wel 10 minuten duren. Dat heb ik ooit gehoord, maar ook zelf meegemaakt.

Zo ben ik bijvoorbeeld een keer uit m'n hoogslaper gevallen. Dat gebeurt binnen 1 seconde: BOEM. Toch droomde ik er uitgebreid over: ik was op een dak aan het klimmen en gleed uit over de dakpannen. Toen ik op de grond viel in mijn slaap, viel ik in het echt ook op de grond.
Ik kan me geen andere voorbeelden meer herinneren, maar ik weet wel dat ik vaker van dit soort dingen heb gehad.
hm tsja dat moet je dan maar aannemen ja dat 1 sec 10 minuten lijkt...
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 19:55
BendeBen
BendeBen is offline
maar is t uberhaupt mogelijk om je te verslikken in je slaap?

slikken is toch een reflex?
je 'vergeet' ook niet te ademen ofzo in je slaap...
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 20:11
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 13-12-2003 @ 20:39:

Ik heb af en toe wel wanneer ik halfdroom(dus niet slaap, maar ook niet echt wakker ben) dat ik droom dat ik uitglijd of achterover val. Ik voel mezelf dan ook opeens op het bed vallen(lijkt het in elk geval, maar ik zit nog wel onder de dekens en de dekens zijn niet losgekomen ofzo) en dan ben ik opeens klaarwakker. Vaaaaag
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 20:20
Verwijderd
Citaat:
Morridin schreef op 13-12-2003 @ 21:11:
Ik heb af en toe wel wanneer ik halfdroom(dus niet slaap, maar ook niet echt wakker ben) dat ik droom dat ik uitglijd of achterover val. Ik voel mezelf dan ook opeens op het bed vallen(lijkt het in elk geval, maar ik zit nog wel onder de dekens en de dekens zijn niet losgekomen ofzo) en dan ben ik opeens klaarwakker. Vaaaaag
Dat heb ik ook wel eens, als ik weg lig te sukkelen ergens. En vlak voordat je de straatstenen raakt, schrik je op.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 21:26
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Morridin schreef op 13-12-2003 @ 21:11:
ja dat heb ik ook wel eens

dat is omdat je spieren in een keer helemaal ontspannen

t lijkt iig ontzettend echt
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 00:26
ssjpan
ssjpan is offline
Citaat:
Bootsman123 schreef op 14-12-2003 @ 00:31:
Er zijn vast uitzondering waarin het kan, maar over het algemeen begin je uit jezelf te hoesten wanneer je je verslikt. Het is gewoon een reflex.
Ja gelukkig wel, anders zou je zo nog kunnen stikken.
Oud 14-12-2003, 10:16
Verwijderd
Citaat:
ssjpan schreef op 14-12-2003 @ 01:26:
Ja gelukkig wel, anders zou je zo nog kunnen stikken.
Tja, er was een paar jaar een (volgens mij redelik bekende) muzikant die in zijn auto is overleden. Hij was dronken en ging slapen. Tijdens het slapen moest hij opeens overgeven, maar hij bleef slapen. Toen is ie gestikt. Het kan dus echt
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten