Oud 07-07-2004, 18:22
Eend
Eend is offline
Mijn psych zegt vaak genoeg, dat ik dingen onken zeg maar. Ik denk ze weg. Als ik er niet aan denk, dan zijn ze er niet. Dat is wel zo, maar soms weet ik nou niet wat er wel en wat er niet is. Momenteel verlies ik weer een gedeelte zelfbeheersing. Ik weet niet wat ik moet doen en word helemaal gek door mijn (dwangmatige) gedachtes.

Is er een weg om duidelijk te krijgen van wat echt is en wat niet? Ik hoor namelijk ook wel eens een stem als ik wil gaan slapen. Tenminste, momenteel is dat weer heel erg. Op dat moment denk ik dan serieus dat die stem er echt is, dus ik heb ze gewoon niet meer helder op een rijtje.

Soms dan denk ik dat ik iemand tegen ben gekomen en dan heb ik die persoon niet eens gezien.
gewoon van dat soort gedachtes.

Zijn er trucjes waarmee je kunt checken of die beelden en/of geluiden echt zijn?
En nee, mezelf afvragen of de gedachtes Reëel zijn of niet, dat heeft bij mij op zo'nmoment geen zin, want ik weet dan echt zeker dat ik dingen zie.

Ik word helemaal gek en ben echt doodsbang dat ik door ga flippen of zo
Oud 07-07-2004, 19:09
Fade of Light
Fade of Light is offline
Ik denk dat je het probleem bij de wortel en niet bij de oppervlakte moet aanpakken.

Geconretiseerd betekent dit dat je niet moet leren om te 'checken' wat echt en niet echt is, maar voorkomen dat je die 'check' moet doen.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 19:10
Eend
Eend is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 07-07-2004 @ 20:09 :
Ik denk dat je het probleem bij de wortel en niet bij de oppervlakte moet aanpakken.

Geconretiseerd betekent dit dat je niet moet leren om te 'checken' wat echt en niet echt is, maar voorkomen dat je die 'check' moet doen.
hmmja, en hoe doe ik dat?
Oud 07-07-2004, 19:23
metallica
metallica is offline
Ik heb dit niet zo sterk, maar ik heb het wel. Ik heb het dan het sterkst in dingen die ik zelf verzin om alles aangenamer temaken. Alles wat niet niet dat plaatje hoort, neem ik niet waar, zie ik gewoon niet. Vaak weet ik ook niet wat ik gedroomd heb en wat niet. Dromen zijn soms zo helder, helderder dan de realiteit.

Ik weet het niet, maar ik denk wel dat Fade of Light gelijk heeft, alleen de vraag hoe dan moet dan nog beantwoord worden...
Oud 08-07-2004, 13:25
Saraï_h
Saraï_h is offline
Wederom weet ik niet zo goed wat ik moet zeggen, want ik ben geen deskunde. Maar soms is het goed om juist even afstand te nemen van zaken of gedachtes. Afleiding kan weleens goed zijn.
Oud 08-07-2004, 13:29
Eend
Eend is offline
Citaat:
Saraï_h schreef op 08-07-2004 @ 14:25 :
Wederom weet ik niet zo goed wat ik moet zeggen, want ik ben geen deskunde. Maar soms is het goed om juist even afstand te nemen van zaken of gedachtes. Afleiding kan weleens goed zijn.
ja, dat klopt ja
Maar dat werkt ook niet altijd meer bij me
Oud 08-07-2004, 14:42
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Eend schreef op 07-07-2004 @ 20:10 :
hmmja, en hoe doe ik dat?
Aan dat advies durf ik mij niet te wagen, daar hebben andere (veel) meer verstand van, en is het met die korte uitleg onmogelijk om goed op jouw specifieke geval te anticiperen.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 14:45
Eend
Eend is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 08-07-2004 @ 15:42 :
Aan dat advies durf ik mij niet te wagen, daar hebben andere (veel) meer verstand van, en is het met die korte uitleg onmogelijk om goed op jouw specifieke geval te anticiperen.
Ok, dan wacht ik wel tot dinsdag Dan zie ik mijn psychiater weer, die weet het vast wel
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten