Oud 30-05-2004, 11:56
Gatara
Gatara is offline
Moordenaar Rabin mag niet trouwen

JERUZALEM - Yigal Amir, die in 1995 de Israëlische premier Rabin vermoordde, mag definitief niet trouwen. Het Israëlische Hooggerechtshof bepaalde zondag dat hij hier geen toestemming voor krijgt.

Amir, die in eenzame opsluiting een levenslange gevangenisstraf uitzit, had bij het Hooggerechtshof beroep aangetekend tegen een eerdere beslissing van een rechter om hem niet in het huwelijksbootje te laten stappen. De 34-jarige man wilde trouwen met de 40-jarige Larissa Trimboler, een ultra-orthodoxe emigrante uit de voormalige Sovjetunie. Trimboler is enige jaren geleden een briefwisseling met Amir begonnen.

Volgens de rechter zou een huwelijk "mogelijk de staatsveiligheid ondermijnen en onrust kunnen veroorzaken bij het publiek.''
http://nu.nl/news.jsp?n=331536&c=23
Oud 30-05-2004, 12:02
Gatara
Gatara is offline
Hier een uitgebreid artikel in het Duits:
http://www.netzeitung.de/voiceofgermany/270200.html
Oud 31-05-2004, 18:30
Daevrem
Daevrem is offline
Mooi voorbeeld over hoe Israel de mensenrechten schend.

Vanunu of Amir, links of rechts. Als het niet in het landsbelang is dan doen ze gewoon wat ze het beste uitkomt. Als ze niet eens netjes met hun eigen burgers om kunnen gaan hoe verwacht je dat ze met Palestijnen of arabieren omgaan?
Oud 31-05-2004, 19:25
Go
Go is offline
Andere gevangenen mogen dat wél. In Israël zullen ze vast nog nooit van de term discriminatie hebben gehoord.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 09:16
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 31-05-2004 @ 19:30 :
Mooi voorbeeld over hoe Israel de mensenrechten schend.

Vanunu of Amir, links of rechts. Als het niet in het landsbelang is dan doen ze gewoon wat ze het beste uitkomt. Als ze niet eens netjes met hun eigen burgers om kunnen gaan hoe verwacht je dat ze met Palestijnen of arabieren omgaan?
Je hebt gelijk. maar pas op, of de kwaaie pm's stromen binnen
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 16:33
Daevrem
Daevrem is offline
Hoezo? Ik mag wel de rechten van Vanunu verderdedigen maar niet die van Amir?

Ik heb trouwens nog steeds geen PMs...
Oud 01-06-2004, 21:00
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
OPGEROTH schreef op 01-06-2004 @ 10:16 :
Je hebt gelijk. maar pas op, of de kwaaie pm's stromen binnen

je hebt er duidelijk niks van begrepen.
Daevrem heeft kritiek op het beleid van Israel. Dat mag best
Hij spreekt geen kwaad over joden ofzo.
Oud 01-06-2004, 21:02
Verwijderd
Trouwen is nutteloos, maar ik vind de argumentatie van de Israëlische overheid een beetje slap... Ik bedoel: ze nemen niet eens de moeite om geloofwaardig over te komen.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 21:05
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 01-06-2004 @ 22:02 :
Trouwen is nutteloos, maar ik vind de argumentatie van de Israëlische overheid een beetje slap... Ik bedoel: ze nemen niet eens de moeite om geloofwaardig over te komen.
njah, t had wel wat teweeg gebracht. De dochter van Rabin moest in het ziekenhuis opgenomen worden van de stress, bv.

