Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
1 het denken aan of peinzen over iets 2 al dan niet subjectieve representatie van de werkelijkheid in de geest => conceptie, denkbeeld, gedacht, idee 3 mening Allereerst denk ik dat jouw definitie van gedachte niet overeenkomt met de mijne. Verder zal het een uitdaging voor mij zijn om jouw argument te weerleggen. Immers dan ben ik filosofisch redenerend sterker bezig dan wanneer ik een argument beantwoord met een nieuw argument dat niet direct tegen is. Je stelt allereerst dat er een mannetje is dat uit de gedachtewereld kan stappen. Je geeft niet aan of dit principe ECHT mogelijk is, of dat het mannetje puur een gedachte is. Het belangrijkste gaat om de geloofwaarheid van het mannetje in die gedachte die er uitkan en ineens een levendig object is. Deze geloofwaardigheid is voor mij gelijk aan nul. Wanneer dit hetzelfde bij jou is dan lijkt mij dat we bij het punt zijn aanbeland van een niet reeele stelling en dus een non-argument. Verder wil ik het nog over je conclusie hebben. Je stelt dat gedachten niet bestaan omdat ze niet overeenkomen met de werkelijkheid. Mijns inziens is dat ook niet de bedoeling van een gedachte. Een gedachte is niet iets fysisch in de zin van tastbaar voor de rest, maar is een fysisch iets dat eigenlijk alleen bestaat bij de gratie van de denker. |
![]() |
||
Citaat:
Een gedachte is m.i. even stoffelijk als andere stoffelijke dingen. Ten tweede: Wat is bestaan? Is bestaan niet een begrip, dat door mensen bedacht is? Ten derde: Wat bestaat er zonder gedachten? Ten vierde: Als onze gedachten niet echt zouden bestaan, houdt dat iets anders in dan dat je zou zeggen dat we niet denken. Dan hebben we het over een ander "bestaan". Ten vijfde: Descartes heeft hiermee geen drol te maken. Ok, een klein drolletje, maar meer ook niet. Zie ook (4). |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Als het waar is wat ie zegt, is het iig bullshit wat ie zegt. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
[QUOTE]Reverend schreef op 08-09-2004 @ 17:21 :
hahahahahahhahahaaaaa wat voor zever is dit daarom is een'gedachte' een gedachte 'het gedachte' wat je denkt DENKT niet wat het moet zyn(het kan wel zo zyn,als het er al IS)
Laatst gewijzigd op 10-09-2004 om 18:31. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
[QUOTE]blinkchic schreef op 10-09-2004 @ 19:29 :
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
-->Bewijzen voor het bestaan van God<-- Eviellan | 116 | 09-12-2004 15:40 | |
Verhalen & Gedichten |
de weg; of waarom gaat de zon niet onder... sjoeltie | 10 | 11-09-2004 17:06 | |
Verhalen & Gedichten |
[monoloog] de geschiedenis van het niets sublime | 5 | 04-04-2004 22:04 | |
Psychologie |
Bestaan depressies wel? Juliah | 26 | 16-11-2002 13:15 | |
ARTistiek |
De weg; of waarom gaat de zon niet onder? Prada | 21 | 15-04-2002 14:23 |