Oud 20-07-2004, 11:15
Q
Q is offline
Wie kent dit fantastische muziekinstrument, wie heeft er een en wat zij jouw ervaringen hiermee. Nu denken velen van jullie, wat is nou weer een Stick!? Nu heb ik 2 hele mooie filmpjes hiervan gevonden die ik het wel waard vond om te delen.

http://www.stick.com/method/greg_howard1.wmv

http://www.stick.com/method/greg_howard2.wmv

Het klinkt echt geweldig, maar dit is weer gespeeld door iemand die er al 50 jaar op speelt uiteraard
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-07-2004, 11:24
Rieno
Rieno is offline
Haha, ik kende die dingen wel....vind het geluid niet echt denderend, maar wel knap wat ie doet
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 11:25
mixtape
mixtape is offline
Skip The Rush gebruikt het
Oud 20-07-2004, 11:26
Q
Q is offline
Citaat:
Reel Big Nothin schreef op 20-07-2004 @ 12:24 :
Haha, ik kende die dingen wel....vind het geluid niet echt denderend, maar wel knap wat ie doet
Ik vraag me af wat voor amp daar nou weer op moet en dr zal wel een midibak aan moete.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 11:30
Verwijderd
In de 'two-handed tapping'-scene worden die dingen wel vaker gebruikt. 'It's easier than it looks', de tering.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 11:54
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
Q schreef op 20-07-2004 @ 12:26 :
Ik vraag me af wat voor amp daar nou weer op moet en dr zal wel een midibak aan moete.
Het klinkt idd wel heel erg midi...
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 11:55
Daevrem
Daevrem is offline
Ik heb het instrument zelf nooit gespeeld. Maar ik denk niet dat het spelen zonder aanslaan zo moeilijk is, ten minste, dat is het ook niet op de gitaar bijv. Ik denk wel dat de twee onafhankelijke handen het lastig maken. Het probleem van het slechte natuurlijke geluid is wel op te lossen met technologie en versterkers enzo.

Maar zelf zie ik niet waarom ik liever twee partijen tegelijk wil spelen ipv hele dynamische enkellijnige dingetjes. Het instrument is daarom wel een beetje met de piano te vergelijken, ipv met gitaar, sax, viool, fluit, sitar, oud, saz enz, maar ik zie niet in hoe het de piano 'verslaat', behalve dat het wat 'hipper' is.

Volgens mij moeten we juist instrumenten hebben die betere controle geven over enkele melodieen ipv minder maar twee partijen tegelijk mogelijk maken. Maar als je gitaar/bas speelt en je wilt graag J.S. Bach spelen dan kan dat hierop terwijl het niet kan op de gitaar/bas zelf.
Oud 20-07-2004, 12:01
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Silveria schreef op 20-07-2004 @ 12:25 :
Skip The Rush gebruikt het
jep, daar ken ik t ook van.
wel een cool ding.
Oud 20-07-2004, 12:45
Verwijderd
Wat een grappig ding. Vroeg me laatst toevallig al eens af of d'r niet zo'n instrument bestond aangezien ik best vaak uit verveling op bed op m'n bas lig te tikken op die manier. Komt nog best wel een mooi geluid uit die stick moet ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 13:02
Rieno
Rieno is offline
meer info
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 15:48
funest
funest is offline
kennis van me probeerd mij al een tijdje er een aan te smeren, omdat ik nog jong ben enz zz
maar heb inmiddels wel video en cdtje van em gekregen en het is wel erg tof, maar denk niet dat ik er echt iets mee kan.
zal nog wel wat namen opzoeken als ik thuis ben.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 15:52
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 20-07-2004 @ 12:55 :
Ik heb het instrument zelf nooit gespeeld. Maar ik denk niet dat het spelen zonder aanslaan zo moeilijk is, ten minste, dat is het ook niet op de gitaar bijv. Ik denk wel dat de twee onafhankelijke handen het lastig maken. Het probleem van het slechte natuurlijke geluid is wel op te lossen met technologie en versterkers enzo.
Nou, om volledig zonder aanslaan te spelen is wel tricky. Natuurlijk zijn snelle melodieën op een of twee snaren wel te doen, maar om volledig zonder aanslaan te spelen... Dat gaat in ieder geval fors ten koste van je dynamiek en accentuering. Die stick zal er wel voor zijn aangepast, lagere actie etc.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 16:00
Verwijderd
Het lijkt me misschien wel stoer, buiten beschouwing gelaten dat je waarschijnlijk een fortuin kwijt bent aan dat ding, dat je nergens in Nederland accesoires kan kopen en dat geen enkele winkel hier support geeft als hij kapot is.

Inderdaad, je bent puur aan het basisinstrument + case al $ 1800 kwijt.

Laatst gewijzigd op 20-07-2004 om 16:05.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 16:13
Daevrem
Daevrem is offline
Ja, ik heb ook even op die site gekeken, pfff...
Oud 20-07-2004, 16:14
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 20-07-2004 @ 17:13 :
Ja, ik heb ook even op die site gekeken, pfff...
Voor dat geld kan je zowel een PRS Santana kopen als de materialen om zelf een Stick® te bouwen.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 18:25
Q
Q is offline
1800 tjonge jonge wat duur... ze vergelijken het iets te veel met een piano Als ik rijk was had ik er zelf ook een gekocht, lijkt me zo cool en apart.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 19:08
FuhgAwz
FuhgAwz is offline
op zich wel een leuk instrument, maar in tegenstelling tot veel andere bassisten raak ik er niet warm of koud van. de klank van the stick is kennelijk niet aan mij besteed
Oud 20-07-2004, 19:11
Verwijderd
Citaat:
FuhgAwz schreef op 20-07-2004 @ 20:08 :
op zich wel een leuk instrument, maar in tegenstelling tot veel andere bassisten raak ik er niet warm of koud van. de klank van the stick is kennelijk niet aan mij besteed
Je de klank volledig veranderen hoor. Net zoals een gewone gitaar.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 20:31
Verwijderd
wat een lelijk instrument
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 20:32
Verwijderd
'Skip the Rush', een Nederlandse band, gebruikt ook een Stick, zie ik net.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 20:37
Verwijderd
Citaat:
snees schreef op 20-07-2004 @ 21:32 :
'Skip the Rush', een Nederlandse band, gebruikt ook een Stick, zie ik net.
anders lees dit topic eensch door
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 20:43
Verwijderd
Citaat:
Sigúr schreef op 20-07-2004 @ 21:37 :
anders lees dit topic eensch door
Sigúr, Sie sollen sich etwas mehr entspannen!
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 20:46
Verwijderd
Citaat:
snees schreef op 20-07-2004 @ 21:43 :
Sigúr, Sie sollen sich etwas mehr entspannen!
ja , das weiße ich, ich brauche alcohol
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 22:31
FuhgAwz
FuhgAwz is offline
Citaat:
snees schreef op 20-07-2004 @ 20:11 :
Je de klank volledig veranderen hoor. Net zoals een gewone gitaar.
joh
anders gesteld: ik heb nog nooit een met een stick ingespeeld muziekstuk gehoord waarvan de klank me kon bekoren
Oud 21-07-2004, 00:10
Munky-2nd
Munky-2nd is offline
Geniaal instrument!
1 keer in m'n handen gehad, heel erg vaag,
maar ik ga zeker de moeite nemen om er een keer 1 te bemachtigen!
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten