Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
7 weken (ofzoiets) heb ik mijn best gedaan om alles weer goed te krijgen... in deze week zie ik het niet eens meer zitten.... bovendien kan ik er niet tegen als anderen door mij zoveel lijden... gisteren,ja ik kon niet moeilijk na denken dacht ik dit : (ja ik kan nu beter na denken maar toch) mijn vriendin ziet me iedere dag,daardoor voelt ze zich ongelukkig, (ik ben zo zwaar ongelukkig dat zij er ook onder lijd) als ik weg ben (van de werld,ja),ziet ze me niet meer,zal ze even verdriet hebben en daarna niet meer... en ja,ik ben dan triest om weg te lopen voor alle problemen... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wat het praten betreft: dat helpt echt wel, maar praten doe je niet een keer, maar je bmoet blijven praten en er moet geluisterd worden; overigens is praten met een psycholoog iets speciaals (ik heb het nog nooit gedaan, maar ik kan het me wel voorstellen): ze kan misschien makkelijker dingen zeggen omdat een psycholoog steeds bepaalde verhalen hoort maar je verandert er je omgeving niet door (want als je tegen virenden praat is dat altijd de grootste drempel: je wilt niet dat ze anders(=onvriendelijk) tegen je gaan doen). Als je je vriendin wilt helpen, zul je moeten zeggen waardoor ze lijdt. Je zegt dat ze door jouw problemen lijdt, dus zul je daar toch iets aan moeten doen: ik val in herhaling, maar vertel gewoon je verhaal: je hebt grote kans dat je opgelucht voelt, je moet niet denken 'wat als...' maar gewoon de forummers je laten helpen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ja, ik vind het logisch dat een vriendin dat doet. Maar goed is het niet. Een hulpverlener moet een degelijke afstand hebben zodat er geen schuldgevoelens ontstaan. Als die vriendin eronder lijdt, kan ze dus geen hulpverlener zijn. Wat ook logisch is natuurlijk. Daar zijn andere mensen voor... |
![]() |
||
Citaat:
Enerzijds heb je natuurlijk buitenstaanders als hulpgevers, maar ook goede vrienden kunnen echt wel hulp geven, ook al zijn ze persoonlijker betrokken. Vaak bieden ze hulp op een andere manier: ze kennen je beter, en bieden dus 'persoonlijker' hulp, dus misschien iets meer beïnvloed door wat er gebeurt maar dat is niet altijd slecht, denk ik. Buitenstaanders hebben misschien een klaardere kijk op de situatie omdat ze niet betrokken zijn, maar sommige vrienden kunnen ook vaak de situatie vrij neutraal beschouwen, hoor.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Borderline (BL) MisterDJ | 10 | 11-05-2005 06:11 | |
Verhalen & Gedichten |
Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters. Dreamerfly | 106 | 28-12-2004 21:45 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Is het juist om mensen te hypnotiseren? Dotcom | 16 | 28-08-2004 04:14 | |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
kerstofobie: IK HAAT KERST! frankzinnig | 71 | 30-03-2003 07:46 | |
Seksualiteit |
Gevoelig onderwerp: pedofilie | 96 | 21-02-2002 12:07 |