![]() |
|
![]() |
Geen hoge moskee meer in Rotterdam 23-06-2004
Nieuwe moskeeën mogen in Rotterdam niet meer automatisch 35 meter hoog worden, zoals nu algemeen is toegestaan. Ze moeten in de toekomst meer dan voorheen worden ingepast in hun omgeving. Nieuwe gebedshuizen of bestaande die worden verbouwd of uitgebreid, moeten wat betreft verschijning passen in het stadsbeeld. Dat staat in een nota van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Rotterdam. Het college gaat ervan uit dat het de integratie ten goed komt wanneer gebedshuizen de verschillen tussen culturen overbruggen in plaats van benadrukken. Daarnaast wil het college dat moskeebesturen meer dan voorheen samen met de gemeente nadenken over de architectuur van de moskee. Grondeigendom is voortaan niet meer mogelijk. Net als bij andere maatschappelijke voorzieningen kan de grond, indien deze van de gemeente is, alleen in eeuwigdurende erfpacht kan worden uitgegeven. Bron: nieuws.nl Het uiterlijk van een moskee schijnt ook al een belemmering voor de integratie te zijn. Waarom draaien ze om de zaken heen en zeggen ze gewoon niet waar het om gaat? |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
denk dat t ze om de minaretten te doen is
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik wil geen hoge moskee zien als ik naar buiten kijk
||
Citaat:
waarom is dat zo erg?
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() btw,.. kun je even online komen op msn?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik vind het gaaf staan ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() maar ja het is mijn mening en waarom: omdat ik een nederlandse cultuur wil (blijven) zien als ik naar buiten kijk. Tuurlijk horen moskeen thuis in nederland (door de (helaas) hoge aantalen moslims in nederland) maar ik vind dat die niet de skyline moeten gaan bepalen. Dat is puur mijn mening voortkomend uit het feit at ik zwaar multicultureel ben opgegroeid ben en genoeg minder leuke ervaringen heb meegemaakt. heb lef stem lpf ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||