Maar goed, denk dat men vreest voor nakomelingen van Amir (en aangezien hij orthodox is,.. moet ie wel daar eerst voor trouwen) en dat deze een gevaar voor de toekomst kunnen vormen door hun opvoeding.
Oud 01-06-2004, 21:13
Verwijderd
Nakomelingen? In eenzame levenslange opsluiting?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 21:15
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 01-06-2004 @ 22:13 :
Nakomelingen? In eenzame levenslange opsluiting?
Zo eenzaam zal ie niet zijn en mocht ie niet tot de daad zelf toekomen, zijn er nog altijd andere manieren om sperma over te brengen
Oud 01-06-2004, 22:06
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 01-06-2004 @ 22:15 :
Zo eenzaam zal ie niet zijn en mocht ie niet tot de daad zelf toekomen, zijn er nog altijd andere manieren om sperma over te brengen
terrorisme zit niet in genen
Oud 01-06-2004, 22:09
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 01-06-2004 @ 23:06 :
terrorisme zit niet in genen
nee

maar volgens mij zei ik ook opvoeding
Oud 01-06-2004, 22:13
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 01-06-2004 @ 23:09 :
nee

maar volgens mij zei ik ook opvoeding
Opvoeden wordt lastig in het cachot. Bovendien is het schuldig verklaren van mensen al voordat ze geboren zijn nogal vaag wat betreft de justitiele onderbouwing.
Oud 01-06-2004, 22:16
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 01-06-2004 @ 23:13 :
Opvoeden wordt lastig in het cachot. Bovendien is het schuldig verklaren van mensen al voordat ze geboren zijn nogal vaag wat betreft de justitiele onderbouwing.
ja, maar hallo.. dr is een ultra-orthodoxe vrouw die volledig geobsedeerd door m lijkt te zijn

Desalniettemin ben ik het met je eens hoor
Oud 01-06-2004, 23:50
Martian
Martian is offline
Citaat:
Joostje schreef op 01-06-2004 @ 23:13 :
Bovendien is het schuldig verklaren van mensen al voordat ze geboren zijn nogal vaag wat betreft de justitiele onderbouwing.
Post van de Week award
Oud 01-06-2004, 23:56
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Martian schreef op 02-06-2004 @ 00:50 :
Post van de Week award
ware het niet dat nakomelingen niet schuldig worden bevonden door het hooggerechtshof.

Dat zei niet n**ken voor t huwelijk is hun zaak. Daar bemoeit t recht zich dus niet mee door het huwelijk te verbieden.
(en dat met dat motief van geen kinderen krijgen dan omdat er niet gen**kt wordt voor het huwelijk is een vermoeden van mij)
Oud 02-06-2004, 00:11
Daevrem
Daevrem is offline
Dat hele verhaal over nakomelingen en genitische informatie doorgeven vond ik ook nogal ziek. Ik vond het nogal typisch voor de manier van denken daar.
Oud 02-06-2004, 00:15
Gatara
Gatara is offline
erm,..

IK haalde die nakomelingen daarbij.
Oud 02-06-2004, 01:02
Daevrem
Daevrem is offline
Het was ook op TV. Hij mocht geen nakomelingen krijgen. En daarom mocht hij niet trouwen. De advocaat van de vrouw provoceerde nog met kunstmatige bevruchting.
Oud 02-06-2004, 01:11
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 02-06-2004 @ 02:02 :
Het was ook op TV. Hij mocht geen nakomelingen krijgen. En daarom mocht hij niet trouwen. De advocaat van de vrouw provoceerde nog met kunstmatige bevruchting.
ow.

maar er is waarschijnlijk niet gezegd:
je mag geen kinderen krijgen
maar wel:
je mag niet trouwen

en dat laatste betekent voor hem hetzelfde als je mag geen kinderen krijgen.
Oud 02-06-2004, 07:35
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-06-2004 @ 00:56 :
ware het niet dat nakomelingen niet schuldig worden bevonden door het hooggerechtshof.

Dat zei niet n**ken voor t huwelijk is hun zaak. Daar bemoeit t recht zich dus niet mee door het huwelijk te verbieden.
(en dat met dat motief van geen kinderen krijgen dan omdat er niet gen**kt wordt voor het huwelijk is een vermoeden van mij)
Nouja, als ze er van uitgaan dat de nakomelingen terroristen worden komt het wel op hetzelfde neer. Ik wil die prijs

Oud 02-06-2004, 10:40
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 02-06-2004 @ 08:35 :
Nouja, als ze er van uitgaan dat de nakomelingen terroristen worden komt het wel op hetzelfde neer.

