Ik huur sinds een tijdje een kamer van mijn huisbaas en dat ging to zo ver allemaal goed. Maar sinds een tijdje begint hij zich te ergeren aan wat ik doe. Eerst kreeg ik alleen commentaar over kleine dingetjes, maar het worden er steeds meer.
De laatste tijd komt er veel visite over de vloer en daar is hij het niet mee eens. Waarschijnlijk is hij jaloers, of hij komt iig wel zo over (het zijn voornamelijk jongens).
Gisteravond, toen er net een vriend de deur uit was, heeft hij besloten dat ik voorlopig geen visite meer mag ontvangen op mijn kamer, hij verbied het me dus. Ik snap echt absoluut niet waarom. Hij heeft, voordat ik er ging wonen, nooit gezegd dat ik geen visite mocht krijgen, maar wél dat ik niet teveel overlast mag maken (en dat doe ik absoluut niet).
Maar nu vraag ik me dus af. In hoeverre mag die man mij zoiets verbieden? Het is tenslotte mijn kamer omdat ik er huur voor betaal, welliswaar in zijn huis, maar ik woon er. Moet ik nu maar gewoon gehoorzamen of kan ik er ook wat tegen doen?
We hebben wel een huurcontract, maar daar staat niets in over het ontvangen van vrienden e.d.
Laatst gewijzigd op 03-08-2004 om 20:35.
|