Ik heb het instrument zelf nooit gespeeld. Maar ik denk niet dat het spelen zonder aanslaan zo moeilijk is, ten minste, dat is het ook niet op de gitaar bijv. Ik denk wel dat de twee onafhankelijke handen het lastig maken. Het probleem van het slechte natuurlijke geluid is wel op te lossen met technologie en versterkers enzo.
Maar zelf zie ik niet waarom ik liever twee partijen tegelijk wil spelen ipv hele dynamische enkellijnige dingetjes. Het instrument is daarom wel een beetje met de piano te vergelijken, ipv met gitaar, sax, viool, fluit, sitar, oud, saz enz, maar ik zie niet in hoe het de piano 'verslaat', behalve dat het wat 'hipper' is.
Volgens mij moeten we juist instrumenten hebben die betere controle geven over enkele melodieen ipv minder maar twee partijen tegelijk mogelijk maken. Maar als je gitaar/bas speelt en je wilt graag J.S. Bach spelen dan kan dat hierop terwijl het niet kan op de gitaar/bas zelf.