Dat hebben ze niet gezegd
Slechts en alleen: gij mag niet trouwen

Citaat:

Ik wil die prijs
niet zo hebberig, he meneer
Oud 02-06-2004, 11:24
Verwijderd
Tsja. Natuurlijk doet men dit niet omdat men serieus bang is voor de staatsveiligheid, of die nu door Amir, door zijn aanstaande vrouw of door zijn eventuele kinderen in gevaar wordt gebracht.

De enige reden dat men dit doet, is gewoon dat men Amir zoveel mogelijk wil sarren en dwarszitten. De doodstraf kan in Israel niet worden opgelegd, levenslang wel (tenminste voor Amir - een speciale wet die alleen voor hem geldt is aangenomen, go rechtsgelijkheidsbeginsel) maar ze willen het nog wat moeilijker voor hem maken.

Zoals ik al vaker heb betoogd: enkele van de meest fundamentele rechtsbeginselen (rechtsgelijkheid en rechtszekerheid) zijn non-existent in Israel, en daarom is Israel geen rechtsstaat (of uberhaupt maar een beschaafd Westers land).
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 13:02
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-06-2004 @ 11:40 :
Dat hebben ze niet gezegd
Slechts en alleen: gij mag niet trouwen
Ja maar je geeft als reden dat de eventuele kinderen wel terroristen moeten worden.

Citaat:
niet zo hebberig, he meneer
Oud 02-06-2004, 13:04
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 02-06-2004 @ 14:02 :
Ja maar je geeft als reden dat de eventuele kinderen wel terroristen moeten worden.
De reden die ze zelf geven is dat een een huwelijk "mogelijk de staatsveiligheid [zou] ondermijnen en onrust kunnen veroorzaken bij het publiek.''

Oud 02-06-2004, 13:10
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-06-2004 @ 14:04 :
De reden die ze zelf geven is dat een een huwelijk "mogelijk de staatsveiligheid [zou] ondermijnen en onrust kunnen veroorzaken bij het publiek.''

En hoe zou dat kunnen anders dan door het krijgen van kinderen ( want kinderen zijn eng!!!)
Oud 02-06-2004, 13:25
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 02-06-2004 @ 14:10 :
En hoe zou dat kunnen anders dan door het krijgen van kinderen ( want kinderen zijn eng!!!)
Doordat de vrouw minder geneigd is opeens voor een andere man te vallen, wellicht
Oud 02-06-2004, 17:03
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-06-2004 @ 14:25 :
Doordat de vrouw minder geneigd is opeens voor een andere man te vallen, wellicht
Ja.

En misschien bouwt een van die kinderen wel een gigantische radiotelescoop waarmee contact gemaakt kan worden met de groene mannetjes op mars. En die komen dan de hele aarde veroveren en de mens tot hun slaaf maken. Groot gevaar voor de staatsveiligheid, inderdaad.

Kom op, die hele opmerking had een nazistisch tintje. Die hadden immers ook wat met genetica, pure rassen enzo. Het is werkelijk smakeloos en barbaars.
Oud 02-06-2004, 17:53
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 02-06-2004 @ 18:03 :

Kom op, die hele opmerking had een nazistisch tintje. Die hadden immers ook wat met genetica, pure rassen enzo. Het is werkelijk smakeloos en barbaars.
welke opmerking?
Oud 02-06-2004, 18:15
Daevrem
Daevrem is offline
De opmerking van de Israelische autoriteiten dat hij niet mag trouwen omdat hij geen kinderen mag ondat dat staatsgevaarlijk zou zijn.
Oud 02-06-2004, 18:21
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 02-06-2004 @ 19:15 :
De opmerking van de Israelische autoriteiten dat hij niet mag trouwen omdat hij geen kinderen mag ondat dat staatsgevaarlijk zou zijn.
ik heb uit de berichten die ik gehoord heb niet vernomen dat de rechter van het hooggerechtshof heeft gezegd dat ie niet mag trouwen omdat ie geen kinderen mag krijgen.
Wel dat een huwelijk mogelijk staatsgevaarlijk kan zijn.
Maar die link huwelijk <-> kinderen krijgen = staatsgevaarlijk
heeft de rechter niet gezegd imo.

Of heb je misschien een bron waar dit uit blijkt?
Oud 02-06-2004, 18:25
Daevrem
Daevrem is offline
Nee, hij heeft zelf niet gezegd waarom. Als het niet waar is wat is het dan?

Het is voor iedereen duidelijk waar het over gaat. Behalve voor jou omdat de rechter het niet letterlijk gezegd heeft?
Oud 02-06-2004, 18:28
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-06-2004 @ 14:25 :
En dat is een reel gevaar voor het voortbestaan van Israel
Oud 02-06-2004, 18:30
Daevrem
Daevrem is offline
Je kunt je overal wel uitdenken. Gebruik Occams Razor.
Oud 02-06-2004, 19:05
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 02-06-2004 @ 19:25 :
Nee, hij heeft zelf niet gezegd waarom. Als het niet waar is wat is het dan?

Het is voor iedereen duidelijk waar het over gaat. Behalve voor jou omdat de rechter het niet letterlijk gezegd heeft?
Volgens mij had ik als eerste in deze thread het mogelijke motief voor deze uitspraak van de rechter gedaan, maar de rechter heeft niet gezegd dat hij geen kinderen mag krijgen

En stel dat ie wel die link had gelegd en dus eigenlijk gezegd had dat t vanwege die kinderen was, dan was t nog niet een "naziopmerking" of "racistische" opmerking, omdat er niet gezegd was dat t vanwege genetische redenen zou zijn. Zoals ik al eerder zei worden de nakomelingen op een bepaalde manier opgevoed. Die reden is al genoeg.
Oud 02-06-2004, 19:12
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-06-2004 @ 20:05 :
Zoals ik al eerder zei worden de nakomelingen op een bepaalde manier opgevoed. Die reden is al genoeg.
1) Het is verboden om kinderen op een bepaalde manier op te voeden. in dat geval bestaat er voldoende regelgeving en mag hij gewoon kinderen krijgen
2) Het is niet verboden om kinderen op een bepaalde manier op te voeden. In dat geval is het niet strafbaars en zou de moeder niets fouts doen.
Oud 02-06-2004, 19:54
Daevrem
Daevrem is offline
Wat een onzin.

Citaat:
Gatara schreef op 02-06-2004 @ 20:05 :
dan was t nog niet een "naziopmerking" of "racistische" opmerking, omdat er niet gezegd was dat t vanwege genetische redenen zou zijn.
Het is geen racistische naziopmerking. Het idee is mensen rechten ontnemen om zo de genenpoel te verbeteren.

Dit idee gaf weer basis voor racisme.
Oud 02-06-2004, 20:45
Isa
Isa is offline
Gelukkig is voor God iedereen getrouwd die seks heeft
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 20:47
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Isa schreef op 02-06-2004 @ 21:45 :
Uh, waarom denk je dat?
Oud 02-06-2004, 21:35
Verwijderd
Citaat:
Isa schreef op 02-06-2004 @ 21:45 :
Zo zo, dus jij bent God?

Ik zie niet in hoe je dat anders kunt weten.

De echte God vindt het vast niet leuk dat je doet alsof je God bent.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 22:49
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 02-06-2004 @ 20:12 :
1) Het is verboden om kinderen op een bepaalde manier op te voeden. in dat geval bestaat er voldoende regelgeving en mag hij gewoon kinderen krijgen
2) Het is niet verboden om kinderen op een bepaalde manier op te voeden. In dat geval is het niet strafbaars en zou de moeder niets fouts doen.
ja sorry, maar ik kreeg bezoek en moest snel een einde maken aan mijn betoog
lol

Ik wilde alleen aangeven dat een uitspraak: je mag geen kinderen krijgen want je bent Amir, niet met de genenpoel te maken hoeft te hebben.
Oud 02-06-2004, 22:50
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 02-06-2004 @ 20:54 :

Het is geen racistische naziopmerking. Het idee is mensen rechten ontnemen om zo de genenpoel te verbeteren.

Dit idee gaf weer basis voor racisme.
Huh? En wat heeft dit te maken met het verhaal van Amir?
Oud 02-06-2004, 22:50
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-06-2004 @ 23:49 :
ja sorry, maar ik kreeg bezoek en moest snel een einde maken aan mijn betoog
lol

Ik wilde alleen aangeven dat een uitspraak: je mag geen kinderen krijgen want je bent Amir, niet met de genenpoel te maken hoeft te hebben.
Maar het heeft ook niks met de opvoeding te maken. Waarmee dan wel
Oud 02-06-2004, 22:52
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 02-06-2004 @ 23:50 :
Maar het heeft ook niks met de opvoeding te maken. Waarmee dan wel
Als het niet met de genenpoel te maken heeft, dan wel met de opvoeding natuurlijk.

of gewoon om hem te pesten
Oud 02-06-2004, 22:56
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-06-2004 @ 23:52 :
Als het niet met de genenpoel te maken heeft, dan wel met de opvoeding natuurlijk.

of gewoon om hem te pesten
Maar met de opvoeding kan het dus niks te maken hebben, want

Oud 02-06-2004, 23:05
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 02-06-2004 @ 23:56 :
Maar met de opvoeding kan het dus niks te maken hebben, want

Erm. Ja. Maar als ie al een bom heeft gelegd onder de premiers kont wat niet mag dan is het kwaad al geschiet en heb je weinig aan die restricties, he.

(denkend in termen van voorkomen is beter dan genezen)

Citaat:

Neuh. Maar t gevaar blijft dat ie door ideologische indoctrinatie een bom onder de kont van de premier kan stoppen.
Oud 02-06-2004, 23:13
Joostje
Joostje is offline
[QUOTE]Gatara schreef op 03-06-2004 @ 00:05 :
[B]Erm. Ja. Maar als ie al een bom heeft gelegd onder de premiers kont wat niet mag dan is het kwaad al geschiet en heb je weinig aan die restricties, he.

(denkend in termen van voorkomen is beter dan genezen
Citaat:
Neuh. Maar t gevaar blijft dat ie door ideologische indoctrinatie een bom onder de kont van de premier kan stoppen.
Ideologische indoctrinatie is niet verboden. Als ze willen dat dat verboden wordt, moeten ze dat vooral doen (hoewel dat best wel beperking van vrijheid van meningsuiting is)

Laatst gewijzigd op 02-06-2004 om 23:16.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 23:18
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 03-06-2004 @ 00:13 :
Ideologische indoctrinatie is niet verboden. Als ze willen dat dat verboden wordt, moeten ze dat vooral doen (hoewel dat best wel beperking van vrijheid van meningsuiting is)
Maar door "gij mag alles doen als gij strijd tegen terrorisme"-VN-resolutie mag je ook als je gegronde redenen hebt dat een persoon staatsgevaarlijk is - uit de samenleving weren.

T is een kleine stap van ideologie naar praktijk soms

(even voor de duidelijkheid: ik zit hier niet het beleid van Israel op dit punt en de beslissing van de rechter van het Hooggerechtshof te verdedigen)
Oud 02-06-2004, 23:22
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-06-2004 @ 00:18 :
Maar door "gij mag alles doen als gij strijd tegen terrorisme"-VN-resolutie mag je ook als je gegronde redenen hebt dat een persoon staatsgevaarlijk is - uit de samenleving weren.

T is een kleine stap van ideologie naar praktijk soms

(even voor de duidelijkheid: ik zit hier niet het beleid van Israel op dit punt en de beslissing van de rechter van het Hooggerechtshof te verdedigen)
Welke resolutie is dat eigelijk?
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten